ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 18
Внести зміни до Положення про відділ з питань оборонної роботи, цивільного захисту та взаємодії з правоохоронними органами виконавчого комітету Решетилівської міської ради, затвердженого рішенням Решетилівської міської ради восьмого скликання від 31.05.2022 № 1056-22-VIII ,,Про затвердження Положення про відділ з питань оборонної роботи, цивільного захисту та взаємодії з правоохоронними органами виконавчого комітету Решетилівської міської ради” (22 позачергова сесія), виклавши його в новій редакції (додається).
1.Загальні положення
1.1. Відділ з питань оборонної роботи, цивільного захисту та взаємодії з правоохоронними органами виконавчого комітету Решетилівської міської ради (далі – відділ) є структурним підрозділом виконавчого комітету Решетилівської міської ради, що утворюється Решетилівською міською радою.
1.2. Відділ підзвітний та підконтрольний Решетилівській міській раді, підпорядковується виконавчому комітету Решетилівської міської ради, Решетилівському міському голові, профільному заступнику Решетилівського міського голови, керуючому справами виконавчого комітету.
1.3. Відділ у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, постановами Верховної Ради України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, розпорядженнями міського голови, рішеннями міської ради, виконавчого комітету та цим Положенням.
2. Основними завданнями відділу є:
2.1. З питань військового обліку, оборонної та мобілізаційної роботи:
- організація, планування, координація, методологічне та методичне забезпечення і здійснення заходів з ведення персонально-первинного військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів;
- забезпечення виконання заходів з призову громадян на військову службу, направлення для проходження базової військової служби, сприяння в організації навчальних (перевірочних) та спеціальних військових зборів;
- здійснення своєчасного оповіщення і забезпечення прибуття громадян, які залучаються до виконання обов’язку щодо мобілізації на збірні пункти та у військові частини у порядку, визначеному Законом України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію;
- організація та участь у здійсненні заходів, пов’язаних з підготовкою і виконанням завдань територіальної оборони;
- організація взаємодії з військовими частинами, установами та організаціями Збройних Сил України;
- здійснення заходів щодо підготовки населення України до участі в русі національного спротиву.
2.2. З питань взаємодії з правоохоронними органами:
- підготовка проєктів розпоряджень, рішень міської ради та її виконавчого комітету з питань законності і правопорядку, додержання прав та свобод громадян та виконання доручень міського голови;
- забезпечення координації дій та сприяння правоохоронним органам на які покладено обов’язки здійснювати боротьбу зі злочинністю, її організованими формами, виконання вимог чинного законодавства України з питань зміцнення правопорядку та законності у межах компетенції визначених Законом України ,,Про місцеве самоврядування в Україні”, іншими законодавчими актами України з питань правоохоронної діяльності;
- сприяння у проведенні заходів, спрямованих на охорону громадського порядку та дорожньої безпеки, боротьби зі злочинністю;
- координація діяльності громадських формувань з охорони громадського порядку;
- участь у здійсненні передбачених законодавством заходів, пов’язаних із підтриманням громадського порядку, рятуванням людей, захистом їх прав та збереженням матеріальних цінностей;
- організація контролю за виконанням заходів щодо запобігання корупції серед службових осіб органів місцевого самоврядування, особливо у підрозділах, де високий ризик корупційних проявів;
- вивчення, узагальнення і поширення передового досвіду правоохоронної діяльності, організація роботи з роз’яснення антикорупційного законодавства серед службових осіб місцевого самоврядування.
2.3. З питань цивільного захисту:
- участь у реалізації державної політики у сфері цивільного захисту населення і території від надзвичайних ситуацій, запобігання цим ситуаціям і реагування на них, ліквідація їх наслідків, оперативне інформування населення Решетилівської міської територіальної громади щодо стану цивільного захисту в межах відповідної адміністративної території;
- участь в організації відновлювальних робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій;
- участь в розроблені і здійсненні заходів щодо підтримання готовності органів управління та сил цивільного захисту до дій за призначенням у мирний час та в особливий період, впровадження сучасних інформаційних технологій з питань цивільного захисту.
3. Відділ відповідно до покладених на нього завдань:
3.1. З питань військового обліку, оборонної та мобілізаційної роботи:
- забезпечує здійснення заходів з ведення персонально-первинного військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів на території громади;
- організовує виконання на території громади законів України, інших підзаконних нормативно - правових актів з питань мобілізаційної підготовки та мобілізації;
- координує та сприяє виконанню завдань щодо територіальної оборони;
- координує питання організації надання, у визначеному законодавством порядку, підприємствам установам і організаціям Збройних Сил України, іншим військовим формуванням службових приміщень і житлової площі;
- сприяє контролю за організацією військового обліку і підготовкою громадян України до військової служби;
- узгоджує питання щодо забезпечення приписки і призову призовників, військовозобов’язаних та резервістів на військову службу, в тому числі під час мобілізації, проводить аналіз стану роботи з приписки та призову громадян;
- сприяє реалізації права на соціально-економічний та соціально-правовий захист військовослужбовців та осіб, звільнених у запас або відставку, членів їх сімей, а також членів сімей військовослужбовців, які загинули (померли), пропали безвісти, стали інвалідами під час проходження військової служби або потрапили в полон у ході бойових дій (війни) чи під час участі в міжнародних миротворчих операціях;
- сприяє забезпеченню підготовки пунктів управління виконавчого комітету до розгортання, приведення їх в готовність для використання в особливий період та підтримання їх у мирний час в готовності до використання;
- організовує взаємодію з установами та організаціями Збройних Сил України.
Відділ забезпечує:
- організацію взаємодії з командуванням військових частин в умовах воєнного стану;
- організацію роботи з військовими частинами Збройних Сил України, військовими частинами територіальної оборони Збройних Сил України, іншими військовими формуваннями, в тому числі добровольчими;
- розробляє та подає міському голові проєкти нормативно-правових актів з питань мобілізаційної підготовки та мобілізації;
- організовує планування, розроблення і проведення заходів з мобілізаційної підготовки та мобілізації, у т. ч. переведення підприємств, установ та організацій громади на роботу в умовах особливого періоду та здійснює контроль за їх виконанням;
- бере участь у розробці проєктів мобілізаційного плану, довгострокових і річних програм мобілізаційної підготовки і вживає заходів щодо забезпечення їх виконання;
- організовує доведення встановлених мобілізаційних завдань до виконавців;
- бере участь в укладенні договорів (контрактів) про виконання мобілізаційних завдань (замовлень) з підприємствами, установами і організаціями;
- вживає заходів до виконання підприємствами, установами і організаціями мобілізаційних завдань відповідно до укладених договорів;
- подає пропозиції щодо передачі мобілізаційних завдань (замовлень) іншим підприємствам, установам та організаціям у разі ліквідації (реорганізації) підприємств, установ та організацій;
- сприяє здійсненню контролю за створенням, зберіганням та обслуговуванням мобілізаційного резерву матеріально-технічних ресурсів на підприємствах, установах та організаціях громади та здійсненню заходів з мобілізаційної підготовки;
- бере участь в заходах, пов’язаних з визначенням можливості задоволення потреб Збройних Сил, інших військових формувань, національної економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період;
- готує і доводить іншим структурним підрозділам міської ради вказівки щодо виконання актів з питань мобілізаційної підготовки та мобілізації;
- забезпечує додержання режиму обмеженого доступу при роботі з інформацією під час здійснення заходів з мобілізаційної підготовки;
- готує щорічну доповідь про стан мобілізаційної готовності та про хід виконання довгострокових і річних програм мобілізаційної підготовки.
3.2. З питань взаємодії з правоохоронними органами:
- організовує взаємодію та здійснює координацію дій виконавчого комітету з органами прокуратури, внутрішніх справ, Служби безпеки України, митницями та підрозділами Державної прикордонної Служби України, військовими частинами Збройних Сил України;
- вносить пропозиції для розгляду на засіданнях виконавчого комітету, сесіях міської ради, робочих нарадах міського голови за участі керівників правоохоронних та контролюючих органів відповідних питань;
- сприяє у проведенні спільних заходів правоохоронних органів у боротьбі з організованою злочинністю, тероризмом, незаконним обігом зброї і наркотичних засобів, контрабандою, нелегальною міграцією, крадіжками культурних цінностей та вантажів, що перевозяться територією громади, а також у сфері зовнішньоекономічної діяльності;
- готує інформації про стан злочинності, пропонує основні напрями боротьби з нею;
- здійснює за дорученням міського голови розгляд заяв і пропозицій громадян, державних і громадських організацій з питань охорони правопорядку та боротьби із злочинністю, дотримання законності, готує відповідні висновки та пропозиції;
- на основі даних відділу організаційно- інформаційної роботи, документообігу та управління персоналом виконавчого комітету здійснює комплекс заходів, спрямованих на запобігання проявів корупції серед посадових осіб місцевого самоврядування.
3.3. З питань цивільного захисту:
- забезпечує розроблення і здійснення заходів щодо удосконалення організації цивільного захисту, запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, реагування на них, ліквідації їх наслідків, захисту та життєзабезпечення постраждалого населення;
- здійснює у межах своїх повноважень збір, накопичення, обробку і аналіз інформації про стан техногенної та природної безпеки на території громади та забезпечує оперативне інформування міського голови, профільного заступника/керуючого справами виконавчого комітету, департаменту з питань оборонної роботи, цивільного захисту та взаємодії з правоохоронними органами обласної держадміністрації;
- подає міському голові пропозиції щодо утворення та складу штабу і спеціальної комісії з ліквідації надзвичайних ситуацій, бере участь у їх роботі;
- координує діяльність сил цивільного захисту міської ланки територіальної підсистеми цивільного захисту щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та ліквідації їх наслідків;
- приймає участь у оповіщені населення про загрозу виникнення та виникнення надзвичайної ситуації;
- організовує, та в установленому порядку здійснює контроль за створенням, накопиченням, збереженням, розподілом і цільовим використанням матеріальних резервів для запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та ліквідації їх наслідків;
- контролює накопичення та зберігання засобів радіаційного і хімічного захисту для забезпечення населення і сил міської субланки територіальної підсистеми цивільного захисту та їх своєчасну видачу під час загрози виникнення або виникнення радіаційних і хімічних аварій та в особливий період, разом з місцевим підрозділом головного управління ДСНС України в області подає міському голові пропозиції щодо потреби в засобах радіаційного і хімічного захисту;
- сприяє під час проведення робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій застосуванню за призначенням сил оперативно-рятувальної служби цивільного захисту, спеціалізованих та невоєнізованих формувань;
- організовує роботу з планування укриття населення у захисних спорудах, веде їх облік, контролює стан утримання таких споруд, бере участь у роботі комісії з питань визначення їх стану;
- бере участь у перевірці щодо готовності міських комунальних та інших аварійних служб до реагування на надзвичайні ситуації;
- розробляє і здійснює у межах своїх повноважень заходи щодо участі органів управління та сил цивільного захисту в територіальній обороні;
- готує та вносить на розгляд відповідних органів пропозиції щодо оголошення окремих територій громади зонами надзвичайної ситуації у разі виникнення надзвичайних ситуацій;
- організовує та забезпечує роботу постійної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій;
- бере участь у виконанні органами управління та силами цивільного захисту завдань з антитерористичної діяльності;
- організовує роботу міської евакуаційної комісії;
-забезпечує отримання та доведення до управлінь та відділів виконавчого комітету, підприємств, установ та організацій громади розпоряджень про переведення міської субланки територіальної підсистеми цивільного захисту у вищі ступені готовності;
- готує пропозиції щодо створення комунальних аварійно-рятувальних служб для обслуговування відповідних територій та об’єктів комунальної власності;
- організовує та здійснює через засоби масової інформації інформування населення щодо законодавства з питань дотримання вимог цивільного захисту населення і території від надзвичайних ситуацій.
3.4. Бере участь:
- у прогнозуванні ймовірності виникнення надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру;
- у підготовці для подання міському голові пропозицій щодо розподілу коштів резервного фонду міського бюджету для ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій;
- у наданні матеріальної та фінансової допомоги населенню, яке постраждало внаслідок надзвичайних ситуацій;
- в організації відновлювальних робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, що проводяться силами цивільного захисту;
- у розробленні для подання в установленому порядку міському голові планів цивільного захисту і заходів щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та ліквідації їх наслідків;
- в організації та проведенні підготовки органів управління та сил цивільного захисту міської субланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту, навчання населення до дій у надзвичайних ситуаціях у мирний час та в особливий період;
- у розробленні та організації здійснення заходів щодо евакуації (відселення) населення із зон надзвичайних ситуацій та зон можливих бойових дій в особливий період;
- у наданні щорічних організаційно-методичних вказівок міського голови – начальника цивільного захисту щодо навчання населення захисту і діям у надзвичайних ситуаціях;
- в організації роботи із забезпечення готовності місцевої автоматизованої системи централізованого оповіщення.
3.5. Подає міській раді та її виконавчому комітету, міському голові, департаменту з питань оборонної роботи, цивільного захисту та взаємодії з правоохоронними органами обласної держадміністрації пропозиції до проєктів регіональних та міських програм і прогнозів щодо вдосконалення системи цивільного захисту, запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, надає пропозиції щодо включення до проєкту бюджету міської територіальної громади витрат на розвиток і функціонування органів управління та сил міської ланки територіальної підсистеми цивільного захисту, здійснення заходів щодо захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій, ліквідації їх наслідків;
3.6. Забезпечує в межах своїх повноважень реалізацію державної політики стосовно державної таємниці та здійснює контроль за її збереженням, інформації про громадян, що стала відома, а також іншої інформації, яка згідно із законом не підлягає розголошенню;
3.7. Виконує інші функції, доручення, що випливають з покладених завдань.
4. Відділ має право:
4.1. З питань військового обліку, оборонної та мобілізаційної роботи
- проводити, відповідно до затверджених ними планів, перевірку стану військового обліку на підприємствах, в установах та організаціях, які перебувають у сфері їх управління, підпорядковуються їм, контролюються ними або функції з управління якими вони здійснюють;
- отримувати від підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності і підпорядкування інформацію, необхідну для виконання покладених на нього завдань з питань військового обліку, оборонної та мобілізаційної роботи;
- готувати і доводити структурним підрозділам виконавчого комітету обов’язкові для виконання вказівки щодо впровадження в життя рішень з питань планування, методологічного та методичного забезпечення оборонної та мобілізаційної роботи;
- перевіряти і визначати ефективність проведення заходів структурними підрозділами виконавчого комітету щодо розв’язання поточних проблем оборонного характеру;
- залучати у встановленому законодавством порядку спеціалістів підрозділів виконавчого комітету, підприємств, установ, організацій, об’єднань громадян (за погодженням з їхніми керівниками) для розгляду питань, що належать до його компетенції;
- одержувати в установленому законодавством порядку від підрозділів, підприємств, установ та організацій інформацію, документи, інші матеріали необхідні для виконання покладених на нього завдань, скликати в установленому порядку наради з питань, що належать до його компетенції.
4.2. З питань взаємодії з правоохоронними органами:
- одержувати в установленому законодавством порядку безоплатно від правоохоронних та контролюючих органів, органів виконавчої влади та місцевого самоврядування інформацію, статистичні та інші дані, матеріали, що стосуються питань боротьби з організованою злочинністю і корупцією;
- залучати, в установленому законодавством порядку, фахівців правоохоронних та контролюючих органів, місцевих органів виконавчої влади та місцевого самоврядування до виконання заходів щодо забезпечення підготовки матеріалів для підготовки проєктів рішень міської ради та її виконавчого комітету, конференцій, нарад та інших заходів, утворювати з цією метою робочі групи;
- брати участь у роботі міжнародних конференцій, нарад, засідань міської ради та її виконавчого комітету, а також колегій правоохоронних та контролюючих органів, місцевих органів виконавчої влади, інших організаційно-профілактичних заходах правоохоронної спрямованості.
4.3. З питань цивільного захисту:
- одержувати від виконавчих органів міської ради, підприємств, установ та організацій, незалежно від форми власності і підпорядкування інформацію, необхідну для виконання покладених на нього завдань;
- заслуховувати інформацію керівників про хід виконання завдань і заходів у сфері цивільного захисту і в установленому законодавством порядку давати їм обов'язкові для виконання доручення про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту;
- інформувати міського голову у разі покладання на Відділ виконання роботи, що не відноситься до функцій Відділу чи виходить за його межі, а також у випадках, коли відповідні виконавчі органи міської ради чи посадові особи не надають документи, інші матеріали, необхідні для вирішення покладених задач з метою вжиття відповідних заходів;
- брати участь у пленарних засіданнях сесій міської ради, засіданнях постійних комісій міської ради та засіданнях виконавчого комітету, нарадах, комісіях, робочих групах, утворених міською радою, її виконавчими органами, міським головою.
5. Організаційні засади діяльності відділу:
5.1. Відділ у процесі виконання покладених на нього завдань взаємодіє з органами Служби безпеки України, Міністерства внутрішніх справ України, Міністерства оборони України, Державної служби України з надзвичайних ситуацій, Державної прикордонної служби України, прокуратури, податковою адміністрацією, митними та судовими органами, структурними підрозділами виконавчого комітету та виконавчими органами ради, а також з органами виконавчої влади, підприємствами, установами, організаціями та об’єднаннями громадян.
5.2. Структура відділу, його штатна чисельність затверджуються Решетилівською міською радою за поданням заступника міського голови чи керуючого справами виконавчого комітету.
5.3. Положення про відділ затверджується міською радою.
5.4. Відділ утримується за рахунок коштів міського бюджету та користується майном комунальної власності громади.
6. Начальник відділу:
6.1. Начальник відділу призначається на посаду та звільняється з неї міським головою у встановленому чинним законодавством порядку. На посаду начальника відділу призначається особа з повною вищою освітою відповідного професійного спрямування за освітньо - кваліфікаційним рівнем магістра або спеціаліста. Стаж роботи в органах місцевого самоврядування на керівних посадах не менше 3 роки, на керівних посадах в інших сферах управління не менше 4 років.
6.2. Начальник відділу:
-здійснює керівництво діяльністю відділу, несе персональну відповідальність за виконання покладених на відділ завдань;
-планує роботу відділу і забезпечує виконання перспективних і поточних планів роботи;
-розподіляє обов’язки, розподіляє функціональні обов’язки його працівників, подає посадові інструкції на затвердження заступнику міського голови, керуючому справами виконавчого комітету і визначає ступінь відповідальності кожного працівника;
-забезпечує у межах своїх повноважень здійснення контролю за діяльністю відділу, вживає заходів щодо її удосконалення;
-за дорученням міського голови, заступника міського голови/ керуючого справами виконавчого комітету вносить пропозиції щодо утворення робочих груп та комісій для вивчення та підготовки пропозицій з питань, що підлягають розгляду на сесіях ради та засіданнях виконавчого комітету, опрацювання проєктів розпорядчих документів та з інших питань, що належать до компетенції відділу;
-організовує взаємодію з іншими структурними підрозділами виконавчого комітету, райдержадміністрацією, територіальними органами міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, громадськими формуваннями з питань, що належать до компетенції відділу;
-здійснює контроль за дотриманням працівниками відділу вимог Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”, рішень міської ради та її виконавчого комітету, розпоряджень міського голови, які визначають порядок контролю за виконанням документів, ведення діловодства та режим роботи з документами для службового користування і таємними документами;
-здійснює інші повноваження, передбачені законодавством та положенням про відділ.
Начальник відділу з питань
оборонної роботи, цивільного
захисту та взаємодії з
правоохоронними органами Тетяна РІЗНИК
РЕШЕТИЛІВСЬКА МІСЬКА РАДА
ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
(п’ятдесят четверта позачергова сесія восьмого скликання)
РІШЕННЯ
04 березня 2025 року м. Решетилівка № - 54-VIII
Про внесення змін до Положення про відділ з питань оборонної роботи, цивільного захисту та взаємодії з правоохоронними органами виконавчого комітету Решетилівської міської ради
Керуючись статтею 36 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”, статтею 33 Закону України „Про військовий обов’язок і військову службу”, Решетилівська міська рада
ВИРІШИЛА:
ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
(п’ятдесят четверта позачергова сесія восьмого скликання)
РІШЕННЯ
04 березня 2025 року м. Решетилівка № - 54-VIII
Про внесення змін до Положення про відділ з питань оборонної роботи, цивільного захисту та взаємодії з правоохоронними органами виконавчого комітету Решетилівської міської ради
Керуючись статтею 36 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”, статтею 33 Закону України „Про військовий обов’язок і військову службу”, Решетилівська міська рада
ВИРІШИЛА:
Внести зміни до Положення про відділ з питань оборонної роботи, цивільного захисту та взаємодії з правоохоронними органами виконавчого комітету Решетилівської міської ради, затвердженого рішенням Решетилівської міської ради восьмого скликання від 31.05.2022 № 1056-22-VIII ,,Про затвердження Положення про відділ з питань оборонної роботи, цивільного захисту та взаємодії з правоохоронними органами виконавчого комітету Решетилівської міської ради” (22 позачергова сесія), виклавши його в новій редакції (додається).
Міський голова Оксана ДЯДЮНОВА
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішення Решетилівської
міської ради VIII скликання
31 травня 2022 року № 1056-22-VIIІ
(у редакції рішення Решетилівської
міської ради VIII скликання
04 березня 2025 року №____-54-VIII
(54 позачергова сесія)
рішення Решетилівської
міської ради VIII скликання
31 травня 2022 року № 1056-22-VIIІ
(у редакції рішення Решетилівської
міської ради VIII скликання
04 березня 2025 року №____-54-VIII
(54 позачергова сесія)
ПОЛОЖЕННЯ
про відділ з питань оборонної роботи, цивільного захисту та взаємодії з правоохоронними органами виконавчого комітету
Решетилівської міської ради
про відділ з питань оборонної роботи, цивільного захисту та взаємодії з правоохоронними органами виконавчого комітету
Решетилівської міської ради
1.Загальні положення
1.1. Відділ з питань оборонної роботи, цивільного захисту та взаємодії з правоохоронними органами виконавчого комітету Решетилівської міської ради (далі – відділ) є структурним підрозділом виконавчого комітету Решетилівської міської ради, що утворюється Решетилівською міською радою.
1.2. Відділ підзвітний та підконтрольний Решетилівській міській раді, підпорядковується виконавчому комітету Решетилівської міської ради, Решетилівському міському голові, профільному заступнику Решетилівського міського голови, керуючому справами виконавчого комітету.
1.3. Відділ у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, постановами Верховної Ради України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, розпорядженнями міського голови, рішеннями міської ради, виконавчого комітету та цим Положенням.
2. Основними завданнями відділу є:
2.1. З питань військового обліку, оборонної та мобілізаційної роботи:
- організація, планування, координація, методологічне та методичне забезпечення і здійснення заходів з ведення персонально-первинного військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів;
- забезпечення виконання заходів з призову громадян на військову службу, направлення для проходження базової військової служби, сприяння в організації навчальних (перевірочних) та спеціальних військових зборів;
- здійснення своєчасного оповіщення і забезпечення прибуття громадян, які залучаються до виконання обов’язку щодо мобілізації на збірні пункти та у військові частини у порядку, визначеному Законом України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію;
- організація та участь у здійсненні заходів, пов’язаних з підготовкою і виконанням завдань територіальної оборони;
- організація взаємодії з військовими частинами, установами та організаціями Збройних Сил України;
- здійснення заходів щодо підготовки населення України до участі в русі національного спротиву.
2.2. З питань взаємодії з правоохоронними органами:
- підготовка проєктів розпоряджень, рішень міської ради та її виконавчого комітету з питань законності і правопорядку, додержання прав та свобод громадян та виконання доручень міського голови;
- забезпечення координації дій та сприяння правоохоронним органам на які покладено обов’язки здійснювати боротьбу зі злочинністю, її організованими формами, виконання вимог чинного законодавства України з питань зміцнення правопорядку та законності у межах компетенції визначених Законом України ,,Про місцеве самоврядування в Україні”, іншими законодавчими актами України з питань правоохоронної діяльності;
- сприяння у проведенні заходів, спрямованих на охорону громадського порядку та дорожньої безпеки, боротьби зі злочинністю;
- координація діяльності громадських формувань з охорони громадського порядку;
- участь у здійсненні передбачених законодавством заходів, пов’язаних із підтриманням громадського порядку, рятуванням людей, захистом їх прав та збереженням матеріальних цінностей;
- організація контролю за виконанням заходів щодо запобігання корупції серед службових осіб органів місцевого самоврядування, особливо у підрозділах, де високий ризик корупційних проявів;
- вивчення, узагальнення і поширення передового досвіду правоохоронної діяльності, організація роботи з роз’яснення антикорупційного законодавства серед службових осіб місцевого самоврядування.
2.3. З питань цивільного захисту:
- участь у реалізації державної політики у сфері цивільного захисту населення і території від надзвичайних ситуацій, запобігання цим ситуаціям і реагування на них, ліквідація їх наслідків, оперативне інформування населення Решетилівської міської територіальної громади щодо стану цивільного захисту в межах відповідної адміністративної території;
- участь в організації відновлювальних робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій;
- участь в розроблені і здійсненні заходів щодо підтримання готовності органів управління та сил цивільного захисту до дій за призначенням у мирний час та в особливий період, впровадження сучасних інформаційних технологій з питань цивільного захисту.
3. Відділ відповідно до покладених на нього завдань:
3.1. З питань військового обліку, оборонної та мобілізаційної роботи:
- забезпечує здійснення заходів з ведення персонально-первинного військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів на території громади;
- організовує виконання на території громади законів України, інших підзаконних нормативно - правових актів з питань мобілізаційної підготовки та мобілізації;
- координує та сприяє виконанню завдань щодо територіальної оборони;
- координує питання організації надання, у визначеному законодавством порядку, підприємствам установам і організаціям Збройних Сил України, іншим військовим формуванням службових приміщень і житлової площі;
- сприяє контролю за організацією військового обліку і підготовкою громадян України до військової служби;
- узгоджує питання щодо забезпечення приписки і призову призовників, військовозобов’язаних та резервістів на військову службу, в тому числі під час мобілізації, проводить аналіз стану роботи з приписки та призову громадян;
- сприяє реалізації права на соціально-економічний та соціально-правовий захист військовослужбовців та осіб, звільнених у запас або відставку, членів їх сімей, а також членів сімей військовослужбовців, які загинули (померли), пропали безвісти, стали інвалідами під час проходження військової служби або потрапили в полон у ході бойових дій (війни) чи під час участі в міжнародних миротворчих операціях;
- сприяє забезпеченню підготовки пунктів управління виконавчого комітету до розгортання, приведення їх в готовність для використання в особливий період та підтримання їх у мирний час в готовності до використання;
- організовує взаємодію з установами та організаціями Збройних Сил України.
Відділ забезпечує:
- організацію взаємодії з командуванням військових частин в умовах воєнного стану;
- організацію роботи з військовими частинами Збройних Сил України, військовими частинами територіальної оборони Збройних Сил України, іншими військовими формуваннями, в тому числі добровольчими;
- розробляє та подає міському голові проєкти нормативно-правових актів з питань мобілізаційної підготовки та мобілізації;
- організовує планування, розроблення і проведення заходів з мобілізаційної підготовки та мобілізації, у т. ч. переведення підприємств, установ та організацій громади на роботу в умовах особливого періоду та здійснює контроль за їх виконанням;
- бере участь у розробці проєктів мобілізаційного плану, довгострокових і річних програм мобілізаційної підготовки і вживає заходів щодо забезпечення їх виконання;
- організовує доведення встановлених мобілізаційних завдань до виконавців;
- бере участь в укладенні договорів (контрактів) про виконання мобілізаційних завдань (замовлень) з підприємствами, установами і організаціями;
- вживає заходів до виконання підприємствами, установами і організаціями мобілізаційних завдань відповідно до укладених договорів;
- подає пропозиції щодо передачі мобілізаційних завдань (замовлень) іншим підприємствам, установам та організаціям у разі ліквідації (реорганізації) підприємств, установ та організацій;
- сприяє здійсненню контролю за створенням, зберіганням та обслуговуванням мобілізаційного резерву матеріально-технічних ресурсів на підприємствах, установах та організаціях громади та здійсненню заходів з мобілізаційної підготовки;
- бере участь в заходах, пов’язаних з визначенням можливості задоволення потреб Збройних Сил, інших військових формувань, національної економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період;
- готує і доводить іншим структурним підрозділам міської ради вказівки щодо виконання актів з питань мобілізаційної підготовки та мобілізації;
- забезпечує додержання режиму обмеженого доступу при роботі з інформацією під час здійснення заходів з мобілізаційної підготовки;
- готує щорічну доповідь про стан мобілізаційної готовності та про хід виконання довгострокових і річних програм мобілізаційної підготовки.
3.2. З питань взаємодії з правоохоронними органами:
- організовує взаємодію та здійснює координацію дій виконавчого комітету з органами прокуратури, внутрішніх справ, Служби безпеки України, митницями та підрозділами Державної прикордонної Служби України, військовими частинами Збройних Сил України;
- вносить пропозиції для розгляду на засіданнях виконавчого комітету, сесіях міської ради, робочих нарадах міського голови за участі керівників правоохоронних та контролюючих органів відповідних питань;
- сприяє у проведенні спільних заходів правоохоронних органів у боротьбі з організованою злочинністю, тероризмом, незаконним обігом зброї і наркотичних засобів, контрабандою, нелегальною міграцією, крадіжками культурних цінностей та вантажів, що перевозяться територією громади, а також у сфері зовнішньоекономічної діяльності;
- готує інформації про стан злочинності, пропонує основні напрями боротьби з нею;
- здійснює за дорученням міського голови розгляд заяв і пропозицій громадян, державних і громадських організацій з питань охорони правопорядку та боротьби із злочинністю, дотримання законності, готує відповідні висновки та пропозиції;
- на основі даних відділу організаційно- інформаційної роботи, документообігу та управління персоналом виконавчого комітету здійснює комплекс заходів, спрямованих на запобігання проявів корупції серед посадових осіб місцевого самоврядування.
3.3. З питань цивільного захисту:
- забезпечує розроблення і здійснення заходів щодо удосконалення організації цивільного захисту, запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, реагування на них, ліквідації їх наслідків, захисту та життєзабезпечення постраждалого населення;
- здійснює у межах своїх повноважень збір, накопичення, обробку і аналіз інформації про стан техногенної та природної безпеки на території громади та забезпечує оперативне інформування міського голови, профільного заступника/керуючого справами виконавчого комітету, департаменту з питань оборонної роботи, цивільного захисту та взаємодії з правоохоронними органами обласної держадміністрації;
- подає міському голові пропозиції щодо утворення та складу штабу і спеціальної комісії з ліквідації надзвичайних ситуацій, бере участь у їх роботі;
- координує діяльність сил цивільного захисту міської ланки територіальної підсистеми цивільного захисту щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та ліквідації їх наслідків;
- приймає участь у оповіщені населення про загрозу виникнення та виникнення надзвичайної ситуації;
- організовує, та в установленому порядку здійснює контроль за створенням, накопиченням, збереженням, розподілом і цільовим використанням матеріальних резервів для запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та ліквідації їх наслідків;
- контролює накопичення та зберігання засобів радіаційного і хімічного захисту для забезпечення населення і сил міської субланки територіальної підсистеми цивільного захисту та їх своєчасну видачу під час загрози виникнення або виникнення радіаційних і хімічних аварій та в особливий період, разом з місцевим підрозділом головного управління ДСНС України в області подає міському голові пропозиції щодо потреби в засобах радіаційного і хімічного захисту;
- сприяє під час проведення робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій застосуванню за призначенням сил оперативно-рятувальної служби цивільного захисту, спеціалізованих та невоєнізованих формувань;
- організовує роботу з планування укриття населення у захисних спорудах, веде їх облік, контролює стан утримання таких споруд, бере участь у роботі комісії з питань визначення їх стану;
- бере участь у перевірці щодо готовності міських комунальних та інших аварійних служб до реагування на надзвичайні ситуації;
- розробляє і здійснює у межах своїх повноважень заходи щодо участі органів управління та сил цивільного захисту в територіальній обороні;
- готує та вносить на розгляд відповідних органів пропозиції щодо оголошення окремих територій громади зонами надзвичайної ситуації у разі виникнення надзвичайних ситуацій;
- організовує та забезпечує роботу постійної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій;
- бере участь у виконанні органами управління та силами цивільного захисту завдань з антитерористичної діяльності;
- організовує роботу міської евакуаційної комісії;
-забезпечує отримання та доведення до управлінь та відділів виконавчого комітету, підприємств, установ та організацій громади розпоряджень про переведення міської субланки територіальної підсистеми цивільного захисту у вищі ступені готовності;
- готує пропозиції щодо створення комунальних аварійно-рятувальних служб для обслуговування відповідних територій та об’єктів комунальної власності;
- організовує та здійснює через засоби масової інформації інформування населення щодо законодавства з питань дотримання вимог цивільного захисту населення і території від надзвичайних ситуацій.
3.4. Бере участь:
- у прогнозуванні ймовірності виникнення надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру;
- у підготовці для подання міському голові пропозицій щодо розподілу коштів резервного фонду міського бюджету для ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій;
- у наданні матеріальної та фінансової допомоги населенню, яке постраждало внаслідок надзвичайних ситуацій;
- в організації відновлювальних робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, що проводяться силами цивільного захисту;
- у розробленні для подання в установленому порядку міському голові планів цивільного захисту і заходів щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та ліквідації їх наслідків;
- в організації та проведенні підготовки органів управління та сил цивільного захисту міської субланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту, навчання населення до дій у надзвичайних ситуаціях у мирний час та в особливий період;
- у розробленні та організації здійснення заходів щодо евакуації (відселення) населення із зон надзвичайних ситуацій та зон можливих бойових дій в особливий період;
- у наданні щорічних організаційно-методичних вказівок міського голови – начальника цивільного захисту щодо навчання населення захисту і діям у надзвичайних ситуаціях;
- в організації роботи із забезпечення готовності місцевої автоматизованої системи централізованого оповіщення.
3.5. Подає міській раді та її виконавчому комітету, міському голові, департаменту з питань оборонної роботи, цивільного захисту та взаємодії з правоохоронними органами обласної держадміністрації пропозиції до проєктів регіональних та міських програм і прогнозів щодо вдосконалення системи цивільного захисту, запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, надає пропозиції щодо включення до проєкту бюджету міської територіальної громади витрат на розвиток і функціонування органів управління та сил міської ланки територіальної підсистеми цивільного захисту, здійснення заходів щодо захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій, ліквідації їх наслідків;
3.6. Забезпечує в межах своїх повноважень реалізацію державної політики стосовно державної таємниці та здійснює контроль за її збереженням, інформації про громадян, що стала відома, а також іншої інформації, яка згідно із законом не підлягає розголошенню;
3.7. Виконує інші функції, доручення, що випливають з покладених завдань.
4. Відділ має право:
4.1. З питань військового обліку, оборонної та мобілізаційної роботи
- проводити, відповідно до затверджених ними планів, перевірку стану військового обліку на підприємствах, в установах та організаціях, які перебувають у сфері їх управління, підпорядковуються їм, контролюються ними або функції з управління якими вони здійснюють;
- отримувати від підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності і підпорядкування інформацію, необхідну для виконання покладених на нього завдань з питань військового обліку, оборонної та мобілізаційної роботи;
- готувати і доводити структурним підрозділам виконавчого комітету обов’язкові для виконання вказівки щодо впровадження в життя рішень з питань планування, методологічного та методичного забезпечення оборонної та мобілізаційної роботи;
- перевіряти і визначати ефективність проведення заходів структурними підрозділами виконавчого комітету щодо розв’язання поточних проблем оборонного характеру;
- залучати у встановленому законодавством порядку спеціалістів підрозділів виконавчого комітету, підприємств, установ, організацій, об’єднань громадян (за погодженням з їхніми керівниками) для розгляду питань, що належать до його компетенції;
- одержувати в установленому законодавством порядку від підрозділів, підприємств, установ та організацій інформацію, документи, інші матеріали необхідні для виконання покладених на нього завдань, скликати в установленому порядку наради з питань, що належать до його компетенції.
4.2. З питань взаємодії з правоохоронними органами:
- одержувати в установленому законодавством порядку безоплатно від правоохоронних та контролюючих органів, органів виконавчої влади та місцевого самоврядування інформацію, статистичні та інші дані, матеріали, що стосуються питань боротьби з організованою злочинністю і корупцією;
- залучати, в установленому законодавством порядку, фахівців правоохоронних та контролюючих органів, місцевих органів виконавчої влади та місцевого самоврядування до виконання заходів щодо забезпечення підготовки матеріалів для підготовки проєктів рішень міської ради та її виконавчого комітету, конференцій, нарад та інших заходів, утворювати з цією метою робочі групи;
- брати участь у роботі міжнародних конференцій, нарад, засідань міської ради та її виконавчого комітету, а також колегій правоохоронних та контролюючих органів, місцевих органів виконавчої влади, інших організаційно-профілактичних заходах правоохоронної спрямованості.
4.3. З питань цивільного захисту:
- одержувати від виконавчих органів міської ради, підприємств, установ та організацій, незалежно від форми власності і підпорядкування інформацію, необхідну для виконання покладених на нього завдань;
- заслуховувати інформацію керівників про хід виконання завдань і заходів у сфері цивільного захисту і в установленому законодавством порядку давати їм обов'язкові для виконання доручення про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту;
- інформувати міського голову у разі покладання на Відділ виконання роботи, що не відноситься до функцій Відділу чи виходить за його межі, а також у випадках, коли відповідні виконавчі органи міської ради чи посадові особи не надають документи, інші матеріали, необхідні для вирішення покладених задач з метою вжиття відповідних заходів;
- брати участь у пленарних засіданнях сесій міської ради, засіданнях постійних комісій міської ради та засіданнях виконавчого комітету, нарадах, комісіях, робочих групах, утворених міською радою, її виконавчими органами, міським головою.
5. Організаційні засади діяльності відділу:
5.1. Відділ у процесі виконання покладених на нього завдань взаємодіє з органами Служби безпеки України, Міністерства внутрішніх справ України, Міністерства оборони України, Державної служби України з надзвичайних ситуацій, Державної прикордонної служби України, прокуратури, податковою адміністрацією, митними та судовими органами, структурними підрозділами виконавчого комітету та виконавчими органами ради, а також з органами виконавчої влади, підприємствами, установами, організаціями та об’єднаннями громадян.
5.2. Структура відділу, його штатна чисельність затверджуються Решетилівською міською радою за поданням заступника міського голови чи керуючого справами виконавчого комітету.
5.3. Положення про відділ затверджується міською радою.
5.4. Відділ утримується за рахунок коштів міського бюджету та користується майном комунальної власності громади.
6. Начальник відділу:
6.1. Начальник відділу призначається на посаду та звільняється з неї міським головою у встановленому чинним законодавством порядку. На посаду начальника відділу призначається особа з повною вищою освітою відповідного професійного спрямування за освітньо - кваліфікаційним рівнем магістра або спеціаліста. Стаж роботи в органах місцевого самоврядування на керівних посадах не менше 3 роки, на керівних посадах в інших сферах управління не менше 4 років.
6.2. Начальник відділу:
-здійснює керівництво діяльністю відділу, несе персональну відповідальність за виконання покладених на відділ завдань;
-планує роботу відділу і забезпечує виконання перспективних і поточних планів роботи;
-розподіляє обов’язки, розподіляє функціональні обов’язки його працівників, подає посадові інструкції на затвердження заступнику міського голови, керуючому справами виконавчого комітету і визначає ступінь відповідальності кожного працівника;
-забезпечує у межах своїх повноважень здійснення контролю за діяльністю відділу, вживає заходів щодо її удосконалення;
-за дорученням міського голови, заступника міського голови/ керуючого справами виконавчого комітету вносить пропозиції щодо утворення робочих груп та комісій для вивчення та підготовки пропозицій з питань, що підлягають розгляду на сесіях ради та засіданнях виконавчого комітету, опрацювання проєктів розпорядчих документів та з інших питань, що належать до компетенції відділу;
-організовує взаємодію з іншими структурними підрозділами виконавчого комітету, райдержадміністрацією, територіальними органами міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, громадськими формуваннями з питань, що належать до компетенції відділу;
-здійснює контроль за дотриманням працівниками відділу вимог Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”, рішень міської ради та її виконавчого комітету, розпоряджень міського голови, які визначають порядок контролю за виконанням документів, ведення діловодства та режим роботи з документами для службового користування і таємними документами;
-здійснює інші повноваження, передбачені законодавством та положенням про відділ.
Начальник відділу з питань
оборонної роботи, цивільного
захисту та взаємодії з
правоохоронними органами Тетяна РІЗНИК