ОПИС ДОКУМЕНТУ

Автор:

Колотій Н.Ю.

Доповідач:

Колотій Н.Ю.

Статус:

Прийнятий в цілому

Дата:

29.06.2022

ДРУК ПРОЄКТУ РІШЕННЯ

ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 11
Про внесення змін до Положення про відділ з юридичних питань та управління комунальним майном

РЕШЕТИЛІВСЬКА МІСЬКА РАДА
ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
(двадцять третя позачергова сесія восьмого скликання)
     
РІШЕННЯ
 
30 червня 2022 року                                                                            №        -23-VIІI
 
Про внесення змін до Положення
про відділ з юридичних питань та
управління комунальним майном
 
Керуючись статтями 25, 26 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”, Решетилівська міська рада
ВИРІШИЛА:
 
          Внести зміни до Положення про відділ з юридичних питань та управління комунальним майном виконавчого комітету Решетилівської міської ради,  затвердженого  рішенням  Решетилівської  міської  ради  від 20.09.2019 № 698-21-VII (21 сесія), виклавши його в новій редакції (додається).
 
 
 
 
   Міський голова                                                                      О. А. Дядюнова

 
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішення Решетилівської міської ради сьомого скликання
20 вересня 2019 року № 698-21-VII
(21 позачергова сесія)
(в редакції рішення Решетилівської міської ради восьмого скликання
30 червня 2022 року
№_____-23-VIIІ
(23 позачергова сесія)
 
 
ПОЛОЖЕННЯ
про відділ з юридичних питань та управління комунальним майном виконавчого комітету Решетилівської міської ради
 
  1. Загальні положення
1.1. Відділ з юридичних питань та управління комунальним майном виконавчого комітету Решетилівської міської ради (далі – Відділ) є структурним підрозділом виконавчого комітету Решетилівської міської ради, що утворюється міською радою. Відділ є підзвітним та підконтрольним міській раді, підпорядкованим виконавчому комітету міської ради, міському голові.
1.2. Відділ у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України і постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, міжнародними договорами України, цим Положенням, а також іншими нормативно-правовими актами.
З питань організації та проведення правової роботи Відділ керується актами Міністерства юстиції України (далі- Мін’юсту).
 
2. Завдання Відділу
Завданнями Відділу є:
  1. Організація правової роботи, спрямованої на правильне застосування, неухильне дотримання та запобігання невиконанню вимог законодавства, інших нормативних актів Решетилівською міською радою (далі – рада), її головою, посадовими особами та працівниками виконавчого комітету під час виконання покладених на них завдань і функціональних обов’язків.
  2. Видання правового акта, а також подання проєкту такого акта ради для його прийняття чи погодження без попереднього розгляду та погодження з юридичним відділом не допускається.
  3. Пропозиції  Відділу щодо приведення нормативно-правових актів та інших документів ради, а також актів установ, що належать до сфери її управління, у відповідність із законодавством є обов’язковими для розгляду головою ради.
У разі неврахування пропозицій Відділу або часткового їх врахування, посадові особи Відділу подають міському голові письмовий висновок до проєкту акта.
  1. Реалізація політики міської ради у сфері управління нерухомим майном, що належить до комунальної власності територіальної громади здійснюється  в межах визначених цим Положенням.
  2. Забезпечення обліку, використання, продажу нерухомого майна, яке знаходиться у комунальній власності територіальної громади.
 
3. Функції (повноваження) Відділу
3.1 Відділ відповідно до покладених на нього завдань виконує такі функції (повноваження):
1) організовує та бере участь у забезпеченні реалізації державної правової політики у відповідній сфері, правильного застосування законодавства в раді, в установах, що належить до сфери управління ради;
2) розробляє та бере участь у розробленні проєктів правових актів з питань, що належать до компетенції ради;
3) перевіряє відповідність законодавству і міжнародним договорам України проєктів розпоряджень та інших актів, що подаються на підпис голови ради, погоджує (візує) їх за наявності віз керівників заінтересованих структурних підрозділів;
4) проводить юридичну експертизу проєктів правових актів, підготовлених структурними підрозділами ради, за результатами якої готує висновки та погоджує (візує) їх за наявності віз керівників заінтересованих структурних підрозділів;
5) переглядає разом із структурними підрозділами ради правові акти та інші документи з питань, що належать до її компетенції, з метою приведення їх у відповідність із законодавством;
6) інформує голову ради про необхідність вжиття заходів для внесення змін до правових актів та інших документів, визнання їх такими, що втратили чинність, або скасування;
7) розглядає проєкти правових актів та інших документів, які надійшли для погодження, з питань, що належать до компетенції ради, та готує пропозиції до них;
8) організовує роботу, пов’язану з укладенням договорів бере участь у їх підготовці та здійсненні заходів, спрямованих на виконання договірних зобов’язань, забезпеченні захисту майнових прав і законних інтересів ради, а також погоджує (візує) проєкти договорів за наявності погодження (візи) керівників заінтересованих структурних підрозділів;
9) проводить разом із заінтересованими структурними підрозділами аналіз результатів діяльності ради, вивчає умови і причини виникнення непродуктивних витрат, порушення договірних зобов’язань;
10) аналізує матеріали, що надійшли від правоохоронних і контролюючих органів, а також отримані за результатами перевірок, ревізій, інвентаризацій дані статистичної звітності, що характеризують стан дотримання законності, готує правові висновки за фактами виявлених правопорушень та бере участь в організації роботи з відшкодування збитків;
11) сприяє правильному застосуванню актів законодавства про працю, у разі невиконання або порушення їх вимог подає голові ради письмовий висновок з пропозиціями щодо усунення таких порушень;
12) здійснює методичне керівництво правовою роботою у раді, в установах, що належать до сфери її управління, перевіряє стан правової роботи та подає пропозиції на розгляд голови ради щодо її поліпшення, усунення недоліків у правовому забезпеченні діяльності ради, вживає заходів до впровадження новітніх форм і методів діяльності Відділу, виконання актів Мін'юсту та його територіальних органів;
13) збирає інформацію про офіційне оприлюднення актів законодавства в друкованих виданнях;
14) здійснює заходи, спрямовані на підвищення рівня правових знань посадових осіб та працівників виконавчого комітету міської ради;
15) здійснює облік нерухомого майна комунальної власності та формує електронну базу даних;
16) здійснює контроль за використанням об'єктів нерухомого майна комунальної власності;
17) здійснює підготовку договорів оренди нерухомого майна комунальної власності та змін до них на підставі розпоряджень міського голови;
18) у разі несвоєчасного надходження платежів за користування орендованим комунальним майном Відділ готує претензії по стягненню заборгованості з орендної плати та розірванню договірних відносин;
19) виступає з ініціативою розірвання договорів оренди, коли орендар порушає вимоги нормативних документів, чинного законодавства та умов договору;
20) готує та вносить на розгляд міської ради проєкти рішень щодо затвердження переліку об'єктів нерухомого майна комунальної власності, які підлягають приватизації, способів та умов їх продажу та переліки об'єктів, що не підлягають приватизації;
21) виносить пропозицію щодо замовлення експертної оцінки майна комунальної власності;
22) готує та вносить на розгляд міської ради питання про прийняття нерухомого майна в комунальну власність, про передачу такого майна до інших органів місцевого самоврядування, у власність юридичних та фізичних осіб;
23) бере участь у прийнятті майна до комунальної власності територіальної громади відповідно до рішень міської ради;
24) виносить пропозицію про обов'язкове страхування комунального майна, що здається в оренду;
25) контролює виконання умов договорів оренди об'єктів комунальної власності територіальної громади;
26) здійснює координаційну, методологічну роботу з питань оренди нерухомого майна, що належить до комунальної власності територіальної громади;
27)  готує проєкти рішень міської ради та її виконавчого комітету з питань володіння, користування та розпорядження об'єктами комунальної власності;
28) готує програму приватизації майна комунальної власності;
29) подає на затвердження міській раді оцінки про вартість майна, що приватизується;
30) забезпечує систематичне інформування населення територіальної громади про хід приватизації;
31) представляє міську раду та її виконавчий комітет при реєстрації об'єктів комунальної власності в Єдиному державному реєстрі речових прав на нерухоме майно;
32) здійснює інші повноваження у сфері управління нерухомим майном комунальної власності територіальної громади відповідно до чинного зако­нодавства України;
33) подає пропозиції до планів роботи Решетилівської міської ради та її виконавчого комітету;
34) здійснює представництво (самопредставництво) Решетилівської міської ради та її виконавчого комітету в судах різних інстанцій без додаткового уповноваження;
35) здійснює інші повноваження, що випливають з покладених на Відділ завдань.
 
4. Права
          Відділ має право:
4.1. Перевіряти дотримання законності структурними підрозділами виконавчого комітету міської ради та установами, що належить до сфери управління ради.
4.2. Одержувати в установленому порядку для виконання покладених на нього завдань необхідні документи, інформацію, довідки, розрахунки, інші матеріали від посадових осіб виконавчого комітету міської ради та установ, що належать до сфери управління ради.
4.3. З метою забезпечення своєчасного виконання завдань, які потребують оперативного вжиття відповідних заходів, посадові особи зобов’язані невідкладно подавати необхідні матеріали на вимогу Відділу.
4.4. Залучати за згодою керівників структурних підрозділів виконавчого комітету міської ради спеціалістів з метою підготовки проєктів правових актів та інших документів, а також розроблення і здійснення заходів, які проводяться відділом відповідно до покладених на нього завдань.
4.5. Інформувати міського голову про покладення на Відділ обов’язків, що виходять за межі компетенції, а також про випадки неподання або несвоєчасного подання на вимогу посадових осіб відділу необхідних матеріалів посадовими особами підпорядкованих установ.
4.6. Брати участь у проведенні конкурсів з питань, що належать до компетенції Відділу.
4.7. Скликати в установленому порядку наради, конференції, семінари з питань, що належать до компетенції відділу.
4.8. Взаємодіяти у межах своїх повноважень з органами, підприємствами, установами, організаціями, в тому числі  іноземних держав, міжнародними організаціями.
4.9. Вносити пропозиції щодо вдосконалення роботи відділу.
4.10. Користуватись іншими правами, передбаченими для структурних підрозділів виконавчого комітету Решетилівської міської ради, згідно із Законом України „Про місцеве самоврядування в  Україні” та  іншими нормами  чинного  законодавства України.
 
5. Структура та організація роботи Відділу
  1.  Структура, чисельність працівників та Положення про відділ затверджується Решетилівською міською радою.
5.2. Відділ очолює начальник Відділу, який призначається на посаду міським головою на конкурсній основі та звільняється з посади міським головою згідно з Законом України „Про службу в органах місцевого самоврядування” та у порядку, встановленому законодавством про працю.
5.3 На період відпустки або на час відсутності начальника Відділу його обов'язки виконує працівник Відділу відповідно до розпорядження міського голови.
5.4. Начальник Відділу (особа, що претендує на посаду начальника Відділу) повинен відповідати таким вимогам:
- мати повну вищу освіту відповідного професійного спрямування за освітньо-кваліфікаційним рівнем спеціаліста або магістра та стажу роботи за фахом на державній службі та органах місцевого самоврядування не менше 2 років.
- знати закони України, що стосуються діяльності Відділу, нормативно-правові акти Президента України, Кабінету Міністрів України, інші підзаконні нормативно-правові акти, конвенції, стандарти та рекомендації міжнародних організацій з питань що стосуються діяльності Відділу; порядок підготовки та внесення проєктів нормативно-правових актів; сучасні методи управління персоналом; основи трудового законодавства; правила ділового етикету; правила охорони праці та протипожежного захисту; основні принципи роботи на комп'ютері та відповідні програмні засоби; ділову мову, державну мову.
5.5. Працівники Відділу є посадовими особами місцевого самоврядування, які призначаються на посади на конкурсній основі та звільняються з роботи згідно з Законом України “Про службу в органах місцевого самоврядування” та у порядку, встановленому законодавством про працю.
5.6. Працівники Відділу підпорядковуються безпосередньо начальнику Відділу.
5.7. Працівники Відділу  несуть персональну відповідальність за своєчасне і якісне виконання завдань, функцій (повноважень) Відділу, передбачених цим Положенням, відповідальність за недотримання Положення про Відділ, бездіяльність або незаконне використання наданих прав, порушення правил внутрішнього розпорядку та трудової та виконавчої дисципліни, норм етики поведінки та притягуються до відповідальності згідно з чинним законодавством України.
5.8. Робота Відділу планується на основі плану роботи виконавчого комітету міської ради. Службові обов’язки працівників Відділу визначаються посадовими інструкціями, які затверджуються міським головою.
5.9. Діловодство Відділу ведеться відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 17.01.2018 № 55 „Деякі питання документування управлінської діяльності”, Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях, затвердженими Наказом Міністерства юстиції України від 18.06.2015 №1000/5 та затвердженої номенклатури справ виконавчого комітету Решетилівської міської ради.
5.10. Відділ при виконанні покладених на нього завдань та в межах своїх повноважень взаємодіє з структурними підрозділами виконавчого комітету Решетилівської міської ради та виконавчими органами Решетилівської міської ради, іншими територіальними органами виконавчої влади, депутатами, постійними комісіями, іншими підприємствами, установами, організаціями незалежно від форми власності, об’єднаннями громадян; одержує від них в установленому порядку інформацію, документи, статистичні дані та інші матеріали, необхідні для виконання покладених на нього завдань.
 
  1. Керівництво Відділом

          6.1. Начальник Відділу:
1) здійснює керівництво Відділом, несе персональну відповідальність за організацію та результати його діяльності та працівників Відділу, вирішення питань, що належать до компетенції Відділу, сприяє створенню належних умов праці у Відділі;
2) планує роботу Відділу і забезпечує виконання затверджених планів, вносить пропозиції щодо формування планів роботи міської ради та її виконавчого комітету;
3) вживає заходів щодо удосконалення організації та підвищення ефективності роботи Відділу;
          4) звітує перед міським головою про виконання покладених на Відділ завдань та затверджених планів роботи;
          5) вносить пропозиції щодо розгляду на засіданнях ради та виконкому питань, що належать до компетенції Відділу, розробляє проєкти відповідних рішень;
          6) бере участь у засіданнях ради, виконавчого комітету, апаратних та виробничих нарадах з питань, що стосуються компетенції Відділу;
          7) розробляє посадові інструкції працівників Відділу і подає їх на затвердження міському голові, забезпечує дотримання працівниками Відділу правил внутрішнього трудового розпорядку;
          8) підписує та візує документи в межах своєї компетенції;
          9) визначає завдання і проводить розподіл обов'язків між працівниками Відділу, проводить аналіз результатів роботи Відділу, вживає заходів щодо підвищення ефективності діяльності Відділу, забезпечує підвищення ділової кваліфікації працівників Відділу. З метою забезпечення більш ефективної реалізації завдань і повноважень, що належать до компетенції Відділу, може у разі потреби здійснювати перерозподіл функціональних обов'язків працівників в Відділі;
10) підтримує зв’язки з відповідними відділами та управліннями виконавчих комітетів рад інших громад з питань обміну досвідом;
11) здійснює постійний контроль за забезпеченням охорони державної таємниці, конфіденційної інформації, що є власністю держави, а також службової інформації у Відділі;
12) вносить, в установленому порядку, пропозиції   міському голові про застосування заохочень або стягнень до працівників Відділу;
13) розглядає звернення, скарги, запити й пропозиції громадян та юридичних осіб, що надходять до Відділу, надає відповіді за результатами їх розгляду;
14) контролює дотримання особовим складом Відділу вимог законів України „Про службу в органах місцевого самоврядування”, „Про запобігання корупції”, „Про доступ до публічної інформації” та інших нормативно-правових актів України;
15) забезпечує дотримання дисципліни та законності в діяльності Відділу;
16) координує організаційне, інформаційне та матеріально-технічне забезпечення Відділу;
17) здійснює керівництво та організацію роботи щодо забезпечення та дотримання чинного законодавства про охорону праці працівниками Відділу;
18) забезпечує збереження інформації в паперовому та електронному вигляді, створеної в процесі діяльності, приймання-передавання її при зміні (звільненні, переведенні тощо) працівників Відділу;
19) забезпечує системне та оперативне оприлюднення на  веб-сайті Решетилівської міської ради в мережі Інтернет інформації, що входить до компетенції Відділу, дотримання законодавства про доступ до публічної інформації.
6.2.  Начальник Відділу здійснює й інші повноваження відповідно до Положення про Відділ, а також визначених чинним законодавством та покладених на нього завдань окремими рішеннями ради, її виконавчого комітету, розпорядженнями та дорученнями міського голови та виконує інші обов’язки, передбачені законодавством.
6.3. Начальник Відділу, у разі невиконання або неналежного виконання покладених на нього повноважень, несе відповідальність згідно з чинним законодавством України, в тому числі за:
1) Неналежну організацію роботи Відділу, незадовільний стан діловодства, службової та виконавської дисципліни.
2) Не забезпечення  виконання покладених на Відділ завдань та функцій, передбачених цим Положенням.
3) Недотримання законності в службовій діяльності працівниками Відділу.
4) Незадовільний стан професійної підготовки та виховної роботи з особовим складом Відділу.
5) Несвоєчасну і недостовірну подачу інформацій та звітів, що входять до компетенції Відділу.
6) Незабезпечення створення у Відділі належних умов з охорони праці.
 
7. Заключні положення
7.1. Відділ утримується за рахунок коштів міського бюджету.
         7.2. Відділ володіє і користується майном, що знаходиться в його оперативному управлінні.
          7.3. Оплата праці працівників Відділу здійснюється відповідно до чинного законодавства.
7.4. Положення про Відділ розроблено згідно з законами України „Про місцеве самоврядування в Україні” та „Про службу в органах місцевого самоврядування”.
7.5. Зміни та доповнення до цього Положення можуть бути ініційовані міським головою, начальником Відділу.
7.6. Зміни та доповнення до цього Положення вносяться Решетилівською міською радою в необхідних випадках шляхом прийняття відповідного рішення. 
7.7. Відділ ліквідується або реорганізовується міською радою у відповідності до чинного законодавства.
 
 
 
Міський голова                                                                        О.А. Дядюнова