ОПИС ДОКУМЕНТУ
Автор:
Костогриз А.М. |
|
Доповідач:
Костогриз А.М. |
|
Статус: | Прийнятий в цілому |
---|---|
Дата: | 23.12.2024 |
ПРОЄКТ РІШЕННЯ
№ 33
Про внесення змін до рішення Решетилівської міської ради від 28.05.2021 № 470-8-VIII ,,Про затвердження Положення про проведення конкурсу на посаду керівника комунального закладу загальної середньої освіти Решетилівської міської ради та складу конкурсної комісіїˮ
РЕШЕТИЛІВСЬКА МІСЬКА РАДА
ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
(п’ятдесят друга сесія восьмого скликання)
РІШЕННЯ
24 грудня 2024 року м. Решетилівка № ______-52-VIII
Про внесення змін до рішення Решетилівської міської ради від 28.05.2021 № 470-8-VIII ,,Про затвердження Положення про проведення конкурсу на посаду керівника комунального закладу загальної середньої освіти Решетилівської міської ради та складу конкурсної комісіїˮ
Керуючись законами України ,,Про місцеве самоврядування в Україні”, ,,Про повну загальну середню освіту”, з метою приведення у відповідність нормативних актів міської ради до чинного законодавства України та вдосконалення порядку призначення керівників закладів освіти ради, підвищення ефективності їх роботи, враховуючи висновки спільних постійних комісій міської ради, Решетилівська міська рада
ВИРІШИЛА:
ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
(п’ятдесят друга сесія восьмого скликання)
РІШЕННЯ
24 грудня 2024 року м. Решетилівка № ______-52-VIII
Про внесення змін до рішення Решетилівської міської ради від 28.05.2021 № 470-8-VIII ,,Про затвердження Положення про проведення конкурсу на посаду керівника комунального закладу загальної середньої освіти Решетилівської міської ради та складу конкурсної комісіїˮ
Керуючись законами України ,,Про місцеве самоврядування в Україні”, ,,Про повну загальну середню освіту”, з метою приведення у відповідність нормативних актів міської ради до чинного законодавства України та вдосконалення порядку призначення керівників закладів освіти ради, підвищення ефективності їх роботи, враховуючи висновки спільних постійних комісій міської ради, Решетилівська міська рада
ВИРІШИЛА:
1. Внести зміни до рішення Решетилівської міської ради від 28.05.2021 № 470-8-VIII ,,Про затвердження Положення про проведення конкурсу на посаду керівника комунального закладу загальної середньої освіти Решетилівської міської ради та складу конкурсної комісіїˮ, а саме Положення про проведення конкурсу на посаду керівника комунального закладу загальної середньої освіти Решетилівської міської ради викласти в новій редакція (додається).
2. Виконання даного рішення покласти на відділ освіти Решетилівської міської ради, а контроль за його виконанням – на постійну комісію з питань освіти, культури, спорту, соціального захисту та охорони здоров’я (Бережний Віктор).
Міський голова Оксана ДЯДЮНОВА
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішення Решетилівської міської ради восьмого скликання
28 травня 2021 року
№ 470-8-VIII
(в редакції рішення Решетилівської міської ради восьмого скликання
24 грудня 2024 року
№ ______-52-VIII)
рішення Решетилівської міської ради восьмого скликання
28 травня 2021 року
№ 470-8-VIII
(в редакції рішення Решетилівської міської ради восьмого скликання
24 грудня 2024 року
№ ______-52-VIII)
ПОЛОЖЕННЯ
про проведення конкурсу на посаду керівника комунального закладу загальної середньої освіти Решетилівської міської ради
про проведення конкурсу на посаду керівника комунального закладу загальної середньої освіти Решетилівської міської ради
1. Загальні положення
1.1. Це Положення визначає загальні засади та механізм проведення конкурсу на посаду керівника комунального закладу загальної середньої освіти Решетилівської міської ради Полтавської області (далі – Положення).
1.2. Положення розроблене відповідно до Конституції України, Кодексу законів про працю України, законів України ,,Про місцеве самоврядування”, ,,Про освіту”, ,,Про повну загальну середню освіту”.
1.3. Рішення про проведення конкурсу приймає Решетилівська міська рада:
- одночасно з прийняттям рішення про утворення нового закладу загальної середньої освіти;
- не менше ніж за два місяці до завершення строкового трудового договору, укладеного з керівником закладу загальної середньої освіти;
- не пізніше десяти робочих днів з дня дострокового припинення договору, укладеного з керівником відповідного закладу загальної середньої освіти, чи визнання попереднього конкурсу таким, що не відбувся;
- за наявності вакантної посади керівника закладу загальної середньої освіти.
1.4. Оголошення про проведення конкурсного відбору оприлюднюється на офіційному вебсайті Решетилівської міської ради, закладу загальної середньої освіти Решетилівської міської ради та відділу освіти Решетилівської міської ради наступного робочого дня після прийняття засновником рішення про проведення конкурсу та має містити:
- найменування і місцезнаходження закладу освіти;
- найменування посади та умови оплати праці;
- кваліфікаційні вимоги до керівника закладу освіти відповідно до Закону України ,,Про повну загальну середню освіту”;
- вичерпний перелік, кінцевий строк і місце подання документів для участі в конкурсі;
- дату та місце початку конкурсного відбору, етапи його проведення та тривалість;
- прізвище та ім’я, номер телефону та адресу електронної пошти особи, уповноваженої відділом надавати інформацію про конкурс та приймати документи для участі в конкурсі.
В оголошенні може міститися додаткова інформація, що не суперечить чинному законодавству України.
Відділ освіти Решетилівської міської ради здійснює прийом документів від кандидатів для участі у конкурсі, надає інформацію про конкурс, місце проведення та дату.
2. Конкурсна комісія з проведення конкурсу
2.1. Для організації проведення конкурсів на посади керівників комунальних закладів загальної середньої освіти Решетилівської територіальної громади утворюється комісія з проведення конкурсів (далі- конкурсна комісія).
Засновник формує та затверджує персональний склад конкурсної комісії, чисельністю від 6 до 15 осіб, до складу якої на паритетних засадах входять:
- представники засновника (посадові особи органу державної влади чи депутати відповідного представницького органу місцевого самоврядування (не більше однієї особи від однієї фракції чи групи);
- представники від управління Державної служби якості освіти у Полтавській області;
- інститутів громадянського суспільства (громадських об’єднань педагогічних працівників, районної (міської) профспілкової організації профспілки працівників освіти і науки, а також експертів, фахівців у сфері загальної середньої освіти тощо.
2.2. До складу конкурсної комісії не може бути включена особа, яка:
- визнана в установленому законом порядку недієздатною або цивільна дієздатність якої обмежена;
- має судимість або на яку протягом останнього року накладалося адміністративне стягнення за вчинення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення;
- відповідно до Закону України ,,Про запобігання корупції” є близькою особою учасника конкурсу або особою, яка може мати конфлікт інтересів.
У роботі конкурсної комісії з правом дорадчого голосу можуть брати участь представники органів громадського самоврядування закладу освіти, на посаду керівника якого оголошено конкурс.
2.3. Члени конкурсної комісії зобов’язані:
- брати участь у роботі конкурсної комісії та голосувати з питань порядку денного;
- заявляти самовідвід у разі наявності чи настання підстав, передбачених п. 5, що унеможливлюють їх участь у складі конкурсної комісії.
2.4. Член конкурсної комісії не може брати участь у проведенні конкурсу на посади керівників закладів загальної середньої освіти і підлягає відводу:
1) якщо він прямо чи опосередковано заінтересований у результаті конкурсу;
2) якщо він є членом сім’ї або близьким родичем кандидата на посаду керівника закладу загальної середньої освіти;
3) за наявності інших обставин, які впливають або можуть вплинути на його неупередженість.
За наявності підстав, зазначених у підпунктах 1-3 цього пункту, член конкурсної комісії зобов’язаний заявити самовідвід. З цих самих підстав йому може бути заявлено відвід іншими членами конкурсної комісії, кандидатами на посаду керівника закладу загальної середньої освіти.
Рішення про відвід (самовідвід) члена конкурсної комісії приймається конкурсною комісією та фіксується в протоколі засідання комісії.
2.5. Конкурсна комісія є повноважною за умови присутності на засіданні не менше двох третин її затвердженого складу. Конкурсна комісія приймає рішення більшістю голосів від її затвердженого складу. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос голови конкурсної комісії.
2.6. Робота конкурсної комісії починається після затвердження її складу у кількості не менше шести членів.
2.7. Керівництво роботою конкурсної комісії здійснює її голова, а у разі його відсутності – заступник голови комісії. Веде протокол засідання відповідальний секретар комісії.
2.8. Голова конкурсної комісії:
- забезпечує організацію роботи конкурсної комісії відповідно до цього Положення;
- головує на засіданнях конкурсної комісії;
- організовує і контролює виконання визначених цим Положенням завдань конкурсної комісії;
- є незалежним, компетентним та доброчесним при здійсненні своїх повноважень;
- надає доручення заступнику та членам конкурсної комісії у межах своїх повноважень.
У разі відсутності на засіданні голови конкурсної комісії його обов’язки виконує заступник голови конкурсної комісії.
2.9. Секретар конкурсної комісії:
- забезпечує ведення діловодства та оформлення протоколів засідань конкурсної комісії;
- виконує доручення голови конкурсної комісії, які надаються у межах повноважень;
- забезпечує підготовку проєкту порядку денного засідання та надсилання його членам конкурсної комісії;
- готує документи для передачі їх в належний спосіб засновнику чи уповноваженому ним органу з метою подальшого зберігання матеріалів та протоколів;
- реєструє усіх присутніх на засіданні членів конкурсної комісії за результатами голосування;
- інформує про час та місце проведення засідань конкурсної комісії;
- відповідальний за зберігання документів;
- у встановленому порядку проводить оцінку кандидата;
- по завершенню роботи комісії усі документи, протоколи, додатки та іншу документацію складає в архівну папку, що прошивається, усі аркуші в папці пронумеровуються та підписуються головою і секретарем та передаються для зберігання відділу освіти Решетилівської міської ради, про що складається відповідний акт приймання-передачі з підписами сторін.
- за дорученням голови конкурсної комісії виконує іншу організаційну роботу.
У разі відсутності на засіданні секретаря конкурсної комісії його обов’язки виконує один із членів конкурсної комісії, обраний на її засіданні.
2.10. Організаційною формою роботи конкурсної комісії є засідання. На період дії воєнного стану члени комісії можуть брати участь у роботі комісії дистанційно. У випадку ведення засідання онлайн, обов’язково ведеться його запис, який є невід’ємною частиною протоколу засідання комісії та зберігається разом з протоколом на технічному носії даних. Рішення конкурсної комісії оформляється протоколом, що підписується всіма присутніми членами конкурсної комісії та оприлюднюється на офіційному вебсайті засновника протягом наступного робочого дня з дня проведення засідання конкурсної комісії.
Забезпечення технічного фіксування засідання конкурсної комісії, здійснюється відділом освіти Решетилівської міської ради.
У разі відсутності необхідної кількості членів конкурсної комісії відповідно до п. 2.5. цього Положення головуючий оголошує про відкладення проведення засідання на певний час або переносить його на інший день.
2.11. Рішення, прийняті на засіданні конкурсної комісії, фіксуються у протоколі, який повинен містити:
1) дату та місце проведення засідання;
2) час початку і закінчення засідання;
3) прізвища та ініціали всіх присутніх на засіданні членів конкурсної комісії;
4) порядок денний засідання;
5) питання, що розглядалися на засіданні, із зазначенням черговості їх розгляду;
6) відомості про оголошення прийнятого конкурсною комісією рішення за результатами голосування окремо з кожного питання порядку денного;
7) обґрунтування рішення та його зміст.
2.12. Конкурсна комісія та її члени діють на засадах неупередженості, об’єктивності, незалежності, недискримінації, відкритості, прозорості, доброчесності. Не допускаються будь-які втручання в діяльність конкурсної комісії, тиск на членів комісії та учасників конкурсу.
2.13.Член конкурсної комісії не може брати участь у конкурсі, як кандидат на посаду керівника закладу освіти.
3. Підготовка до проведення конкурсу
3.1. Відділ освіти визначає уповноважену особу, яка приймає документи за описом, копію якого надає особі, яка їх подає.
3.2. Для участі у конкурсі подаються такі документи:
- заява про участь у конкурсі з наданням згоди на обробку персональних даних відповідно до Закону України ,,Про захист персональних даних” (Додаток 4);
- автобіографія та/або резюме (за вибором учасника конкурсу);
- копія паспорта громадянина України;
- копія документа про вищу освіту (з додатком, що є його невід’ємною частиною) не нижче освітнього ступеня магістра (спеціаліста);
- державний сертифікат про рівень володіння державною мовою (далі - державний сертифікат), що видається Національною комісією зі стандартів державної мови відповідно до частини першої статті 9 Закону України ,,Про забезпечення функціонування української мови як державноїˮ;
- копія трудової книжки чи інших документів, що підтверджують стаж педагогічної (науково-педагогічної) роботи не менше трьох років на день їх подання;
- довідка про відсутність судимості;
- довідка про проходження попереднього (періодичного) психіатричного огляду;
- мотиваційний лист, складений у довільній формі.
Особа може надати інші документи, що підтверджують її професійні та/або моральні якості.
3.3. Визначені у цьому пункті документи подаються особисто (або уповноваженою особою за довіреністю) до відділу у визначений в оголошенні строк, що може становити від 20 до 30 календарних днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурсу.
3.4. Протягом п’яти робочих днів з дня завершення строку подання документів для участі в конкурсі конкурсна комісія:
- перевіряє подані документи щодо відповідності встановленим вимогам;
- приймає рішення про допущення та/або недопущення до участі у конкурсі;
- подає до відділу освіти Решетилівської міської ради документи із зазначенням переліку осіб, допущених до участі у конкурсному відборі (далі – кандидати), для оприлюднення на вебсайті міської ради та відділу;
До участі у конкурсі не можуть бути допущені особи, які:
- не можуть обіймати посаду керівника закладу освіти відповідно до Закону України ,,Про повну загальну середню освіту”;
- подали не всі документи, визначені цим Положенням, для участі конкурсі;
- подали документи після завершення строку їх подання.
3.5. За рішенням конкурсної комісії претендент не допускається до участі у конкурсі у разі:
- неподання ним необхідних документів або подання документів після завершення строку подання;
- його невідповідності встановленим пунктом розділу І цього Положення вимогам до претендентів;
- наявності у претендента незнятої або непогашеної в установленому порядку законодавством порядку судимості, заборони займати відповідні посади або провадити певні види діяльності;
- наявності судового рішення, яке набрало законної сили, за яким претендент визнаний винним у вчиненні корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією.
Претенденти, допущені до участі у конкурсі, є кандидатами. Про прийняте конкурсною комісією рішення претенденти та учасники повідомляються секретарем конкурсної комісії протягом двох робочих днів з дня проведення засідання з розгляду документів.
3.6. Відділ освіти зобов’язаний організувати та забезпечити ознайомлення кандидатів із закладом освіти, його трудовим колективом та представниками органів батьківського самоврядування такого закладу не пізніше п’яти робочих днів до початку проведення конкурсного відбору. Конкурсанти повідомляються про можливість та дату таких зустрічей не пізніше ніж за 3 календарні дні до такої зустрічі шляхом надсилання інформаційного повідомлення на контактні адреси та телефони конкурсантів, зазначені в поданих в комісію документах, у зручний для конкурсантів спосіб.
4. Порядок проведення конкурсу
4.1. Конкурсний відбір переможця конкурсу здійснюється за результатами:
- перевірки знання законодавства у сфері загальної середньої освіти, законів України ,,Про освіту”, ,,Про повну загальну середню освіту” та інших нормативно-правових актів у сфері загальної середньої освіти;
- перевірки професійних компетентностей шляхом письмового виконання ситуаційного завдання;
- публічної та відкритої презентації державною мовою перспективного плану розвитку закладу освіти, а також надання відповідей на запитання членів конкурсної комісії в межах змісту конкурсного випробування.
4.2. Перелік питань для перевірки знання законодавства у сфері загальної середньої освіти затверджується з урахуванням примірного переліку питань затвердженого центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.
4.2.1. Форма перевірки знання законодавства - письмове тестування.
4.2.2. Тестування містить 30 тестових завдань, які формуються конкурсною комісією із загального переліку питань, затвердженого центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки та з урахуванням змін та доповнень.
4.2.3. Ситуаційні завдання (додаток 2) проводяться з метою об’єктивного з’ясування спроможності кандидатів використовувати свої знання, досвід під час виконання посадових обов’язків, а також, з метою комплексної перевірки кандидатів на відповідність професійній компетентності, оцінки комунікаційних якостей та вміння приймати рішення.
4.2.4. Перспективний план розвитку закладу загальної середньої освіти Решетилівської міської ради Полтавської області (на два, шість років), на посаду керівника якого оголошено конкурс, має містити:
- план реформування закладу протягом двох років та шести років;
- заходи зі здійснення управлінської діяльності з вирішення ключових проблем розвитку закладу, шляхів поліпшення матеріально-технічної бази, раціонального використання ресурсів закладу, створення сучасних умов організації освітнього процесу;
- пропозиції щодо підвищення ефективності діяльності та конкурентоспроможності закладу, механізмів залучення додаткових фінансових і матеріальних ресурсів, розширення партнерських зв’язків;
- пропозиції (відомості) стосовно очікуваної динаміки поліпшення основних показників діяльності закладу на думку кандитата.
4.4. За результатами конкурсу комісія враховує здатність учасників конкурсу висловлювати свої думки, уміння викладати інформацію, готовність брати на себе відповідальність, уміння аналізувати проблеми і налагоджувати ділові зв’язки, виявляти творчий підхід до роботи, доброчесність (у тому числі академічну), комунікабельність, тактовність, ділові та моральні якості.
4.5. Про дату та час, передбачений для проведення конкурсного відбору, всіх кандидатів повідомляється одним із доступних способів, обраних ними, зокрема у письмовій формі, засобами електронного чи телефонного зв’язку, не пізніше ніж за один робочий день до проходження етапу конкурсного відбору.
4.6. Проведення повторного етапу конкурсного відбору не допускається, крім випадків, коли проведення його було перервано або не відбулося з технічних чи інших причин, що не залежать від членів конкурсної комісії та кандидатів.
4.7. У такому разі за рішенням конкурсної комісії призначається нова дата проведення та/або час, про що повідомляються кандидати в порядку, передбаченому пунктом 4.5. цього Положення.
4.8. Загальна кількість балів кандидата визначається шляхом додавання балів за кожний етап конкурсного відбору, виставлених у зведеній відомості балів за формою, наведеною у додатку 10 цього Положення. Рейтинг кандидата, який успішно пройшов конкурс, залежить від загальної кількості набраних ним балів.
Першим за рейтингом та переможцем конкурсу є кандидат, який набрав найбільшу загальну кількість балів.
4.9. Результати визначення загального рейтингу кандидатів відображаються у протоколі засідання конкурсної комісії.
4.10. У разі коли два і більше кандидатів мають однаковий рейтинг, переможець конкурсу визначається шляхом відкритого голосування на засіданні конкурсної комісії після обговорення кожного кандидата.
4.11. Матеріали та інші документи конкурсного відбору передаються конкурсною комісією у відділ освіти Решетилівської міської ради, де і зберігаються.
4.12. Тестування, вирішення ситуаційного завдання та презентація перспективного плану розвитку закладу освіти проводяться в один день. Перелік тестових питань та форма перевірки знання законодавства у сфері освіти, зразки ситуаційних завдань та критерії оцінювання тестів і завдань визначаються у додатку до цього Положення та оприлюднюються на офіційному вебсайті Решетилівської міської ради.
4.13. Відділ освіти забезпечує відеофіксацію та за можливості відеотрансляцію конкурсного відбору з подальшим оприлюдненням на офіційному вебсайті відділу або засновника, протягом одного робочого дня з дня його проведення.
4.14. Конкурсна комісія протягом двох робочих днів з дня завершення конкурсного відбору визначає переможця конкурсу та подає до відділу освіти результати для оприлюднення на вебсайті Решетилівської міської ради та відділу освіти.
4.15. За результатами конкурсних випробувань конкурсна комісія визначає переможця конкурсу або визнає конкурс таким, що не відбувся.
4.16. Конкурсна комісія визнає конкурс таким, що не відбувся, якщо:
- відсутні заяви про участь у конкурсі;
- до участі в конкурсі не допущено жодного кандидата;
- жоден із кандидатів не визначений переможцем конкурсу.
У разі визнання конкурсу таким, що не відбувся, проводиться повторний конкурс відповідно до цього Положення.
4.17. Не може бути визначено переможцем конкурсу особу, яка не може обіймати посаду керівника закладу загальної середньої освіти відповідно до Закону України ,,Про повну загальну середню освіту”.
4.18. Загальна тривалість конкурсу не може перевищувати двох місяців з дня його оголошення.
4.19. Конкурс вважається таким, що закінчився, з дня ухвалення конкурсною комісією рішення про його результати.
4.20. Рішення за результатами конкурсу може бути оскаржене в передбаченому законодавством порядку.
5. Укладення контракту
5.1. Протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення рішення про переможця конкурсу, відділ укладає з переможцем контракт у встановленому законом порядку.
Не може бути укладено контракт з особою, яка не має права обіймати посаду керівника закладу освіти відповідно до Закону України ,,Про повну загальну середню освіту”.
5.2. Контракт з керівниками закладів загальної середньої освіти укладається на шість років на підставі рішення конкурсної комісії. Після закінчення строку, на який укладено контракт, трудові відносини припиняються та не можуть бути продовжені на невизначений строк.
5.3. З особою, яка призначається на посаду керівника закладу загальної середньої освіти вперше, укладається контракт строком на два роки.
Після закінчення строку дії контракту сторони мають право продовжити строк дії ще на чотири роки без проведення конкурсу, якщо за період роботи до керівника закладу освіти не застосовувались дисциплінарні стягнення, відсутні скарги на роботу керівника закладу від батьків, педагогічних працівників та працівників закладу, звітування щодо роботи закладу подавалися вчасно. За час роботи керівник дотримувався чіткого виконання освітніх нормативних документів, застосовував найефективніші шляхи та засоби розв'язання шкільних проблем, забезпечував постійне оновлення матеріально-технічної бази закладу освіти, створював умови для співпраці з іншим закладами освіти, громадськими організаціями, вміло організовував роботу команди, стимулював працю педагогів та інших працівників школи. Рішення про продовження контракту з керівником закладу освіти приймається засновником не пізніше ніж за два місяці до завершення строку дії контракту, в іншому випадку керівник закладу освіти попереджується про закінчення строку дії контракту.
5.4. Особа не може бути керівником одного і того ж закладу загальної середньої освіти більше ніж два строки підряд (крім тих, що розташовані в населених пунктах з одним закладом загальної середньої освіти). До першого шестирічного строку включається дворічний строк перебування на посаді керівника закладу загальної середньої освіти, призначеного вперше.
Додаток 1
до Положення про проведення
конкурсу на посаду керівника
комунального закладу загальної
середньої освіти Решетилівської міської ради Полтавської області
Перелік питань
для перевірки знання законодавства у сфері загальної середньої освіти (враховуючи наказ Міністерства освіти і науки України № 654 від 19 травня 2020 року ,,Щодо примірного переліку питань”)
І. Питання для перевірки знання Закону України ,,Про освіту”- Що входить до системи освіти?
- Що належить до невід’ємних складників системи освіти?
- Хто належить до органів управління у сфері освіти?
- Які органи влади планують та забезпечують розвиток мережі закладів початкової та базової середньої освіти?
- Які функції виконує Єдина державна електронна база з питань освіти (ЄДЕБО)?
- Що належить до обов’язкових складових Єдиної державної електронної бази з питань освіти (ЄДЕБО)?
- Яку автономію держава гарантує закладам освіти?
- Якими документами визначається обсяг автономії закладів освіти?
- Які заклади освіти можуть визначати релігійну спрямованість своєї освітньої діяльності?
- Якими є вимоги до опорного закладу освіти?
- Які рівні повної загальної середньої освіти особа має право здобувати в закладі освіти (його філії), що найбільш доступний та наближений до її місця проживання?
- За якої умови юридична особа має статус закладу освіти?
- У якому статусі може діяти заклад освіти як ,,суб’єкт господарювання”?
- До яких документів заклад освіти зобов’язаний забезпечити відкритий доступ на своєму вебсайті (у разі його відсутності – на вебсайті свого засновника)?
- Які плакати, стенди, листівки, або інші об’єкти забороняється зберігати, розміщувати, розповсюджувати у закладах освіти?
- Хто може бути засновником закладу освіти?
- Кому засновник або уповноважений ним орган (особа) може делегувати окремі свої повноваження?
- Що належить до обов’язків засновника закладу освіти?
- Хто затверджує статут закладу освіти”?
- Хто укладає строковий трудовий договір (контракт) з обраним (призначеним) керівником закладу освіти?
- Хто здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю закладу освіти?
- Якими документами визначаються повноваження (права і обов’язки) та відповідальність керівника закладу освіти?
- Хто здійснює управління закладом освіти?
- Хто представляє заклад освіти у відносинах із державними органами, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами?
- Хто несе відповідальність за освітню, фінансово-господарську та іншу діяльність закладу освіти?
- Хто здійснює контроль за виконанням освітніх програм?
- Хто забезпечує організацію освітнього процесу в закладі освіти?
- Що належить до прав наглядової (піклувальної) ради закладу освіти?
- Хто не може входити до складу наглядової (піклувальної) ради закладу освіти?
- Які органи самоврядування можуть діяти в закладі освіти?
- Який орган є вищим колегіальним органом громадського самоврядування закладу освіти?
- За чиєю ініціативою створюються органи громадського самоврядування в закладі освіти?
- Хто є учасниками освітнього процесу?
- У якому документі закріплені вимоги до компетентностей працівників, що слугують основою для формування професійних кваліфікацій?
- Хто має обов’язок захищати здобувачів освіти під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психічного насильства?
- Кому держава гарантує безоплатне забезпечення підручниками (у тому числі електронними), посібниками?
- На яку посадову особу Кабінетом Міністрів України покладається виконання завдань щодо захисту прав у сфері освіти?
- З якою метою утворюються інклюзивно-ресурні центри?
- Що є підставою для утворення інклюзивного класу в закладі освіти?
- Які особи визнаються особами з особливими освітніми потребами?
- Яким шляхом держава здійснює фінансування освіти осіб з особливими освітніми потребами за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів?
- У який спосіб забезпечується доступність інформації, відтвореної в документі про освіту, для особи з порушенням зору?
- Кому належить право брати участь у розробленні індивідуальної програми розвитку дитини та/або індивідуального навчального плану?
- Які документи можуть складатися в закладі освіти для забезпечення реалізації індивідуальної освітньої траєкторії здобувача освіти?
- Хто здійснює соціально-педагогічний патронаж у системі освіти?
- Що передбачає ,,розумне пристосування”?
- Якими є типові ознаки булінгу (цькування)?
- Хто здійснює контроль за виконанням плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти?
- Що має зробити педагогічний працівник, який став свідком булінгу (цькування) здобувача освіти?
- Що визначає стандарт освіти?
- На основі якого документа розробляється освітня програма?
- Що містить освітня програма?
- Яка мова є мовою освітнього процесу в закладах освіти?
- Який вид освіти передбачає самоорганізоване здобуття особою певних компетентностей, зокрема під час повсякденної діяльності, пов’язаної з професійною, громадською або іншою діяльністю, родиною чи дозвіллям?
- Які форми здобуття освіти є індивідуальними?
- Хто організовує освітній процес на сімейній (домашній) формі здобуття освіти?
- У який спосіб здійснюється організація навчання здобувачів освіти за мережевою формою здобуття освіти?
- Яка освіта вважається спеціалізованою?
- Яке спрямування профільної середньої освіти передбачає поглиблене вивчення здобувачами освіти окремих предметів з орієнтацією на продовження навчання на вищих рівнях освіти?
- Які компетентності здобувачів загальної середньої освіти належать до ключових?
- Що належить до результатів навчання здобувачів освіти?
- З якого віку, як правило, здобувається початкова освіта?
- Що належить до обов’язків здобувачів освіти?
- Які категорії дітей забезпечуються безоплатним гарячим харчуванням у державних і комунальних закладах освіти?
- Що належить до обов’язків батьків здобувачів освіти?
- Що включає академічна свобода педагогічного працівника?
- Що включає в себе робочий час педагогічного працівника?
- Що передбачає професійний розвиток педагогічних працівників?
- Хто обирає вид, форму та суб’єкта підвищення кваліфікації?
- У який спосіб педагогічна (вчена) рада закладу освіти забезпечує організацію підвищення кваліфікації педагогічних (науково-педагогічних) працівників?
- Хто в закладі освіти розподіляє кошти на підвищення кваліфікації педагогічних працівників?
- За якої умови результати підвищення кваліфікації в закладі освіти не потребують окремого визнання і підтвердження?
- Хто визнає результати підвищення кваліфікації педагогічного працівника у суб’єктів освітньої діяльності, які не мають ліцензії на підвищення кваліфікації (акредитованої освітньої програми)?
- За рахунок яких коштів здійснюється фінансування здобуття повної загальної середньої освіти?
- За рахунок яких коштів не можуть фінансуватися суб’єкти освітньої діяльності?
- Хто має право затверджувати переліки платних освітніх та інших послуг, що не увійшли до переліку, затвердженого Кабінетом Міністрів України?
- Що лежить в основі формули, згідно з якою визначається порядок розподілу освітньої субвенції між місцевими бюджетами?
- Ким затверджуються схеми посадових окладів (ставок заробітної плати) педагогічних працівників державних і комунальних закладів освіти?
- Де можуть розміщувати тимчасово вільні кошти державні та комунальні заклади освіти?
- За кошти якого бюджету забезпечуються підвезенням до закладу освіти й у зворотному напрямку здобувачі загальної середньої освіти, які проживають у сільській місцевості і потребують підвезення?
- За рахунок яких джерел може здійснюватися оплата праці педагогічних працівників?
- На скільки підвищується посадовий оклад педагогічного працівника кожної наступної кваліфікаційної категорії?
- Якою є щомісячна надбавка педагогічним працівникам за вислугу років понад 10 років?
- Яким є розмір щомісячної доплати педагогічному працівнику, який пройшов сертифікацію?
- У якому розмірі держава забезпечує виплату щорічної грошової винагороди педагогічним працівникам за сумлінну працю, зразкове виконання покладених на них обов’язків?
- Який розмір заробітку зберігається за педагогічним працівником у разі захворювання, яке тимчасово унеможливлює виконання ним посадових обов’язків?
- В якому розмірі держава забезпечує виплату педагогічним працівникам допомоги на оздоровлення при наданні щорічної відпустки?
- Що означає ,,якість освіти”?
- Що означає ,,якість освітньої діяльності”?
- Що може включати система забезпечення якості в закладах освіти (внутрішня система забезпечення якості освіти)?
- Що належить до системи зовнішнього забезпечення якості освіти?
- За чиїм запитом здійснюється громадська акредитація закладу освіти?
- Хто має право ініціювати проведення інституційного аудиту у позаплановому порядку?
- Хто проводить внутрішній моніторинг якості освіти?
- Яка періодичність проходження атестації педагогічним працівником?
- У якому випадку зараховується проходження атестації педагогічним працівником (без проведення самої процедури атестації)?
- Що вважається порушенням академічної доброчесності?
- Хто здійснює державний нагляд (контроль) у сфері освіти?
- Хто акредитує громадські фахові об’єднання та інших юридичних осіб, що здійснюють незалежне оцінювання якості освіти та освітньої діяльності закладів освіти (крім закладів вищої освіти)?
- Що належить до прав суб’єктів громадського нагляду (контролю)?
- Що належить до системи загальної середньої освіти?
- На яких рівнях здобувається повна загальна середня освіта?
- Якою є тривалість здобуття профільної середньої освіти?
- Що таке ,,цикл освітнього процесу”?
- Які роки навчання охоплює адаптаційний період базової середньої освіти?
- В якому циклі базової середньої освіти організовується базове предметне навчання?
- Як заклади освіти можуть забезпечувати здобуття повної загальної середньої освіти?
- Який структурний підрозділ закладу загальної середньої освіти забезпечує проживання та утримання учнів?
- За якими закладами загальної середньої освіти не закріплюється територія обслуговування?
- Які заклади загальної середньої освіти забезпечують здобуття освіти особою, яка перебуває на стаціонарному лікуванні в закладі охорони здоров’я?
- Який тип закладу забезпечує здобуття загальної середньої освіти для осіб з особливими освітніми потребами, зумовленими складними порушеннями розвитку?
- Який тип закладу забезпечує здобуття базової середньої освіти?
- Що належить до установчих документів закладу загальної середньої освіти?
- В яких містах можуть діяти комунальні ліцеї?
- За якої умови допускаються реорганізація та ліквідація закладів загальної середньої освіти у сільській місцевості?
- Які внутрішні структурні підрозділи можуть функціонувати у складі закладів загальної середньої освіти?
- В яких випадках підлягає переоформленню ліцензія закладу загальної середньої освіти?
- Якими є форми державного нагляду (контролю) у сфері загальної середньої освіти?
- 3 якою періодичністю проводиться інституційний аудит закладу загальної середньої освіти?
- Скільки років є чинним сертифікат, що засвідчує успішні результати громадської акредитації закладу загальної середньої освіти?
- Які умови в закладі загальної середньої освіти свідчать про створення безпечного освітнього середовища?
- Хто приймає рішення про утворення, реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) закладу загальної середньої освіти?
- Хто зобов’язаний забезпечити учням можливість продовжити навчання на відповідному рівні освіти у разі реорганізації чи ліквідації закладу загальної середньої освіти?
- Хто схвалює стратегію розвитку закладу загальної середньої освіти і річний план роботи?
- За якої умови підвезення учнів і педагогічних працівників до закладу загальної середньої освіти та у зворотному напрямку може здійснюватися не шкільними автобусами, а іншим транспортом?
- Що може бути підставою для дострокового звільнення керівника закладу загальної середньої освіти?
- На який строк укладається трудовий договір з особою, яка призначається на посаду керівника закладу загальної середньої освіти вперше?
- Хто затверджує посадові інструкції працівників закладу загальної середньої освіти?
- Яка особа не може обіймати посаду керівника закладу загальної середньої освіти?
- Хто здійснює управління закладом загальної середньої освіти?
- Хто визначає посадові обов’язки працівників закладу загальної середньої освіти?
- На кого покладається відповідальність за організацію харчування учнів у закладах загальної середньої освіти?
- За якої умови засідання педагогічної ради закладу загальної середньої освіти є правомочним?
- Що належить до повноважень загальних зборів трудового колективу?
- 3 якою періодичністю скликаються загальні збори трудового колективу закладу загальної середньої освіти?
- Що належить до прав органів учнівського самоврядування?
- Якими є вимоги до осіб, які приймаються на посади педагогічних працівників?
- Що належить до обов’язків педагогічних працівників?
- Яких принципів зобов’язані дотримуватися педагогічні працівники у відносинах з учнями та їх батьками?
- Що вимагається від особи, яка не має досвіду педагогічної діяльності та приймаються на посаду педагогічного працівника?
- Які заходи може передбачати педагогічна інтернатура?
- У який спосіб керівник закладу загальної середньої освіти мотивує педагогічних працівників до виконання обов’язків педагога-наставника?
- Якими є наслідки для педагогічних працівників, стосовно яких встановлено факт порушення академічної доброчесності?
- Якою є норма педагогічного навантаження вчителя на одну тарифну ставку?
- Яким є розмір доплати педагогічному працівнику за проведення позакласної роботи з учнями?
- Яким є розмір педагогічного навантаження асистента вчителя в закладі загальної середньої освіти?
- Хто затверджує розподіл педагогічного навантаження в закладі загальної середньої освіти?
- За яких умов допускається перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року?
- Хто може бути асистентом учня?
- На що спрямовується не менше 10 відсотків загальної кількості годин для підвищення кваліфікації педагогічного працівника, що оплачується за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів?
- Що відбувається за результатами атестації педагогічного працівника?
- Якою є мінімальна тривалість навчального року?
- Хто визначає структуру тривалість навчального року, навчального тижня, навчального дня, занять, відпочинку між ними?
- Якою є мінімальна тривалість безперервної навчальної діяльності учнів закладів загальної середньої освіти для 2-4 років навчання?
- Якою є мінімальна тривалість канікул у закладах загальної середньої освіти протягом навчального року?
- Хто визначає режим роботи закладу загальної середньої освіти?
- 3 якою періодичністю переглядаються державні стандарти загальної середньої освіти?
- Хто приймає рішення про використання закладом загальної середньої освіти освітньої програми?
- Хто затверджує освітню програму, розроблену не на основі типової освітньої програми?
- Яким документом визначається перелік навчальних предметів (інтегрованих курсів), що вивчаються державною мовою і мовою національної меншини?
- Яким документом визначається перелік обов’язкових і вибіркових навчальних предметів (інтегрованих курсів), кількість навчальних годин на тиждень для конкретного закладу освіти?
- Що визначає модельна навчальна програма?
- Що є підставою для залучення до реалізації освітньої програми міжшкільного ресурсного центру?
- На підставі яких документів реалізується індивідуальна освітня траєкторія учня?
- За якими формами може здобуватися повна загальна середня освіта?
- В якому випадку складається індивідуальний навчальний план учня, який здобуває освіту за сімейною (домашньою) формою?
- В який спосіб здійснюється визнання результатів навчання, що були здобуті учнем шляхом неформальної або інформальної освіти?
- Якими є основні види оцінювання результатів навчання учнів?
- За якої умови заклад загальної середньої освіти може запровадити власну шкалу оцінювання результатів навчання учнів?
- В якому випадку оцінювання результатів навчання учня може проводитися достроково?
- В який період учень, який не має результатів річного оцінювання та/або державної підсумкової атестації, може пройти таке оцінювання та/або атестацію?
- Який документ видається учневі щороку при переведенні його на наступний рік навчання?
- Для чого здійснюється державна підсумкова атестація?
- 3 яких предметів обов’язково складається державна підсумкова атестація?
- В якій формі проходять державну підсумкову атестацію учні, які завершують здобуття профільної середньої освіти?
- За якої умови заклади освіти можуть видавати документи про загальну середню освіту?
- Хто виготовляє свідоцтва про початкову, базову середню та повну загальну середню освіту (їх бланки)?
- За чиїм рішенням здійснюється залучення інших осіб, які є не педагогічними працівниками, до участі в освітньому процесі закладу загальної середньої освіти (для проведення навчальних занять, семінарів тощо)?
- За яких умов учні мають право на отримання додаткових індивідуальних або групових консультацій, занять?
- Які діти обов’язково зараховуються до комунального закладу освіти для здобуття початкової та базової середньої освіти?
- Що забороняється здійснювати при зарахуванні дітей до закладу освіти для здобуття початкової освіти?
- В якому випадку може не проводитися конкурс при зарахуванні дітей для здобуття профільної середньої освіти до державних, комунальних корпоративних закладів освіти?
- Якою є мінімальна наповнюваність класу державного, комунального закладу загальної середньої освіти?
- Якою може бути максимальна кількість учнів, які здобувають початкову освіту, у класі державного, комунального закладу освіти?
- Якою є гранична наповнюваність класів-комплектів у початковій школі?
- Які вимоги встановлено для поділу класу на групи (в державному, комунальному закладі загальної середньої освіти)?
- Хто розподіляє учнів між класами (групами)?
- Як може бути забезпечено здобуття освіти учнями, якщо їх кількість не дозволяє утворити клас?
- За якої умови в закладі загальної середньої освіти створюється спеціальний клас?
- Що є підставою для утворення групи подовженого дня в закладі загальної середньої освіти?
- За рахунок яких коштів здійснюється оплата праці вихователів груп подовженого дня в комунальних закладах освіти?
- За якої умови дозволяється залучати учнів, які не досягли повноліття, до участі у заходах, організованих громадськими об’єднаннями?
- За якої умови батьки учнів мають право бути присутніми на навчальних заняттях своїх дітей?
- Якими документами визначаються види та форми заохочення та відзначення учнів у закладі загальної середньої освіти?
- Хто приймає рішення про заохочення (відзначення) учня?
- На що спрямовується виховний процес у закладі загальної середньої освіти?
- Яке право гарантується особам, які належать до корінних народів або національних меншин України, під час здобуття повної загальної середньої освіти?
- На підставі чого визначається потреба учня з особливими освітніми потребами в індивідуальній програмі розвитку, індивідуальному навчальному плані?
- Що визначає індивідуальна програма розвитку?
- Ким розглядається з питання спроможності закладу освіти забезпечити реалізацію індивідуальної освітньої траєкторії учня?
Додаток 2
до Положення про проведення
конкурсу на посаду керівника
комунального закладу загальної
середньої освіти Решетилівської міської ради Полтавської області
до Положення про проведення
конкурсу на посаду керівника
комунального закладу загальної
середньої освіти Решетилівської міської ради Полтавської області
ПЕРЕЛІК СИТУАЦІЙНИХ ЗАВДАНЬ
Ситуаційне завдання № 1.
У педагогічному колективі вже неодноразово порушували питання необхідності загального обговорення змісту річного плану на наступний навчальний рік. Педагоги скаржилися, що адміністрація планує, їх ні про що не запитує, а вони лише виконують. Цього навчального року Ви вирішили запровадити колегіальний підхід до визначення пріоритетів роботи школи та складання змісту річного плану на наступний навчальний рік.
1.Запропонуйте модель колективного обговорення змісту річного плану на наступний навчальний рік. Доведіть її ефективність.
2.У чому, на Вашу думку, полягає роль керівника як управлінця персоналом відповідно до нової моделі управління людськими ресурсами в системі освіти?
Ситуаційне завдання № 2.
Молодий педагог не вийшов на роботу без попередження адміністрації, знаходився поза зоною досяжності мобільного зв’язку. Наступного дня прибув на роботу живий – здоровий. Дії директора школи?
Ситуаційне завдання № 3.
Кінець серпня. У кабінет директора школи приходять 15 учнів 10 класу (всього у класі – 28 учнів) і просять призначити класним керівником не Марію Петрівну, а Юлію Іванівну (у минулому році на паралелі було три дев’ятих класи, при формуванні десятих класів стало два і зміна класних керівників була неминучою). Якими мають бути дії директора школи?
Ситуаційне завдання № 4.
Кінець першого півріччя навчального року. Другий клас. Класовод працює з дітьми з першого класу на час відпустки по догляду за дитиною основної працівниці. Основна працівниця повідомляє про свій намір перервати відпустку по догляду за дитиною і стати до роботи з січня місяця. Батьки звертаються до директора школи з проханням не міняти вчительку, тому що діти до неї звикли. Які дії директора школи?
Ситуаційне завдання № 5.
Делегація від батьків другокласників звернулась до директора школи з проханням перевести у інший клас учня, який порушує дисципліну, ображає дітей. Мотивуючи свою вимогу тим, що переживають за життя і здоров’я своїх дітей. Поводяться категорично, обіцяють звернутися до органів управління освітою, міської влади. Які дії директора школи?
Ситуаційне завдання № 6.
Миколка, кмітливий, енергійний і непосидючий п’ятикласник, постійно дратує вчительку своїм базіканням та вертлявістю. Не допомогло пересаджування за першу парту. Дисциплінарні зауваження лише на декілька хвилин заспокоюють пустуна. І ось одного разу, не витримавши перешіптування хлопчика з сусідом, педагог рішуче заявила: „Наступного разу без батька або матері на урок не приходь!” Засмучений п’ятикласник кулею вилетів із класу. Вчителька звернулася за порадою до директора школи.
Ситуаційне завдання № 7.
У дівчинки зіпсувалися взаємини з класним керівником. На її уроках Оля не відповідає, на спроби з’ясувати ситуацію говорить грубощі або вперто мовчить. Прохання і вимоги не виконує, порушує дисципліну, причому робить це демонстративно, підкреслюючи свою неповагу до вчительки. Що б ви порадили вчительці?
Ситуаційне завдання № 8.
Учень 10-го класу на уроках історії займався з великим небажанням. Учитель не змогла знайти контакт із учнем, часто робила йому грубі зауваження з приводу його ставлення до занять. Учень у відповідь на це навмисно порушував дисципліну. Одного разу він так поводився на уроці, що вчителька попросила його вийти з класу. Учень відмовився виконати прохання вчителя. Тоді вона підійшла до його столу, взяла портфель і викинула в коридор. Учень підійшов до столу вчительки, узяв її сумку і кинув уздовж класу. Вчителька звернулася до директора школи за порадою.
Ситуаційне завдання № 9.
Директор школи усвідомив, що у педагогічному колективі працює педагог, який має непересічні лідерські здібності і є неформальним лідером у колективі. Тобто є потенційним конкурентом директора школи. Як правильно вибудувати виробничі відносини з таким педагогом?
Ситуаційне завдання № 10.
Заступники директора школи мають великий досвід управлінської роботи, але гальмують інноваційні проекти в закладі освіти, при цьому уміють переконливо доводити свою правоту. Як вплинути на таких заступників?
Ситуаційне завдання № 11.
Заступник директора школи, вчитель історії, не підготував вчасно важливі документи, чим створив несприятливу ситуацію у роботі і отримав догану за недобросовісне виконання обов’язків. У той же час стає відомо, що його учень здобув перемогу на олімпіаді всеукраїнського рівня. Чи правильно буде одразу після покарання заохочувати і визнавати заслуги підлеглого?
Ситуаційне завдання № 12.
Педагог – організатор школи О.В. повернулася з відпустки із запізненням на два дні і мотивувала це тим, що ,,неможливо було виїхати з Мелітополя”, де вона відпочивала.
За порушення трудової дисципліни їй винесли догану. Незабаром після цього відбувся міський КВК між командами шкіл, в підготовці до якого О.В. брала найактивнішу участь і команда школи посіла 1 місце. Проте на педраді, де підбивалися підсумки роботи школи за семестр, О.В. не була навіть згадана в числі учасників підготовки до цього заходу, бо заступник директора школи викреслила її прізвище з тексту своєї доповіді.
Як правильно вчинити директору у даній ситуації?
Ситуаційне завдання № 13.
Учитель В.В. систематично порушує дисципліну і не виконує свої посадові обов’язки при потуранні його безпосереднього керівника заступника директора М.М. Директор школи знає не тільки про погану роботу В.В., але й про те, що М.М. не явно, внаслідок своєї слабохарактерності чи приятельських стосунків з В.В.., фактично заохочує недобросовісність В.В. чи замовчує її. Безпосередніх, явних причин і зачіпок для покарання М.М. (безпосереднього керівника), начебто немає: покараним повинен бути В.В. (підлеглий). Але водночас директор школи усвідомлює, що в поганій роботі В.В. є значна частка вини М.М. Кого ж варто більшою мірою покарати?
Ситуаційне завдання № 14.
Директор школи заходить до класу і бачить на дошці карикатуру на себе. Вона виразна, смішна, об’єктивна. Клас мовчки очікує реакції директора. Що має зробити керівник закладу?
Ситуаційне завдання № 15.
Все почалося в той день, коли Настю, ученицю 5-Б класу, не пустили вранці до школи. В її школі для всіх учнів була введена обов’язкова форма: піджак зеленого кольору. Того ранку Настя піджак не вдягла, бо за день до того дівчинка забруднила його і мама віднесла річ до хімчистки, іншого піджака у дівчинки не було. Настя була прикро вражена, коли черговий при вході не впустив її до школи, посилаючись на наказ директора „без шкільної форми нікого в школу не впускати!”. Засмучена дівчинка вже налаштувалась вертатися додому, як раптом побачила заступника директора з виховної роботи, Марію Іванівну, яка піднімалася сходами шкільного ґанку.
– Добрий день, Маріє Іванівно, чому мене не впускають до школи? Я вчора забруднила піджак і мама віднесла його до хімчистки, а черговий каже, що без піджака в школу не можна!
– Настю, не вигадуй дурниць і передай мамі, щоб вона частіше ходила на батьківські збори. Тоді б вона знала, що існує наказ, відповідно до якого всі учні повинні ходити до школи тільки в шкільній формі!
Повернувшись додому, Настя ледве встигла застати маму до того, як вона пішла на роботу. Мати вислухала доньку і була вкрай обурена вчинком шкільної адміністрації, після чого прийшла зі скаргою до директора школи.
Що повинен зробити директор школи у такій ситуації?
Ситуаційне завдання № 16.
До директора школи звертається молода вчителька і повідомляє, що учень 8 класу на уроці обізвав її нецензурними словами. Як директору правильно вирішити дану ситуацію?
Ситуаційне завдання № 17.
Педагогічному колективу школи потрібно визначитись з учасниками міського етапу конкурсу ,,Учитель року”. До директора школи звертається голова профспілкового комітету закладу і намагається довести, що потрібно відгородити педагогів від подібних конкурсів, тому що це трата часу і здоров’я педагога. А перед директором школи управління освіти поставило чітке завдання – підготувати учасників конкурсу. Дії директора у такій ситуації.
Ситуаційне завдання № 18.
До директора школи звернулися батьки учениці 8 класу з тієї причини, що однокласник їхньої дочки виставив у соцмережі відео, на якому зафіксоване її побиття іншими учнями. Якими мають бути дії директора у такому випадку?
Ситуаційне завдання № 19.
Учень третього класу впадає в істерику на уроці, як наслідок травмує себе, вчителька і медсестра вимушені тримати його, щоб він не причинив в подальшому шкоди собі та іншим дітям. Наступного дня батько хлопчика пише скаргу на ім’я директора школи з причини фізичного насилля педагогів над його дитиною.
Ситуаційне завдання №20.
Територія школи не ізольована від міста. Як результат – на території закладу відпочивають мешканці міста, розпивають алкоголь, палять цигарки, вигулюють собак. Яким чином адміністрація школи може домогтися порядку на території школи?
Додаток 3
до Положення про проведення
конкурсу на посаду керівника
комунального закладу загальної
середньої освіти Решетилівської міської ради
Полтавської області
Критерії оцінювання письмового тестування, виконання ситуаційного завдання та презентації перспективного плану розвитку закладу загальної середньої освіти
Критерії оцінювання письмового тестування
до Положення про проведення
конкурсу на посаду керівника
комунального закладу загальної
середньої освіти Решетилівської міської ради
Полтавської області
Критерії оцінювання письмового тестування, виконання ситуаційного завдання та презентації перспективного плану розвитку закладу загальної середньої освіти
Критерії оцінювання письмового тестування
1. Тестування складається державною мовою.
2. Перед проходженням тестування кожен кандидат пред’являє паспорт або документ, який посвідчує особу.
3. Під час проведення тестування кандидатам забороняється користуватися додатковими електронними приладами, підручниками, навчальними посібниками, іншими матеріалами, а також спілкуватись один з одним. У разі порушення зазначених вимог кандидат відсторонюється від подальшого проходження конкурсу, про що складається відповідний акт, який підписується присутніми членами конкурсної комісії.
4. Тестування містить 30 тестових завдань, які формуються із загального переліку питань, затверджених даним Положенням.
5. Кожне питання передбачає три варіанти відповіді, одна з яких є правильною.
6. Під час проведення тестування кандидатам забороняється користуватися додатковими електронними приладами, підручниками, навчальними посібниками, іншими матеріалами, а також спілкуватись один з одним. У разі порушення зазначених вимог кандидат відсторонюється від подальшого проходження конкурсу, про що складається відповідний акт, який підписується присутніми членами конкурсної комісії. За рішенням комісії кандидату також може бути погоджено подальшу участь в конкурсі з автоматичним зниженням кількості балів за відповіді. Рішення щодо даного питання заноситься до протоколу та приймається шляхом голосування простою більшістю від загального складу конкурсної комісії.
7. Роздруковані тестові питання секретар конкурсної комісії пакує в конверти, а ключі правильних відповідей передає членам конкурсної комісії перед перевіркою тестових завдань.
8. Секретар перед початком тестування видає кожному кандидату конверт з бланком для заповнення кандидатом своїх персональних даних (додаток 5). Після чого кандидат обирає собі конверт з тестовими питаннями, не відкриваючи його.
9. Кандидат відкриває конверт з тестовими питаннями після оголошення початку проведення тестування.
10. Загальний час для проведення тестування становить 30 хвилин у присутності не менше двох третин членів комісії від її затвердженого складу. Після закінчення часу, відведеного на складення тестування, кандидат підписує та проставляє дату вирішення тестових завдань, пакує в один конверт бланк з відповідями, а у другий – заповнений бланк з персональними даними та повертає обидва конверти секретарю. Секретар присвоює однаковий номер для конвертів з відповідями на тестові питання та із заповненим бланком персональних даних кандидата. Визначення секретарем номера конвертів здійснюється за відсутності кандидата у приміщенні, в якому проходило тестування.
11. Після отримання від усіх кандидатів конвертів секретар конкурсної комісії передає конверти з відповідями на тестові питання членам конкурсної комісії для визначення результатів тестування, а конверти з персональними даними кандидатів залишаються у нього.
12. Після закінчення часу, відведеного на складання тестування, проводиться оцінювання за такими критеріями:
- один бал за правильну відповідь;
- нуль балів за неправильну відповідь.
13. Максимальна кількість балів, які може отримати кандидат за підсумками тестування, становить 30. Після отримання від усіх кандидатів бланків з відповідями секретар конкурсної комісії передає їх членам конкурсної комісії для визначення результатів тестування за відповідними ключами правильних відповідей, які секретар передає членам конкурсної комісії перед перевіркою тестових завдань.
14. У разі обрання кандидатом більш як одного варіанта відповіді - тестове питання вважається неправильно вирішеним.
15. Результати тестування фіксуються у відомості згідно з додатком 6 цього Положення.
16. Кандидати, які за результатами тестування набрали 15 і менше балів, не допускаються до вирішення ситуаційного завдання та презентації перспективного плану розвитку закладу загальної середньої освіти, про що й зазначається у протоколі.
17. Кандидати, які набрали 16 і більше балів, допускаються до вирішення письмового ситуаційного завдання.
18. Після визначення результатів тестування члени конкурсної комісії повертають конверти з відповідями секретарю. Після отримання усіх конвертів з результатами тестування секретар відкриває конверти з відповідями та персональними даними кандидатів, які фіксує у відомості про результати тестування (додаток 6) та оголошує кандидатам.
19. Повторне тестування не допускається, крім випадків, коли тестування не відбулося причин, незалежних від членів конкурсної комісії та кандидатів. У такому разі призначається нова дата тестування та (або) час.
Критерії оцінювання ситуаційного завдання
17. На цьому ж засіданні конкурсна комісія перевіряє професійні компетентності шляхом письмового вирішення ситуаційного завдання. Ситуаційні завдання проводяться з метою об’єктивного з’ясування спроможності кандидатів використовувати свої знання, досвід під час виконання посадових обов’язків, а також, з метою комплексної перевірки кандидатів на відповідність професійній компетентності, оцінки комунікаційних якостей та вміння приймати рішення.
18. Перелік ситуаційних завдань затверджується на попередньому засіданні конкурсної комісії.
19. Голова конкурсної комісії обирає один із конвертів з ситуаційним завданням та передає його секретарю конкурсної комісії.
20. Секретар конкурсної комісії перед оголошенням ситуаційного завдання надає кандидатам два конверти. Один конверт з бланком для заповнення кандидатом персональних даних (додаток 5), а інший – з бланком для розв’язання ситуаційного завдання.
При підготовці до вирішення ситуаційного завдання кандидат здійснює записи на аркуші з кутовим штампом відділу освіти Решетилівської міської ради.
21. Під час проведення тестування кандидатам забороняється користуватися додатковими електронними приладами, підручниками, навчальними посібниками, іншими матеріалами, а також спілкуватись один з одним. У разі порушення зазначених вимог кандидат відсторонюється від подальшого проходження конкурсу, про що складається відповідний акт, який підписується присутніми членами конкурсної комісії.
22. На розв’язання ситуаційного завдання кандидатові надається 30 хвилин.
23. Зміст відповіді на ситуаційне завдання оцінюється відповідно до реалізації професійних компетентностей:
– нормативно-правова компетентність (здатність реалізовувати освітню політику закладу освіти відповідно до вимог і стандартів державної політики в сфері освіти);
– управлінська компетентність (здатність ефективно здійснювати управлінську діяльність в умовах закладу загальної середньої освіти);
– психологічна компетентність (здатність створювати сприятливий психологічний клімат у колективі, формувати атмосферу відданості справі, ініціативи та відповідальності);
– лідерська компетентність (здатність вливати на людей і формувати команду своїх послідовників);
– комунікативна компетентність (здатність забезпечувати ефективні комунікації в колективі).
24. Після розв’язання ситуаційного завдання або після закінчення часу, відведеного на його розв’язання, кандидати пакують бланки відповідей
та бланки персональних даних у конверти та надають секретарю, який присвоює однаковий номер для конвертів з відповідями та із заповненим бланком персональних даних кандидата.
25. Після отримання від усіх кандидатів конвертів секретар конкурсної комісії передає членам конкурсної комісії тільки конверти з розв’язанням ситуаційного завдання для визначення результатів, а конверти з персональними даними залишає у себе.
26. Неправильно заповнені дані можуть бути закреслені (виправлені) лише кандидатом з проставленням ним підпису.
27. Розв’язання ситуаційного завдання кандидатом є успішним, якщо проведено детальний аналіз описаної ситуації, виявлена(і) проблема(и), обрана і обґрунтована тактика для її(їх) вирішення; визначені критерії та обмеження при її(їх) вирішенні; виявлено декілька альтернатив при вирішенні проблем(и); на основі критеріїв і обмежень обрана одна з альтернатив, обґрунтований вибір альтернативи; розроблено управлінське рішення, виявлені ризики і припущення; рішення оформлено у вигляді управлінського документа (переліку документів для складних ситуаційних завдань з виділенням і оформленням базового рішення).
29. Після закінчення часу, відведеного на вирішення ситуаційного завдання, проводиться перевірка шляхом оцінювання ситуаційного завдання індивідуально кожним членом комісії. Загальна оцінка формується шляхом визначення середнього арифметичного значення індивідуальних балів членів конкурсної комісії, яке фіксується у відомості згідно з додатками 7 та 8.
30. Середнє арифметичне значення індивідуальних балів членів конкурсної комісії є остаточними балами, які також виставляються на аркуші з відповідями кандидата.
Для оцінки та перевірки професійних компетентностей кандидатів шляхом вирішення ситуаційного завдання використовується чотирибальна система:
- чотири бали виставляються кандидатам, які виявили глибокі знання та успішно справилися із ситуаційним завданням;
- три бали виставляються кандидатам, які виявили повні знання, в обсязі, достатньому для подальшої роботи;
- два бали виставляються кандидатам, які виявили розуміння поставленого завдання та вирішили його на задовільному рівні;
- один бал виставляються кандидатам, які вирішили завдання на низькому рівні або не вирішили його у встановлений час.
31. Конкурсна комісія може прийняти рішення про залучення експертів у сфері загальної середньої освіти (з правом дорадчого голосу) для проведення оцінки ситуаційних завдань. У такому разі оцінку (0-1-2) дають експерти. Така оцінка враховується членами конкурсної комісії під час надання власної оцінки.
32. Підбиття підсумку тестування та вирішення ситуаційного завдання здійснюється шляхом додавання балів за тестування кандидатів, допущених до вирішення ситуаційного завдання, та середнього арифметичного значення індивідуальних балів членів конкурсної комісії за вирішення ситуаційного завдання. Загальна сума балів заноситься у відомість, форма якої наведена в додатку 8 до цього Положення та фіксується у протоколі. З результатами оцінювання тестування та вирішення ситуаційного завдання кандидат ознайомлюється під підпис.
Кандидати, які отримали 18 і нижче балів загальної оцінки (15 і нижче балів за тестування та 2 і нижче балів за ситуаційне завдання) не допускаються до наступного етапу конкурсу.
Аркуші з відповідями кандидатів зберігаються разом з іншими матеріалами та документами конкурсної комісії у відділі освіти Решетилівської міської ради відповідно до чинного законодавства.
Критерії оцінювання презентації перспективного плану розвитку закладу загальної середньої освіти
33. На своєму засіданні конкурсна комісія заслуховує публічні презентації (тривалістю до 15 хвилин) проектів програм розвитку закладу на два і шість років загальним обсягом не більше десяти сторінок (у форматі Word, Times New Roman, 14 пт, 1,5 інт); проводить співбесіду з кандидатами щодо представленої презентації.
34. Представники засобів масової інформації та громадськості мають право бути присутніми під час проведення презентації запропонованих проєктів програм розвитку закладу на два та шість років.
35. Члени конкурсної комісії, запрошені та присутні на засіданні конкурсної комісії особи мають утримуватися від публічних проявів свого ставлення до того, що відбувається на засіданні, і не порушувати правила ведення засідання, передбачені цим Положенням. У випадку недотримання вищезазначених правил такі особи за вказівкою головуючого на засіданні або за рішенням більшості від присутніх членів комісії можуть бути видалені з приміщення, де проходить засідання.
36. Конкурсна комісія може встановити обмеження в часі для презентації, а також для надання запитань членами конкурсної комісії щодо проведеної презентації та надання на них відповідей кандидатами.
37. Члени конкурсної комісії та особи, запрошені та присутні на засіданні конкурсної комісії, мають утримуватися від публічних проявів свого ставлення до того, що відбувається на засіданні, і не порушувати правила ведення засідання, передбачені цим Положенням. У випадку недотримання вищезазначених правил такі особи за вказівкою головуючого на засіданні або за рішенням більшості від присутніх членів комісії можуть бути видалені з приміщення, де проходить засідання.
38. Презентація оцінюється за 5-бальною шкалою:
5 балів – кандидатам, за результатами презентації яких виявлено високу професійну компетентність, глибокі знання та вміння необхідні для ефективного виконання посадових обов’язків;
4 бали – кандидатам, за результатами презентації яких виявлено добру професійну компетентність, хороші знання та вміння, необхідні для ефективного виконання посадових обов’язків;
3 бали – кандидатам, за результатами презентації яких виявлено професійну компетентність, знання та вміння, необхідні для виконання посадових обов’язків в обсязі, достатньому для їх виконання;
2 бали – кандидатам, за результатами презентації яких виявлено професійну компетентність, знання та вміння, необхідні для виконання посадових обов’язків в обсязі, мінімально достатньому для їх виконання;
1 бал – кандидатам, які мають розуміння питань функціонування закладу освіти, однак в процесі презентації не змогли показати належний рівень компетентності для виконання посадових обов’язків;
0 балів – кандидатам, за результатами презентації яких виявлено, що професійна компетентність, знання та уміння не забезпечують можливості для виконання посадових обов’язків.
Кандидати, які не з’явилися для проведення презентації без поважних причин, вважаються такими, що не пройшли конкурсний відбір.
Під час презентації не ставляться запитання щодо політичних поглядів, релігії, етнічного походження, матеріального становища, соціального походження або питання, які можуть бути розцінені як дискримінаційні.
Після презентації перспективного плану розвитку закладу загальної середньої освіти та надання відповідей на запитання членів конкурсної комісії, конкурсна комісія визначає переможця конкурсу шляхом таємного голосування або визнає конкурс таким, що не відбувся.
39. Визначення результатів презентації та співбесіди здійснюється кожним членом комісії індивідуально; остаточною оцінкою у балах є середнє арифметичне значення індивідуальних оцінок членів конкурсної комісії та вноситься до відомостей про результати оцінювання публічної презентації (додаток 9).
40. Визначення остаточних результатів конкурсу здійснюється у балах, які визначаються, як сума балів за тестові завдання, середнє арифметичне значення індивідуальних оцінок за вирішення ситуаційного завдання та презентації перспективного плану розвитку навчального закладу.
Підсумковий рейтинг кандидатів визначається шляхом додавання балів, проставлених членами конкурсної комісії у зведеній відомості, за кожен етап конкурсу: за іспит на знання законодавства, вирішення ситуаційного завдання та презентацію перспективного плану.
Сума таких оцінок є підсумковим рейтингом кандидата, за допомогою якого визначається переможець конкурсу.
Першим за рейтингом та переможцем конкурсу є кандидат, який набрав найбільшу загальну кількість балів.
У разі набрання кандидатами однакової кількості балів визначення переможця здійснюється членами комісії шляхом таємного голосування. У разі рівного розподілу голосів під час відкритого голосування у визначенні переможця є голос голови конкурсної комісії.
Додаток 4
до Положення про проведення
конкурсу на посаду керівника
комунального закладу загальної
середньої освіти Решетилівської міської
ради Полтавської області
до Положення про проведення
конкурсу на посаду керівника
комунального закладу загальної
середньої освіти Решетилівської міської
ради Полтавської області
Заява про участь у конкурсі
Голові конкурсній комісії
_____________________________ ради
__________________________________
ПІБ претендента
_________________________________
дата народження претендента
_________________________________
адреса проживання претендента
________________________________
телефон _________________________
електронна пошта __________________
З А Я В А
(повна назва закладу освіти)
З Положенням про конкурс на посаду керівника комунального закладу загальної середньої освіти ______________________________________ ради ________________________ області ознайомлений (а).
До заяви додаю наступні документи:
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
На ______ аркушах.
Інформацію про проведення конкурсу прошу повідомляти мені шляхом (обрати та зазначити один із запропонованих способів):
□ надсилання листа на зазначену адресу;
□ надсилання електронного листа на зазначену електронну адресу;
□ телефонного дзвінка за номером ___________________________;
□ _______________________________________________________.
(зазначити інший доступний спосіб)
Відповідно до Закону України «Про захист персональних даних» від 1 червня 2010 року,
№ 2297-VІ, надаю згоду на обробку моїх особистих персональних даних з метою участі у конкурсному відборі на посаду директора/ки (повна назва закладу освіти).
___________________ ___________________
дата підпис
Додаток 5
до Положення про проведення
конкурсу на посаду керівника
комунального закладу загальної
середньої освіти Решетилівської міської ради
Полтавської області
до Положення про проведення
конкурсу на посаду керівника
комунального закладу загальної
середньої освіти Решетилівської міської ради
Полтавської області
БЛАНК
для заповнення кандидатом персональних даних
і вирішення тестового завдання ( ситуаційного завдання/презентації)
для заповнення кандидатом персональних даних
і вирішення тестового завдання ( ситуаційного завдання/презентації)
Прізвище, ім’я та по батькові кандидата | Найменування посади, на яку претендує кандидат |
____ ___________ 20___ року ____________________
(підпис)
Додаток 6
до Положення про проведення
конкурсу на посаду керівника комунального
закладу загальної середньої освіти
Решетилівської міської ради
Полтавської області
до Положення про проведення
конкурсу на посаду керівника комунального
закладу загальної середньої освіти
Решетилівської міської ради
Полтавської області
ВІДОМІСТЬ
про результати тестування
про результати тестування
П/н | Прізвище, ім’я та по батькові кандидата | К-сть правильних відповідей | Бали |
Додаток: бланки для заповнення кандидатом персональних даних і вирішення тестового завдання на ___ арк.
Голова комісії ___________ _______________
(підпис) (ініціали, прізвище)
Члени комісії: ___________ _______________
(підпис) (ініціали, прізвище)
___________ _______________
(підпис) (ініціали, прізвище)
___________ _______________
(підпис) (ініціали, прізвище)
___________ _______________
(підпис) (ініціали, прізвище)
Додаток 7
до Положення про проведення
конкурсу на посаду керівника
комунального закладу загальної середньої освіти Решетилівської міської
ради Полтавської області
до Положення про проведення
конкурсу на посаду керівника
комунального закладу загальної середньої освіти Решетилівської міської
ради Полтавської області
ВІДОМІСТЬ
індивідуального оцінювання членами конкурсної комісії
ситуаційного завдання кандидата_______________________________________
(прізвище та ініціали)
на посаду керівника закладу загальної середньої освіти _____________________________ ради
_____________________________________________________________________________
(повна назва закладу загальної середньої освіти)
від «___» ____________ 20__ року
індивідуального оцінювання членами конкурсної комісії
ситуаційного завдання кандидата_______________________________________
(прізвище та ініціали)
на посаду керівника закладу загальної середньої освіти _____________________________ ради
_____________________________________________________________________________
(повна назва закладу загальної середньої освіти)
від «___» ____________ 20__ року
№ з/п | Члени комісії | Варіант ситуаційного завдання | Кількість балів за вирішення ситуаційного завдання | Підпис члена комісії | |||
Загальна сума балів | Середнє арифметичне значення індивідуальних балів | ||||||
Голова комісії | ____________ (підпис) |
________________________________ (П.І.Б.) |
|||||
Секретар комісії | ____________ (підпис) |
__________________________________ (П.І.Б.) |
Додаток 8
до Положення про проведення
конкурсу на посаду керівника комунального закладу
загальної середньої освіти Решетилівської міської ради
Полтавської області
ВІДОМІСТЬ
проведення тестування та вирішення ситуаційного завдання кандидатів на посаду керівника закладу загальної середньої освіти _____________________________ ради ____________________ області (та органу управління освіти в громаді) _____________________________________________________________________________
(повна назва закладу загальної середньої освіти)
від «___» ____________ 20__ року
до Положення про проведення
конкурсу на посаду керівника комунального закладу
загальної середньої освіти Решетилівської міської ради
Полтавської області
ВІДОМІСТЬ
проведення тестування та вирішення ситуаційного завдання кандидатів на посаду керівника закладу загальної середньої освіти _____________________________ ради ____________________ області (та органу управління освіти в громаді) _____________________________________________________________________________
(повна назва закладу загальної середньої освіти)
від «___» ____________ 20__ року
№ з/п | Прізвище, ім'я, по батькові кандидата | Кількість балів за тестування | Допуск до вирішення ситуаційного завдання | Середній бал за вирішення ситуаційного завдання | Загальна сума балів за тестування та вирішення ситуаційного завдання | Підпис кандидата |
1 | ||||||
2 | ||||||
3 | ||||||
4 | ||||||
Голова комісії | ____________ (підпис) |
________________________________ (П.І.Б.) |
||||
Члени комісії | ____________ (підпис) |
________________________________ (П.І.Б.) |
||||
____________ (підпис) |
________________________________ (П.І.Б.) |
|||||
____________ (підпис) |
________________________________ (П.І.Б.) |
|||||
Секретар комісії | ____________ (підпис) |
__________________________________ (П.І.Б.) |
Додаток 9
до Положення про проведення
конкурсу на посаду керівника
комунального закладу загальної середньої освіти Решетилівської міської
ради Полтавської області
ВІДОМІСТЬ
індивідуального оцінювання членами конкурсної комісії
публічної презентації кандидата_______________________________________
(прізвище та ініціали)
на посаду керівника закладу загальної середньої освіти _____________________________ ради
_____________________________________________________________________________
(повна назва закладу загальної середньої освіти)
від «___» ____________ 20__ року
до Положення про проведення
конкурсу на посаду керівника
комунального закладу загальної середньої освіти Решетилівської міської
ради Полтавської області
ВІДОМІСТЬ
індивідуального оцінювання членами конкурсної комісії
публічної презентації кандидата_______________________________________
(прізвище та ініціали)
на посаду керівника закладу загальної середньої освіти _____________________________ ради
_____________________________________________________________________________
(повна назва закладу загальної середньої освіти)
від «___» ____________ 20__ року
№ з/п | Члени комісії | Кількість балів за вирішення ситуаційного завдання | Підпис члена комісії |
Загальна сума балів | Середнє арифметичне значення індивідуальних балів | ||
Голова комісії |
____________ (підпис) |
________________________________ (П.І.Б.) |
|
Секретар комісії | ____________ (підпис) |
__________________________________ (П.І.Б.) |
Додаток 10
до Положення про проведення
конкурсу на посаду керівника
комунального закладу загальної
середньої освіти
Решетилівської міської ради
Полтавської області
до Положення про проведення
конкурсу на посаду керівника
комунального закладу загальної
середньої освіти
Решетилівської міської ради
Полтавської області
ПІДСУМКОВИЙ РЕЙТИНГ КАНДИДАТІВ
на заміщення вакантної посади керівника
__________________________________________________________
(назва закладу освіти)
від «____» ___________ 202__ р.
від «____» ___________ 202__ р.
№ |
Прізвище, ім’я, по батькові кандидата |
Бал, отриманий кандидатом за письмове тестування | Бал, отриманий за вирішення ситуаційного завдання | Середній бал, отриманий кандидатом за презентацію | Загальна сума балів |
Голова конкурсної комісії ______________ ______________
(підпис) (ініціали, прізвище)
Секретар конкурсної комісії __________ ______________
(підпис) (ініціали, прізвище)