ОПИС ДОКУМЕНТУ

Автор:

Коваленко А.В.

Доповідач:

Коваленко А.В.

Статус:

Прийнятий в цілому

Дата:

14.04.2025

ДРУК ПРОЄКТУ РІШЕННЯ

ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 16
Про внесення змін до Положення про відділ сім’ї, соціального захисту та охорони здоров’я виконавчого комітету Решетилівської міської ради

РЕШЕТИЛІВСЬКА МІСЬКА РАДА
ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

(п’ятдесят шоста позачергова сесія восьмого скликання)
 
РІШЕННЯ
 
15 квітня 2025 року                     м. Решетилівка                        №        - 56-VIII
 
Про внесення змін до Положення про відділ сім’ї, соціального захисту та охорони здоров’я виконавчого комітету Решетилівської міської ради
 
 
Керуючись статтею 26 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”, беручи до уваги утворення відділу з питань ветеранської політики виконавчого комітету міської ради та передачу до новоствореного відділу деяких повноважень та враховуючи висновки спільних постійних комісій міської ради, Решетилівська міська рада
ВИРІШИЛА:
 
Внести зміни до Положення про відділ сім’ї, соціального захисту та охорони здоров’я виконавчого комітету Решетилівської міської ради, затвердженого рішенням Решетилівської міської ради від 27.06.2018 № 301-8-VII ,,Про затвердження про відділ сім’ї, соціального захисту та охорони здоров’я виконавчого комітету Решетилівської міської ради” (восьма сесія) виклавши його в новій редакції (додається). 
 
 

 
Міський голова                                       Оксана ДЯДЮНОВА


 
 
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішення Решетилівської
міської  ради сьомого скликання
27 червня 2018 року № 301-8-VIІ
(у редакції рішення Решетилівської
міської  ради восьмогоскликання
15 квітня 2025 року
№ ________-56-VIII
(56 позачергова сесія)
 
 
 
 
ПОЛОЖЕННЯ
про відділ сім’ї, соціального захисту та охорони здоров’я
виконавчого комітету Решетилівської міської ради


1. Загальні положення

1.1. Відділ сім’ї, соціального захисту та охорони здоров’я виконавчого комітету Решетилівської міської ради (далі – Відділ) є структурним підрозділом виконавчого комітету Решетилівської міської ради, що утворюється міською радою. Відділ є підзвітним та підконтрольним міській раді, підпорядкованим виконавчому комітету міської ради, міському голові та заступнику міського голови відповідно до розподілу обов’язків.
1.2. Адреса Відділу: 38400, Україна, Полтавська область, Полтавський район, місто Решетилівка, вулиця Шевченка,23.
1.3. Відділ у своїй діяльності керується Конституцією України, основами законодавства України про охорону здоров’я, Законом України ,,Про місцеве самоврядування в Україні”, Законом України ,,Про службу в органах місцевого самоврядування” та іншими законами України, нормативно-правовими актами Президента України та Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства соціальної політики України, рішеннями міської ради та її виконавчого комітету, розпорядженнями міського голови та іншими нормативно-правовими актами.
 
2. Основними завдання Відділу є:

2.1. Здійснення в межах повноважень контролю за дотриманням вимог законодавства у сфері, соціального захисту населення, охорони здоров’я, сімейної та ґендерної політики, протидії торгівлі людьми, зайнятості населення.
2.2. Створення умов для розвитку місцевих програм з питань соціального захисту населення, охорони здоров’я, сімейної та ґендерної політики, протидії торгівлі людьми, запобігання насильству в сім’ї, зайнятості населення та реалізації цих заходів.
2.3. Забезпечення реалізації державної політики з питань сім’ї, соціального захисту населення, соціального забезпечення, сприяння реалізації прав осіб з інвалідністю, недієздатних, одиноких громадян похилого віку та інших соціально-незахищених верств населення.
2.4. Участь у організації соціального обслуговування населення.
2.5. Розроблення та організація виконання комплексних програм та заходів щодо поліпшення становища соціально незахищених верств населення, сімей та громадян, які перебувають у складних життєвих обставинах, всебічне сприяння в отриманні ними соціальних послуг за місцем проживання/перебування.
2.6. Забезпечення соціальної інтеграції осіб з інвалідністю, сприяння покращенню умов для безбар’єрного доступу осіб з інвалідністю до інфраструктури, транспорту, зайнятості, освіти, тощо.
2.7. Визначення та реалізація соціальних пріоритетів розвитку громади, розробка місцевих програм соціального спрямування та охорони здоров’я, проектів, програм та заходів щодо підтримки вразливих категорій населення.
2.8. Запровадження та надання державних та місцевих гарантій соціального захисту, соціальної підтримки мешканців громади.
2.9. Прийняття участі у організації здійснення соціальної роботи в громаді та надання соціальних послуг.
2.10. Прийняття участі у визначенні та реалізації соціальних потреб громади, створення умов для здійснення заходів соціальної підтримки вразливих верств населення, внутрішньо переміщених осіб, які перебувають у складних життєвих обставинах та сприянню в отриманні ними соціальних виплат та послуг за місцем проживання/перебування.
2.11. Забезпечення, в межах наданих повноважень, безоплатності та доступності медицини на території громади, якості медичної допомоги, створення належних умов в закладах охорони здоров’я для перебування в них хворих та роботи персоналу.
2.12. Вивчення та аналіз стану здоров'я населення, здійснення заходів щодо профілактики захворювань, зниження захворюваності, інвалідності, смертності;
2.13. Забезпечення реалізації державної та місцевої політики у сфері сім’ї, зайнятості населення, соціально-трудових відносин, охорони здоров’я.
2.14. Розробка проєктів рішень сесій міської ради та виконавчого комітету з питань, що відноситься до компетенції Відділу.
2.15. Координація та підтримка діяльності закладів, установ та підприємств сфери охорони здоров’я розташованих на території громади.
2.16. Вжиття заходів щодо розвитку профілактичного напрямку в охороні здоров’я, формуванню здорового способу життя, забезпеченню високого рівня працездатності та довголіття.
2.17. Визначення потреб та прийняття участі у організації надання соціальних та реабілітаційних послуг, у тому числі із застосуванням механізмів співпраці та співфінансування з іншими територіальними громадами, соціального замовлення у недержавних суб’єктів за рахунок бюджетних коштів, участь в конкурсах щодо соціальних проєктів, залучення фізичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
2.18. Сприяння підвищенням кваліфікації працівників сфери соціального захисту територіальної громади.
2.19 Здійснення моніторингу, контролю та оцінювання якості надання соціальних послуг, інформування населення про соціальні та реабілітаційні послуги.
2.20. Вжиття заходів щодо надання соціальної допомоги та компенсацій вразливим верствам населення громади, що фінансуються за рахунок коштів місцевого бюджету.
2.21. Забезпечення захисту прав і законних інтересів повнолітніх осіб, які потребують встановлення опіки або піклування, недієздатних осіб та осіб, цивільна дієздатність яких обмежена.
2.22. Сприяння стратегічному плануванні розвитку соціальної сфери громади.
2.23. Участь у організації здійснення виявлення осіб та сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах та потребують отримання соціальних послуг.
2.24. Вжиття заходів щодо усунення дискримінації за ознакою статі відповідно до законодавства про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків та протидії дискримінації.
2.25. Вжиття заходів реагування на звернення та повідомлення про вчинення домашнього насильства, у тому числі організацію закупівлі послуг з надання тимчасового притулку особам, які постраждали від домашнього насильства.
2.26. Участь у інформаційно-просвітницькій роботі серед населення, яка спрямована на: підвищення обізнаності з питань прав та гарантій у сфері соціального захисту, забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків,  протидії  торгівлі  людьми,  жорстокому  поводженню  з  дітьми, запобігання та протидії домашньому насильству, формування сімейних цінностей, почуття причетності до розв’язання важливих соціальних завдань громади.
2.27. Підготовка місцевої програми зайнятості та заходів щодо соціальної захищеності різних груп населення від безробіття, організація їх виконання; участь у розробленні цільових місцевих програм зайнятості населення.
2.28. Участь в організації санаторно-курортного лікування дітей з інвалідністю, ліквідаторів Чорнобильської катастрофи (І-ІІ категорія), а також закупівлю послуг санаторно-курортного лікування у санаторно-курортних закладах.
2.29. Організація поховання одиноких громадян, осіб без певного місця проживання, осіб, від поховання яких відмовилися рідні, знайдених, невпізнаних трупів.
 
3. Функції (повноваження) Відділу
 
Відділ відповідно до покладених на нього завдань виконує такі функції (повноваження):
3.1. Розробляє та забезпечує реалізацію програм з питань сім’ї, забезпечення соціального та правового захисту сім’ї та дітей, соціального захисту населення, соціального забезпечення, зайнятості населення, сімейної та ґендерної політики, протидії торгівлі людьми, запобігання насильству в сім’ї.
3.2. Забезпечує призначення та виплату компенсацій фізичним особам, які надають соціальні послуги.
3.3. Забезпечує доступність громадян до соціальних послуг, контролює їх якість та своєчасність надання відповідно до законодавства України.
3.4. Участь у організації із забезпечення пропаганди здорового способу життя серед населення.

3.5. Здійснення повідомної реєстрації колективних договорів.
3.6. Забезпечує в межах повноважень реалізацію системи державних та місцевих гарантій з питань соціального захисту населення.

3.7. Здійснює первинну реєстрацію внутрішньо переміщених осіб та координацію їх дій для вирішення нагальних проблемних питань, які виникають при переміщенні.
3.8. Приймає участь у координації роботу з питань соціальної підтримки та соціального захисту пільгових категорій населення громади.
3.9. Вживає заходів щодо запобігання бездомності осіб, соціального захисту та реінтеграцію бездомних громадян та осіб, звільнених з місць позбавлення волі.

3.10. Забезпечує діяльність опікунської ради при виконавчому комітеті Решетилівської міської ради та виконує функції органу опіки та піклування, вирішує питання соціально-правового захисту  повнолітніх недієздатних осіб та осіб, цивільна дієздатність яких обмежена, здійснює захист їх особистих майнових та немайнових прав.
3.11. Сприяє влаштуванню за потреби до будинків-інтернатів (пансіонатів) громадян похилого віку, осіб з інвалідністю та дітей з інвалідністю, направляє до реабілітаційних установ осіб з інвалідністю та дітей з інвалідністю.
3.12. Подає в установленому порядку пропозиції щодо встановлення піклування над повнолітніми дієздатними особами, які за станом здоров'я потребують догляду.

3.13. Організовує ведення справ щодо опіки та піклування над повнолітніми недієздатними та обмежено дієздатними особами.
3.14. Інформує осіб з інвалідністю про послуги державної служби зайнятості щодо підбору роботи, проведення професійної орієнтації з метою вибору виду професійної діяльності та визначення виду професійного навчання шляхом професійної підготовки, перепідготовки або підвищення кваліфікації.
3.15. Інформує центри зайнятості та Відділення Фонду соціального захисту інвалідів про осіб з інвалідністю, які виявили бажання працювати.
3.16. Здійснює видачу посвідчень батькам багатодітних сімей та дітям з багатодітних сімей.
3.17. Співпрацює з недержавними організаціями, службами та закладами, які надають соціальні послуги пільговим категоріям населення.
3.18. Співпрацює з управліннями Пенсійного фонду України, центрами зайнятості населення, громадськими організаціями з питань соціального захисту.
3.19. Координує, контролює та забезпечує, у межах своїх повноважень, виконання цільових програм і здійснення заходів, спрямованих на забезпечення соціального та правового захисту сім'ї, забезпечення рівних прав і можливостей для участі жінок та чоловіків у політичному, економічному і культурному житті, протидії торгівлі людьми.
3.20. Надає, в межах своїх повноважень, методичну допомогу з питань протидії та запобігання домашньому насильству.
3.21. Забезпечує в межах своїх повноважень розроблення і здійснення заходів, спрямованих на розв'язання соціальних проблем молодих сімей.
3.22. Здійснює координацію та контроль за роботою закладів охорони здоров’я. Сприяє матеріально-технічному та фінансовому забезпеченню цих закладів.
3.23. Визначає види та перелік робіт особам направленим рішенням суду на відбування покарання/засудження.
3.24. Забезпечує своєчасний розгляд звернень громадян та громадських об’єднань, уживає відповідно до чинного законодавства та в межах повноважень і компетенції заходів щодо усунення причин виникнення скарг, надає консультації громадянам за напрямом діяльності.
3.25. Забезпечує, відповідно до чинного законодавства в межах повноважень і компетенції,  доступ до публічної інформації, розпорядником якої є Відділ.
3.26. Подає аналітичні матеріали і статистичні звітності з питань, що належать до його компетенції.
3.27. Проводить виїзні обстеження та складає акти обстеження матеріально-побутових умов сімей.
3.28. Вирішує відповідно до законодавства питання щодо соціальної підтримки населення громади, в тому числі, у співпраці з центром надання адміністративних послуг виконавчого комітету Решетилівської міської ради.
3.29. Здійснює організаційне забезпечення діяльності комісій з питань визначення та надання матеріальних допомог за рахунок міського бюджету.
3.30. Веде реєстр надавачів і отримувачів соціальних послуг на місцевому рівні.
3.31. Розглядає заяви осіб, які перебувають у складних життєвих обставинах, про отримання соціальних послуг, приймає рішення про надання/відмову у наданні соціальних послуг.
3.32. Подає пропозиції до планів роботи Решетилівської міської ради та її виконавчого комітету.

4. Відділ має право:

4.1. Залучати спеціалістів (посадових осіб) інших структурних підрозділів виконавчого комітету Решетилівської міської ради, підприємств, установ та організацій, об’єднань громадян (за погодженням їхніх керівників) для розгляду питань, що належать до його компетенції.
4.2. Одержувати в межах повноважень та у встановленому порядку від структурних підрозділів виконавчого комітету Решетилівської міської ради, органів статистики, підприємств, установ і організацій усіх форм власності інформацію, статистичні дані, звіти, документи та інші матеріали, необхідні для виконання Відділом передбачених цим Положенням завдань і функцій.
4.3. Вносити в установленому порядку пропозиції щодо удосконалення роботи міської ради з питань, що належать до компетенції Відділу.
4.4. Брати участь у засіданнях, нарадах, комісіях, робочих групах, утворених виконавчим комітетом, міською радою і міським головою, з питань що належать до компетенції Відділу;
4.5. Надавати пропозиції до проєктів рішень ради, виконавчого комітету і розпоряджень міського голови з питань, що відносяться до компетенції Відділу.
4.6. Брати участь у проведенні конкурсів з питань, що належать до компетенції Відділу.
4.7. Скликати в установленому порядку наради, конференції, семінари з питань, що належать до компетенції Відділу.
4.8. Взаємодіяти у межах своїх повноважень з органами, підприємствами, установами, організаціями, в тому числі іноземних держав, міжнародними організаціями.
4.9. Вносити пропозиції щодо вдосконалення роботи Відділу.

5. Організація роботи Відділу 

5.1. Структура, чисельність працівників та Положення про Відділ затвер­джується Решетилівською міською радою.
5.2. Відділ очолює начальник Відділу, який призначається на посаду міським головою на конкурсній основі та звільняється з посади міським головою, згідно з Законом України „Про службу в органах місцевого самоврядування” та у порядку, встановленому законодавством про працю.
5.3.На період відпустки або на час відсутності начальника Відділу його обов'язки покладаються на заступника начальника Відділу, а у разі  відсутності начальника і його заступника – покладаються на працівника Відділу відповідно до розпорядження міського голови.
5.4. Працівники Відділу підпорядковуються безпосередньо начальнику Відділу, а у разі його відсутності – заступнику начальника Відділу.
5.5. Працівники Відділу є посадовими особами місцевого самоврядування, які призначаються на посади на конкурсній основі та звільняються з роботи, згідно з Законом України „Про службу в органах місцевого самоврядування” чи за іншою процедурою не забороненою законодавством.
5.6. Працівники Відділу несуть персональну відповідальність за своєчасне і якісне виконання завдань, функцій (повноважень) Відділу, передбачених цим Положенням, відповідальність за недотримання Положення про Відділ,  посадових обов’язків, бездіяльність або незаконне використання наданих прав, порушення правил внутрішнього розпорядку, трудової та виконавчої дисципліни, норм етики поведінки та притягуються до відповідальності згідно з чинним законодавством України.
5.7. Працівники Відділу беруть участь у підготовці проєктів рішень до сесій міської ради та засідань виконкому з питань, що належать до компетенції Відділу та приймають участь у роботі ради та виконавчого комітету.
5.8. Робота Відділу планується на основі плану роботи виконавчого комітету міської ради. Службові обов’язки працівників Відділу визначаються посадовими інструкціями, які затверджуються міським головою.
5.9. Діловодство Відділу ведеться відповідно до наказу Міністерства Юстиції України ,,Про затвердження Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях” від 18.06.2015 №1000/5 та затвердженої номенклатури справ виконавчого комітету Решетилівської міської ради;
5.10. Відділ при виконанні покладених на нього завдань та в межах своїх повноважень взаємодіє з структурними підрозділами виконавчого комітету Решетилівської міської ради, іншими територіальними органами виконавчої влади, депутатами, постійними комісіями, іншими підприємствами, установами, організаціями незалежно від форми власності, об’єднаннями громадян, в межах повноважень, робить запити про одержання від них в установленому порядку інформацію, документи, статистичні дані та інші матеріали, необхідні для виконання покладених на нього завдань.

6. Керівництво Відділом

6.1.Начальник Відділу (особа, що претендує на посаду начальника Відділу) повинен відповідати таким вимогам:
  • вища освіта не нижче ступеня магістра, спеціаліста, вільне володіння державною мовою;
  • знати Конституцію України; закони України „Про місцеве самоврядування в Україні”, „Про службу в органах місцевого самоврядування”, „Про державну службу”, „Про запобігання корупції” та інші закони України з питань організації та діяльності органів місцевого самоврядування; укази та розпорядження Президента України, постанови Верховної Ради України, постанови та розпорядження Кабінету Міністрів України, інші підзаконні нормативно-правові акти, що стосуються розвитку відповідних сфер управління; практику застосування чинного законодавства з питань, що належать до його компетенції; основи регіонального управління, економіки та управління персоналом; інструкцію з діловодства у відповідному органі місцевого самоврядування; основи психології, економіки, фінансів; правила внутрішнього трудового розпорядку; правила ділового етикету; правила охорони праці та протипожежної безпеки; основні програми роботи на комп'ютері;
  • стаж роботи на службі в органах місцевого самоврядування, на посадах державної служби або досвід роботи на керівних посадах підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності не менше 2 років.
6.2. Начальник Відділу:
  1. Здійснює керівництво Відділом, несе персональну відповідальність за організацію та результати його діяльності та працівників Відділу, вирішення питань, що належать до компетенції Відділу, сприяє створенню належних умов праці в Відділі.
  2. Планує роботу Відділу і забезпечує виконання затверджених планів, вносить пропозиції щодо формування планів роботи міської ради та її виконавчого комітету.
  3. Вживає заходів до удосконалення організації та підвищення ефективності роботи Відділу.
  4. Звітує перед міським головою, заступником міського голови відповідно до розподілу обов’язків, мешканцями громади про виконання покладених на Відділ завдань та затверджених планів роботи.
  5. Вносить пропозиції щодо розгляду на засіданнях ради та виконкому питань, що належать до компетенції Відділу, розробляє проєкти відповідних рішень.
  6. Приймає участь у засіданнях ради, виконавчого комітету, апаратних та виробничих нарадах з питань, що стосуються компетенції Відділу.
  7. Розробляє посадові інструкції працівників Відділу і подає їх на затвердження міському голові, забезпечує дотримання працівниками Відділу правил внутрішнього трудового розпорядку.
  8. Визначає завдання і проводить розподіл обов'язків між працівниками Відділу, проводить аналіз результатів роботи Відділу, вживає заходів щодо підвищення ефективності діяльності Відділу, забезпечує підвищення ділової кваліфікації працівників Відділу. З метою забезпечення більш ефективної реалізації завдань і повноважень, що належать до компетенції Відділу, може у разі потреби здійснювати перерозподіл функціональних обов'язків працівників Відділу.
  9. Здійснює постійний контроль за забезпеченням охорони конфіденційної та службової інформації у Відділі.
  10. Вносить, в установленому порядку, пропозиції   міському голові про застосування заохочень або стягнень до працівників Відділу.
  11. Розглядає звернення, скарги, запити й пропозиції громадян та юридичних осіб, що надходять до виконавчого комітету та стосуються роботи Відділу та надає відповіді за результатами їх розгляду.
  12. Контролює дотримання особовим складом Відділу вимог законів України  та інших нормативно-правових актів.
  13. Координує організаційне, інформаційне та матеріально-технічне забезпечення Відділу.
  14. Здійснює керівництво та організацію роботи щодо забезпечення та дотримання чинного законодавства про охорону праці працівниками Відділу.
  15. Забезпечує збереження інформації в паперовому та електронному вигляді, створеної в процесі діяльності, приймання-передавання її при зміні (звільненні, переведенні тощо) працівників Відділу.
6.3. Начальник Відділу здійснює й інші повноваження відповідно до Положення про Відділ, а також визначених чинним законодавством та покладених на нього завдань окремими рішеннями ради, її виконавчого комітету, розпорядженнями та дорученнями міського голови та заступника міського голови відповідно до розподілу обов’язків.
6.4. Начальник Відділу, у разі невиконання або неналежного виконання покладених на нього повноважень, несе відповідальність згідно з чинним законодавством України, в тому числі, але не виключно за:
  • неналежну організацію роботи Відділу, незадовільний стан діловодства, службової та виконавської дисципліни;
  • не забезпечення  виконання покладених на Відділ завдань та функцій, передбачених цим Положенням;
  • недотримання законності в службовій діяльності працівниками Відділу;
  • несвоєчасну і недостовірну подачу інформацій та звітів, що входять до компетенції Відділу.
7. Заключні положення

7.1. Відділ утримується за рахунок коштів міського бюджету.
7.2. Відділ володіє і користується майном, що знаходиться в його оперативному управлінні.
7.3. Оплата праці працівників Відділу здійснюється відповідно до чинного законодавства.
7.4. Зміни та доповнення до цього Положення можуть бути ініційовані міським головою, заступником міського голови, відповідно до розподілу обов’язків, начальником Відділу та затверджуються рішенням міської ради 
7.5. Відділ ліквідується або реорганізовується рішенням міської ради у відповідності до чинного законодавства.