ОПИС ДОКУМЕНТУ
Автор:
Тітік М.С. |
|
Доповідач:
Тітік М.С. |
|
Статус: | Прийнятий в цілому |
---|---|
Дата: | 27.02.2025 |
ПРОЄКТ РІШЕННЯ
№ 15
Про затвердження Стратегії сталого розвитку туризму Решетилівської територіальної громади на 2025–2030 роки
РЕШЕТИЛІВСЬКА МІСЬКА РАДА
ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
(п’ятдесят четверта позачергова сесія восьмого скликання)
РІШЕННЯ
04 березня 2025 року м. Решетилівка № -54-VIІI
Про затвердження Стратегії
сталого розвитку туризму
Решетилівської територіальної
громади на 2025–2030 роки
Керуючись законами України „Про місцеве самоврядування в Україні”, ,,Про туризм’’, з метою розвитку туристичної галузі, популяризації культурної спадщини, розвитку екологічного та активного туризму в громаді, популяризації туристичного потенціалу та бренду громади, враховуючи висновки спільних постійних комісій міської ради, Решетилівська міська рада
ВИРІШИЛА:
ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
(п’ятдесят четверта позачергова сесія восьмого скликання)
РІШЕННЯ
04 березня 2025 року м. Решетилівка № -54-VIІI
Про затвердження Стратегії
сталого розвитку туризму
Решетилівської територіальної
громади на 2025–2030 роки
Керуючись законами України „Про місцеве самоврядування в Україні”, ,,Про туризм’’, з метою розвитку туристичної галузі, популяризації культурної спадщини, розвитку екологічного та активного туризму в громаді, популяризації туристичного потенціалу та бренду громади, враховуючи висновки спільних постійних комісій міської ради, Решетилівська міська рада
ВИРІШИЛА:
1. Затвердити Стратегію сталого розвитку туризму Решетилівської територіальної громади на 2025-2030 роки (додається).
2. Реалізацію Стратегії покласти на відділ культури, молоді, спорту та туризму виконавчого комітету Решетилівської міської ради (Тітік Михайло).
3. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію з питань освіти, культури, спорту, соціального захисту та охорони здоров’я (Бережний Віктор).
Міський голова Оксана ДЯДЮНОВА
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішення п’ятдесят четвертої
позачергової сесії
Решетилівської міської ради
восьмого скликання
28.02.2025 № -54-VIII
Стратегія сталого розвитку туризму
Решетилівської територіальної громади на 2025–2030 роки
1. Методологія розробки та впровадження стратегії
Процес стратегічного планування розвитку туризму в Решетилівський територіальний громаді відбувався у форматі відкритого діалогу між представниками Решетилівської міської ради, громадськими організаціями, бізнесом та активними мешканцями громади за сприяння експертів у сфері туризму. Такий підхід - залучення широкого кола зацікавлених сторін надав змогу сформувати спільне бачення розвитку туризму в громаді, яке відповідає її потенціалу, викликам та потребам.
Під час процесу стратегічного планування використовувався Конструктор туристичних стратегій, розроблений Міністерством розвитку громад та територій України за підтримки UNDP та Уряду Японії.
Стратегування включало проведення аналізу поточного стану громади, розробку та впровадження опитувальника, а також серію інтерактивних зустрічей та обговорень з громадськістю. До процесу стратегування активно долучилися представники виконавчого комітету Решетилівської міської ради, директор Решетилівського краєзнавчого музею Решетилівської міської ради, зберігач фондів Решетилівського краєзнавчого музею Решетилівської міської ради; директор Всеукраїнського центру вишивки та килимарства; начальник науково-дослідного та виставково-екскурсійного відділу сучасної вишивки та килимарства Всеукраїнського центру вишивки та килимарства; керівник садівничого товариства ,,Мрія”; працівник садівничого товариства ,,Мрія”, активіст-підприємець, який займається організацією сплавів та активного відпочинку, керівник Решетилівської майстерні художніх промислів ,,СОЛОМІЯ”, підприємиця-майстриня машинної вишивки, майстер-живописець.
У результаті спільної роботи було визначено ключові елементи стратегічного розвитку, такі як візія, місія, стратегічна мета та напрями розвитку громади. Стратегія враховує особливості громади, її сильні та слабкі сторони, а також можливості й загрози, виявлені під час проведення SWOT-аналізу. Розробка та впровадження такого підходу забезпечило комплексність стратегічного планування, відчуття причетності громади до спільного бачення майбутнього, налагодженню діалогу між владою, громадою та бізнесом, сприяючи сталому розвитку та зміцненню ідентичності Решетилівської територіальної громади як туристичного культурного центру. Під час розробки Стратегії використано методологію, яка складається з таких етапів:
Фінансування заходів Стратегії розвитку туризму в Решетилівській територіальній громаді здійснюватиметься за рахунок бюджету громади, інвестицій приватного сектору, використання підтримки міжнародних донорів та організацій для фінансування інноваційних туристичних заходів і сталого розвитку громади, коштів державного бюджету, інших джерел не заборонених законодавством. Реалізація Стратегії розвитку туризму сприятиме покращенню туристичної інфраструктури, популяризації культурної спадщини, розвитку екологічного та активного туризму в громаді, підтримці локальних виробників через їх участь у фестивалях, ярмарках та майстер-класах, популяризації туристичного потенціалу та бренду громади.
2. Коротка характеристика громади та аналіз поточного стану.
Географічне розташування.
Решетилівська міська територіальна громада (далі - Решетилівська МТГ) Полтавського району Полтавської області утворена 31 грудня 2016 року з адміністративним центром у селищі Решетилівка (у 2017 році отримано статус міста). Окрім м.Решетилівки, до Решетилівської громади увійшло селище Покровське та ще 83 села.
Решетилівська громада розташована у центральній частині України, фактично у центральній частині Полтавської області та входить до Полтавського району. Адміністративний центр територіальної громади знаходиться в м. Решетилівка, який розташований на берегах річки Говтва (притока річки Псел) при злитті річок Вільхова Говтва та Грузька Говтва, за 40 км від обласного центру (автошлях М-03) та за 10 км від залізничної станції Решетилівка (селище Покровське).
Загальна площа Решетилівської МТГ складає 1105,041 км2, що становить трохи більше 10% від площі Полтавського району та близько 4% від площі області.
Демографічний профіль та населення
Загальна кількість мешканців Решетилівської громади – 25 784 громадян, з яких 4 327 осіб мають статус внутрішньо переміщених осіб (ВПО). Населення адміністративного центру м.Решетилівки становить 9 021 мешканець. Таким чином, майже 35% від загальної чисельності населення громади проживають саме в Решетилівці.
Решетилівська громада є достатньо різнорідною з точки зору щільності населення, яке проживає в окремих населених пунктах МТГ, фактично 40% сіл громади (33 з 85 населених пунктів) мають ознаки «депресивності». Зокрема, у 1 населеному пункті громади взагалі відсутнє населення, в 7 населених пунктах проживає від 1 до 10 осіб, в 8 населених пунктах чисельність мешканців не перевищує 30 осіб.
Статевий та віковий склад населення відображає загальні демографічні тенденції, притаманні більшості районів Полтавської області. Зокрема, чисельність жіночого населення на 6% перевищує чисельність чоловічого, а у відносних показниках 13655 жінок проти 12129 чоловіків.
Кількість населення працездатного віку переважає над кількістю населення старшого від працездатного віку на 27,8%, а від кількості населення молодшого від працездатного віку на 38,1%. Навіть, якщо взяти сумарну кількість населення молодшого та старшого за працездатний вік, то в такому разі кількість населення працездатного віку більша приблизно на 11%.
Демографічна ситуація в населених пунктах громади має ряд негативних тенденцій. Протягом останніх років спостерігається тенденція до скорочення чисельності населення за рахунок негативного природного приросту. Скорочення чисельності населення звужує місцевий ринок товарів і послуг, що є однією з причин інвестиційної непривабливості території.
Економічна структура
Економіка Решетилівської МТГ має переважно аграрну спеціалізацію. На її території здійснюють господарську діяльність 21 сільськогосподарське підприємство (16 ТОВ, 2 ПАФ, 2 ПОСП та 1 АФ), які користуються понад 47 тис. га земель. Також діє 82 фермерських господарства, що обробляють близько 11,2 тис. га сільськогосподарських угідь. Основним напрямом аграрного сектору є рослинництво, зокрема вирощування зернових, технічних, олійних культур, овочів та фруктів. Крім аграрного сектору, у громаді функціонують чотири промислові підприємства: ТОВ ,,ТЕРРАФУД” (Решетилівський маслозавод), ТОВ ,,Століт Полтава”, ТОВ ,,Решетилівський цегельний завод” та ТОВ ,,Агротехсервіс”.
Економічну основу громади формує місцевий господарський комплекс, де виробничий сектор представлений підприємствами сільського господарства та переробки, а невиробничий — закладами торгівлі та громадського харчування. Перспективним напрямом розвитку економіки громади є підтримка малого підприємництва. Завдяки своїй гнучкості мале підприємництво здатне оперативно адаптуватися до змін у суспільстві та сприяти ефективному використанню економічного потенціалу громади.
За даними Державної податкової служби України туристичний сектор Решетилівської територіальної громади демонструє наступні тенденції:
Природно-ресурсний потенціал
Решетилівська міська територіальна громада розташована у лісостеповій фізико-географічній зоні, де основу рельєфу становлять плоскі степові вододіли, розділені широкими і глибокими долинами. Грунти здебільшого чорноземні, що сприяє сільськогосподарській діяльності, а на території громади залягають поклади глини та піску.
Через громаду протікають річки Говтва та Псел, а рельєф місцевості представлений хвилястою рівниною. На піщаних терасах річок поширені соснові ліси з домішкою дуба, а в заплавах – луки. Ці природні ландшафти разом із водними об’єктами формують рекреаційні зони, комфортні для відпочинку та реабілітації. На території громади знаходяться 61 водний об’єкт (озера, ставки), з яких 53 потребують інвентаризації та паспортизації.
Клімат громади є помірно континентальним із помірно холодною зимою та теплим літом, що створює сприятливі умови для розвитку туризму та рекреації.
Культурно-історичні особливості
Решетилівська громада вирізняється багатою культурно-історичною спадщиною, що є важливою частиною її самобутності та унікальності. Однією з найцінніших культурних традицій є технологія вишивки ,,білим по білому”, яка є характерною для Решетилівки, та традиція рослинного килимарства. Ці ремесла були внесені до Національного переліку нематеріальної культурної спадщини України, що підкреслює їх важливість для національної культури. Більш того, технологія виконання вишивки ,,білим по білому” подана на розгляд для включення до Репрезентативного списку ЮНЕСКО нематеріальної культурної спадщини людства, що свідчить про міжнародне визнання цієї традиції.
Носіння вишиванок є важливим елементом культурної ідентичності громади. Вишиванка, як символ української культури та етнічної спадщини, не лише зберігається, а й активно популяризується серед жителів громади. Це вираження національної свідомості та гордості за свою історію та традиції. Вишиванка стала не лише частиною щоденного життя, але й важливим елементом святкових подій та культурних заходів, що сприяє збереженню цих цінних традицій для майбутніх поколінь.
Інфраструктура
В межах Решетилівської міської територіальної громади діють 8 автобусних маршрутів, які забезпечують перевезення пасажирів. Транспортна інфраструктура громади задовольняє потреби населення та місцевого виробництва у перевезенні пасажирів і вантажів. Наявність розгалуженої мережі шляхів та проходження трас міжнародного і державного значення сприяє розвитку внутрішніх і зовнішніх зв’язків громади. За 10 км від м. Решетилівка, у селищі Покровське, розташована залізнична станція ,,Решетилівка”, що є важливим елементом транспортної доступності громади. Водночас нагальною залишається проблема ремонту доріг.
Культурне обслуговування населення Решетилівської міської територіальної громади забезпечують 35 закладів культури, зокрема Центр культури і дозвілля ,,Оберіг”, 2 міські та 32 сільські клубні заклади-філії. У будинках культури та клубах проводяться тематичні заходи, святкування державних і професійних свят, різдвяно-новорічні свята та інші масові події. Значна увага приділяється культурно-просвітницькій роботі з молоддю та підростаючим поколінням.
На території громади функціонують 13 закладів громадського харчування, з яких 6 розташовані в місті Решетилівка. У цих закладах пропонують страви локальної кухні, що відображають гастрономічні традиції регіону. Однак наявна кількість закладів є недостатньою для повного задоволення потреб місцевих жителів і туристів. Більшість із них зосереджені в центральній частині громади, що ускладнює доступ до послуг громадського харчування у віддалених населених пунктах.
На території громади функціонують 3 готелі, що забезпечують базові послуги з тимчасового розміщення туристів та гостей. Однак їх кількість та різноманітність є недостатньою для повного задоволення потреб потоку відвідувачів.
Аналіз туристичного потенціалу
Решетилівська громада володіє значним туристичним потенціалом завдяки унікальним культурним традиціям, природним ресурсам і стратегічному розташуванню. Відомі національні традиції, як вишивка ,,білим по білому” та рослинне килимарство, створюють можливості для розвитку етнотуризму та залучення туристів, зацікавлених в автентичних українських ремеслах. Разом з тим, для успішного розвитку туристичної інфраструктури необхідно впровадити комплексні заходи, які включають вдосконалення інфраструктури, створення унікальної туристичної концепції та підвищення кваліфікації кадрів. Важливою складовою є створення комфортного середовища для проживання та відпочинку, що робить громаду привабливою як для місцевих жителів, так і для туристів.
3. Результати SWOT-аналізу
SWOT-аналіз є важливим інструментом для оцінки внутрішніх ресурсів громади та зовнішніх факторів, які впливають на її розвиток. Він допомагає ідентифікувати сильні сторони, які можуть стати базою для прогресу, а також виявити слабкі місця, що потребують особливої уваги. Аналіз дозволяє оцінити перспективи громади, враховуючи можливості, які можна реалізувати, та загрози, які можуть завадити досягненню цілей. Завдяки цьому підходу можна створити чітке бачення пріоритетних напрямів розвитку та визначити шляхи ефективного використання ресурсів і мінімізації ризиків.
4. Стратегічні орієнтири: Візія, Місія та Мета розвитку громади
На основі проведеного SWOT-аналізу було визначено ключові стратегічні елементи, які стали основою для подальшого планування розвитку Решетилівської територіальної громади. Проведений SWOT-аналіз дозволив оцінити сильні та слабкі сторони громади, а також зовнішні можливості та загрози, що можуть впливати на її розвиток. Завдяки комплексному підходу до аналізу було сформовано такі складові, що слугують для подальшого впровадження стратегії та реалізації визначених завдань, орієнтованих на сталий розвиток, збереження природних та культурних ресурсів та підвищення добробуту громади:
5. Стратегічні напрями та орієнтири розвитку
Стратегічні напрями розвитку Решетилівської територіальної громади визначають ключові вектори, які забезпечують досягнення стратегічних цілей та спрямовані на створення конкурентоспроможного, сталого та привабливого простору для мешканців та туристів. Окреслені напрями є основою для досягнення стратегічних цілей громади, відповідаючи візії, місії та мети. Вони враховують унікальні особливості громади, її ресурси, сучасні виклики та перспективи для зростання.
5. Ключові показники оцінки реалізації стратегії
Для оцінки ефективності реалізації стратегії використовуються ключові показники, що дозволяють визначити досягнення стратегічних цілей у соціальній, економічній, культурній та екологічній сферах. Ці показники сформовані на основі індикаторів, прив’язаних до кожного заходу, але охоплюють більш широку перспективу, забезпечуючи можливість оцінки загального впливу стратегії на громаду. Ці показники дозволять визначити прогрес у досягненні стратегічних цілей громади, підвищити прозорість та підзвітність реалізації стратегії, надати основи для коригування плану дій з досягнення цілей у відповідь на зміни зовнішнього середовища.
Методологія розробки показників базується на таких принципах: SMART-підхід, врахування багатовимірності впливу та зручність моніторингу. Дані для оцінки показників можуть бути зібрані на основі доступної статистики, соціологічних опитувань, аналітичних звітів та адміністративних даних.
6. Моніторинг та оцінка впровадження Стратегії
Моніторинг та оцінка впровадження Стратегії є важливими інструментами для забезпечення прозорості та ефективності реалізації її заходів, а також для оцінки досягнення стратегічних цілей. В основі підходу лежить управління, орієнтоване на результат (Results-Based Management, RBM), яке дозволяє визначати вимірювані результати, забезпечувати послідовність реалізації пріоритетів та залучати всі зацікавлені сторони.
Для оцінки прогресу реалізації стратегії під кожен захід було розроблено окремий індикатор, що дозволяє вимірювати ефективність виконання конкретних дій. Окрім цього, визначено загальні ключові показники, які відображають вплив стратегії на громаду в цілому. Серед цих показників: збільшення надходжень до місцевого бюджету від туристичної діяльності, зростання кількості туристів, підвищення частки завантаженості закладів тимчасового розміщення. Також враховуються кількість нових підприємств у сфері туризму, обсяг залучених інвестицій, рівень задоволеності туристів, а також динаміка розвитку бренду громади.
Відповідальним підрозділом за проведення моніторингу та підготовку звітів є Відділ культури, молоді, спорту та туризму виконавчого комітету Решетилівської міської ради. Моніторинг включає систематичний збір даних з офіційних джерел, проведення анкетувань туристів і мешканців громади, аналіз фінансових і статистичних показників. Моніторинг здійснюється раз на пів року, а підсумковий звіт про виконання стратегії готується щороку. Результати публікуються на офіційному вебсайті громади та доступні для ознайомлення всім зацікавленим сторонам.
При цьому, активна участь мешканців громади, бізнесу та інших зацікавлених сторін є ключовим елементом успішного моніторингу. Їхня думка сприяє ідентифікації проблемних зон, допомагає вдосконалювати план дій та забезпечує прозорість усіх процесів.
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішення п’ятдесят четвертої
позачергової сесії
Решетилівської міської ради
восьмого скликання
28.02.2025 № -54-VIII
Стратегія сталого розвитку туризму
Решетилівської територіальної громади на 2025–2030 роки
1. Методологія розробки та впровадження стратегії
Процес стратегічного планування розвитку туризму в Решетилівський територіальний громаді відбувався у форматі відкритого діалогу між представниками Решетилівської міської ради, громадськими організаціями, бізнесом та активними мешканцями громади за сприяння експертів у сфері туризму. Такий підхід - залучення широкого кола зацікавлених сторін надав змогу сформувати спільне бачення розвитку туризму в громаді, яке відповідає її потенціалу, викликам та потребам.
Під час процесу стратегічного планування використовувався Конструктор туристичних стратегій, розроблений Міністерством розвитку громад та територій України за підтримки UNDP та Уряду Японії.
Стратегування включало проведення аналізу поточного стану громади, розробку та впровадження опитувальника, а також серію інтерактивних зустрічей та обговорень з громадськістю. До процесу стратегування активно долучилися представники виконавчого комітету Решетилівської міської ради, директор Решетилівського краєзнавчого музею Решетилівської міської ради, зберігач фондів Решетилівського краєзнавчого музею Решетилівської міської ради; директор Всеукраїнського центру вишивки та килимарства; начальник науково-дослідного та виставково-екскурсійного відділу сучасної вишивки та килимарства Всеукраїнського центру вишивки та килимарства; керівник садівничого товариства ,,Мрія”; працівник садівничого товариства ,,Мрія”, активіст-підприємець, який займається організацією сплавів та активного відпочинку, керівник Решетилівської майстерні художніх промислів ,,СОЛОМІЯ”, підприємиця-майстриня машинної вишивки, майстер-живописець.
У результаті спільної роботи було визначено ключові елементи стратегічного розвитку, такі як візія, місія, стратегічна мета та напрями розвитку громади. Стратегія враховує особливості громади, її сильні та слабкі сторони, а також можливості й загрози, виявлені під час проведення SWOT-аналізу. Розробка та впровадження такого підходу забезпечило комплексність стратегічного планування, відчуття причетності громади до спільного бачення майбутнього, налагодженню діалогу між владою, громадою та бізнесом, сприяючи сталому розвитку та зміцненню ідентичності Решетилівської територіальної громади як туристичного культурного центру. Під час розробки Стратегії використано методологію, яка складається з таких етапів:
Аналіз | Планування | Впровадження |
Проведення стратегічного аналізу громади (відкриті джерела) ↓ |
Залучення громади до формування спільного бачення розвитку туризму через інтерактивні обговорення та фасилітації ↓ |
Залучення громади до активної участі у фінальному написанні стратегії з урахуванням їхніх пропозицій ↓ |
Розробка та реалізація опитувальника для попереднього визначення сильних і слабких сторін громади, а також виявлення пріоритетів і потреб ↓ |
Проведення SWOT-аналізу на основі зібраних даних і результатів обговорень, що дозволив ідентифікувати сильні та слабкі сторони, можливості та загрози ↓ |
Формування структури управління реалізацією стратегії з чітким розподілом обов’язків ↓ |
Оцінка поточного стану ресурсів, інфраструктури, природного й економічного потенціалу громади для визначення перспектив розвитку | Визначення місії, візії та ключових напрямків розвитку громади на основі даних аналізу та консенсусу ↓ |
Запровадження механізмів моніторингу, оцінки ефективності виконання стратегії та звітності ↓ |
Формування стратегічних напрямків розвитку, завдань і конкретних заходів для реалізації стратегії | Періодичний перегляд, оновлення та коригування стратегічного плану для адаптації до нових умов |
Фінансування заходів Стратегії розвитку туризму в Решетилівській територіальній громаді здійснюватиметься за рахунок бюджету громади, інвестицій приватного сектору, використання підтримки міжнародних донорів та організацій для фінансування інноваційних туристичних заходів і сталого розвитку громади, коштів державного бюджету, інших джерел не заборонених законодавством. Реалізація Стратегії розвитку туризму сприятиме покращенню туристичної інфраструктури, популяризації культурної спадщини, розвитку екологічного та активного туризму в громаді, підтримці локальних виробників через їх участь у фестивалях, ярмарках та майстер-класах, популяризації туристичного потенціалу та бренду громади.
2. Коротка характеристика громади та аналіз поточного стану.
Географічне розташування.
Решетилівська міська територіальна громада (далі - Решетилівська МТГ) Полтавського району Полтавської області утворена 31 грудня 2016 року з адміністративним центром у селищі Решетилівка (у 2017 році отримано статус міста). Окрім м.Решетилівки, до Решетилівської громади увійшло селище Покровське та ще 83 села.
Решетилівська громада розташована у центральній частині України, фактично у центральній частині Полтавської області та входить до Полтавського району. Адміністративний центр територіальної громади знаходиться в м. Решетилівка, який розташований на берегах річки Говтва (притока річки Псел) при злитті річок Вільхова Говтва та Грузька Говтва, за 40 км від обласного центру (автошлях М-03) та за 10 км від залізничної станції Решетилівка (селище Покровське).
Загальна площа Решетилівської МТГ складає 1105,041 км2, що становить трохи більше 10% від площі Полтавського району та близько 4% від площі області.
Демографічний профіль та населення
Загальна кількість мешканців Решетилівської громади – 25 784 громадян, з яких 4 327 осіб мають статус внутрішньо переміщених осіб (ВПО). Населення адміністративного центру м.Решетилівки становить 9 021 мешканець. Таким чином, майже 35% від загальної чисельності населення громади проживають саме в Решетилівці.
Решетилівська громада є достатньо різнорідною з точки зору щільності населення, яке проживає в окремих населених пунктах МТГ, фактично 40% сіл громади (33 з 85 населених пунктів) мають ознаки «депресивності». Зокрема, у 1 населеному пункті громади взагалі відсутнє населення, в 7 населених пунктах проживає від 1 до 10 осіб, в 8 населених пунктах чисельність мешканців не перевищує 30 осіб.
Статевий та віковий склад населення відображає загальні демографічні тенденції, притаманні більшості районів Полтавської області. Зокрема, чисельність жіночого населення на 6% перевищує чисельність чоловічого, а у відносних показниках 13655 жінок проти 12129 чоловіків.
Кількість населення працездатного віку переважає над кількістю населення старшого від працездатного віку на 27,8%, а від кількості населення молодшого від працездатного віку на 38,1%. Навіть, якщо взяти сумарну кількість населення молодшого та старшого за працездатний вік, то в такому разі кількість населення працездатного віку більша приблизно на 11%.
Демографічна ситуація в населених пунктах громади має ряд негативних тенденцій. Протягом останніх років спостерігається тенденція до скорочення чисельності населення за рахунок негативного природного приросту. Скорочення чисельності населення звужує місцевий ринок товарів і послуг, що є однією з причин інвестиційної непривабливості території.
Економічна структура
Економіка Решетилівської МТГ має переважно аграрну спеціалізацію. На її території здійснюють господарську діяльність 21 сільськогосподарське підприємство (16 ТОВ, 2 ПАФ, 2 ПОСП та 1 АФ), які користуються понад 47 тис. га земель. Також діє 82 фермерських господарства, що обробляють близько 11,2 тис. га сільськогосподарських угідь. Основним напрямом аграрного сектору є рослинництво, зокрема вирощування зернових, технічних, олійних культур, овочів та фруктів. Крім аграрного сектору, у громаді функціонують чотири промислові підприємства: ТОВ ,,ТЕРРАФУД” (Решетилівський маслозавод), ТОВ ,,Століт Полтава”, ТОВ ,,Решетилівський цегельний завод” та ТОВ ,,Агротехсервіс”.
Економічну основу громади формує місцевий господарський комплекс, де виробничий сектор представлений підприємствами сільського господарства та переробки, а невиробничий — закладами торгівлі та громадського харчування. Перспективним напрямом розвитку економіки громади є підтримка малого підприємництва. Завдяки своїй гнучкості мале підприємництво здатне оперативно адаптуватися до змін у суспільстві та сприяти ефективному використанню економічного потенціалу громади.
За даними Державної податкової служби України туристичний сектор Решетилівської територіальної громади демонструє наступні тенденції:
Кількість осіб працевлаштованих у суб’єктах господарювання Діяльність інших засобів тимчасового розміщування (КВЕД 55.90):
|
Загальна кількість діб розміщення туристів у місцях проживання (ночівлі):
|
Кількість суб’єктів господарювання, які сплатили податки до місцевих бюджетівДіяльність готелів і подібних засобів тимчасового розміщення (КВЕД 55.10):
|
Розмір податків, сплачених суб’єктами господарювання до місцевих бюджетів, тис. грн.Діяльність готелів і подібних засобів тимчасового розміщення (КВЕД 55.10):
|
Природно-ресурсний потенціал
Решетилівська міська територіальна громада розташована у лісостеповій фізико-географічній зоні, де основу рельєфу становлять плоскі степові вододіли, розділені широкими і глибокими долинами. Грунти здебільшого чорноземні, що сприяє сільськогосподарській діяльності, а на території громади залягають поклади глини та піску.
Через громаду протікають річки Говтва та Псел, а рельєф місцевості представлений хвилястою рівниною. На піщаних терасах річок поширені соснові ліси з домішкою дуба, а в заплавах – луки. Ці природні ландшафти разом із водними об’єктами формують рекреаційні зони, комфортні для відпочинку та реабілітації. На території громади знаходяться 61 водний об’єкт (озера, ставки), з яких 53 потребують інвентаризації та паспортизації.
Клімат громади є помірно континентальним із помірно холодною зимою та теплим літом, що створює сприятливі умови для розвитку туризму та рекреації.
Культурно-історичні особливості
Решетилівська громада вирізняється багатою культурно-історичною спадщиною, що є важливою частиною її самобутності та унікальності. Однією з найцінніших культурних традицій є технологія вишивки ,,білим по білому”, яка є характерною для Решетилівки, та традиція рослинного килимарства. Ці ремесла були внесені до Національного переліку нематеріальної культурної спадщини України, що підкреслює їх важливість для національної культури. Більш того, технологія виконання вишивки ,,білим по білому” подана на розгляд для включення до Репрезентативного списку ЮНЕСКО нематеріальної культурної спадщини людства, що свідчить про міжнародне визнання цієї традиції.
Носіння вишиванок є важливим елементом культурної ідентичності громади. Вишиванка, як символ української культури та етнічної спадщини, не лише зберігається, а й активно популяризується серед жителів громади. Це вираження національної свідомості та гордості за свою історію та традиції. Вишиванка стала не лише частиною щоденного життя, але й важливим елементом святкових подій та культурних заходів, що сприяє збереженню цих цінних традицій для майбутніх поколінь.
Інфраструктура
В межах Решетилівської міської територіальної громади діють 8 автобусних маршрутів, які забезпечують перевезення пасажирів. Транспортна інфраструктура громади задовольняє потреби населення та місцевого виробництва у перевезенні пасажирів і вантажів. Наявність розгалуженої мережі шляхів та проходження трас міжнародного і державного значення сприяє розвитку внутрішніх і зовнішніх зв’язків громади. За 10 км від м. Решетилівка, у селищі Покровське, розташована залізнична станція ,,Решетилівка”, що є важливим елементом транспортної доступності громади. Водночас нагальною залишається проблема ремонту доріг.
Культурне обслуговування населення Решетилівської міської територіальної громади забезпечують 35 закладів культури, зокрема Центр культури і дозвілля ,,Оберіг”, 2 міські та 32 сільські клубні заклади-філії. У будинках культури та клубах проводяться тематичні заходи, святкування державних і професійних свят, різдвяно-новорічні свята та інші масові події. Значна увага приділяється культурно-просвітницькій роботі з молоддю та підростаючим поколінням.
На території громади функціонують 13 закладів громадського харчування, з яких 6 розташовані в місті Решетилівка. У цих закладах пропонують страви локальної кухні, що відображають гастрономічні традиції регіону. Однак наявна кількість закладів є недостатньою для повного задоволення потреб місцевих жителів і туристів. Більшість із них зосереджені в центральній частині громади, що ускладнює доступ до послуг громадського харчування у віддалених населених пунктах.
На території громади функціонують 3 готелі, що забезпечують базові послуги з тимчасового розміщення туристів та гостей. Однак їх кількість та різноманітність є недостатньою для повного задоволення потреб потоку відвідувачів.
Аналіз туристичного потенціалу
Решетилівська громада володіє значним туристичним потенціалом завдяки унікальним культурним традиціям, природним ресурсам і стратегічному розташуванню. Відомі національні традиції, як вишивка ,,білим по білому” та рослинне килимарство, створюють можливості для розвитку етнотуризму та залучення туристів, зацікавлених в автентичних українських ремеслах. Разом з тим, для успішного розвитку туристичної інфраструктури необхідно впровадити комплексні заходи, які включають вдосконалення інфраструктури, створення унікальної туристичної концепції та підвищення кваліфікації кадрів. Важливою складовою є створення комфортного середовища для проживання та відпочинку, що робить громаду привабливою як для місцевих жителів, так і для туристів.
3. Результати SWOT-аналізу
SWOT-аналіз є важливим інструментом для оцінки внутрішніх ресурсів громади та зовнішніх факторів, які впливають на її розвиток. Він допомагає ідентифікувати сильні сторони, які можуть стати базою для прогресу, а також виявити слабкі місця, що потребують особливої уваги. Аналіз дозволяє оцінити перспективи громади, враховуючи можливості, які можна реалізувати, та загрози, які можуть завадити досягненню цілей. Завдяки цьому підходу можна створити чітке бачення пріоритетних напрямів розвитку та визначити шляхи ефективного використання ресурсів і мінімізації ризиків.
Сильні сторони | Слабкі сторони |
|
|
Можливості | Загрози |
|
|
На основі проведеного SWOT-аналізу було визначено ключові стратегічні елементи, які стали основою для подальшого планування розвитку Решетилівської територіальної громади. Проведений SWOT-аналіз дозволив оцінити сильні та слабкі сторони громади, а також зовнішні можливості та загрози, що можуть впливати на її розвиток. Завдяки комплексному підходу до аналізу було сформовано такі складові, що слугують для подальшого впровадження стратегії та реалізації визначених завдань, орієнтованих на сталий розвиток, збереження природних та культурних ресурсів та підвищення добробуту громади:
Візія | Місія |
Решетилівка – це громада, яка гармонійно поєднує багату культурну спадщину, зокрема традиції вишивки ,,білим по білому” та рослинного килимарства, з екологічною свідомістю, формуючи туристичний і культурний центр, де зберігаються національні традиції, розвивається крафтове виробництво, а мешканці й відвідувачі мають можливості для культурного збагачення та розвитку. | Збереження та популяризація унікальної культурної спадщини, стимулювання розвитку туристичного потенціалу через екологічний, спортивний і подієвий туризм, підтримка місцевих майстрів і крафтового виробництва, активне залучення громади до процесів її розвитку, забезпечення передачі культурних та ремісничих традицій наступному поколінню, а також впровадження принципів екологічної свідомості для сталого розвитку та збереження природних ресурсів. |
Мета | |
До 2030 року Решетилівська громада стане провідним культурним осередком України, щороку залучаючи понад 10 000 туристів через унікальний туристичний досвід, зосереджений на традиціях українського килимарства, вишивки та ремесел, що зробить її популярною як серед українців, так і серед іноземних гостей |
5. Стратегічні напрями та орієнтири розвитку
Стратегічні напрями розвитку Решетилівської територіальної громади визначають ключові вектори, які забезпечують досягнення стратегічних цілей та спрямовані на створення конкурентоспроможного, сталого та привабливого простору для мешканців та туристів. Окреслені напрями є основою для досягнення стратегічних цілей громади, відповідаючи візії, місії та мети. Вони враховують унікальні особливості громади, її ресурси, сучасні виклики та перспективи для зростання.
Стратегічні напрями розвитку | ||
Розвиток туристичної інфраструктури створення зручних умов для туристів через облаштування зон відпочинку, розробку сучасних туристичних маршрутів із врахуванням природних та культурних об’єктів, забезпечення доступності для маломобільних груп |
Популяризація культурної спадщини організація подій для поширення знань про культурні традиції громади: фестивалі, ярмарки, майстер-класи |
Екологічний та активний туризм створення умов для екологічного та активного відпочинку через облаштування відпочинкових зон на природі, побудову веломаршрутів вздовж річок, пункти для байдаркових сплавів, проведення спортивних турнірів і фестивалів |
Розвиток туристичної інфраструктури | |||
⬇ | |||
Завдання | Заходи | Індикатори | Відповідальний підрозділ |
1. Розробити туристичні маршрути з урахуванням природних, культурних та історичних об’єктів громади, включаючи інтерактивні елементи, такі як майстер-класи, демонстрації ремесел, візити до майстерень крафтових виробників | Провести аналіз потенційних туристичних об’єктів, які можуть бути інтегровані в туристичні маршрути; Розробити тематичні туристичні маршрути (природні, етнографічні, спортивні) з описом об’єктів; Включити майстер-класи, демонстрації ремесел та візити до майстерень крафтових виробників як частину маршруту; Підготувати інформаційні матеріали про маршрути включно з описами, фотографіями, і розмістити їх на інформаційній платформі громади. | Кількість розроблених туристичних маршрутів; Кількість інтегрованих об’єктів у туристичні маршрути; Кількість розроблених туристичних маршрутів; Кількість залучених місцевих крафтових виробників |
Відділ культури, молоді, спорту та туризму виконавчого комітету Решетилівської міської ради |
2. Облаштувати зручні зони для відпочинку вздовж туристичних маршрутів, включаючи встановлення альтанок, лавочок, оглядових майданчиків та забезпечення зручного під’їзду для транспорту | Провести дослідження території громади для визначення перспективних точок для облаштування зон відпочинку вздовж туристичних маршрутів; Визначити ключові локації для розміщення туристичної інфраструктури, таких як альтанки, лавки, смітники, оглядові майданчики; Залучити місцевий бізнес та громадські організації до співфінансування та реалізації проєктів відпочинкових зон; Забезпечити підготовку локацій і будівництво інфраструктури | Кількість визначених ключових зон відпочинку; Кількість облаштованих зон відпочинку; Кількість встановлених об’єктів інфраструктури; Кількість бізнесу, залученого до облаштування; |
Відділ культури, молоді, спорту та туризму виконавчого комітету Решетилівської міської ради |
3. Облаштувати туристичні маршрути інформаційними стендами, вказівниками, навігацією та QR-кодами з урахуванням концепції брендбуку громади задля забезпечення доступу до корисної інформації про туристичні об’єкти громади | Розробити дизайн стендів та вказівників з урахуванням брендбуку громади; Інтегрувати QR-коди на стенди, що надаватимуть доступ до платформи з детальною інформацією про туристичні об’єкти; Залучити фахівців для розробки дизайну; Виконати роботи зі встановлення стендів, вказівників та інтеграції QR-кодів у визначених локаціях | Кількість розроблених дизайнів відповідно до брендбуку громади; Кількість встановлених інформаційних стендів; Кількість інтегрованих QR-кодів, які ведуть на інформаційну платформу | Відділ культури, молоді, спорту та туризму виконавчого комітету Решетилівської міської ради |
4. Підвищити доступність об’єктів туристичної інфраструктури для маломобільних груп населення шляхом адаптації інфраструктури | Провести аудит туристичних об’єктів громади на відповідність потребам маломобільних груп населення та скласти перелік; Облаштувати туристичні об’єкти з урахуванням стандартів доступності, включаючи установку пандусів, встановлення табличок зі шрифтом Брайля, використання тактильної плитки, забезпечення зручних під’їздів і парковок | Кількість виявлених об’єктів, які не потребують адаптації; Кількість об’єктів, адаптованих для маломобільних груп населення; Відсоток туристичних маршрутів, обладнаних для маломобільних груп |
Відділ культури, молоді, спорту та туризму виконавчого комітету Решетилівської міської ради |
Популяризація культурної спадщини | |||
⬇ |
|||
Завдання | Заходи | Індикатори | Відповідальний підрозділ |
1. Організація та проведення фестивалів для популяризації місцевих традицій | Продовжити проведення щорічного фестивалю ,,Решетилівська весна’’, включивши до програми виступи місцевих майстрів та творчих колективів, майстер-класи з ремесел (вишивка, килимарство, крафтове виробництво), ярмарки з участю місцевих та регіональних виробників; Залучити партнерів, у тому числі місцевий бізнес, для фінансової та організаційної підтримки фестивалю; Провести рекламну кампанію в соціальних мережах, на радіо та в регіональних ЗМІ для підвищення обізнаності про фестиваль; Забезпечити на фестивалі зони відпочинку, харчування, фотозони, інтерактивні виставки та інформаційні стенди; Впровадити систему реєстрації учасників і майстрів через онлайн-платформу | Кількість проведених фестивалів; Кількість учасників фестивалю (відвідувачів); Кількість учасників фестивалю (відвідувачів); Кількість партнерів та спонсорів, залучених до організації |
Відділ культури, молоді, спорту та туризму виконавчого комітету Решетилівської міської ради |
2. Проводити тематичні ярмарки із залученням місцевих майстрів, крафтових виробників та гостей з інших регіонів для популяризації громади і підтримки локального бізнесу | Визначити зручні місця для проведення ярмарків, забезпечивши необхідну інфраструктуру (намети, зони відпочинку, парковка); Розробити тематичні напрями для ярмарків; Запустити просування через соціальні мережі, регіональні ЗМІ, радіо, та використати візуальні матеріали (афіші, банери, відеоролики) | Кількість проведених тематичних ярмарків; Кількість учасників-майстрів та виробників; Кількість розроблених рекламних матеріалів; Кількість переглядів в соціальних мережах (охоплення) | Відділ культури, молоді, спорту та туризму виконавчого комітету Решетилівської міської ради |
3. Організувати ситуативні тематичні майстер-класи (вишивка, килимарство) для популяризації традиційних ремесел громади та залучення туристів | Залучити провідних майстрів громади, які спеціалізуються на традиційних ремеслах (вишивка, килимарство), для проведення майстер-класів; Визначити зручні та привабливі місця для проведення майстер-класів; Розробити інформаційні матеріали та запустити рекламну кампанію через соціальні мережі; Забезпечити інтерактивні елементи, такі як можливість створити власний виріб або отримати сувенір від майстра |
Кількість проведених майстер-класів; Кількість залучених майстрів до проведення; Кількість учасників майстер-класу; Кількість рекламних матеріалів | Відділ культури, молоді, спорту та туризму виконавчого комітету Решетилівської міської ради |
4. Налагодження співпраці з внутрішніми туроператорами з міст-мільйонників для популяризації громади та збільшення туристичного потоку | Розбудова комунікації з внутрішніми туроператорами для налагодження співпраці; Розробити туристичні пакети, які включають екскурсії, культурні події; Підготувати та поширити інформаційні матеріали (буклети, відеоролики, презентації) для промоції громади через туроператорів | Кількість туроператорів, залучених до співпраці; Кількість розроблених туристичних пакетів; Кількість розроблених інформаційних матеріалів |
Відділ культури, молоді, спорту та туризму виконавчого комітету Решетилівської міської ради |
5. Сприяти створенню арт-хабу при Всеукраїнському центрі вишивки та килимарства |
Участь у формуванні концепції арт-хабу; Сприяти організації перших заходів у рамках арт-хабу (виставки, майстер-класи, креативні воркшопи) |
Кількість заходів, проведених у арт-хабі; Кількість учасників заходів у арт-хабі |
Відділ культури, молоді, спорту та туризму виконавчого комітету Решетилівської міської ради |
6. Організувати спеціалізований простір для продажу сувенірної продукції, що відображає культурні та історичні особливості громади | Провести аналіз можливих локацій для створення спеціалізованого простору; Визначити оптимальну локацію та розробити концепцію облаштування; Залучити майстрів для участі в продажах |
Кількість облаштованих спеціалізованих місць для продажу; Кількість майстрів, залучених до участі в торгівлі |
Відділ культури, молоді, спорту та туризму виконавчого комітету Решетилівської міської ради |
7. Організувати грантові конкурси для підтримки митців у реалізації культурних і креативних ів |
Розробити програму мікрогрантів, що включає умови участі, пріоритетні напрями та критерії відбору; Провести інформаційну кампанію для залучення місцевих митців (соціальні мережі, локальні ЗМІ, інформаційні зустрічі); Організувати процес подання заявок та забезпечити процедуру оцінювання комісією; Надати грантову підтримку обраним ам та забезпечити їх супровід на етапах реалізації | Кількість проведених грантових конкурсів; Кількість заявок, отриманих на участь у конкурсі; Кількість реалізованих ініціатив за підтримки грантових конкурсів |
Відділ культури, молоді, спорту та туризму виконавчого комітету Решетилівської міської ради |
8. Ініціювати створення громадського об’єднання крафтовиків для реалізації спільних проєктів | Організувати установчі зустрічі з потенційними учасниками об’єднання для обговорення формату, мети і завдань об’єднання; Надати юридичну та організаційну підтримку в процесі створення громадського об’єднання (розробка статуту, реєстрація об’єднання) |
Кількість проведених установчих зустрічей; Кількість учасників, залучених до процесу створення об’єднання; Факт реєстрації громадського об’єднання (так/ні); Кількість реалізованих ів після реєстрації | Відділ культури, молоді, спорту та туризму виконавчого комітету Решетилівської міської ради |
Екологічний та активний туризм | |||
⬇ | |||
Завдання | Заходи | Індикатори | Відповідальний підрозділ |
1. Облаштувати прибережні зони (під'їзд, біотуалети, роздягальні, альтанки, лавочки, парасольки, дитячі гойдалки тощо) | Провести дослідження берегів річок для визначення придатних місць для облаштування зон відпочинку; Визначити ключові точки, які потребують облаштування; Розробити облаштування зон відпочинку; Залучити бізнес для спільного фінансування та реалізації проєктів. |
Кількість визначених точок на маршруті; Кількість облаштованих зон відпочинку; Кількість залучених представників бізнесу | Відділ культури, молоді, спорту та туризму виконавчого комітету Решетилівської міської ради |
2. Розвинути велоінфраструктуру в м. Решетилівка вздовж берега річки Говтва шляхом будівництва сучасних велодоріжок |
Провести дослідження території уздовж річки Говтва для визначення оптимального маршруту велодоріжки, з урахуванням природного рельєфу та ландшафту; Розробити детальний план велодоріжки, включаючи карту маршруту, місця для відпочинку та зупинок; Організувати залучення місцевого бізнесу та громади для підтримки будівництва велоінфраструктури; Розробити та встановити дорожню навігацію та інформаційні стенди | Кількість розроблених маршрутів; Протяжність облаштованих велодоріжок (у км); Кількість встановлених інформаційних стендів та вказівників |
Відділ культури, молоді, спорту та туризму виконавчого комітету Решетилівської міської ради |
3. Облаштувати необхідну інфраструктуру для байдаркових сплавів, включаючи облаштування пірсів, пунктів старту і фінішу |
Визначити ключові точки для облаштування пірсів, пунктів старту та фінішу; Залучити місцевий бізнес для співпраці у створенні інфраструктури |
Кількість облаштованих пунктів старту і фінішу; Кількість створених пірсів; Кількість залучених бізнес-партнерів |
Відділ культури, молоді, спорту та туризму виконавчого комітету Решетилівської міської ради |
4. Організувати кемпінги, орієнтовані на екологічно відповідальний підхід |
Провести аналіз територій та визначити оптимальні локації для організації кемпінгів; Облаштувати кемпінгові місця, включаючи зони для сортування сміття, встановлення біотуалетів, місця для розведення вогнищ тощо; Провести інформаційну кампанію для туристів про дотримання екологічних правил і поводження з відходами | Кількість визначених місць для кемпінгу; Кількість облаштованих кемпінгових місць; Кількість проведених інформаційних кампаній |
Відділ культури, молоді, спорту та туризму виконавчого комітету Решетилівської міської ради |
5. Організувати турніри та спортивні змагання для різних вікових категорій у реабілітаційному центрі “Колос” і на території памп-треку (волейбол, теніс, інші види спорту) задля популяризації активного відпочинку в громаді та залучення туристів | Розробити програму спортивних заходів, орієнтованих як на місцевих жителів, так і на туристів; Провести інформаційну кампанію для популяризації турнірів через соціальні мережі, туристичні платформи та партнерські сайти |
Кількість організованих турнірів; Кількість учасників спортивних заходів | Відділ культури, молоді, спорту та туризму виконавчого комітету Решетилівської міської ради |
6. Організувати щорічний,,Байк-фест’’ із залученням місцевих мешканців та туристів | Підготувати офіційне положення про створення фестивалю; Розробити бренд фестивалю, включаючи логотип, слоган та рекламні матеріали (банери, флаєри, сувеніри); Облаштувати локації для проведення фестивалю: точки реєстрації, зони харчування, місця для відпочинку; Запросити байк-клуби з різних регіонів для участі у заході; Залучити місцевих підприємців для організації ярмарків та фуд-зон; Співпрацювати з туристичними агентствами для промоції події серед туристів; Провести рекламну кампанію в соціальних мережах |
Наявність розробленого положення про фестиваль (факт реалізації – так/ні); Кількість створених брендованих матеріалів; Кількість залучених байк-клубів; Кількість облаштованих локацій для фестивалю; Кількість туристів та учасників, які відвідали захід |
Відділ культури, молоді, спорту та туризму виконавчого комітету Решетилівської міської ради |
7. Проведення інформаційної кампанії щодо популяризації та можливостей впровадження зеленого туризму | Підготувати контент, що демонструє переваги зеленого туризму та успішні кейси для проведення інформаційних кампаній; Організувати інформаційний захід для місцевих мешканців для активізації та підвищення інтересу |
Кількість проведених інформаційних кампаній; Кількість створених інформаційних матеріалів (відео, буклети, контент); Кількість організованих інформаційних заходів |
Відділ культури, молоді, спорту та туризму виконавчого комітету Решетилівської міської ради |
Розвиток крафтового виробництва | |||
⬇ | |||
Завдання | Заходи | Індикатори | Відповідальний підрозділ |
1. Провести аудит крафтових виробників з метою систематизації інформації та створення бази даних для інтеграції в туристичну платформу громади |
Розробити анкету для збору інформації про крафтових виробників, включаючи їхні контакти, вид продукції, особливості виробництва; Зібрати інформацію про всіх наявних крафтових виробників у громаді; Структурувати отриману інформацію у вигляді зручної бази даних із категоризацією за типами продукції; Створити базу даних про місцевих виробників з подальшою інтеграцією на платформу | Наявність створеної бази даних — факт реалізації (так/ні); Кількість виробників, інтегрованих у туристичну платформу громади | Відділ культури, молоді, спорту та туризму виконавчого комітету Решетилівської міської ради Відділ економічного розвитку, торгівлі та залучення інвестицій виконавчого комітету Решетилівської міської ради |
2. Залучити крафтових виробників до участі в туристичних заходах (фестивалях, екскурсіях, майстер-класах) для популяризації продукції та розвитку співпраці | Організувати серію заходів для крафтових виробників з метою створення спільноти; Організувати обговорення потреб і можливостей співпраці | Кількість організованих заходів; Кількість учасників заходів; | Відділ культури, молоді, спорту та туризму виконавчого комітету Решетилівської міської ради Відділ економічного розвитку, торгівлі та залучення інвестицій виконавчого комітету Решетилівської міської ради |
3. Інтегрувати продукцію місцевих крафтових виробників у сувенірний магазин для підвищення доступності продукції |
Організувати зустрічі з місцевими виробниками для презентації концепції сувенірного магазину; Погодити асортимент продукції, що може бути інтегрований до магазину | Кількість виробників, з якими проведено переговори; Кількість виробників, продукція яких була інтегрована в магазин |
Відділ культури, молоді, спорту та туризму виконавчого комітету Решетилівської міської ради Відділ економічного розвитку, торгівлі та залучення інвестицій виконавчого комітету Решетилівської міської ради |
Популяризація туристичного потенціалу та формування бренду громади | |||
⬇ | |||
Завдання | Заходи | Індикатори | Відповідальний підрозділ |
1. Розробити унікальний бренд громади, що включатиме логотип, слоган та дизайн-елементи, які відображатимуть її ідентичність та впізнаваність (брендбук) |
Провести аналіз місцевої ідентичності, культурних, історичних та природних особливостей громади; Організувати зустрічі із зацікавленими сторонами для визначення ключових ідей та меседжів бренду; Залучити маркетингову компанію для розробки брендбуку |
Наявність затвердженого брендбуку - факт реалізації (так/ні); Кількість розроблених та затверджених елементів бренду (логотип, слоган, дизайн-елементи) | Відділ культури, молоді, спорту та туризму виконавчого комітету Решетилівської міської ради |
2. Створити платформу з корисною інформацією про громаду (туристичні маршрути, екскурсії, музеї, туристичні локації, заклади харчування тощо). |
Провести дослідження наявних туристичних об'єктів і скласти базу даних для інтеграції в платформу; Розробити технічне завдання для створення платформи із зазначенням вимог до функціоналу, дизайну та навігації; Залучити дизайнерів і програмістів для розробки інтерфейсу платформи; Інтегрувати описи туристичних об'єктів, крафтових виробників; Організувати робочу групу з місцевих мешканців, представників бізнесу та експертів для створення контенту, що відображає ідентичність громади | Наявність розробленої платформи - факт реалізації (так/ні); Кількість залучених виробників та туристичних об'єктів для наповнення платформи |
Відділ культури, молоді, спорту та туризму виконавчого комітету Решетилівської міської ради |
3. Розмістити інформаційні стенди та вказівники в ключових туристичних зонах громади (QR-код) |
Провести інвентаризацію ключових туристичних об'єктів громади, які потребують інформаційного супроводу; Розробити сучасний дизайн інформаційних стендів та вказівників відповідно до брендбуку громади; Інтегрувати QR-коди до стендів для швидкого доступу до додаткової інформації через платформу; Оснастити вказівники багатомовною інформацією |
Кількість інвентаризованих туристичних об’єктів; Кількість встановлених інформаційних стендів |
Відділ культури, молоді, спорту та туризму виконавчого комітету Решетилівської міської ради |
4. Залучити місцевих і національних інфлюенсерів для висвітлення громади |
Визначити потенційних інфлюенсерів, які працюють у сфері туризму, культури та місцевих ініціатив; Розробити партнерські пропозиції та укласти угоди з інфлюенсерами щодо популяризації громади; Створити унікальні хештеги для просування громади в соціальних мережах, таких як Instagram та TikTok; Організувати ознайомчі візити інфлюенсерів до громади з відвідуванням ключових туристичних об'єктів, фестивалів та майстер-класів; Забезпечити створення контенту (пости, відео, сторіз), що висвітлює громаду як привабливу туристичну локацію |
Кількість укладених партнерських угод з інфлюенсерами; Кількість створених та популяризованих хештегів; Кількість публікацій від інфлюенсерів, які висвітлюють громаду | Відділ культури, молоді, спорту та туризму виконавчого комітету Решетилівської міської ради |
5. Налагодити співпрацю з сусідніми громадами для створення спільних ів (спільні туристичні програми та маршрути, обмін майстер-класами) | Провести консультації з представниками сусідніх громад для визначення спільних інтересів та можливостей співпраці; Розробити туристичні маршрути, які поєднують унікальні об'єкти кількох громад; Провести спільні заходи, включаючи фестивалі, екскурсії та майстер-класи |
Кількість розроблених спільних туристичних маршрутів; Кількість організованих спільних заходів |
Відділ культури, молоді, спорту та туризму виконавчого комітету Решетилівської міської ради |
Для оцінки ефективності реалізації стратегії використовуються ключові показники, що дозволяють визначити досягнення стратегічних цілей у соціальній, економічній, культурній та екологічній сферах. Ці показники сформовані на основі індикаторів, прив’язаних до кожного заходу, але охоплюють більш широку перспективу, забезпечуючи можливість оцінки загального впливу стратегії на громаду. Ці показники дозволять визначити прогрес у досягненні стратегічних цілей громади, підвищити прозорість та підзвітність реалізації стратегії, надати основи для коригування плану дій з досягнення цілей у відповідь на зміни зовнішнього середовища.
Методологія розробки показників базується на таких принципах: SMART-підхід, врахування багатовимірності впливу та зручність моніторингу. Дані для оцінки показників можуть бути зібрані на основі доступної статистики, соціологічних опитувань, аналітичних звітів та адміністративних даних.
Ключовий показник | Одиниця виміру |
Збільшення надходжень до місцевого бюджету від туристичної діяльності | У відсотках чи абсолютних цифрах |
Обсяг залучених інвестицій у туристичну інфраструктуру | У гривнях чи доларах |
Кількість туристів, які відвідали громаду | Кількість |
Частка завантаженості закладів тимчасового розміщення | У відсотках |
Обсяг податкових надходжень від туристичного сегменту | У гривнях |
Обсяг коштів, отриманих від туристичного збору | У гривнях |
Рівень впізнаваності бренду громади у туристичному середовищі | У відсотках (згідно з опитуваннями або аналітикою ЗМІ, відкритих джерел) |
6. Моніторинг та оцінка впровадження Стратегії
Моніторинг та оцінка впровадження Стратегії є важливими інструментами для забезпечення прозорості та ефективності реалізації її заходів, а також для оцінки досягнення стратегічних цілей. В основі підходу лежить управління, орієнтоване на результат (Results-Based Management, RBM), яке дозволяє визначати вимірювані результати, забезпечувати послідовність реалізації пріоритетів та залучати всі зацікавлені сторони.
Для оцінки прогресу реалізації стратегії під кожен захід було розроблено окремий індикатор, що дозволяє вимірювати ефективність виконання конкретних дій. Окрім цього, визначено загальні ключові показники, які відображають вплив стратегії на громаду в цілому. Серед цих показників: збільшення надходжень до місцевого бюджету від туристичної діяльності, зростання кількості туристів, підвищення частки завантаженості закладів тимчасового розміщення. Також враховуються кількість нових підприємств у сфері туризму, обсяг залучених інвестицій, рівень задоволеності туристів, а також динаміка розвитку бренду громади.
Відповідальним підрозділом за проведення моніторингу та підготовку звітів є Відділ культури, молоді, спорту та туризму виконавчого комітету Решетилівської міської ради. Моніторинг включає систематичний збір даних з офіційних джерел, проведення анкетувань туристів і мешканців громади, аналіз фінансових і статистичних показників. Моніторинг здійснюється раз на пів року, а підсумковий звіт про виконання стратегії готується щороку. Результати публікуються на офіційному вебсайті громади та доступні для ознайомлення всім зацікавленим сторонам.
При цьому, активна участь мешканців громади, бізнесу та інших зацікавлених сторін є ключовим елементом успішного моніторингу. Їхня думка сприяє ідентифікації проблемних зон, допомагає вдосконалювати план дій та забезпечує прозорість усіх процесів.