ОПИС ДОКУМЕНТУ
Автор:
Костогриз А.М. |
|
Доповідач:
Костогриз А.М. |
|
Статус: | Прийнятий в цілому |
---|---|
Дата: | 14.05.2024 |
ПРОЄКТ РІШЕННЯ
№ 17
Про створення комунального закладу Решетилівська початкова школа Решетилівської міської ради Полтавської області
ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
(сорок п’ята позачергова сесія восьмого скликання)
РІШЕННЯ
15 травня 2024 року м. Решетилівка № ____-45-VIII
Про створення комунального закладу Решетилівська початкова школа Решетилівської міської ради Полтавської області
Керуючись п. 30 частини першої ст. 26 Закону України ,,Про місцеве самоврядування в Україні”, законами України ,,Про освіту”, ,,Про повну загальну середню освіту”, статтями 87, 88 Цивільного кодексу України, статтями 56, 57 Господарського кодексу України, Законом України ,,Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань”, з метою задоволення потреб територіальної громади у здобутті дітьми початкової освіти, розвитку мережі закладів освіти територіальної громади, враховуючи висновки спільних постійних комісій міської ради, Решетилівська міська рада
ВИРІШИЛА:
1. Створити комунальний заклад - Решетилівська початкова школа Решетилівської міської ради Полтавської області.
2. Затвердити Статут Решетилівської початкової школи Решетилівської міської ради Полтавської області (додається).
3. Визначити відділ освіти Решетилівської міської ради уповноваженим органом управління Решетилівської початкової школи Решетилівської міської ради Полтавської області.
4. Відділу освіти Решетилівської міської ради (Костогриз Алла) здійснити дії щодо включення Решетилівської початкової школи Решетилівської міської ради Полтавської області до мережі розпорядників та одержувачів коштів місцевого бюджету.
5. Уповноважити начальника відділу освіти Решетилівської міської ради (Костогриз Алла) призначати та звільняти директора Решетилівської початкової школи Решетилівської міської ради Полтавської області, укласти строковий трудовий договір (контракт) відповідно до чинного законодавства.
6. Уповноважити директора Решетилівської початкової школи Решетилівської міської ради Полтавської області подати передбачені чинним законодавством документи до Державного реєстратора юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань для здійснення державної реєстрації юридичної особи.
7. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію з питань освіти, культури, спорту, соціального захисту та охорони здоров’я (Бережний Віктор).
рішення Решетилівської міської
ради восьмого скликання
15 травня 2024 року
№_____-45-VІІІ
(45 позачергова сесія)
Міський голова
_________ Оксана ДЯДЮНОВА
Решетилівської початкової школи Решетилівської міської ради Полтавської області
2024 рік
1.1. Решетилівська початкова школа Решетилівської міської ради Полтавської області (далі – Решетилівська початкова школа) є комунальним закладом освіти, який забезпечує початкову освіту (1-4 класи) - перший рівень повної загальної середньої освіти, що передбачає виконання учнем вимог до результатів навчання, визначених Державним стандартом початкової освіти.
1.2. Засновником Решетилівської початкової школи Решетилівської міської ради Полтавської області є Решетилівська міська рада (далі - Засновник).
1.3. Решетилівська початкова школа Решетилівської міської ради Полтавської області підконтрольна Засновнику, а з питань основної діяльності підпорядкована, підзвітна відділу освіти Решетилівської міської ради (далі - Відділ освіти).
1.4. Решетилівська початкова школа Решетилівської міської ради Полтавської області у своїй діяльності керується Конституцією України, Конвенцією ООН про права дитини, законами України ,,Про освіту”, ,,Про повну загальну середню освіту”, ,,Про місцеве самоврядування в Україні”, ,,Про охорону дитинства”, іншими законами України, нормативно-правовими актами Президента України, Кабінету Міністрів України, Верховної Ради України, наказами Міністерства освіти і науки України, нормативно-правовими актами Департаменту освіти і науки Полтавської обласної державної адміністрації, рішеннями Решетилівської міської ради та її виконавчого комітету, розпорядженнями міського голови, наказами та розпорядчими документами Відділу освіти, цим Статутом.
1.6. Решетилівська початкова школа Решетилівської міської ради Полтавської області належить до мережі закладів освіти Решетилівської міської територіальної громади.
1.7. Повне найменування –Решетилівська початкова школа Решетилівської міської ради Полтавської області .
Скорочене найменування – Решетилівська початкова школа.
1.8. Місце знаходження: 38400, Полтавська область, Полтавський район, місто Решетилівка, вул. Щаслива, 9.
1.9. Решетилівська початкова школа Решетилівської міської ради Полтавської області є юридичною особою публічного права з моменту його державної реєстрації в установленому законодавством порядку, діє на підставі Статуту, затвердженого Засновником, має печатку і штамп встановленого зразка, бланки з власними реквізитами. Права та обов’язки юридичної особи Решетилівської початкової школи Решетилівської міської ради Полтавської області набуває з дня її державної реєстрації в установленому законодавством України порядку.
2.1. Метою діяльності закладу освіти є забезпечення реалізації права громадян України на здобуття загальної середньої освіти відповідного рівня в умовах, сприятливих для фізичного та духовного розвитку, самовиховання і соціалізації дитини, її формування як цілісної особистості й відповідального громадянина України.
2.2. Головними завданнями закладу освіти є:
- сприяння особистісному розвитку здобувача/здобувачки освіти, розвитку його/її здібностей і обдарувань;
- виховання відповідального громадянина/громадянки України, орієнтованого/ї на цінності української національної культури, європейської цивілізації та з твердим наміром діяти на користь іншим людям;
- формування шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної мови, мов корінних народів і національних меншин, національних цінностей українського народу, інших народів і націй;
- забезпечення рівного доступу здобувачів/здобувачок до загальної освіти з урахуванням їхніх фізичних та інтелектуальних можливостей;
- створення передумов для соціальної адаптації, подальшої інтеграції в суспільство осіб з особливими освітніми потребами;
- створення безпечного, ґрунтованого на довірі, демократичного, інклюзивного, розвивального та мотивуючого до навчання освітнього середовища, сприятливого для формування відповідального громадянина України;
- раціональне і ефективне використання наявних фінансових, освітніх та природних ресурсів, оновлення матеріально-технічної і навчальної бази закладу для кращого задоволення освітніх потреб здобувачів/здобувачок;
- функціонування в єдиному освітньому просторі для реалізації індивідуальних нахилів, потреб та інтересів учасників освітнього процесу, підготовки здобувачів/здобувачок до подальшої освіти і трудової діяльності.
а) самостійного вибору ціннісних пріоритетів, світоглядних засад, віросповідання, участі в релігійних обрядах;
б) вільного висловлення думок та відкритого вираження переконань, якщо вони не порушують права інших;
в) толерантності, прийняття расових, національних та релігійних відмінностей, поваги до релігійних обрядів різних конфесій;
г) рівноправ’я та однакового ставлення до здобувачів освіти попри їхню етнічну і гендерну ідентичність.
2.4. Заклад освіти сприяє самоідентифікації здобувачів/здобувачок освіти, усвідомленню себе громадянином України через встановлення обов’язкових вимог:
а) шанобливого ставлення і виявлення знаків поваги до державних символів України - Державного Прапора України, Державного Герба України та Державного Гімну України, дотримання визначеного законодавством України порядку використання державних символів та забезпечення належної системи їх правового захисту;
б) відзначення державних свят, пам’ятних дат та ювілеїв, визначених відповідними нормативними документами української держави;
в) організації навчальних екскурсій та поїздок учнів до місць національної пам’яті України;
г) ознайомлення з українською символікою, традиціями та звичаями українців, інших народів, що проживали на теренах рідного краю, України, інститутами та документами, які мають істотне значення для збереження демократичного характеру української держави;
д) безперешкодної діяльності у закладі органів самоврядування учнів і батьків;
е) співпраці з місцевою громадою, громадськими організаціями, налагодження міжнародних культурних зв’язків.
2.5. Відповідно до Закону України ,,Про забезпечення функціонування української мови як державної”, Закону України ,,Про повну загальну середню освіту”, Закону України ,,Про освіту” - мовою освітнього процесу у закладі освіти є державна мова - українська.
Освітня програма закладу може передбачати викладання одного чи декількох навчальних предметів (інтегрованих курсів) поряд із державною мовою англійською чи іншою офіційною мовою Європейського Союзу.
2.6. Заклад освіти самостійно приймає рішення і здійснює діяльність в межах своєї компетенції, передбаченої законодавством України, та власним Статутом.
2.7. Заклад освіти несе відповідальність перед учасниками освітнього процесу за:
- безпечні умови освітньої діяльності і норми Санітарного регламенту;
- дотримання Державного стандарту початкової освіти;
- прозорість, інформаційну відкритість своєї діяльності.
- планувати власну діяльність та формувати стратегію розвитку закладу;
- формувати освітню програму закладу;
- на основі освітньої програми розробляти навчальний план, в тому числі в установленому порядку розробляти і впроваджувати експериментальні та індивідуальні навчальні плани;
- визначати форми, методи і засоби організації освітнього процесу, обирати підручники та навчально-методичне забезпечення;
- спільно із закладами вищої освіти, науково-дослідними інститутами та центрами проводити науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу, що не суперечить законодавству України та міжнародним договорам;
- забезпечувати функціонування внутрішньої системи якості освіти;
- брати участь в установленому порядку в моніторингу якості освіти;
- забезпечувати добір і розстановку кадрів;
- використовувати різні форми морального стимулювання та матеріального заохочення до педагогічних працівників, здобувачів освіти, інших учасників освітнього процесу у порядку, визначеному чинним законодавством;
- отримувати кошти і матеріальні цінності від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, юридичних і фізичних осіб;
- розвивати власну матеріально-технічну та соціальну базу;
- користуватись пільгами, передбаченими чинним законодавством;
- встановлювати власну символіку та атрибути, форму для учнів;
- надавати учасникам освітнього процесу додаткові освітні послуги;
- співпрацювати з національними, культурними товариствами, освітніми, громадськими, благодійними і гуманітарними організаціями та спільнотами національних меншин і релігійними громадами;
- брати участь у роботі міжнародних організацій, асоціацій і рухів у проведенні науково-дослідницької, експериментальної, пошукової, просвітницької роботи;
- здійснювати інші дії, що не суперечать чинному законодавству.
- задовольняти потреби громадян, що проживають на території обслуговування закладу освіти, в здобутті початкової загальної середньої освіти;
- гарантувати дотримання у межах своєї компетенції положень Конституції України, Законів України ,,Про освіту”, ,,Про повну загальну середню освіту”, Конвенції про права дитини, інших нормативно-правових актів України та цього Статуту;
- планувати та здійснювати освітню діяльність відповідно до Державного стандарту початкової середньої освіти;
- забезпечувати єдність навчання та виховання;
- оцінювати рівень загальної середньої освіти здобувача/здобувачки відповідно до критеріїв та показників Державного стандарту початкової середньої освіти;
- створювати умови, безпечні для життя і здоров’я здобувачів освіти, педагогічних та інших працівників закладу освіти;
- за потреби створювати інклюзивні та/або спеціальні групи і класи для навчання осіб з особливими освітніми потребами;
- додержуватись фінансової дисципліни, зберігати матеріальну базу; розвивати власну науково-методичну і матеріально-технічну базу;
- видавати здобувачам освіти документи про освіту встановленого зразка;
- проходити плановий інституційний аудит у терміни та в порядку, визначеному освітнім законодавством;
- здійснювати інші повноваження, делеговані засновником або Відділом освіти Решетилівської міської ради.
3.1. Освітній процес у закладі освіти здійснюється відповідно до освітньої програми, порядок розроблення якої визначено чинним законодавством. Освітню програму схвалює педагогічна рада закладу освіти та затверджує керівник.
Освітня програма закладу освіти спрямована на виявлення та розвиток здібностей та обдарувань особи, досягнення результатів навчання, прогресу в розвитку, формування і застосування відповідних компетентностей, визначених Державним стандартом початкової освіти.
3.2. Заклад освіти планує свою роботу самостійно. На основі визначеного в освітній програмі закладу освіти навчального плану педагогічна рада складає, а його керівник затверджує річний навчальний план (один або декілька), в якому конкретизується перелік навчальних предметів (інтегрованих курсів), обов’язкових для вивчення, вибіркових (за вибором учнів) освітніх компонентів, зокрема, навчальних предметів, курсів, інтегрованих курсів, та кількість навчальних годин на тиждень (та/або кількість годин на навчальний рік).
3.3. Питання спроможності закладу забезпечити реалізацію індивідуальної освітньої траєкторії та розроблення індивідуального навчального плану розглядається педагогічною радою на підставі поданої батьками дитини, письмової заяви (крім осіб з особливими освітніми потребами). Рішення приймається з дотриманням вимог законодавства.
3.4. Заклад освіти працює за навчальними програмами, підручниками, посібниками, що мають відповідний гриф Міністерства освіти і науки України (далі - МОН України), і забезпечує виконання освітніх завдань на кожному ступені навчання відповідно до вікових особливостей та природних здібностей дітей.
При вивченні іноземних мов заклад освіти має право, окрім підручників та посібників, затверджених МОН України, використовувати додаткові дидактичні матеріали та посібники для задоволення освітніх потреб здобувачів освіти.
3.5. Заклад освіти обирає форми, засоби і методи навчання та виховання відповідно до Закону України ,,Про повну загальну середню освіту” та цього Статуту з урахуванням специфіки, профілю та інших особливостей організації освітнього процесу.
3.6. Заклад освіти здійснює освітній процес за денною формою навчання.
3.7. Освітній процес у закладі освіти здійснюється за груповою, індивідуальною (екстернат, сімейна (домашня), педагогічний патронаж), за потребою організовується інклюзивне навчання.
3.8. Класи у закладі освіти формуються згідно з нормативами їх наповнюваності, встановленими законодавством, з урахуванням наявності приміщень, що відповідають санітарно-гігієнічним вимогам для здійснення освітнього процесу, що не допускає порушення права учнів (педагогічних працівників) на належні, безпечні та здорові умови навчання (праці) та відповідно до кількості поданих заяв про зарахування до закладу освіти.
3.9. Поділ класів на групи для вивчення окремих предметів у закладі освіти здійснюється згідно з нормативами, встановленими Міністерством освіти та науки України. Для вивчення навчальних предметів, курсів, інтегрованих курсів, у тому числі вибіркових, можуть формуватися та функціонувати міжкласні групи, що включатимуть учнів різних класів одного або різних років навчання. Учні розподіляються між класами (групами) керівником закладу освіти.
3.10. У закладі освіти для здобувачів освіти 1-4 класів за бажанням їх батьків або осіб, які їх замінюють, можуть створюватися групи подовженого дня. Зарахування до груп подовженого дня і відрахування здобувачів освіти із них здійснює своїм наказом керівник закладу освіти на підставі заяв батьків та осіб, які їх замінюють.
3.11. Група подовженого дня може комплектуватися із здобувачів освіти одного або кількох класів. Режим роботи групи подовженого дня розробляється відповідно до Санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти.
3.12. Тривалість перебування здобувачів освіти у групі подовженого дня становить шість годин на день, а за потреби може зменшуватись до трьох годин.
3.13. Відповідальність за збереження навчального обладнання покладається на вихователя та інших педагогічних працівників групи подовженого дня.
3.14. Зарахування здобувачів освіти до закладу освіти здійснюється згідно з чинним законодавством. Зарахування здобувачів освіти до закладу освіти проводиться наказом керівника закладу освіти, що видається на підставі заяви, копії свідоцтва про народження дитини, за наявності медичної довідки встановленого зразка і відповідного документа про освіту, крім першого класу. До першого класу зараховуються, як правило, діти з 6 (шести) років.
Особи з особливими освітніми потребами можуть розпочинати здобуття початкової освіти з іншого віку, а тривалість здобуття ними початкової освіти може бути подовжена з доповненням освітньої програми корекційно-розвитковим складником.
Керівник закладу освіти зобов’язаний вжити заходів для ознайомлення дітей та їх батьків або осіб, які їх заміняють, з порядком зарахування до закладу освіти, Статутом, правилами внутрішнього розпорядку та іншими документами, що регламентують організацію освітнього процесу.
3.15. Іноземні громадяни та особи без громадянства зараховуються до закладу освіти відповідно до законодавства та/або міжнародних договорів України.
3.16. Переведення здобувачів освіти до наступного класу здійснюється у порядку, встановленому МОН України.
3.17. У разі переходу здобувача освіти до іншого закладу освіти для здобуття загальної середньої освіти батьки або особи, що їх замінюють, подають до закладу освіти заяву про перехід та письмове підтвердження або його скановану копію з іншого закладу освіти про можливість зарахування до нього відповідного здобувача освіти.
3.18. У разі вибуття здобувача освіти на постійне місце проживання за межі України батьки або особи, які їх замінюють, подають до закладу освіти заяву про вибуття та копію або скановану копію паспорта громадянина України для виїзду за кордон, з яким перетинає державний кордон дитина, або її проїзного документа із записом про вибуття на постійне місце проживання за межі України чи відміткою про взяття на постійний консульський облік у дипломатичному представництві або консульській установі України за кордоном (для здобувачів освіти, які не досягли повноліття).
3.19. Навчальний рік у закладі освіти розпочинається Днем знань 1 вересня, триває не менше 175 навчальних днів і закінчується не пізніше 1 липня наступного року, якщо чинним законодавством не передбачено іншого.
Структура і тривалість навчального року, навчального тижня, навчального дня, занять, відпочинку між ними (перерв), форми організації освітнього процесу визначаються педагогічною радою у межах часу, передбаченого освітньою програмою, відповідно до обсягу навчального навантаження, встановленого відповідним навчальним планом, та з урахуванням вікових особливостей, фізичного, психічного та інтелектуального розвитку дітей.
3.20. Тривалість канікул протягом навчального року повинна становити не менше як 30 календарних днів, якщо чинним законодавством не передбачено іншого.
3.21. Безперервна навчальна діяльність учнів закладів загальної середньої освіти не може перевищувати 35 хвилин (для 1 року навчання), 40 хвилин (для 2-4 років навчання), крім випадків, визначених чинним законодавством.
Заклад освіти може обрати інші, поруч з уроком, форми організації освітнього процесу.
3.22. Зміст, обсяг і характер домашніх завдань визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням вимог навчальних програм та індивідуальних особливостей здобувачів світи.
3.23. Крім різних форм обов'язкових навчальних занять, у закладі освіти проводяться індивідуальні, групові, факультативні та позакласні заняття та заходи, що передбачені окремим розкладом та планом роботи і спрямовані на задоволення освітніх інтересів здобувачів освіти та на розвиток їх творчих здібностей, нахилів і обдарувань.
3.24. Відволікання здобувачів освіти від навчальних занять для провадження інших видів діяльності забороняється (крім випадків, передбачених законодавством).
3.25. Залучення здобувачів освіти до видів діяльності, не передбачених освітньою програмою та річним планом роботи закладу освіти, дозволяється лише за їх згодою та згодою батьків або осіб, які їх замінюють.
3.26. Система та критерії оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти закладу освіти визначаються центральним органом влади у сфері освіти і науки. Заклад може запровадити власну шкалу оцінювання результатів навчання учнів, визначивши у схваленому педрадою документі і передбачивши в Освітній програмі закладу правила переведення її значень у систему оцінювання, встановлену центральним органом влади у сфері освіти і науки.
Основними видами оцінювання результатів навчання учнів є формувальне, поточне, підсумкове (тематичне, семестрове, річне) оцінювання, державна підсумкова атестація.
Річне оцінювання та державна підсумкова атестація у закладі здійснюються за системою оцінювання, визначеною законодавством, а результати такого оцінювання відображаються у свідоцтві досягнень, що видається учневі щороку у разі переведення його на наступний рік навчання.
У разі відсутності результатів річного оцінювання та/або державної підсумкової атестації після завершення навчання за освітньою програмою, заклад освіти забезпечує учневі можливість до початку нового навчального року пройти річне оцінювання та/або державну підсумкову атестацію. У разі повторного непроходження річного оцінювання та/або державної підсумкової атестації педагогічна рада закладу освіти спільно з батьками учня до початку нового навчального року вирішує питання про визначення форми та умов подальшого здобуття таким учнем повної загальної середньої освіти.
3.27. Облік навчальних досягнень здобувачів освіти протягом навчального року здійснюється у класних журналах, інструкції про ведення яких затверджуються Міністерством освіти і науки України. Результати навчальної діяльності за рік заносяться до особових справ учнів.
3.28. Заклад освіти, забезпечуючи право учнів на визнання результатів навчання, визначених його освітньою програмою, що були здобуті шляхом неформальної або інформальної освіти, проводить для таких учнів річне оцінювання та/або державну підсумкову атестацію на засадах, визначених для очної або екстернатної форм здобуття загальної середньої освіти.
3.29. Результати семестрового, річного оцінювання та державної підсумкової атестації до відома здобувачів освіти, їх батьків або осіб, які їх замінюють, повідомляє класний керівник.
3.30. Переведення здобувачів освіти до наступного класу здійснюється у порядку, встановленому МОН України.
3.31. Контроль за відповідністю освітнього рівня учнів, які закінчили початкову школу вимогам Державного стандарту початкової освіти здійснюється шляхом їх державної підсумкової атестації. Зміст, форми і порядок проведення державної підсумкової атестації визначаються і затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері освіти.
3.32. За результатами навчання здобувачам освіти або випускникам видається відповідний документ: свідоцтво навчальних досягнень, свідоцтво про здобуття початкової освіти.
За запитом здобувачам освіти (особи з порушенням зору) документ про освіту видається з урахуванням забезпечення доступності відтвореної на ньому інформації (з використанням шрифту Брайля).
3.33. Здобувачі освіти, які мають високі досягнення у навчанні, досягли особливих успіхів у вивченні одного або декількох предметів, є переможцями міжнародних, Всеукраїнських, обласних, шкільних предметних конкурсів, олімпіад, змагань, а також за особливі успіхи дослідницькій, пошуковій, науковій діяльності, культурних заходах, спортивних змаганнях тощо можуть застосовуватися різні види заохочення і відзначення. Рішення щодо відзначення та заохочення учнів може ухвалювати Педагогічна рада закладу освіти відповідно до нормативно-правових актів та чинного законодавства.
3.34. Виховний процес є невід’ємною складовою освітнього процесу у закладі освіти, здійснюється під час проведення урочної, позаурочної та позашкільної роботи, ґрунтується на загальнолюдських цінностях, культурних цінностях українського народу, цінностях громадянського (вільного демократичного) суспільства, принципах верховенства права, дотримання прав і свобод людини і громадянина, принципах, визначених Законами України ,,Про освіту”, ,,Про повну загальну середню освіту”, іншими нормативно-правовими актами України і цим Статутом.
3.35. Цілі виховного процесу в закладі освіти визначаються на основі принципів, закладених у Конституції та законах України, міжнародних договорах, та інших нормативно-правових актах.
3.36. Політичні партії (об’єднання), релігійні організації не мають права втручатися в освітню діяльність закладу освіти. У закладі освіти забороняється створення осередків політичних партій та функціонування будь-яких політичних об’єднань. Керівництву закладу освіти, педагогічним працівникам, органам державної влади та органам місцевого самоврядування, їх посадовим особам забороняється залучати здобувачів освіти до участі в заходах, організованих релігійними організаціями чи політичними партіями (об’єднаннями), крім заходів, передбачених освітньою програмою, а також цілями та завданнями, передбаченими вимогами цього Статуту.
Здобувачі освіти не можуть бути обмежені у праві на здобуття освіти за їх належність або неналежність до релігійних організацій чи політичних партій (об’єднань).
3.37. Дисципліна в закладі освіти дотримується на основі взаємоповаги усіх учасників освітнього процесу, дотримання правил внутрішнього розпорядку та цього Статуту. Застосування методів фізичного та психічного насильства до здобувачів освіти забороняється.
3.38. За умови письмової згоди батьків, осіб, що їх замінюють, для безпеки учасників освітнього процесу та оперативного реагування на конфліктні ситуації дозволяється використовувати електронні системи охорони і відеонагляду.
3.39. Учні закладу освіти забезпечуються медичним обслуговуванням, що здійснюється медичними працівниками, які входять до штату закладу освіти або відповідних закладів охорони здоров’я, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
3.40. У закладі освіти діє бібліотека. Бібліотека є осередком, в якому реалізуються потреби та інтереси здобувачів освіти, навчально-виховні завдання закладу освіти у сфері культурної та інформаційної освіти молоді. Вона слугує також вдосконаленню майстерності педагогічних працівників, популяризації педагогічних знань серед батьків, поширенню знань про регіон. Послугами бібліотеки можуть користуватися:
- здобувачі освіти;
- педагогічні працівники і інші працівники закладу освіти;
- батьки здобувачів освіти або особи, які їх замінюють.
Бібліотека може отримувати матеріальну і фінансову допомогу від батьківського самоврядування закладу освіти, благодійну допомогу, добровільні внески у вигляді коштів, матеріальних цінностей, нематеріальних активів, одержаних від підприємств, установ, організацій, фізичних осіб та інших джерел.
- учні (здобувачі освіти);
- педагогічні працівники;
- інші працівники закладу освіти;
- батьки здобувачів освіти або особи, які їх замінюють;
- асистенти учнів (у разі їх допуску відповідно до вимог Закону);
- за рішенням керівника закладу освіти до участі в освітньому процесі (проведення навчальних занять, лекцій, тренінгів, семінарів, майстер-класів, конкурсів, оцінювання результатів навчання тощо) можуть залучатись інші особи.
4.2. Статус, права та обов’язки учасників освітнього процесу визначаються Законами України ,,Про освіту”, ,,Про повну загальну середню освіту”, іншими законодавчими актами, цим Статутом, правилами внутрішнього розпорядку закладу освіти.
4.3. Учні (здобувачі освіти)
4.3.1. Учні мають право на:
- повагу до людської гідності;
- захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти;
- безпечні та нешкідливі умови навчання;
- якісні освітні послуги;
- індивідуальну освітню траєкторію, що реалізується, зокрема, через вільний вибір видів, форм і темпу здобуття освіти, навчальних дисциплін та рівня їх складності, методів і засобів навчання;
- справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання;
- свободу творчої, спортивної, оздоровчої, культурної, просвітницької, дослідницької та винахідницької діяльності;
- участь в різних видах навчальної, науково-практичної діяльності, олімпіадах, виставках, конкурсах тощо;
- користування бібліотекою, навчальною, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою закладу освіти у порядку, встановленому закладом освіти відповідно до спеціальних законів;
- доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі та дослідницькій діяльності;
- відзначення успіхів у освітній діяльності;
- особисту або через своїх законних представників участь у громадському самоврядуванні та управлінні закладом освіти;
- отримання соціальних та психолого-педагогічних послуг як особа, яка постраждала від булінгу (цькування), стала його свідком або вчинила булінг (цькування);
- інші необхідні умови для здобуття освіти, у тому числі для осіб з особливими освітніми потребами та із соціально незахищених верств населення;
- отримання додаткових, у тому числі платних, навчальних послуг;
- перегляд результатів оцінювання навчальних досягнень з усіх предметів інваріантної та варіативної частини.
- поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм поведінки;
- виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності), дотримуючись принципу академічної доброчесності, та досягти результатів навчання, передбачених Державним стандартом початкової освіти;
- дотримуватися вимог Статуту, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти;
- відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля;
- бережливо ставитись до майна закладу освіти та особистого майна;
- носити одяг установленої форми, якщо це передбачено рішенням вищого органу управління закладу освіти;
- повідомляти керівництво закладу освіти про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних та інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком яких вони були особисто або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб;
- користуватись мобільними телефонами, планшетами, ноутбуками під час проведення навчальних занять лише за дозволом класних керівників/ вчителів-предметників.
4.4. Педагогічні працівники
4.4.1. На посади педагогічних працівників приймаються особи, які мають педагогічну освіту, вищу освіту та/або відповідну професійну кваліфікацію, вільно володіють державною мовою (для громадян України) /або володіють державною мовою в обсязі, достатньому для спілкування (для іноземців та осіб без громадянства), мають моральні якості та фізичний і психічний стан здоров’я, який дозволяє виконувати професійні обов’язки.
4.4.2. Призначення на посаду, звільнення з посади педагогічних та інших працівників закладу освіти, інші трудові відносини регулюються згідно з діючим законодавством України.
4.4.3. Обсяг педагогічного навантаження вчителів визначається відповідно до законодавства керівником закладу освіти. Обсяг педагогічного навантаження може бути меншим ніж тарифна ставка або посадовий оклад лише за письмовою згодою педагогічного працівника при зміні істотних умов праці (зменшенням кількості годин відповідно до навчального плану) за погодженням з профспілковим комітетом закладу освіти.
Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року допускається лише в разі зміни кількості годин для вивчення окремих предметів, що передбачається робочим навчальним планом, або за письмовою згодою педагогічного працівника з додержанням законодавства України про працю.
Педагогічні працівники, які відмовились продовжувати роботу у зв’язку із зміною істотних умов праці, підлягають звільненню з дотриманням норм чинного законодавства.
4.4.4. Конкретний перелік посадових обов’язків визначається посадовою інструкцією, яку затверджує керівник закладу освіти.
4.4.5. Керівник закладу освіти призначає класних керівників, завідуючих навчальними кабінетами, майстернями, права та обов’язки яких визначаються нормативно-правовими актами Міністерства освіти і науки України, правилами внутрішнього розпорядку та цим Статутом.
4.4.6. Не допускається відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків, крім випадків, передбачених законодавством. Залучення педагогічних працівників до участі у видах робіт, не передбачених освітньою (освітніми) програмою (програмами) закладу, навчальними програмами та іншими документами, що регламентують діяльність закладу освіти, здійснюється лише за їх згодою.
4.4.7. Педагогічні працівники закладу освіти підлягають атестації (сертифікації) відповідно до Порядку атестації педагогічних працівників згідно з діючим законодавством України.
4.4.8. Права та обов'язки педагогічних працівників визначаються Конституцією України, Кодексом законів про працю України, Законом України ,,Про освіту”, Законом України ,,Про повну загальну середню освіту” та іншими нормативно-правовими актами.
4.4.9. Педагогічні працівники закладу освіти мають право на:
- безпечні і нешкідливі умови праці;
- академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну, науково-педагогічну та наукову діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі;
- педагогічну ініціативу;
-користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою закладу освіти у порядку, встановленому закладом освіти відповідно до спеціальних законів;
- підвищення кваліфікації, перепідготовку;
- вільний вибір освітніх програм, форм навчання, закладів освіти, установ і організацій, інших суб’єктів освітньої діяльності, що здійснюють підвищення кваліфікації та перепідготовку педагогічних працівників;
- доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі та науковій діяльності;
- сертифікацію на добровільних засадах;
- справедливе та об’єктивне оцінювання своєї професійної діяльності;
- відзначення успіхів у своїй професійній діяльності;
- індивідуальну освітню (наукову, творчу, мистецьку та іншу) діяльність за межами закладу освіти;
- участь у громадському самоврядуванні закладу освіти;
- участь у роботі колегіальних органів управління закладу освіти;
- об’єднання у професійні спілки та членство в інших об’єднаннях громадян, діяльність яких не заборонена законодавством;
- захист професійної честі та гідності;
- захист під час освітнього процесу від будь-яких форм насильства та експлуатації, у тому числі булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, від пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю.
- дотримуватись принципів дитиноцентризму та педагогіки партнерства у відношеннях з учнями та їх батьками;
- поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу;
- настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;
- додержуватися установчих документів та правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, виконувати свої посадові обов’язки;
- виконувати обов’язки, визначені освітнім законодавством, установчими документами закладу освіти, трудовим договором чи контрактом та/або їхніми посадовими інструкціями;
- виконувати освітню програму для досягнення здобувачами освіти передбачених нею результатів навчання;
- сприяти розвитку здібностей здобувачів освіти, формуванню навичок здорового способу життя, дбати про їхнє фізичне і психічне здоров’я;
- виховувати у здобувачів освіти повагу до державної мови, мов національних меншин України та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України і навколишнього природного середовища;
- формувати у здобувачів освіти прагнення до взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;
- забезпечувати єдність навчання, виховання та розвитку учнів, а також дотримуватися у своїй педагогічній діяльності інших принципів освітньої діяльності, визначених статтею 6 Закону України «Про освіту»;
- використовувати державну мову в освітньому процесі відповідно до вимог чинного законодавства;
- дотримуватися педагогічної етики;
- дотримуватися академічної доброчесності та забезпечувати її дотримання здобувачами освіти в освітньому процесі та дослідницько-пошуковій роботі;
- захищати здобувачів освіти під час освітнього процесу від будьяких форм фізичного та психічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувачам освіти, запобігати вживанню ними та іншими особами на території закладів освіти алкогольних напоїв, наркотичних засобів, іншим шкідливим звичкам;
- повідомляти керівництво закладу освіти про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогів та інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком якого вони були особисто або інформацію про які отримали від інших осіб, вживати невідкладних заходів для припинення булінгу (цькування);
- володіти навичками з надання домедичної допомоги дітям;
- постійно підвищувати свій професійний і загальнокультурний рівні та педагогічну майстерність;
- брати участь у роботі педагогічної ради, засіданнях методичних об’єднань, нарадах, зборах;
- виконувати накази і розпорядження директора закладу освіти;
- вести відповідну документацію;
4.5. Педагогічні працівники, які систематично порушують цей Статут, правила внутрішнього розпорядку закладу освіти, не виконують посадових обов’язків, умови трудового договору або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються або притягаються до відповідальності згідно з чинним законодавством.
4.6. Права і обов’язки інших працівників, які залучаються до освітнього процесу, регулюються трудовим законодавством, відповідними договорами, цим Статутом та правилами внутрішнього розпорядку закладу освіти.
4.7. Батьки або особи, які їх замінюють, мають право:
- захищати відповідно до законодавства права та законні інтереси здобувачів освіти;
- звертатися до директора закладу освіти, органів управління освітою з питань освіти;
- брати участь у батьківському самоврядуванні закладу освіти, зокрема обирати і бути обраними до органів батьківського самоврядування закладу освіти;
- завчасно отримувати інформацію про всі заплановані у закладі освіти та позапланові педагогічні, психологічні, медичні, соціологічні заходи, дослідження, обстеження, педагогічні експерименти, інноваційну діяльність закладу та надавати згоду на участь у них дитини;
- брати участь у розробленні індивідуальної програми розвитку дитини та/або індивідуального навчального плану;
- здійснювати індивідуальний супровід дитини з особливими освітніми потребами під час її перебування у закладі загальної середньої освіти;
- отримувати інформацію про діяльність закладу освіти, результати навчання своїх дітей (дітей, законними представниками яких вони є) і результати оцінювання якості освіти у закладі освіти та його освітньої діяльності;
- приймати рішення щодо участі дітей в заходах, організованих закладом освіти.
- дбати про фізичне і психічне здоров’я дитини, сприяти розвитку її здібностей, формувати навички здорового способу життя;
- поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;
- виховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоров’я, здоров’я оточуючих і довкілля;
- настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;
- формувати у дітей усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;
- виховувати у дитини повагу до державної мови та державних символів України, її національних, історичних, культурних цінностей, дбайливе ставлення до історико - культурного надбання України та національних меншин;
- формувати у дитини культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами, представниками різних політичних і релігійних поглядів та культурних традицій, різного соціального походження, сімейного та майнового стану;
- сприяти виконанню дитиною освітньої програми та досягненню дитиною передбачених нею результатів навчання;
- дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, а також умов договору про надання освітніх послуг (за наявності);
- сприяти керівництву закладу освіти у проведенні розслідування щодо випадків булінгу (цькування);
- виконувати рішення та рекомендації комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти.
- засновник або уповноважений ним орган;
- керівник закладу освіти;
- педагогічна рада;
- вищий колегіальний орган громадського самоврядування закладу освіти.
5.2.1. Керівництво закладом освіти здійснює директор, повноваження якого визначаються Законами України ,,Про освіту”, ,,Про повну загальну середню освіту”, цим Статутом та трудовим договором. Керівник закладу освіти здійснює безпосереднє управління закладом і несе відповідальність за освітню, фінансово-господарську та іншу діяльність закладу освіти. Керівник є представником закладу освіти у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами і діє без довіреності в межах своїх повноважень, передбачених законом та установчими документами закладу освіти.
5.2.2. Керівником закладу загальної середньої освіти може бути особа, яка є громадянином України, вільно володіє державною мовою, має вищу освіту ступеня не нижче магістра, стаж педагогічної та/або науково-педагогічної роботи не менше трьох років, організаторські здібності, стан фізичного і психічного здоров’я, що не перешкоджає виконанню професійних обов’язків, пройшла конкурсний відбір та визнана переможцем конкурсу відповідно до Закону України „Про повну загальну середню освіту”.
5.2.3. Керівник закладу загальної середньої освіти обирається на посаду за результатами конкурсу, що проводиться відповідно до вимог Закону України „Про повну загальну середню освіту” та положення про конкурс, затвердженого засновником.
5.2.4. Протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення рішення про переможця конкурсу уповноважений керівник органу освіти призначає переможця конкурсу на посаду та укладає з ним строковий трудовий договір (контракт).
5.2.5. Не може бути укладено трудовий договір з особою, яка не може обіймати посаду керівника закладу загальної середньої освіти відповідно до Закону України „Про повну загальну середню освіту”.
5.2.6. Трудовий договір укладається на шість років на підставі рішення конкурсної комісії. Після закінчення строку, на який укладено строковий трудовий договір, трудові відносини припиняються та не можуть бути продовжені на невизначений строк.
5.2.7. З особою, яка призначається на посаду керівника закладу загальної середньої освіти вперше, укладається трудовий договір строком на два роки. Після закінчення строку дії такого строкового трудового договору та за умови належного його виконання сторони мають право продовжити строк дії відповідного строкового трудового договору ще на чотири роки без проведення конкурсу.
5.2.8. Керівник закладу освіти має право:
- діяти від імені закладу без довіреності та представляти заклад у відносинах з іншими особами;
- підписувати документи з питань освітньої, фінансово-господарської та іншої діяльності закладу;
- приймати рішення щодо діяльності закладу в межах повноважень, визначених законодавством та строковим трудовим договором;
- призначати на посаду, переводити на іншу посаду та звільняти з посади працівників закладу освіти, визначати їхні посадові обов’язки, заохочувати та притягати до дисциплінарної відповідальності, а також вирішувати інші питання, пов’язані з трудовими відносинами, відповідно до вимог законодавства;
- визначати режим роботи закладу;
- ініціювати перед засновником або уповноваженим ним органом питання щодо створення або ліквідації структурних підрозділів;
- видавати відповідно до своєї компетенції накази і контролювати їх виконання;
- укладати угоди (договори, контракти) з фізичними та/або юридичними особами відповідно до своєї компетенції;
- звертатися до центрального органу виконавчої влади із забезпечення якості освіти із заявою щодо проведення позапланового інституційного аудиту, зовнішнього моніторингу якості освіти та/або громадської акредитації закладу;
- приймати рішення з інших питань діяльності закладу освіти.
5.2.9. Керівник закладу освіти забезпечує:
- організацію освітнього процесу та здійснення контролю за виконанням освітніх програм;
- функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти;
- умови для здійснення дієвого та відкритого громадського контролю за діяльністю закладу освіти;
- своєчасне та якісне подання статистичної звітності;
- сприяє та створює умови для діяльності органів самоврядування закладу освіти;
- забезпечує створення у закладі освіти безпечного освітнього середовища, вільного від насильства та булінгу (цькування), для чого:
- розробляє, затверджує та оприлюднює план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти;
- розглядає заяви про випадки булінгу (цькування) здобувачів освіти, їхніх батьків, законних представників, інших осіб та видає рішення про проведення розслідування;
- скликає засідання комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) для прийняття рішення за результатами проведеного розслідування та вживає відповідних заходів реагування;
- забезпечує виконання заходів для надання соціальних та психолого- педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу (цькування);
- повідомляє уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України та службі у справах дітей про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти;
- здійснює інші повноваження, що делеговані засновником закладу освіти або уповноваженим ним органом та/або передбачені Законами України ,,Про освіту”, ,,Про повну загальну середню освіту”.
- виконувати Закони України ,,Про освіту”, ,,Про повну загальну середню освіту”, та інші акти законодавства, а також забезпечувати та контролювати їх виконання працівниками закладу, зокрема в частині організації освітнього процесу державною мовою;
- планувати та організовувати діяльність закладу загальної середньої освіти;
- забезпечувати розроблення та виконання стратегії розвитку закладу освіти;
- затверджувати правила внутрішнього розпорядку закладу освіти;
- організовувати освітній процес та видачу документів про освіту;
- затверджувати освітні програми закладу освіти відповідно до Закону ,,Про повну загальну середню освіту”;
- створювати умови для реалізації прав та обов’язків усіх учасників освітнього процесу, в тому числі й реалізації академічних свобод педагогічних працівників, індивідуальної освітньої траєкторії та/або індивідуальної програми розвитку учнів, формування у разі потреби індивідуального навчального плану;
- сприяти проходженню атестації та сертифікації педагогічними працівниками;
- затверджувати положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти в закладі освіти, забезпечити її створення та функціонування;
- забезпечувати розроблення, затвердження, виконання та моніторинг виконання індивідуальної програми розвитку учня;
- контролювати виконання педагогічними працівниками та учнями (учнем) освітньої програми, індивідуальної програми розвитку, індивідуального навчального плану;
- забезпечувати контроль за досягненням учнями результатів навчання, визначених Державним стандартом початкової освіти, індивідуальною програмою розвитку, індивідуальним навчальним планом;
- створювати необхідні умови для здобуття освіти особами зособливими освітніми потребами;
- створювати умови для здійснення дієвого та відкритого громадського нагляду (контролю) за діяльністю закладу освіти;
- сприяти та створювати умови для діяльності органів громадського самоврядування в закладі освіти;
- формувати засади, створювати умови, сприяти формуванню культури здорового способу життя учнів та працівників закладу загальної середньої освіти;
- створювати в закладі освіти безпечне освітнє середовище, забезпечувати дотримання вимог щодо охорони дитинства, охорони праці, вимог техніки безпеки;
- організовувати харчування та сприяти медичному обслуговуванню учнів відповідно до законодавства;
- забезпечувати відкритість і прозорість діяльності закладу освіти, зокрема шляхом оприлюднення публічної інформації відповідно до вимог законів України ,,Про освіту”, ,,Про доступ до публічної інформації”, ,,Про відкритість використання публічних коштів” та інших законів України;
- здійснювати зарахування, переведення, відрахування учнів, а також їх заохочення (відзначення) відповідно до вимог законодавства;
- організовувати документообіг та звітність відповідно до законодавства;
- звітувати щороку на загальних зборах (конференції) колективу про свою роботу та виконання стратегії розвитку закладу освіти;
- виконувати інші обов’язки, покладені на нього законодавством, засновником, установчими документами закладу освіти, колективним договором, строковим трудовим договором.
- порушення вимог Закону України ,,Про повну загальну середню освіту” щодо мови освітнього процесу;
- порушення вимог статей 30 і 31 Закону України ,,Про освіту”;
- порушення прав учнів чи працівників, встановлене рішенням суду, яке набрало законної сили;
- неусунення у визначений термін порушень вимог законодавства, виявлених під час інституційного аудиту чи позапланового заходу державного нагляду (контролю).
5.3.1. Колегіальним органом управління закладу освіти є педагогічна рада, повноваження якої визначаються Законом України ,,Про освіту”, Законом України ,,Про повну загальну середню освіту” та цим Статутом. Головою педагогічної ради є директор. Усі педагогічні працівники закладу освіти беруть участь у засіданнях педагогічної ради.
5.3.2. Засідання педагогічної ради проводяться за потребою та відповідно до чинного законодавства.
5.3.3. Педагогічна рада закладу освіти:
- схвалює стратегію розвитку закладу освіти та річний план роботи;
- схвалює освітню програму закладу та оцінює результативність її виконання;
- схвалює правила внутрішнього розпорядку, положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти;
- формує систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, включаючи систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;
- приймає рішення щодо вдосконалення і методичного забезпечення освітнього процесу;
- приймає рішення щодо переведення учнів до наступного класу і їх відрахування, притягнення до відповідальності за невиконання обов’язків, а також щодо відзначення, морального чи матеріального заохочення учасників освітнього процесу;
- розглядає питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи, визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, формує та затверджує щорічний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
- приймає рішення щодо визнання результатів підвищення кваліфікації педагогічного працівника, отриманих ним поза закладом освіти;
- приймає рішення щодо впровадження в освітній процес педагогічного досвіду та інновацій;
- розглядає питання впровадження в освітній процес інноваційного педагогічного досвіду, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти;
- має право ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту закладу та проведення громадської акредитації закладу;
- розглядає інші питання, віднесені Законом України ,,Про освіту”, ,,Про повну загальну середню освіту” та/або цим Статутом до її повноважень.
5.3.5. Рішення педагогічної ради, прийняті в межах її повноважень, вводяться в дію наказом керівника закладу освіти та є обов’язковим до виконання всіма учасниками освітнього процесу.
5.4. Вищий колегіальний орган самоврядування закладу освіти
5.4.1. Вищим колегіальним органом громадського самоврядування закладу освіти є загальні збори (конференція) колективу закладу освіти, що скликаються не менш як один раз на рік та формуються з уповноважених представників усіх учасників освітнього процесу.
5.4.2. Інформація про час і місце проведення загальних зборів (конференції) колективу закладу освіти розміщується в закладі освіти та оприлюднюється на офіційному вебсайті закладу освіти не пізніше ніж за один місяць до дня їх проведення.
5.4.3. Вищим колегіальним органом громадського самоврядування закладу освіти є загальні збори (конференція) колективу закладу освіти, які скликаються не менше одного разу на рік та формуються з уповноважених представників усіх учасників освітнього процесу (їх органів самоврядування - за наявності). Інформація про час і місце проведення загальних зборів (конференції) колективу закладу освіти розміщується в закладі освіти та оприлюднюється на офіційному вебсайті закладу освіти не пізніше ніж за один місяць до дня їх проведення. Загальні збори (конференція) колективу закладу освіти щороку заслуховують звіт керівника закладу освіти, оцінюють його діяльність і за результатами оцінки можуть ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту закладу освіти.
5.5. Органи самоврядування здобувачів освіти
5.5.1. У закладі освіти діє учнівське самоврядування з метою формування та розвитку громадянських, управлінських і соціальних компетентностей учнів, пов’язаних з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту, здорового способу життя тощо.
5.5.2. Учнівське самоврядування здійснюється учнями безпосередньо і через органи учнівського самоврядування.
5.5.3. Учнівське самоврядування може діяти на рівні закладу освіти та окремих класів.
5.5.4. Органи учнівського самоврядування утворюються за ініціативою учнів та можуть бути одноособовими, колегіальними, а також можуть мати різноманітні форми і назви.
5.5.5. Керівник закладу освіти сприяє та створює умови для діяльності органів учнівського самоврядування.
5.5.6. Органи учнівського самоврядування мають право проводити за погодженням з керівником закладу освіти організаційні, просвітницькі, наукові, спортивні, оздоровчі та інші заходи та/або ініціювати їх проведення перед керівництвом закладу освіти.
5.5.7. Засади учнівського самоврядування визначаються Законом ,,Про повну загальну середню освіту” та положенням про учнівське самоврядування закладу освіти.
5.6. Органи самоврядування працівників закладу освіти
5.6.1. Вищим органом громадського самоврядування працівників закладу освіти є загальні збори трудового колективу закладу освіти. Порядок та періодичність скликання (не менш як один раз на рік), порядок прийняття рішень, чисельність, склад загальних зборів трудового колективу, інші питання діяльності, що не врегульовані законодавством, визначаються цим статутом і колективним трудовим договором (за наявності) закладу освіти.
5.6.2. Загальні збори трудового колективу:
- розглядають та схвалюють проєкт колективного договору;
- затверджують правила внутрішнього трудового розпорядку;
- визначають порядок обрання, чисельність, склад і строк повноважень комісії з трудових спорів;
- обирають комісію з трудових спорів;
- можуть утворювати комісію з питань охорони праці та здійснювати інші повноваження, визначені законодавством.
5.7.1. Батьківське самоврядування здійснюється батьками учнів як безпосередньо, так і через органи батьківського самоврядування, з метою захисту прав та інтересів учнів, організації їх дозвілля та оздоровлення, громадського нагляду (контролю) в межах повноважень, визначених освітнім законодавством, цим Статутом та положенням про батьківське самоврядування закладу освіти, що затверджується загальними зборами уповноважених представників батьків кожного з класів закладу освіти.
5.7.2. Батьки мають право:
- утворювати різні органи батьківського самоврядування (в межах класу, закладу освіти, за інтересами тощо);
- розглядати будь-які питання і приймати рішення, крім тих, що належать до компетенції інших органів управління чи органів громадського самоврядування закладу освіти.
5.7.4. Рішення органу батьківського самоврядування з питань організації освітнього процесу та/або діяльності закладу освіти можуть бути реалізовані винятково за рішенням керівника закладу освіти, якщо таке рішення не суперечить законодавству.
5.7.5. Рішення, заходи та форми батьківського самоврядування не повинні призводити до надання учасникам освітнього процесу привілеїв чи обмежень за будь-якою ознакою, порушувати їхні права та/або законні інтереси, а також не можуть бути підставою для прийняття управлінських рішень, що не відповідають законодавству.
5.7.6. Органи батьківського самоврядування мають право, але не зобов’язані оформляти свої рішення відповідними протоколами. Працівники закладу освіти не мають права втручатися в діяльність батьківського самоврядування, а також збирати чи зберігати протоколи засідань органів батьківського самоврядування.
5.8. За рішенням засновника може створюватися наглядова (піклувальна) рада закладу освіти.
5.9. Згідно ст. 29 Закону України „Про освіту”, за рішенням Засновника, створена Піклувальна рада закладів освіти Решетилівської міської ради.
5.10. При здійсненні власної діяльності Піклувальна рада не може втручатися в освітній процес, порушувати автономію закладів освіти та академічну свободу учасників освітнього процесу.
5.10.1. Діяльність Піклувальної ради полягає у:
- аналізі та оцінці діяльності закладу освіти і їх керівників у сфері освітньої та фінансово-господарської діяльності;
- проведенні моніторингу виконання кошторису закладу освіти і внесенні відповідних рекомендацій та пропозиції, що є обов’язковими для розгляду керівником закладу освіти;
- розробці пропозиції до стратегій та перспективних планів розвитку закладів освіти, аналізі стану їх виконання;
- сприянні залученню до закладів освіти додаткових джерел фінансування, що не заборонені законом;
- сприянні залученню закладів освіти до кращих практик освітньої діяльності, налагодженню зв’язків з провідними установами у освітній та наукових галузях згідно до визначених закладами освіти пріоритетів.
- отримувати з усіх незаборонених законами джерел інформацію для виконання своїх повноважень, у тому числі направляти до розпорядників інформації запити на публічну інформацію;
- здійснювати широку комунікацію із учасниками освітнього процесу, громадськістю, меценатами, органом управління освітою, суб’єктами підвищення кваліфікації, управлінням Державної служби якості освіти України тощо з метою підвищення якості освіти;
- звернутися до Державної служби якості освіти України щодо проведення позапланового інституційного аудиту певного закладу освіти;
- на підставі проведеної оцінки діяльності закладу освіти вносити пропозиції засновнику подання про відзначення або заохочення керівника закладу освіти;
- за наявності підтверджених грунтовних підстав вносити Засновнику закладу освіти подання про притягнення керівника закладу освіти до дисциплінарної відповідальності з підстав, визначених законом;
- звертатися до третіх осіб з метою залучення додаткових ресурсів (фінансових, інформаційних, організаційних тощо) до закладу освіти;
- заслуховувати на загальних зборах трудового колективу звіт керівника закладу освіти;
- брати участь у роботі колегіальних органів управління закладом освіти з правом дорадчого голосу;
- сприяти стимулюванню творчої праці педагогічних працівників, учнів;
- здійснювати інші повноваження, визначені установчими документами закладу освіти.
- розробляти порівняльний аналіз по результатам навчання, матеріальною базою, кадровим забезпеченням між рівними закладами освіти одного рівня освіти та надає пропозиції засновнику та керівнику щодо розвитку закладу освіти (підвищення кваліфікації, співпраці закладів між собою, розвитку мережевої форми здобуття, оптимізації мережі закладів освіти, зміцнення матеріально-технічної бази тощо);
- брати участь у сесіях міської ради при розгляді питань, що стосуються закладів освіти з правом дорадчого голосу.
5.10.2. Піклувальний раді не можуть бути передані повноваження засновника або відділу (управління) освітою.
5.10.3 Піклувальна рада за результатами роботи готує річний звіт та подає його до розгляду Колегії відділу освіти.
6.1. Заклад освіти формує відкриті та загальнодоступні ресурси з інформацією про свою діяльність та оприлюднює таку інформацію.
6.2. Заклад освіти забезпечує на офіційному веб-сайті закладу відкритий доступ до інформації про свою діяльність та документів, зокрема до:
- Статуту;
- ліцензії на провадження освітньої діяльності;
- структури та органів управління закладом освіти;
- кадрового складу закладу освіти згідно з ліцензійними умовами;
- освітніх програм, що реалізуються в закладі освіти, та переліку освітніх компонентів, що передбачені відповідною освітньою програмою;
- території обслуговування, закріпленої за закладом освіти;
- фактичної кількості осіб, які навчаються у закладі освіти;
- мови (мов) освітнього процесу;
- наявності вакантних посад, порядку і умов проведення конкурсу на їх заміщення (у разі його проведення).
VІІ. РЕОРГАНІЗАЦІЯ АБО ЛІКВІДАЦІЯ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ
7.1. Рішення про реорганізацію або ліквідацію закладу освіти приймає Засновник або суд.
7.2. Реорганізація закладу освіти відбувається шляхом злиття, приєднання, поділу, перетворення, виділення.
7.3. Ліквідація проводиться комісією, призначеною Засновником, а у випадках ліквідації за рішенням суду – комісією, призначеною цим органом. З часу призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження щодо управління закладом освіти. Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно закладу освіти, виявляє його дебіторів і кредиторів і розраховується з ними, складає ліквідаційний баланс і представляє його засновнику. Засновник приймає рішення щодо майна закладу, що залишилось.
7.4. У випадку реорганізації права та зобов'язання закладу освіти переходять до правонаступників відповідно до чинного законодавства України .
7.5. При реорганізації чи ліквідації закладу здобувачі освіти закладу повинні бути забезпечені загальною середньою освітою в іншому закладі освіти, відповідно до чинного законодавства України. Працівникам гарантується дотримання їхніх прав та інтересів відповідно до чинного Кодексу законів про працю України.
VIII. ЗМІНИ ТА ДОПОВНЕННЯ ДО СТАТУТУ
8.1. Зміни та доповнення до Статуту здійснюються рішенням засновника за поданням відділу освіти Решетилівської міської ради.
8.2. Цей Статут набирає чинності після його затвердження та реєстрації уповноваженим для цього органом.
8.3. Зміни та доповнення до цього Статуту оформлюються шляхом викладення Статуту в новій редакції, затверджуються Засновником, та набувають юридичної сили після державної реєстрації.