ОПИС ДОКУМЕНТУ
Автор:
Крамар В.В. |
|
Доповідач:
Крамар В.В. |
|
Статус: | Прийнятий в цілому |
---|---|
Дата: | 11.04.2022 |
ПРОЄКТ РІШЕННЯ
№ 26
Про утворення відділу ,,Центр надання адміністративних послуг” виконавчого комітету Решетилівської міської ради та затвердження Положення та Регламенту
РЕШЕТИЛІВСЬКА МІСЬКА РАДА
ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
(двадцята позачергова сесія восьмого скликання)
РІШЕННЯ
12 квітня 2022 року № -20-VIII
Про утворення відділу ,,Центр надання адміністративних послуг” виконавчого комітету Решетилівської міської ради та затвердження Положення та Регламенту
Керуючись статтею 26 Закону України ,,Про місцеве самоврядування в Україні”, Законом України ,,Про адміністративні послуги”, постановою Кабінету Міністрів України від 20.02.2013 № 118 ,,Про затвердження Примірного положення про центр надання адміністративних послуг”, з метою ефективного надання послуг адміністративного характеру жителям громади, Решетилівська міська рада
ВИРІШИЛА:
1. Утворити Центр надання адміністративних послуг, як структурний підрозділ виконавчого комітету Решетилівської міської ради - відділ ,,Центр надання адміністративних послуг” виконавчого комітету Решетилівської міської ради з 01.05.2022 року.
2. Затвердити Положення про відділ ,,Центр надання адміністративних послуг” виконавчого комітету Решетилівської міської ради, що додається.
3. Затвердити Регламент відділу ,,Центр надання адміністративних послуг” виконавчого комітету Решетилівської міської ради, що додається.
4. Виконання даного рішення покласти на виконавчий комітет міської ради, а контроль за його виконанням на постійну комісію з питань депутатської діяльності, етики, регламенту, забезпечення законності, правопорядку та запобігання корупції (Лугова Н.І.).
Міський голова О.А. Дядюнова
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішення Решетилівської міської ради восьмого скликання
12 квітня 2022 року № -20-VІІІ
(20 позачергова сесія)
Положення
про відділ ,,Центр надання адміністративних послуг” виконавчого комітету Решетилівської міської ради
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1. Відділ ,,Центр надання адміністративних послуг” виконавчого комітету Решетилівської міської ради (далі – ЦНАП) створений Решетилівською міською радою, як структурний підрозділ виконавчого комітету Решетилівської міської ради з метою забезпечення доступності та спрощення одержання адміністративних послуг під час їх надання у відповідності до Конституції України та законів України, постанов Кабінету Міністрів України.
2. ЦНАП є підзвітним та підконтрольним міській раді, підпорядкованим виконавчому комітету міської ради, міському голові. Організаційне забезпечення діяльністі ЦНАП здійснює виконавчий комітет Решетилівської міської ради Полтавської області.
3. Повна назва: відділ ,,Центр надання адміністративних послуг” виконавчого комітету Решетилівської міської ради.
Скорочена назва: ЦНАП виконавчого комітету Решетилівської міської ради.
4. ЦНАП у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, актами центральних та місцевих органів виконавчої влади, рішеннями Решетилівської міської ради та її виконавчого комітету, розпорядженнями міського голови та цим Положенням.
2. МЕТА ТА ЗАВДАННЯ ЦНАП
Основними завданнями ЦНАП є:
1) організація та надання адміністративних послуг у найкоротший строк та за мінімальної кількості відвідувань суб’єктів звернень;
2) спрощення процедури отримання адміністративних послуг;
3) забезпечення інформування суб’єктів звернень про вимоги та порядок надання адміністративних послуг ЦНАП;
4) проведення моніторингу якості надання адміністративних послуг відповідно до частини 4 статті 7 Закону України "Про адміністративні послуги", визначення та вжиття заходів щодо підвищення рівня якості їх надання, оприлюднення інформації про результати моніторингу та вжиті заходи;
5) забезпечення процесу автоматизації прийому документів і надання адміністративних послуг шляхом використання інформаційних систем та систем електронного документообігу.
ЦНАП під час виконання покладених на нього завдань взаємодіє з центральними та місцевими органами виконавчої влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами або організаціями незалежно від форми власності та підпорядкування.
3. ФУНКЦІЇ ЦНАП
ВІДПОВІДНО ДО ЗАВДАНЬ ТА ПОВНОВАЖЕНЬ
1. ЦНАП забезпечує надання адміністративних послуг через адміністратора, державного реєстратора шляхом його взаємодії із суб’єктами надання адміністративних послуг згідно законодавства.
2. Перелік адміністративних послуг, які надаються через ЦНАП, затверджуються рішенням Решетилівської міської ради відповідно до Закону України ,,Про адміністративні послуги” з урахуванням постанови Кабінету Міністрів України від 20.02.2013 № 118 "Про затвердження Примірного положення про центр надання адміністративних послуг" та інших нормативно-правових актів.
На основі узгоджених рішень Полтавської обласної державної адміністрації або Полтавської районної державної адміністрації з міською радою, ЦНАП може забезпечувати також надання адміністративних послуг, суб’єктом надання яких є відповідні місцеві держадміністрації.
У ЦНАП за рішенням Решетилівської міської ради може здійснювати прийом суб’єктів звернення з надання безоплатної правової допомоги.
У ЦНАП також можуть здійснюватися прийняття звітів, декларацій та скарг, надання консультацій, прийняття та видачу документів, не пов’язаних із наданням адміністративних послуг, укладення договорів і угод представниками суб’єктів господарювання, які займають монопольне становище на відповідному ринку послуг, які мають соціальне значення для населення (водо-, тепло-, газо-, електропостачання, вивезення побутових відходів, субсидії, пенсії тощо), а також надання суб’єктам звернення можливості самостійно звернутися за отриманням адміністративних послуг, які надаються в електронній формі, шляхом безоплатного використання ними місць для самообслуговування.
3. У приміщенні, в якому розміщується ЦНАП, можуть надаватися супутні послуги (виготовлення копій документів, ламінування, фотографування, продаж канцелярських товарів, надання банківських послуг тощо) суб’єктами господарювання, добір яких здійснюється на конкурсній основі за критеріями забезпечення мінімізації матеріальних витрат та витрат часу суб’єкта звернення, а також з урахуванням вимог законодавства у сфері оренди державного та комунального майна.
Забороняється відносити до супутніх послуг надання консультацій та інформації, пов’язаних з наданням адміністративних послуг, продаж бланків заяв та інших документів, необхідних для звернення щодо надання адміністративних послуг, а також надання допомоги в їх заповненні, формуванні пакета документів.
4. Суб’єкт звернення для отримання адміністративних послуг в ЦНАП звертається до адміністратора, державного реєстратора – посадової особи органу місцевого самоврядування, яка організовує надання адміністративних послуг відповідно до вимог законодавства.
4. СТАТУС ТА МАЙНО ВІДДІЛУ
1. ЦНАП є структурним підрозділом виконавчого комітету Решетилівської міської ради.
2. ЦНАП не має статусу юридичної особи. Адміністратори та державні реєстратори мають печатки.
3. ЦНАП утримується за рахунок коштів міського бюджету.
4. Загальну чисельність, фонд оплати праці та структуру ЦНАП затверджує Решетилівська міська рада.
5. Майно ЦНАП є комунальною власністю Решетилівської територіальної громади.
5. КЕРІВНИЦТВО ЦНАП
1. ЦНАП виконавчого комітету Решетилівської міської ради очолює начальник, який призначається на посаду і звільняється з посади Решетилівським міським головою відповідно до Закону України ,, Про службу в органах місцевого самоврядування”.
2. Посадові особи призначаються на посаду міським головою на конкурсних засадах або відповідно з іншою процедурою, передбаченою законодавством України.
3. Діяльність працівників регламентується посадовими інструкціями, які затверджуються Решетилівським міським головою.
Начальник ЦНАП несе персональну відповідальність за керівництво та організацію діяльності відділу ЦНАП.
4. Начальник ЦНАП відповідно до завдань, покладених на ЦНАП:
1) здійснює керівництво роботою ЦНАП у відносинах з будь-яким органом, несе персональну відповідальність за організацію діяльності ЦНАП;
2) організовує діяльність ЦНАП, в тому числі щодо взаємодії із суб’єктами надання адміністративних послуг, вживає заходів щодо підвищення ефективності роботи;
3) координує діяльність адміністраторів, державних реєстраторів, спеціалістів, інших штатних одиниць, контролює якість та своєчасність виконання ними посадових обов’язків;
4) організовує інформаційне забезпечення роботи ЦНАП, висвітлює інформацію про діяльність ЦНАП в засобах масової інформації, проводить інформаційні заходи;
5) сприяє створенню належних умов праці та подає пропозиції щодо матеріально-технічного забезпечення ЦНАП;
6) може здійснювати функції адміністратора та державного реєстратора;
7) готує проєкти рішень міської ради та виконавчого комітету, а також розпоряджень міського голови;
8) розглядає скарги на діяльність чи бездіяльність адміністраторів, подані відповідно до Закону України „Про звернення громадян”;
9) забезпечує визначення потреб у навчанні, в тому числі з використанням Національної веб-платформи центрів надання адміністративних послуг (Платформи Центрів Дія), адміністраторів та інших осіб, на яких покладається виконання завдань адміністратора, зокрема до початку виконання (в тому числі тимчасово) посадових обов’язків адміністратора або після перерви в роботі понад три місяці, у разі зміни порядку надання послуг, запровадження надання нових послуг;
10) виконує інші повноваження передбачені нормативно-правовими актами та цим Положенням.
6. ФІНАНСУВАННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ЦНАП
1. ЦНАП фінансується за рахунок коштів місцевого бюджету, які виділені на його утримання.
2. Джерелами фінансування ЦНАП є:
- кошти місцевого бюджету;
- інші кошти, не заборонені чинним законодавством.
7. ЗАКЛЮЧНІ ПОЛОЖЕННЯ
1. Ліквідація чи реорганізація Відділу здійснюється за рішенням Решетилівської міської ради у відповідності з вимогами чинного законодавства України.
2. Зміни та доповнення до цього Положення у разі необхідності вносяться рішенням Решетилівської міської ради, відповідно до законів України.
Міський голова О.А. Дядюнова
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішення Решетилівської міської ради восьмого скликання
12 квітня 2022 року № -20-VІІІ
(20 позачергова сесія)
РЕГЛАМЕНТ
відділу ,,Центр надання адміністративних послуг” виконавчого комітету Решетилівської міської ради
Загальна частина
1. Цей регламент визначає порядок організації роботи відділу ,,Центр надання адміністративних послуг” виконавчого комітету Решетилівської міської ради (далі – ЦНАП), порядок дій адміністраторів в ЦНАПі та їх взаємодії із суб’єктами надання адміністративних послуг.
2. У цьому регламенті терміни вживаються у значенні, наведеному в Законі України ,,Про адміністративні послуги”.
3. Надання адміністративних послуг у ЦНАПі здійснюється з дотриманням таких принципів:
верховенства права, у тому числі законності та юридичної визначеності;
стабільності;
рівності перед законом;
відкритості та прозорості;
оперативності та своєчасності;
доступності інформації про надання адміністративних послуг;
захищеності персональних даних;
раціональної мінімізації кількості документів та процедурних дій, що вимагаються для отримання адміністративних послуг;
неупередженості та справедливості;
доступності та зручності для суб’єктів звернення.
4. ЦНАП у своїй діяльності керується Конституцією України та законами України, актами Президента України і Кабінету Міністрів України, актами центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, положенням про ЦНАП та даним регламентом.
Вимоги до приміщення ЦНАПу
5. ЦНАП розміщується в центральній частині міста, зручному для суб’єктів звернення місці з розвинутою транспортною інфраструктурою.
На вході до приміщення (будівлі) розміщуються вивіска з позначенням “Центр надання адміністративних послуг” та “Центр Дії”, яке дублюється у тактильному вигляді та шрифтом Брайля. Позначення “Центр надання адміністративних послуг” та “Центр Дії” розміщуватися одночасно.
Перед входом до приміщення розміщуються тактильні та контрастні позначки для осіб з інвалідністю з порушеннями зору.
Вхід до приміщень ЦНАПу, який має сходи, облаштований кнопкою виклику, пандусом та поручнями з обох боків для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, а також місцями для тимчасового розміщення дитячих колясок.
У приміщенні ЦНАПу облаштовується санітарна кімната з урахуванням потреб осіб з інвалідністю, зокрема тих, що пересуваються на кріслах колісних, та інших маломобільних груп населення.
Облаштування ЦНАПу позначенням “Центр Дії”, навігаційними табличками (табличками, які використовуються для орієнтування у центрі), піктограмами.
Облаштування центру здійснюється з дотриманням вимог щодо інклюзивності будівель і споруд, передбачених Державними будівельними нормами ДБН В.2.2-40:2018 “Будинки і споруди. Інклюзивність будівель і споруд. Основні положення” стосовно їх доступності для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення.
На прилеглій до ЦНАПу території облаштовуються місця для безоплатної стоянки автомобільного транспорту суб’єктів звернення, зокрема позначені місця для автотранспортних засобів, якими керують (в яких перевозяться) особи/осіб з інвалідністю, у кількості, визначеній Законом України “Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні”. Будівля, приміщення та стоянки ЦНАПу облаштовуються з урахуванням потреб осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення згідно з вимогами відповідних державних будівельних норм, стандартів і правил. На прилеглих вулицях розміщуються інформаційні таблички, на яких зазначається місце розташування ЦНАПу.
6. Приміщення ЦНАП поділяється на відкриту та закриту частини.
У відкритій частині здійснюється прийом, консультування, інформування та обслуговування суб’єктів звернення працівниками ЦНАПу. Суб’єкти звернення мають безперешкодний доступ до такої частини ЦНАПу.
Відкрита частина включає:
сектор прийому;
сектор інформування;
сектор очікування;
сектор обслуговування.
Закрита частина призначена виключно для опрацювання документів, пошти, надання консультацій та здійснення попереднього запису суб’єктів звернення на прийом до адміністраторів за допомогою засобів телекомунікації (телефону, електронної пошти, інших засобів зв’язку), а також збереження документів, справ, журналів обліку/реєстрації (розміщення архіву).
Вхід до закритої частини ЦНАПу суб’єктам звернення забороняється.
Закрита частина може розміщуватися на інших приміщеннях, ніж відкрита частина.
7. Сектор прийому облаштовується при вході до приміщення ЦНАПу. У ньому здійснюється загальне інформування та консультування суб’єктів звернення з питань роботи ЦНАПу.
8. Сектор інформування облаштовується з метою ознайомлення суб’єктів звернення з порядком та умовами надання адміністративних послуг.
У секторі інформування розміщуються інформаційні стенди, постери (плакати) та/або інформаційні термінали в зручному для перегляду місці, що містять актуальну, вичерпну інформацію, необхідну для одержання адміністративних послуг, а також інформацію щодо можливостей отримання послуг он-лайн в електронному вигляді, інформацію щодо здійснення консультування підприємців (“Дія. Бізнес”) (у разі проведення такого консультування в приміщеннях центру), інформацію щодо здійснення прийому суб’єктів звернення з надання безоплатної правової допомоги (у разі проведення такого прийому в приміщеннях центру), а також інформацію щодо електронного урядування та електронної демократії, розвитку цифрових навичок та цифрових прав громадян, цифрових інновацій та технологій.
Сектор інформування облаштовується столами, стільцями, комп’ютерною технікою з вільним доступом до Інтернету та забезпечується канцелярськими товарами для заповнення суб’єктами звернення необхідних документів.
Для висловлення суб’єктами звернень зауважень і пропозицій щодо якості надання адміністративних послуг облаштовуються відповідними засобами (зокрема скринькою) та/або в них розміщується в доступному місці книга відгуків і пропозицій.
Для встановлення зворотного зв’язку із суб’єктами звернень в електронній формі у зазначеному приміщенні розміщується інформація, що містить гіпертекстові посилання та QR-коди на форми-опитувальники (анкети) для оцінювання суб’єктами звернення якості наданих їм адміністративних послуг, в тому числі на комп’ютерній техніці, у терміналах, інших технічних засобах, а також на відповідних веб-сайтах. Зазначена інформація розміщується окремо в секторах прийому, інформування, очікування та обслуговування.
9. Сектор очікування розміщується в просторому приміщенні, площа якого відповідає потребі, залежно від кількості осіб, які звертаються до ЦНАПу протягом дня, та облаштовується столами для оформлення документів та в достатній кількості стільцями, кріслами тощо.
Сектор очікування, у разі потреби,обладнується автоматизованою системою керування чергою, системою звукового інформування осіб похилого віку та осіб з інвалідністю з порушеннями зору.
У приміщеннях центру створюються умови для оплати суб’єктами звернень адміністративного збору (зокрема, розміщуються банкомати, платіжні термінали (у тому числі POS-термінали, програмно-технічні комплекси самообслуговування).
Сектор обслуговування утворений за принципом відкритості розміщення робочих місць. Для швидкого обслуговування суб’єктів звернень робочі місця адміністраторів можуть розподілятися за принципом прийому і видачі документів. Кожне робоче місце для прийому суб’єктів звернення має інформаційну табличку із зазначенням номера такого місця, прізвища, імені, по батькові та посади адміністратора центру.
11. Площа секторів очікування та обслуговування ЦНАПу, складає 99,7 кв.м., що достатньо для забезпечення зручних та комфортних умов для прийому суб’єктів звернення і роботи адміністраторів центру.
12. На інформаційних стендах або інформаційних терміналах розміщується інформація, зокрема, про:
найменування ЦНАПу, його місцезнаходження, номери телефонів для довідок, факсу, адресу веб-сайту, електронної пошти;
графік роботи ЦНАПу (прийомні дні та години, вихідні дні), з урахуванням потреб суб’єктів звернення та відповідно до вимог Закону України “Про адміністративні послуги”;
перелік адміністративних послуг, які надаються через ЦНАП та відповідні інформаційні картки адміністративних послуг;
строки надання адміністративних послуг;
бланки заяв та інших документів, необхідних для звернення за отриманням адміністративних послуг, а також зразки їх заповнення;
платіжні реквізити для оплати платних адміністративних послуг;
супутні послуги, які надаються в приміщенні ЦНАПу;
прізвище, ім’я, по батькові керівника ЦНАПу, контактні телефони, адресу електронної пошти;
користування інформаційними терміналами (у разі їх наявності);
користування автоматизованою системою керування чергою (у разі її наявності);
положення про ЦНАПу;
регламент ЦНАПу;
графік прийому суб’єктів звернення посадовими особами місцнвого самоврядування;
графік надання консультацій, прийому суб’єктів звернень суб’єктами, які забезпечують консультування та прийом у приміщеннях ЦНАПу;
інформацію щодо можливостей отримання послуг он-лайн в електронному вигляді;
інформацію щодо електронного урядування та електронної демократії, розвитку цифрових навичок та цифрових прав громадян, цифрових інновацій та технологій.
13. Перелік адміністративних послуг, які надаються через ЦНАП, повинен розміщуватися у доступному та зручному для суб’єктів звернення місці, у тому числі на інформаційному терміналі. Адміністративні послуги в переліку групуються за моделлю життєвих ситуацій суб’єктів звернення та/або сферами правовідносин (законодавства), та/або суб’єктами надання адміністративних послуг.
14. Бланки заяв, необхідні для замовлення адміністративних послуг, розміщуються на стендах-накопичувачах або стелажах із вільним доступом до них суб’єктів звернення або на веб-сайті міської ради.
15. Особам з інвалідністю та іншим маломобільним групам населення забезпечується вільний доступ до інформації, зазначеної в цьому розділі, шляхом розміщення буклетів, інформаційних листів на стендах, інших необхідних матеріалів, надрукованих шрифтом Брайля. У разі можливості на інформаційних терміналах розміщується голосова інформація та відеоінформація, а також здійснюється інформування в інший спосіб, який є зручним для осіб з інвалідністю, зокрема для осіб з порушеннями слуху, зору, та інших маломобільних груп населення.
Для забезпечення надання адміністративних послуг суб’єктам звернення, в яких є порушення зі слухом до роботи центру може залучатися перекладач жестової мови.
16. У разі надання адміністративних послуг через ЦНАП консультації з питань надання таких послуг проводяться (у тому числі представниками суб’єктів надання адміністративних послуг) виключно у ЦНАПі.
Інформаційна та технологічна картки адміністративних послуг
17. Орган, що утворив ЦНАП, а також керівник ЦНАПу можуть вносити суб’єктові надання адміністративної послуги пропозиції щодо необхідності внесення змін до затверджених інформаційних та технологічних карток адміністративних послуг.
18. У разі внесення змін до законодавства щодо надання адміністративної послуги суб’єкт її надання своєчасно інформує про це орган, що утворив ЦНАП, а також керівника ЦНАПу, готує пропозиції щодо внесення змін до інформаційних та/або технологічних карток згідно із законодавством.
Робота інформаційного підрозділу
19. Для надання допомоги суб’єктам звернення у користуванні інформаційними терміналами та автоматизованою системою керування чергою, консультування із загальних питань організації роботи ЦНАПу та порядку прийому суб’єктів звернення у ЦНАПі утворений інформаційний підрозділ.
Інформаційний підрозділ центру також:
інформує за усним клопотанням суб’єкта звернення про належність порушеного ним питання до компетенції ЦНАПу;
консультує суб’єктів звернення щодо порядку внесення плати (адміністративного збору) за надання платних адміністративних послуг, надає інформацію про платіжні реквізити для сплати адміністративного збору;
надає іншу інформацію та допомогу, що необхідні суб’єктам звернення до прийому їх адміністратором.
20. Начальник ЦНАПу забезпечує висвітлення інформації зазначеної в пункті 12 регламенту, а також відомості про найближчі зупинки громадського транспорту, під’їзні шляхи, місця паркування, доступність центру для осіб з інвалідністю з порушеннями зору, слуху, опорно-рухового апарату, інша корисна для суб’єктів звернення інформація.
21. Інформація, яка розміщується в приміщенні ЦНАПу (в тому числі на інформаційних терміналах) та на веб-сайті міської ради, повинна бути актуальною і вичерпною.
22. Суб’єктам звернення, які звернулися до ЦНАПу, з використанням засобів телекомунікаційного зв’язку (телефону, електронної пошти, інших засобів зв’язку), забезпечується можливість отримання інформації про надання адміністративних послуг у спосіб, що аналогічний способу звернення, або в інший вибраний суб’єктом звернення спосіб.
Керування чергою
23. З метою забезпечення зручності та оперативності обслуговування суб’єктів звернення у ЦНАПі вживаються заходи для запобігання утворенню черги, а у разі її утворення - для керування чергою.
24. У разі запровадження автоматизованої системи керування чергою суб’єкт звернення реєструється за допомогою термінала в такій системі, отримує відповідний номер у черзі та очікує на прийом. Автоматизована система керування чергою може передбачати персоніфіковану реєстрацію суб’єкта звернення (із зазначенням його прізвища та імені).
25. У ЦНАПі може здійснюватися попередній запис суб’єктів звернення на прийом до адміністратора на визначену дату та час. Попередній запис може здійснюватися шляхом особистого звернення до ЦНАПу, з використанням телефонного зв’язку та/або електронної реєстрації (сторінки на веб-сайті міської ради) чи за допомогою Національної веб-платформи центрів надання адміністративних послуг. Прийом суб’єктів звернення, які зареєструвалися шляхом попереднього запису, здійснюється у визначені години.
26. ЦНАП може здійснювати керування чергою в інший спосіб, гарантуючи дотримання принципу рівності суб’єктів звернення.
Прийняття заяви та інших документів
27. Прийняття від суб’єкта звернення заяви та інших документів, необхідних для надання адміністративної послуги (далі - вхідний пакет документів), та повернення документів з результатом надання адміністративної послуги (далі - вихідний пакет документів) здійснюється виключно ЦНАПі.
За рішенням міської ради окремі завдання адміністратора, пов’язані з отриманням вхідного пакета документів, видачею результатів надання адміністративних послуг, може виконувати староста, а також у випадках, передбачених законодавством, інша уповноважена посадова особа виконавчого органу міської ради.
У випадках, передбачених законодавством, а також на вимогу суб’єкта звернення адміністратор ЦНАПу складає заяву в електронній формі, друкує її та надає суб’єкту звернення для перевірки та підписання.
Прийняття заяв для отримання адміністративних послуг від фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, здійснюється незалежно від реєстрації їх місця проживання, крім випадків, передбачених законом.
Заяви від юридичних осіб приймаються за місцезнаходженням таких осіб або у випадках, передбачених законом, за місцем провадження діяльності або місцезнаходженням відповідних об’єктів, якщо інше не встановлено законом.
28. Прийняття від суб’єктів господарювання заяви про видачу документів дозвільного характеру та документів, що додаються до неї, декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства, видача (переоформлення, анулювання) документів дозвільного характеру, які оформлені дозвільними органами, та зареєстрованих декларацій здійснюються відповідно до Закону України “Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності”.
29. Суб’єкт звернення має право подати вхідний пакет документів особисто, через представника (законного представника), надіслати його поштою (рекомендованим листом з описом вкладення) або у випадках, передбачених законом, за допомогою засобів телекомунікаційного зв’язку.
Заява для отримання адміністративної послуги в електронній формі подається через Єдиний державний веб-портал електронних послуг, у тому числі через інтегровані з ним інформаційні системи державних органів та органів місцевого самоврядування.
30. У разі коли вхідний пакет документів подається представником (законним представником) суб’єкта звернення, пред’являються документи, що посвідчують особу представника та засвідчують його повноваження.
31. Адміністратор ЦНАПу перевіряє відповідність вхідного пакета документів інформаційній картці адміністративної послуги, у разі потреби надає допомогу суб’єктові звернення в заповненні бланка заяви. У разі коли суб’єкт звернення припустився неточностей або помилки під час заповнення бланка заяви, адміністратор повідомляє суб’єктові звернення про відповідні недоліки та надає необхідну допомогу в їх усуненні.
32. Адміністратор ЦНАПу складає опис вхідного пакета документів, у якому зазначаються інформація про заяву та перелік документів, поданих суб’єктом звернення до неї, у двох примірниках.
33. Суб’єктові звернення надається примірник опису вхідного пакета документів за підписом і з проставленням печатки (штампа) відповідного адміністратора центру, а також відмітки про дату та час його складення. Другий примірник опису вхідного пакета документів зберігається в матеріалах справи, а у разі здійснення в ЦНАПу електронного документообігу - в електронній формі.
34. Адміністратор ЦНАПу під час отримання вхідного пакета документів зобов’язаний з’ясувати прийнятний для суб’єкта звернення спосіб його повідомлення про результат надання адміністративної послуги, а також бажане місце отримання оформленого результату надання адміністративної послуги, спосіб передачі суб’єктові звернення вихідного пакета документів (особисто, засобами поштового зв’язку або телекомунікаційного зв’язку чи в інший вибраний суб’єктом звернення спосіб), про що зазначається в описі вхідного пакета документів у паперовій та/або електронній формі.
35. Адміністратор ЦНАПу здійснює реєстрацію вхідного пакета документів шляхом внесення даних до журналу реєстрації (у паперовій та/або електронній формі). Після внесення даних справі присвоюється номер, за яким здійснюється її ідентифікація та який фіксується на бланку заяви і в описі вхідного пакета документів.
36. У разі коли вхідний пакет документів отримано засобами поштового зв’язку і він не містить інформації про прийнятний для суб’єкта звернення спосіб його повідомлення, адміністратор ЦНАПу не пізніше наступного робочого дня надсилає суб’єктові звернення опис вхідного пакета документів електронною поштою (та/або його відскановану копію) чи іншими засобами телекомунікаційного зв’язку або поштовим відправленням.
37. Після реєстрації вхідного пакета документів адміністратор ЦНАПу формує справу у паперовій та/або електронній формі та в разі потреби здійснює її копіювання та/або сканування.
38. Інформацію про вчинені дії адміністратор ЦНАПу вносить до листа про проходження справи у паперовій та/або електронній формі (крім випадків, коли адміністратор є суб’єктом надання адміністративної послуги). Лист про проходження справи також містить відомості про послідовність дій (етапів), необхідних для надання адміністративної послуги, та залучених суб’єктів надання адміністративних послуг.
Опрацювання справи (вхідного пакета документів)
39. Після вчинення дій, передбачених пунктами 27-38 цього регламенту, адміністратор ЦНАПу зобов’язаний невідкладно, але не пізніше наступного робочого дня з урахуванням графіка роботи суб’єкта надання адміністративної послуги, надіслати (передати) вхідний пакет документів суб’єктові надання адміністративної послуги, до компетенції якого належить питання прийняття рішення у справі, про що робиться відмітка в листі про проходження справи із зазначенням часу, дати та найменування суб’єкта надання адміністративної послуги, до якого її надіслано, та проставленням печатки (штампа) адміністратора, що передав відповідні документи, та у разі потреби оформляється акт приймання-передачі.
40. Передача справ у паперовій формі від центру до суб’єкта надання адміністративної послуги здійснюється в порядку, визначеному органом, що утворив ЦНАП, але не менше ніж один раз протягом робочого дня, шляхом отримання справ представником суб’єкта надання адміністративної послуги або їх доставки працівником центру, надсилання відсканованих документів з використанням засобів телекомунікаційного зв’язку або в інший спосіб.
Передача справ до суб’єкта надання адміністративної послуги може здійснюватися шляхом надсилання електронних копій оригіналів паперових документів (фотокопій) з використанням засобів телекомунікаційного зв’язку, зокрема через систему електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів, передача справ у паперовій формі у такому разі не здійснюється, крім випадків, передбачених законодавством.
41. Після отримання справи суб’єкт надання адміністративної послуги зобов’язаний внести запис про її отримання із зазначенням дати та часу, прізвища, імені, по батькові відповідальної посадової особи до листа про проходження справи та до акта приймання-передачі (у разі його оформлення).
42. Контроль за дотриманням суб’єктами надання адміністративних послуг строків розгляду справ та прийняття рішень здійснюється адміністраторами ЦНАПу відповідно до розподілу обов’язків.
43. Суб’єкт надання адміністративної послуги зобов’язаний:
своєчасно інформувати про перешкоди у дотриманні строку розгляду справи та прийнятті рішення, інші проблеми, що виникають під час розгляду справи;
надавати інформацію на усний або письмовий запит (у тому числі шляхом надсилання на адресу електронної пошти) адміністратора ЦНАПу про хід розгляду справи.
У разі виявлення факту порушення вимог законодавства щодо розгляду справи (строків надання адміністративної послуги тощо) адміністратор ЦНАПу невідкладно інформує про це керівника центру.
Передача вихідного пакета документів суб’єктові звернення
44. Суб’єкт надання адміністративної послуги невідкладно, але не пізніше наступного робочого дня після оформлення результату надання адміністративної послуги, формує вихідний пакет документів та передає його до центру), про що зазначається в листі про проходження справи та в акті приймання-передачі (у разі його оформлення).
45. Адміністратор ЦНАПу невідкладно у день надходження вихідного пакета документів повідомляє про результат надання адміністративної послуги суб’єктові звернення у спосіб, зазначений в описі вхідного пакета документів, здійснює реєстрацію вихідного пакета документів шляхом внесення відповідних відомостей до листа про проходження справи, а також до відповідного реєстру в паперовій та/або електронній формі.
46. Вихідний пакет документів передається суб’єктові звернення особисто під підпис (у тому числі його представникові (законному представникові)) у разі пред’явлення документа, що посвідчує особу та/або засвідчує його повноваження, або у випадках, передбачених законодавством, передається в інший прийнятний для суб’єкта звернення спосіб.
Інформація про дату отримання вихідного пакета документів суб’єктом звернення зазначається в описі вхідного пакета документів або в іншому документі, визначеному органом, що утворив ЦНАП, і зберігається в матеріалах справи.
47. У разі не зазначення суб’єктом звернення зручного для нього способу отримання вихідного пакета документів або його неотримання в ЦНАПі протягом двох місяців відповідні документи надсилаються суб’єктові звернення засобами поштового зв’язку. У разі відсутності відомостей про місце проживання (місцезнаходження) суб’єкта звернення та іншої контактної інформації вихідний пакет документів зберігається протягом тримісячного строку в ЦНАПі, а потім передається суб’єкту надання адміністративних послуг для архівного зберігання.
48. У разі коли адміністративна послуга надається невідкладно, адміністратор центру реєструє інформацію про результат розгляду справи в журналі (у паперовій та/або електронній формі), негайно формує вихідний пакет документів та передає його суб’єктові звернення.
49. Відповідальність за несвоєчасне та неналежне надання адміністративних послуг несуть суб’єкти надання таких послуг та в межах повноважень адміністратори і керівник ЦНАПу.
50. Інформація про кожну надану адміністративну послугу та справу в паперовій (копія документів) та/або електронній (скановані копії документів) за рішенням органу, що утворив ЦНАП, може зберігатися в приміщенні ЦНАПу або в іншому приміщенні.
У разі надання адміністративної послуги за допомогою державних реєстрів інформація про послугу зберігається у відповідному реєстрі.
Усі матеріали справи зберігаються у суб’єкта надання адміністративної послуги.
51. Суб’єкт звернення може відкликати свою заяву про надання адміністративної послуги до моменту прийняття рішення у справі, крім випадків, визначених законодавством.
Адміністратор ЦНАПу невідкладно у день надходження заяви здійснює її реєстрацію, про що робиться відмітка в листі про проходження справи із зазначенням часу та дати отримання заяви про відкликання, та невідкладно, але не пізніше наступного робочого дня, передає суб’єкту надання адміністративної послуги, якому передано вхідний пакет документів щодо даної справи.
Суб’єкт надання адміністративної послуги невідкладно, але не пізніше наступного робочого дня після отримання заяви про відкликання, повертає оригінали документів, подані для надання адміністративної послуги, до ЦНАПу, про що зазначається в листі про проходження справи та в акті приймання-передачі (у разі його оформлення).
Адміністратор ЦНАПу невідкладно у день надходження оригіналів документів від суб’єкта надання адміністративної послуги повідомляє про це суб’єкту звернення.
Відкликання заяви про надання адміністративної послуги здійснюється з урахуванням процедур, визначених пунктами 27-51 цього регламенту.