ОПИС ДОКУМЕНТУ

Автор:

Момот Д.С.

Доповідач:

Момот Д.С.

Статус:

Прийнятий в цілому

Дата:

08.02.2024

ДРУК ПРОЄКТУ РІШЕННЯ

ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 47
Про затвердження Стратегічного Плану інтеграції внутрішньопереміщених осіб у Решетилівську міську територіальну громаду на 2024-2025 роки

РЕШЕТИЛІВСЬКА МІСЬКА РАДА
ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
(сорок третя сесія восьмого скликання)
 
РІШЕННЯ
 
09 лютого 2024 року                     м. Решетилівка                            №      -43-VIIІ
 
Про затвердження Стратегічного
Плану  інтеграції  внутрішньо
переміщених осіб у Решетилівську
міську територіальну громаду
на 2024-2025 роки
 
Відповідно до Закону України ,,Про місцеве самоврядування в Україні”, з метою організаційного забезпечення реалізації прав та свобод внутрішньо переміщених осіб на території Решетилівської міської ради, враховуючи висновки спільних постійних комісій міської ради, Решетилівська міська рада
ВИРІШИЛА:
 
          1. Затвердити Стратегічний план інтеграції внутрішньо переміщених осіб у Решетилівську міську територіальну громаду на 2024-2025 роки, додається.
          2. Виконання Стратегічного плану інтеграції внутрішньо переміщених осіб у Решетилівську міську територіальну громаду на 2024-2025 роки покласти на відділ сім’ї, соціального захисту та охорони здоров’я виконавчого комітету міської ради (Момот Дмитро), а контроль за його виконанням - на постійну комісію з питань освіти, культури, спорту, соціального захисту та охорони здоров’я (Бережний Віктор).
 
 
 
Міський голова                                   Оксана ДЯДЮНОВА



 
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішення Решетилівської
міської ради восьмого скликання
09 лютого 2024 року
№_____ -43-VIII
 
 
СТРАТЕГІЧНИЙ ПЛАН
інтеграції внутрішньо переміщених осіб
у Решетилівську міську територіальну громаду
на 2024-2025 роки
 
Загальна частина
Стратегічний план інтеграції внутрішньо переміщених осіб у Решетилівську міську територіальну громаду на 2024-2025 роки (далі - Стратегічний план) направлений на реалізацію державної політики щодо внутрішнього переміщення на період до 2025 року, виконання Програми комплексної підтримки внутрішньо переміщених осіб на період 2023-2024 років Полтавської області, Стратегії розвитку Решетилівської міської територіальної громади до 2027 року та враховує фактичні умови життєдіяльності громади станом на грудень 2023 року.
Стратегічний план направлений на сприяння повноцінній інтеграції внутрішньо переміщених осіб (далі - ВПО) шляхом створення належних умов і практичного їх залучення до формування та реалізації місцевих політик, використання спрямування потенціалу, навичок, практичних компетенцій ВПО та наявних можливостей задля сталого розвитку Решетилівської міської територіальної громади. Особливістю Стратегічного плану є те, що його реалізація забезпечується в умовах обмежених ресурсів під час воєнного стану та в повоєнний період.
Під час розроблення Стратегічного плану проведено кабінетне дослідження та здійснено аналіз статистичних даних, враховано результати вивчення фактичної ситуації в Решетилівській міській територіальній громаді, що супроводжує процеси адаптації та інтеграції ВПО. З метою виявлення нагальних потреб та поглядів мешканців, зокрема, ВПО, вивчення їх навичок та компетенцій, напрацювання ідей, пропозицій та рекомендацій щодо шляхів вирішення нагальних та актуальних питань, проблем і викликів, які постають перед ВПО, проведено онлайн-опитування “Разом, як вдома!”, публічні консультації у формі стратегічної сесії CivicLab та реаліті-гри Uchange, фокус-групи зі старостами старостинських округів в дистанційному форматі, особисті інтерв’ю з представниками Решетилівської міської територіальної громади. Здійснено дослідження наявного процесу ведення обліку ВПО, його механізму та особливостей, подальшої взаємодії ВПО з органами місцевого самоврядування. На підставі отриманих даних сформовано концепцію “Кластеру можливостей”, який є допоміжним інструментом для інтеграції ВПО за умови його запровадження. Здійснено вивчення наявного механізму залучення ВПО до учасницьких процесів розробки рішень з метою врахування їх думки щодо розвитку громади в умовах війни та в повоєнний період.
Стратегічний план розроблено у тісній співпраці із громадською організацією “Форум розвитку громадянського суспільства” в рамках виконання проєкту “Внутрішньо переміщені особи інтегруються у громади Полтавської області», який реалізується у спільній взаємодії Полтавської обласної ради, Градизької селищної ради, Зіньківської міської ради, Решетилівської міської ради за підтримки Європейського Союзу та Міжнародного фонду «Відродження» в рамках спільної ініціативи «Європейське Відродження України» та в партнерстві з асоціацією “Полтавська обласна асоціація органів місцевого самоврядування” і громадською організацією “Коліщата”.
 
Статистичні дані
Згідно зі статистичними даними, станом на 01.07.2023, загальна кількість населення Решетилівської міської територіальної громади становить:
  • у 2021 році - 26033 особи (зі статусом ВПО 0 осіб);
  • у 2022 році - 26249 осіб (зі статусом ВПО 4244 особи);
  • у 2023 році - 25784 особи (зі статусом ВПО 3014 осіб).
Доля жителів Решетилівської міської територіальної громади серед загальної кількості жителів Полтавської області у 2021 році становить 1,9%, у 2022 році - 1,94%, у 2023 році – 1,86%. При цьому, доля ВПО серед загальної кількості жителів Решетилівської міської територіальної громади у 2022 році становить 16,17%.
Кількість осіб з інвалідністю, які мають статус ВПО, зареєстрованих на території Решетилівської міської територіальної громади становить 5 осіб. Доля осіб з інвалідністю серед загальної кількості зареєстрованих у громаді ВПО становить 0,12%.
На територію громади релоковано 3 суб’єкти господарської діяльності.
 
Основні проблеми внутрішньо переміщених осіб
За результатами проведення опитування та публічних консультацій були виявлені проблеми, з якими стикаються ВПО, та які стоять на заваді реалізації їх навичок, потенціалу чи практичного досвіду у громаді.
Вирішення частини таких проблемних питань знаходиться в межах повноважень органів місцевого самоврядування, а деякі належать до сфери впливу центральних органів виконавчої влади, через що їх вирішення потребує задіяння більш системних механізмів впливу, зокрема звернення до суб’єктів законодавчої ініціативи та внесення змін до чинного законодавства.
Загалом, виявлені проблеми та отримані пропозиції можна віднести до таких загальних сфер: комунікація, збір, обробка, поширення інформації, застосування інструментів громадської ініціативи, залучення до діалогу, працевлаштування та підтримка бізнесу, задоволення першочергових потреб, проведення заходів, які сприяють процесу інтеграції.
Проблеми, які визначені як найактуальніші, можна розподілити за такими напрямками:
- відсутність вільних робочих місць або їх невідповідність очікуванням (за фахом/ кваліфікацією, рівнем оплати праці, процедурою працевлаштування, віддаленість населених пунктів, де пропонується працевлаштування);
- недостатня розвиненість соціальної, виробничої, транспортної інфраструктури та сфери обслуговування на території громади, її невідповідність очікуванням (віддаленість будівель органів місцевого самоврядування, магазинів, шкіл, лікарень, аптечних пунктів, відсутність або недостатня кількість дитячих та юнацьких гуртків, секцій (зокрема, безкоштовних) у старостинських округах;
- ускладнене транспортне сполучення між населеними пунктами громади (графік, інтервал руху), незадовільний стан доріг;
- недостатній зворотній зв’язок та із внутрішньо переміщеними особами задля отримання актуальної інформації про потреби, проблемні питання, які потребують вирішення, запити тощо з метою налагодження процесу їх інтеграції;
- низький рівень залучення внутрішньо переміщених осіб на рівних умовах з мешканцями(ками) до процесів прийняття рішень місцевого значення у Решетилівській громаді;
- відсутність адаптованих інструментів громадської участі задля врахування думок і потреб ВПО в рішеннях місцевої влади, що їх стосуються;
- неналежний рівень задоволення першочергових потреб людини або невідповідність очікуванням (відсутність тимчасового/ соціального/ вільного/ недороговартісного житла, недостатність гуманітарної допомоги/ продуктів харчування тощо);
- складний психологічний, духовний та фізичний стан (здоров’я) ВПО (особистий стан, недостатність відповідної психологічної/ реабілітаційної допомоги для дітей та дорослих на містах, психологічний бар’єр та побоювання дискримінації за статусом ВПО та за мовною ознакою);
- відсутність комунікаційних майданчиків для спілкування ВПО різних вікових категорій, що провокує поглиблення зневіри та стає перепоною у встановленні зв'язків між ВПО та місцевими жителями(ками) (між собою, з представниками громади та ОМС, у формі заходів різного спрямування та тематики (тренінги, коворкінги, хаби тощо));
- недостатній рівень інформування ВПО (недоотримання інформації щодо задоволення першочергових потреб, зокрема про житло, заклади, підприємства, організації, їх розташування, стосовно особливостей роботи громадського транспорту, органів громадського правопорядку, умови отримання соціальних та інших послуг тощо).
 
Стратегічні цілі та шляхи розв’язання проблем
Визначення цілей Стратегічного плану ґрунтується на оцінці викликів, пов’язаних з процесом внутрішнього переміщення внаслідок збройної агресії проти України, результатів вивчення фактичної ситуації та виявлення нагальних потреб, проблем та поглядів ВПО у процесі їх інтеграції в Решетилівську міську територіальну громаду.
 
Стратегічна ціль 1. Людський капітал.
Головним завданням цілі є: виявлення, збереження та розвиток людського капіталу через інтеграцію ВПО в громаді.
Людський капітал – це сукупність знань, навичок та досвіду людей, їх економічна цінність, перспективність та відповідність потребам громади. ВПО первинно є людським капіталом як якісна цінність, у тому числі для майбутнього розвитку громади.
Основою для реалізації цілі є:
- вивчення наявного потенціалу (навичок, компетенцій тощо) та потреб ВПО;
- дослідження наявних можливостей громади, за допомогою яких вона може застосувати потенціал та задовольнити потреби ВПО;
- дослідження зовнішніх можливостей, які можливо залучити задля підтримки ВПО та розвитку громади.
Вивчення наявного потенціалу ВПО здійснюється за допомогою інноваційного інструменту “Кластер можливостей”, який інтегрується у наявний реєстр ВПО. Запровадження “Кластеру можливостей” допоможе здійснювати якісний збір та аналіз статистичних даних щодо ВПО, включаючи рівень їх знань, навичок, компетенцій, які можуть ефективно та належним чином використовуватись для розвитку громади та сприятимуть процесу повноцінної інтеграції у громаду. Фактично, його запровадження відповідає завданням, визначеним у Стратегії державної політики щодо внутрішнього переміщення на період до 2025 року та Програми комплексної підтримки внутрішньо переміщених осіб на період 2023-2024 років Полтавської області щодо запровадження механізму збору даних та оцінки потреб ВПО з метою їх подальшого задоволення з урахуванням критеріїв уразливості.
Основним завданням, необхідним для реалізації цілі, є:
  • впровадження механізму “Кластер можливостей” та впорядкування локальних реєстрів ВПО;
  • розробка та впровадження уніфікованої процедури отримання інформації про можливості громади і потенціал ВПО;
  • проведення моніторингу та оцінки стану інтеграції ВПО.
Ключовими показниками результативності є:
  • кількість ВПО, які зареєструвались на території громади і стали її повноправними членами;
  • використання механізму “Кластер можливостей” з метою отримання інформації про потенціал ВПО;
  • здійснення періодичного моніторингу та оцінки стану інтеграції ВПО з використанням механізму “Кластер можливостей”;
  • кількість осіб, які змінили місце реєстрації на поточну громаду та зняли статус ВПО.
 
Стратегічна ціль 2. Економічно розвинена та інвестиційно приваблива громада.
Головним завданням цілі є: залучення потенціалу ВПО до розвитку сфер життєдіяльності та реалізації локальних політик громади.
Громада має запропонувати можливості залучення потенціалу ВПО задля подальшого економічного розвитку та, у майбутньому, розбудови інвестиційної привабливості. Пріоритетом має бути створення сприятливих умов для забезпечення ВПО робочими місцями. Саме ця цільова аудиторія, як одна з вразливих груп, є однією з найбільш підтримуваних в рамках кредитно-інвестиційних механізмів, конкурсів, грантів, проектів та програм підтримки. Додаткову увагу слід приділити питанням самозайнятості ВПО, мотивації їх до відкриття власного бізнесу. Особливо актуальним це питання є в сільській місцевості, де можливості для працевлаштування на підприємствах, установах, організаціях більш обмежені, ніж в більших населених пунктах.
Будь-яке навчання вважається інвестиціями у людський капітал, що підвищує його економічну цінність. Воно є важливою частиною інтеграційних процесів ВПО у громаду та сприяє соціальній згуртованості. З цією метою необхідно проводити спільні для ВПО і корінного населення публічні заходи різного спрямування, організовувати інформаційні кампанії щодо можливості отримання знань, проходження курсів, тренінгів, спортивних, культурних заходів, перекваліфікації, неформальної освіти, забезпечити рівний доступ до них для різних категорій мешканців: дітей, молоді, людей похилого віку, ветеранів, осіб з інвалідністю та інших. До проведення таких заходів, крім органів місцевого самоврядування, необхідно залучати спеціалістів на волонтерських засадах, міжнародні, благодійні громадські та інші сторонні організації на безкоштовній основі.
Основними завданнями, необхідними для реалізації цілі, є:
- провести інвентаризацію підприємств, установ та організацій комунальної і приватної форм власності, до роботи на яких потенційно можуть бути залучені ВПО;
- визначити та створити додаткові “робочі квоти” для ВПО на підприємствах різних форм власності;
- розробити та подати на гранти проєкти, цільовою аудиторією яких є ВПО;
- здійснити підтримку зайнятості та самозайнятості ВПО із залученням регіональної/ державної програм підтримки та за рахунок позадержавних проектів та програм;
- організувати/ сприяти організації навчальних заходів з основ підготовки грантових заявок та складання кошторисів для представників ОМС із залученням ВПО та інших зацікавлених осіб;
- підготувати збірку напрацьованих проектів для потенційних донорів та інвесторів, сприяти її поширенню, шляхом участі в національних та міжнародних форумах і конференціях з метою залучення ресурсів на їх реалізацію;
- організувати/ сприяти організації спільних для ВПО і членів територіальної громади освітніх та навчальних заходів, забезпечивши рівний доступ до них;
- організувати інформаційні кампанії щодо можливості отримання знань, проходження курсів, тренінгів, перекваліфікації, неформальної освіти тощо від сторонніх організацій.
Ключовими показниками результативності є:
- частка ВПО, працевлаштованих на вакантні місця, виявлені внаслідок виконаної інвентаризації підприємств, установ та організацій комунальної та приватної форм власності;
- частка працевлаштованих ВПО в межах “робочих квот”, створених на підприємствах різних форм власності;
- обсяг фактичних інвестицій, грантової підтримки, додаткових ресурсів, отриманих в результаті подання на відбори проектів та грантових заявок, цільовою аудиторією яких є ВПО;
- практичне використання ВПО переваг регіональної/ державної програм, позадержавних проектів та програм підтримки зайнятості при працевлаштуванні, відкритті та веденні власного бізнесу;
- кількість проведених за сприяння навчальних заходів з основ написання грантових заявок та складання кошторисів для ВПО та інших зацікавлених осіб;
- кількість напрацьованих проектів за результатами навчання;
- кількість проведених за сприяння спільних для ВПО і членів територіальної громади освітніх та навчальних заходів на умовах рівного доступу, зокрема і кількість учасників, які взяли участь у таких заходах;
- кількість проведених інформаційних кампаній щодо можливості отримання знань, проходження курсів, тренінгів, перекваліфікації, неформальної освіти тощо від сторонніх організацій, зокрема показники охоплення і поінформованості цільових груп за результатами проведення таких кампаній.
 
Стратегічна ціль 3. Відповідальні та спроможні жителі.
Головним завданням цілі є: забезпечити права і свободи ВПО шляхом створення належних умов і приведення у відповідність нормативно-правових актів, що регулюють політику з питань внутрішньо переміщених осіб на місцевому рівні.
Процес інтеграції є успішним за умов, коли ВПО будь-якої статі і віку можуть в повному обсязі користуватися своїми конституційними правами і свободами, а також виконувати обов’язки без будь-якої дискримінації. Громада забезпечує ВПО такі умови шляхом долучення ВПО до формування та реалізації політик, налагодження ефективної взаємодії на засадах партнерства.
Прийняте в рамках реалізації проєкту «ВПО інтегруються у громади (Полтавська область)» за підтримки Європейського Союзу та Міжнародного Фонду «Відродження» в рамках спільної ініціативи «Європейське Відродження України» положення про публічні консультації з жителями та внутрішньо переміщеними особами в Решетилівській міській територіальній громаді, затверджене рішенням Решетилівської міської ради від 22 грудня 2023 №1756-42-VІІІ (далі - Положення про публічні консультації), потенційно забезпечує рівні можливості для членів територіальної громади та ВПО долучатись до процесів прийняття рішень місцевого значення у громаді. Чинний інструмент публічних консультацій містить декілька їх видів: публічне громадське обговорення, вивчення громадської думки, адресні консультації.
Залучення ВПО до процесу прийняття рішень міською радою може відбуватись за допомогою Ради з питань внутрішньо переміщених осіб - спеціального консультативно-дорадчого органу, що утворюється при міській раді з метою реалізації місцевої політики у сфері забезпечення й захисту прав та інтересів ВПО.
У процесі інтеграції ВПО у громаду вагому роль відіграє комунікація. Необхідно забезпечити доступ до достовірної та актуальної інформації про наявні послуги та можливості, налагодити діалог з населенням. Це досягається шляхом створення комунікаційних майданчиків на принципах інформаційної та фізичної безбар’єрності та через проведення спільних освітніх, соціальних, культурних, спортивних, навчальних та інших заходів, інформаційних кампаній, спрямованих на мирне співіснування та соціальну згуртованість. Заходи мають бути направлені на різні категорії: діти, молодь, люди похилого віку, особи з інвалідністю, ветерани, багатодітні сім’ї та інші.
За результатами проведення онлайн-опитування та публічних консультацій, старости старостинських округів є найпершими з кола посадовців, з якими комунікують ВПО, до яких звертаються за допомогою, необхідною інформацією тощо. На цей час їх співпраця є тісною та носить не одноразовий характер. Старост старостинських округів можливо залучити як таких, що користуються довірою у ВПО, та можуть представляти їх інтереси, лобіювати вирішення нагальних питань.
Основними завданнями, необхідними для реалізації цілі, є:
- впровадити практично норми Положення про публічні консультації з жителями та внутрішньо переміщеними особами з питань, віднесених до компетенції органів місцевого самоврядування;
- включити до орієнтовного плану проведення публічних консультацій питання, які стосуються ВПО;
- організувати інформаційно-просвітницьку кампанію, направлену на залучення до публічних консультацій/ надання пропозицій ВПО;
- долучити до участі в публічних консультаціях ВПО;
- утворити та налагодити діяльність Ради з питань внутрішньо переміщених осіб відповідно до стандартів і принципів роботи консультативно-дорадчих органів;
- організувати навчальні тренінги щодо засад роботи та функцій Ради з питань внутрішньо переміщених осіб для осіб зі статусом ВПО, старост старостинських округів, інститутів громадянського суспільства та інших зацікавлених осіб;
- спонукати ВПО до створення ініціативних груп для представництва їх питань у різних сферах, включення їх до складу Ради з питань внутрішньо переміщених осіб;
- трансформувати наявні у громаді інструменти громадської участі шляхом розширення кола учасників і включення ВПО;
- організувати спільні освітні, соціальні, культурні, спортивні, навчальні та інші заходи відповідно потреб і запитів ВПО;
- розробити і подати проєкти та грантові заявки, які передбачають облаштування комунікаційних майданчиків, інформаційних хабів, громадських просторів для використання в інтересах ВПО та членів територіальної громади, з метою залучення додаткових ресурсів у вигляді грантів, донорських коштів тощо;
- залучати старост старостинських округів в якості представників інтересів ВПО, використовувати старостати як комунікаційні майданчики.
Ключовими показниками результативності є:
- кількість проведених публічних консультацій відповідно до норм Положення про публічні консультації з громадськістю з питань, віднесених до компетенції органів місцевого самоврядування;
- відсоток врахованих у рішеннях міської ради пропозицій, наданих під час проведення публічних консультацій з питань, які стосуються ВПО;
- кількість проведених інформаційно-просвітницьких кампаній, направлених на залучення до публічних консультацій/ надання пропозицій до питань, що стосуються ВПО;
- утворення та належний рівень функціонування Ради з питань внутрішньо переміщених осіб відповідно до стандартів, принципів та визначених індикативних показників результатів діяльності роботи консультативно-дорадчих органів;
- підвищення рівня спроможності представників Ради з питань внутрішньо переміщених осіб, старост старостинських округів, інститутів громадянського суспільства та інших зацікавлених осіб за результатами проведення навчального заходу щодо засад роботи та функцій Ради з питань внутрішньо переміщених осіб в частині захисту прав і свобод осіб зі статусом ВПО;
- кількість утворених ініціативних груп із числа ВПО, що представляють інтереси у різних сферах, їх діяльність у складі Ради з питань внутрішньо переміщених осіб, зокрема і кількість проведених ними адвокаційних кампаній щодо зміни політик в інтересах ВПО і частка успішних із загальної їх кількості;
- кількість використаних ВПО відмінних від публічних консультацій інструментів громадської участі;
- рівень інформування ВПО з питань, які стосуються реалізації їх прав, з використанням різних ресурсів у доступному форматі;
- кількість спільних освітніх, соціальних, культурних, спортивних, навчальних та інших заходів, зокрема і вплив на інтеграцію ВПО, що відбувся за результатами їх успішного проведення;
- кількість комунікаційних майданчиків, інформаційних хабів, громадських просторів, облаштованих за рахунок додаткових ресурсів у вигляді грантів, донорських коштів, їх використання в інтересах ВПО та членів територіальної громади, зокрема вплив на інтеграцію ВПО, що відбувся за результатами їх успішної реалізації;
- частка представлення інтересів ВПО старостами старостинських округів, робота старостатів зокрема як комунікаційних майданчиків в загальній кількості питань, що ними ініціюється/ розглядається.
 
Очікувані результати реалізації Стратегічного плану
Практичне виконання завдань та заходів у межах Стратегічного плану дозволить покращити місцеву політику з питань ВПО, а також розв’язувати проблеми та мінімізувати негативні наслідки, пов’язані з ВПО. В процесі його реалізації буде створено умови, за яких ВПО зможуть в повному обсязі користуватися своїми конституційними правами без будь-якої дискримінації, в тому числі за походженням чи фактом внутрішнього переміщення. Це сприятиме процесу їх повноцінної інтеграції у Решетилівську міську територіальну громаду, зростанню рівня та якості життя, поліпшенню соціально-економічної ситуації в громаді.
Очікуваними результатами реалізації Стратегічного плану слід вважати такі:
1) короткострокові результати: створено належні умови і оновлене нормативно-правове поле, що спонукає ВПО інтегруватись в життя громади, а процес адаптації, що потребує значних ресурсів з боку Решетилівської міської ради - скорочується в часі, оптимізується та відбувається ефективніше;
2) середньострокові результати: людський капітал збільшується за рахунок новозареєстрованих (з числа ВПО) на території членів територіальної громади, а їх потенціал стає основою і сприяє економічному зростанню та інвестиційної привабливості громади, а жителі і жительки громади стають спроможними впливати на її розвиток.
3) вплив: рівень життя мешканців(ок) громади відповідає соціальним стандартам.
Очікувані результати виконання стратегічних цілей із зазначенням запланованого строку досягнення цільових показників детально наведено в Заходах з реалізації Стратегічного плану.

Порядок проведення моніторингу, оцінки результатів реалізації Стратегічного плану та звітування
У рамках проведення моніторингу передбачається підготовка інформації про стан виконання завдань та заходів Стратегічного плану відповідальними особами, на яких покладено їх виконання.
Оцінка результатів реалізації Стратегічного плану здійснюється на підставі даних про стан виконання завдань і заходів Стратегічного плану, враховує ключові показники ефективності та рівень досяжності його цільових показників на підставі визначених індикаторів у заплановані строки.
Дані оцінки результатів реалізації Стратегічного плану входять до звіту про його виконання. Звіт складається щорічно до 20 січня наступного за звітним роком з наступним його оприлюдненням на офіційному сайті міської ради.
Контроль за виконанням Стратегічного плану здійснюється профільною постійною комісією.
До висвітлення питань реалізації Стратегічного плану залучаються засоби масової інформації.
Ключовими зведеними індикаторами інтеграції ВПО в частині досягнення цілей і виконання завдань стратегічного плану зокрема пропонується вважати наступні:
 
Назва індикативного показника Одиниця виміру
1 Середній час адаптації ВПО на території громади місяць
2 Ресурсне забезпечення адаптації ВПО - середня кількість ресурсів (фінансова і матеріальна допомога, житло, працевлаштування, соціальний супровід тощо), виділених Решетилівською міською радою на одну особу бали
3 Ефективність адаптації ВПО – співвідношення ресурсного забезпечення адаптації ВПО до середнього часу адаптації ВПО коефіцієнт
4 Рівень інтеграції ВПО - частка ВПО, які інтегрувались (кількість ВПО, які зареєструвались на території громади і втратили статус ВПО, від загальної кількості ВПО, які мешкають на території громади) %
5 Рівень адаптації ВПО - частка ВПО які успішно завершили етап адаптації від загальної кількості ВПО, які мешкають на території громади) %
6 Ефективність інтеграції ВПО – співвідношення кількості ВПО, які адаптувались до кількості ВПО, які успішно інтегрувались коефіцієнт
7 Рівень реінтеграції ВПО – частка ВПО, що повернулись на попереднє місце реєстрації (в рідну громаду) до загальної кількості ВПО громади (показник варто розраховувати в розрізі груп, що: 1) успішно завершили, або 2) ще перебувають на етапі адаптації, а також 3) інтегрувались – тобто змінили місце реєстрації на попереднє %
 
Дані показників пропонованих індикаторів рекомендується отримувати з урахуванням гендерної компоненти (різного віку, статі і соціального статусу), а також різних цільових груп, зокрема, але не виключно: громадськість, бізнес, представники(ці) інститутів громадянського суспільства.
 
Фінансове забезпечення реалізації Стратегічного плану
Реалізація завдань та заходів Стратегічного плану передбачає збереження фінансових ресурсів Решетилівської міської ради та залучення додаткових ресурсів з інших позабюджетних джерел, зокрема: міжнародної технічної допомоги, грантові кошти, донорські і партнерські ресурси тощо.
 
 
ЗАХОДИ З РЕАЛІЗАЦІЇ СТРАТЕГІЧНОГО ПЛАНУ
інтеграції внутрішньо переміщених осіб у Решетилівську міську територіальну громаду
на 2024-2025 роки
 
Найменування завдання Найменування заходу Відповідальний за виконання Строк виконання Залучення ресурсів Очікувані результати виконання/ індикатори результативності  
Стратегічна ціль 1. Людський капітал.
Головне завдання цілі: виявлення, збереження та розвиток людського капіталу через інтеграцію ВПО в громаді
1.1. Запровадити механізм “Кластер можливостей” та уніфіковану процедуру отримання інформації про можливості громади і потенціал ВПО, виконувати моніторинг та оцінку стану їх інтеграції 1.1.1. Заходи із запровадження механізму “Кластер можливостей” та уніфікованої процедури отримання інформації про можливості громади і потенціал ВПО Міська рада та її виконавчий комітет І-ІІ квартали 2024 року Не потребує фінансування Використання механізму “Кластер можливостей” з метою отримання інформації про потенціал ВПО
1.1.2. Моніторинг та оцінка стану інтеграції ВПО Міська рада та її виконавчий комітет Кожного півріччя Не потребує фінансування Здійснення періодичного моніторингу та оцінки стану інтеграції ВПО з використанням механізму “Кластер можливостей”.
Кількість осіб, які змінили місце реєстрації на поточну громаду та зняли статус ВПО
Стратегічна ціль 2. Економічно розвинена та інвестиційно приваблива громада.
Головне завдання цілі: залучення потенціалу ВПО до розвитку сфер життєдіяльності та реалізації локальних політик в громаді
2.1. Провести інвентаризацію підприємств, установ та організацій комунальної і приватної форм власності, до роботи на яких потенційно можуть бути залучені ВПО 2.1.1. Інвентаризація підприємств, установ та організацій комунальної і приватної форм власності, до роботи на яких потенційно можуть бути залучені ВПО Міська рада та її виконавчий комітет, підприємства, установи, організації Постійно Не потребує фінансування Кількість виявлених вакантних місць, до роботи на яких потенційно можуть бути залучені ВПО
2.1.2. Працевлаштування ВПО на вакантні місця, виявлені внаслідок виконаної інвентаризації Міська рада та її виконавчий комітет, підприємства, установи, організації Постійно Не потребує фінансування Частка ВПО, працевлаштованих на вакантні місця, виявлені внаслідок виконаної інвентаризації
2.2. Визначити та створити “робочі квоти” для ВПО на підприємствах різних форм власності 2.2.1. Визначення та створення “робочих квот” для ВПО на підприємствах різних форм власності Керівники підприємств, установ, організацій Постійно Не потребує фінансування Кількість робочих місць, створених для ВПО в межах “робочих квот” на підприємствах різних форм власності
2.2.2. Працевлаштування ВПО в межах “робочих квот”, створених на підприємствах різних форм власності Керівники підприємств, установ, організацій Постійно Не потребує фінансування Частка ВПО, працевлаштованих в межах “робочих квот”, створених на підприємствах різних форм власності
2.3. Розробити та подати на гранти проєкти, цільовою аудиторією яких є ВПО 2.3.1. Розробка грантових проектів/ заявок, цільовою аудиторією яких є ВПО Міська рада та її виконавчий комітет За умови оголошення гранту Не потребує фінансування Кількість розроблених грантових проектів/ заявок, цільовою аудиторією яких є ВПО
2.3.2. Подання на гранти проектів/ заявок, цільовою аудиторією яких є ВПО Міська рада та її виконавчий комітет За умови оголошення гранту Не потребує фінансування Обсяг фактичних інвестицій, грантової підтримки, додаткових ресурсів, отриманих в результаті подання на відбори проектів та грантових заявок, цільовою аудиторією яких є ВПО
2.4. Здійснити підтримку зайнятості та самозайнятості ВПО із залученням регіональної/ державної програм підтримки та за рахунок позадержавних проектів та програм 2.4.1. Надання інформації та супровід ВПО протягом їх участі в регіональних/ державних програмах та позадержавних проектах, спрямованих на підтримку зайнятості та самозайнятості ВПО Міська рада та її виконавчий комітет Постійно Не потребує фінансування Практичне використання ВПО переваг регіональної/ державної програм, позадержавних проектів та програм підтримки зайнятості при працевлаштуванні, відкритті та веденні власного бізнесу. Успішні приклади.  
2.5. Організувати/ сприяти організації навчальних заходів з основ підготовки грантових заявок та складання кошторисів для представників ОМС із залученням ВПО та інших зацікавлених осіб 2.5.1. Навчальні заходи з основ підготовки грантових заявок та складання кошторисів для представників ОМС із залученням ВПО та інших зацікавлених осіб Міська рада та її виконавчий комітет/ сторонні організації за умови долучення Раз на півріччя Не потребує фінансування Кількість запланованих, проведених/ проведених за сприяння навчальних заходів з основ написання грантових заявок та складання кошторисів.
Кількість напрацьованих проектів за результатами навчання
2.6. Підготувати збірку напрацьованих проектів для потенційних донорів та інвесторів, сприяти її поширенню, зокрема шляхом участі в національних, міжнародних форумах і конференціях з метою залучення ресурсів на їх реалізацію 2.6.1. Підготовка збірки напрацьованих проектів для потенційних донорів та інвесторів Міська рада та її виконавчий комітет І-ІІІ квартали 2024 року періодичним оновленням Не потребує фінансування Готова збірка напрацьованих проектів для потенційних донорів та інвесторів (в електронному форматі, без використання фінансових ресурсів)
 
2.6.2. Поширення збірки напрацьованих проектів для потенційних донорів та інвесторів з метою залучення ресурсів на реалізацію таких проектів Міська рада та її виконавчий комітет Постійно з моменту підготовки Не потребує фінансування Кількість джерел, в яких на безкоштовній основі поширено збірку напрацьованих проектів для потенційних донорів та інвесторів
2.6.3. Участь в національних, міжнародних форумах і конференціях з метою поширення збірки, пошуку потенційних донорів, інвесторів, залучення їх ресурсів на реалізацію проектів Міська рада та її виконавчий комітет За умови проведення форумів, конференцій Не потребує фінансування Обсяг фактичних інвестицій, грантової підтримки, додаткових ресурсів, отриманих за результатом поширення збірки та участі у форумах, конференціях
2.7. Організувати/ сприяти організації спільних для внутрішньо переміщених осіб і членів територіальної громади освітніх та навчальних заходів, забезпечивши рівний доступ до них
 
2.7.1. Освітні та навчальні заходи на умовах рівного доступу, спільні для ВПО і членів територіальної громади Міська рада та її виконавчий комітет Не менше одного разу на квартал Не потребує фінансування Кількість запланованих, проведених/ проведених за сприяння освітніх та навчальних заходів, спільних для ВПО і членів територіальної громади на умовах рівного доступу.
Кількість учасників, які взяли участь у заходах
2.8. Організувати інформаційні кампанії щодо можливості отримання знань, проходження курсів, тренінгів, перекваліфікації, неформальної освіти тощо від сторонніх організацій
 
2.8.1. Інформаційні кампанії щодо можливості отримання знань, проходження курсів, тренінгів, перекваліфікації, неформальної освіти тощо від сторонніх організацій Міська рада та її виконавчий комітет Постійно за умови наявності інформації Не потребує фінансування Кількість запланованих та проведених інформаційних кампаній щодо можливості отримання знань, проходження курсів, тренінгів, перекваліфікації, неформальної освіти тощо від сторонніх організацій.
Показники охоплення і поінформованості цільових груп за результатами проведення таких кампаній
 
Стратегічна ціль 3. Відповідальні та спроможні жителі
Головне завдання цілі: забезпечити права і свободи ВПО шляхом створення належних умов і приведення у відповідність нормативно-правових актів, що регулюють політику з питань внутрішньо переміщених осіб на місцевому рівні
3.1. Впровадити практично норми Положення про публічні консультації з жителями та внутрішньо переміщеними особами в Решетилівській міській територіальній громаді 3.1.1. Розробка та затвердження орієнтовного плану проведення публічних консультацій Міська рада та її виконавчий комітет У 2024 році - з червня по грудень, у грудні 2024 року - на 2025 рік Не потребує фінансування Розроблений та затверджений орієнтовний план проведення публічних консультацій
3.1.2. Публічні консультації Міська рада та її виконавчий комітет Відповідно до орієнтовного плану проведення публічних консультацій Не потребує фінансування Кількість проведених публічних консультацій
3.2. Включити до орієнтовного плану проведення публічних консультацій питання, які стосуються ВПО, з подальшим винесенням на обговорення 3.2.1. Включення до орієнтовного плану проведення публічних консультацій питань, які стосуються ВПО Міська рада та її виконавчий комітет Відповідно до орієнтовного плану проведення публічних консультацій Не потребує фінансування Кількість (відсоток) питань, які стосуються ВПО, внесених до орієнтовного плану проведення публічних консультацій
3.3. Організувати інформаційно-просвітницьку кампанію, направлену на залучення до публічних консультацій/ надання пропозицій ВПО 3.3.1. Інформаційно- просвітницька кампанія, направлена на залучення до публічних консультацій/ надання пропозицій ВПО Міська рада та її виконавчий комітет Постійно Не потребує фінансування Кількість заходів, проведених у межах інформаційно- просвітницької кампанії, направленої на залучення ВПО до публічних консультацій/ надання пропозицій  
3.4. Долучити до участі в публічних консультаціях ВПО, зокрема з питань, які їх стосуються 3.4.1. Публічні консультації із залученням ВПО, під час яких обговорюються питання, які їх стосуються Міська рада та її виконавчий комітет Під час проведення публічних консультацій Не потребує фінансування Кількість ВПО, які долучились до публічних консультацій, зокрема з питань, які їх стосуються.
Кількість питань, які стосуються ВПО, винесених на публічні консультації.
Кількість (відсоток) врахованих у рішеннях міської ради пропозицій, наданих ВПО під час проведення публічних консультацій
3.5. Утворити та налагодити діяльність Ради з питань внутрішньо переміщених осіб відповідно до стандартів і принципів роботи консультативно-дорадчих органів 3.5.1. Утворення Ради з питань внутрішньо переміщених осіб Міська рада та її виконавчий комітет, ВПО І-ІІ квартали 2024 року Не потребує фінансування Ради з питань внутрішньо переміщених осіб, утворена при міській раді. Розпорядчий акт про утворення  
3.5.2. Стала діяльність Ради з питань внутрішньо переміщених осіб Міська рада та її виконавчий комітет Постійно Не потребує фінансування Належний рівень функціонування Ради з питань внутрішньо переміщених осіб відповідно до стандартів, принципів та визначених індикативних показників результатів діяльності роботи консультативно-дорадчих органів (кількість засідань, протоколів, розглянутих питань)  
3.6. Організувати навчальні тренінги щодо засад роботи та функцій Ради з питань внутрішньо переміщених осіб для ВПО, старост старостинських округів, інститутів громадянського суспільства та інших зацікавлених осіб 3.6.1. Навчальні тренінги щодо засад роботи та функцій Ради з питань внутрішньо переміщених осіб для ВПО, старост старостинських округів, інститутів громадянського суспільства та інших зацікавлених осіб
 
Міська рада та її виконавчий комітет ІІ-ІІІ квартал 2024 року, далі - за необхідності Не потребує фінансування Підвищення рівня спроможності представників Ради з питань внутрішньо переміщених осіб, старост старостинських округів, інститутів громадянського суспільства та інших зацікавлених осіб за результатами проведення навчального заходів (стала діяльність)  
3.7. Спонукати ВПО до створення ініціативних груп для представництва їх питань у різних сферах, включення їх до складу Ради з питань внутрішньо переміщених осіб
 
3.7.1. Заходи, направлені на спонукання ВПО до створення ініціативних груп для представництва їх інтересів у різних сферах, включення ВПО до складу Ради з питань внутрішньо переміщених осіб Міська рада та її виконавчий комітет, ВПО, Рада з питань внутрішньо переміщених осіб Постійно Не потребує фінансування Кількість утворених ініціативних груп.
Діяльність ВПО у складі Ради з питань внутрішньо переміщених осіб.
Кількість проведених ініціативними групами та Радою з питань ВПО адвокаційних кампаній щодо зміни політик в інтересах ВПО і частка успішних із загальної їх кількості
 
3.8. Трансформувати наявні у громаді інструменти громадської участі шляхом розширення кола учасників і включення ВПО 3.8.1. Заходи, направлені на трансформацію наявних у громаді інструментів громадської участі шляхом розширення кола учасників і включення ВПО Міська рада та її виконавчий комітет Протягом 2024 року Не потребує фінансування Кількість трансформованих інструментів громадської участі шляхом розширення кола учасників і включення ВПО.
Кількість відмінних від публічних консультацій інструментів громадської участі, використаних ВПО
 
3.9. Створити систему своєчасного надання достовірної та актуальної інформації про наявні послуги та можливості для ВПО у доступних форматах, зокрема створивши окремий розділ для ВПО на офіційному сайті міської ради 3.9.1. Заходи, направлені на створення та функціонування системи своєчасного надання достовірної та актуальної інформації про наявні послуги та можливості для ВПО у доступних форматах, у тому числі створення окремого розділу для ВПО на офіційному сайті міської ради Міська рада та її виконавчий комітет З ІІ кварталу 2024 року Не потребує фінансування Рівень інформування ВПО з питань, які стосуються реалізації їх прав, з використанням різних ресурсів у доступному форматі  
3.10. Організувати спільні освітні, соціальні, культурні, спортивні, навчальні та інші заходи відповідно потреб і запитів ВПО
 
3.10.1. Спільні освітні, соціальні, культурні, спортивні, навчальні та інші заходи відповідно потреб і запитів ВПО
 
Міська рада та її виконавчий комітет, ВПО Постійно Не потребує фінансування Кількість спільних освітніх, соціальних, культурних, спортивних, навчальних та інших заходів, зокрема вплив на інтеграцію ВПО, що відбувся за результатами їх успішного проведення  
3.11. Розробити і подати на відбори проєкти та грантові заявки, які передбачають облаштування комунікаційних майданчиків, інформаційних хабів, громадських просторів для використання в інтересах ВПО та членів територіальної громади, з метою залучення додаткових ресурсів у вигляді грантів, донорських коштів тощо 3.11.1. Розробка і подання на відбори проектів та грантових заявок, які передбачають облаштування комунікаційних майданчиків, інформаційних хабів, громадських просторів для використання в інтересах ВПО та членів територіальної громади, з метою залучення додаткових ресурсів у вигляді грантів, донорських коштів тощо Міська рада та її виконавчий комітет Протягом дії Стратегічного плану Не потребує фінансування Кількість комунікаційних майданчиків, інформаційних хабів, громадських просторів, облаштованих за рахунок додаткових ресурсів у вигляді грантів, донорських коштів.
Приклади фактичного використання комунікаційних майданчиків, інформаційних хабів, громадських просторів, в інтересах ВПО та членів територіальної громади, їх вплив на інтеграцію ВПО, що відбувся за результатами їх експлуатації
 
3.12. Залучати старост старостинських округів в якості представників інтересів ВПО, використовувати старостати як комунікаційні майданчики 3.12.1. Представлення інтересів ВПО старостами старостинських округів, діяльність старостів зокрема у якості комунікаційних майданчиків Старостати Постійно Не потребує фінансування Частка питань, які стосуються представлення інтересів ВПО серед загальної кількості питань, що ініціюються/ розглядаються старостами старостинських округів.
Приклади фактичної роботи старостатів як комунікаційних майданчиків