ОПИС ДОКУМЕНТУ

Автор:

Костогриз А.М.

Доповідач:

Костогриз А.М.

Статус:

Прийнятий в цілому

Дата:

24.08.2023

ДРУК ПРОЄКТУ РІШЕННЯ

ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 50
Про створення Комунальної установи ,,Інклюзивно-ресурсний центр” Решетилівської міської ради Полтавської області


РЕШЕТИЛІВСЬКА МІСЬКА РАДА
ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
(тридцять шоста позачергова сесія восьмого скликання)
 
РІШЕННЯ
 
25 серпня 2023 року                     м. Решетилівка                            №____-36-VIII
 
Про створення Комунальної
установи ,,Інклюзивно-ресурсний
центр” Решетилівської міської
ради  Полтавської області
 
Відповідно до статті 43 Закону України ,,Про місцеве самоврядування в Україні”, керуючись статтею 20 Закону України ,,Про освіту”, на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 12 липня 2017 року № 545 ,,Про затвердження Положення про інклюзивно-ресурсний центр”, з метою забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами від 2 до 18 років на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, у тому числі у професійно-технічних навчальних закладах, шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини з особливими освітніми потребами, надання їм психолого-педагогічної допомоги та забезпечення системного кваліфікованого супроводження, Решетилівська міська рада
ВИРІШИЛА:

1. Створити Комунальну установу ,,Інклюзивно-ресурсний центр” Решетилівської міської ради Полтавської області  (скорочена назва – КУ ,,ІРЦ” Решетилівської міської ради).
2. ЗатвердитиСтатутКомунальноїустанови,,Інклюзивно-ресурсний центр” Решетилівської міської ради Полтавської області, додається.
3. Визначити відділ освіти Решетилівської міської ради уповноваженим органом управління Комунальної установи ,,Інклюзивно-ресурсний центр” Решетилівської міської ради Полтавської області.
4. Відділу освіти Решетилівської міської ради (Костогриз Алла) здійснити дії щодо включення Комунальної установиКУ ,,ІРЦ” Решетилівської міської ради Полтавської області до мережі розпорядників та одержувачів коштів місцевого бюджету.
5. Уповноважити відділ освіти Решетилівської міської ради Полтавської області подати передбачені чинним законодавством документи до Державного реєстратора юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань для здійснення державної реєстрації юридичної особи.
6. Фінансовому управлінню Решетилівської міської ради (Онуфрієнко Віктор) передбачити видатки на утворення Комунальної установи ,,ІРЦ” Решетилівської міської ради Полтавської області.
7. Виконання даного рішення покласти на відділ освіти Решетилівської міської ради (Костогриз Алла), а контроль за його виконанням - на постійну комісію міської ради з питань освіти, культури, спорту, соціального захисту та охорони здоров’я (Бережний Віктор).
 
 
 
Міський голова                                                               Оксана ДЯДЮНОВА
 
 

 
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Решетилівської
міської ради VIII скликання
25 серпня 2023 року №______-36- VIII
(36 позачергова сесія)
Міський голова 
______________ Оксана ДЯДЮНОВА
  
 
 
 
СТАТУТ
КОМУНАЛЬНОЇ УСТАНОВИ
,,ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНИЙ ЦЕНТР”
РЕШЕТИЛІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
 
 
 
 
м. Решетилівка
2023 р.


І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
  1. Цей Статут визначає порядок утворення та припинення, основні правові та економічні засади діяльності, а також правовий статус комунальної установи ,,Інклюзивно-ресурсний центр” Решетилівської міської ради Полтавської області.

1.2. Повне найменування українською мовою: Комунальна установа ,,Інклюзивно-ресурсний центр” Решетилівської міської ради Полтавської області.
Скорочене найменування українською мовою: КУ „ІРЦ” Решетилівської міської ради.
1.3. Засновником Комунальної установи ,,Інклюзивно-ресурсний центр”   є Решетилівська міська рада Полтавської області (далі – Засновник).
Уповноваженим органом засновника є Відділ освіти Решетилівської міської ради Полтавської області (далі - уповноважений ним орган).
1.4. Місцезнаходження ІРЦ: Україна, 38400, Полтавська область Полтавський район, м. Решетилівка, вул. Шевченка, 23.
1.5. ІРЦ є юридичною особою публічного права, що утворюється як бюджетна установа, має ідентифікаційний номер, самостійний баланс, рахунки в органах Державного казначейства, має печатку і штампи, бланки зі своїм найменуванням.
1.6. ІРЦ може організовувати власну діяльність з використанням мобільного інклюзивно-ресурсного центру.
1.7. ІРЦ є неприбутковою установою та не має на меті отримання прибутків.
1.8. У своїй діяльності ІРЦ підпорядковується Засновнику та уповноваженому ним органу. Координацію діяльності ІРЦ, контроль за дотриманням ним актів законодавства здійснюється відповідним структурним підрозділом з питань діяльності інклюзивно-ресурсних центрів Департаменту освіти і науки Полтавської обласної державної адміністрації (далі – структурний підрозділ з питань діяльності центру).
В частині провадження фінансово-господарської діяльності ІРЦ підзвітний уповноваженому ним органу Засновника.
1.9. Засновник має право забезпечувати та організовувати діяльність ІРЦ відповідно до Закону України ,,Про співробітництво територіальних громад”.
1.10. У своїй діяльності ІРЦ керується Конституцією України, Конвенцією про права осіб з інвалідністю, Цивільним та Господарським кодексами України, законами України ,,Про освіту”, ,,Про повну загальну середню освіту”, ,,Про професійну (професійно-технічну) освіту", "Про фахову передвищу освіту ", ,,Про вищу освіту"; ,,Про дошкільну освіту”, Постановами Кабінету Міністрів України, постановою Кабінету Міністрів України від 12.07.2017 № 545 (зі змінами) ,,Про затвердження положення про інклюзивно-ресурсний центр”, наказами Міністерства освіти і науки України, іншими актами в тому числі Засновника та уповноваженого ним органу, інших установ та цим Статутом.
ІРЦ забезпечує всебічний розвиток і функціонування української мови.
1.11. ІРЦ проводить діяльність з урахуванням таких принципів, як повага та сприйняття індивідуальних особливостей дітей, дотримання інтересів дитини, недопущення дискримінації та порушення прав дитини, конфіденційність, доступність освітніх послуг з раннього віку, міжвідомча співпраця.
1.12. ІРЦ має приміщення, пристосоване для осіб з особливими освітніми потребами відповідно до вимог законодавства, у тому числі державних санітарних норм і правил та державних будівельних норм. Приміщення ІРЦ облаштовується кімнатою для прийому громадян, ресурсною кімнатою та кабінетами фахівців (консультантів) ІРЦ відповідно до його штатного розпису, затвердженого Засновником, а також залом для занять з лікувальної фізкультури.
1.13. У цьому Статуті терміни вживаються в такому значенні:
- автоматизована система інклюзивно-ресурсних центрів (далі —
АС “ІРЦ”) — автоматизована система збирання, оброблення, зберігання та захисту інформації щодо осіб з особливими освітніми потребами та суб’єктів освітньої діяльності, що формується (створюється) та використовується для забезпечення права осіб з особливими освітніми потребами на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, в тому числі у закладах професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття освіти;
- комплексна оцінка — збір та інтерпретація інформації про особливості розвитку особи з метою визначення її особливих освітніх потреб та визначення її освітніх труднощів, розроблення рекомендацій щодо її індивідуальної освітньої траєкторії, модифікації чи адаптації освітньої програми (навчальних предметів), організації освітнього середовища, особливостей організації надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг;
- мобільний інклюзивно-ресурсний центр — автомобільний транспортний засіб спеціального призначення, обладнаний для проведення комплексної оцінки та здійснення системного кваліфікованого супроводу осіб з особливими освітніми потребами;
- освітні труднощі — труднощі у навчанні, які впливають на процес здобуття освіти та результати навчання здобувачів освіти відповідного року навчання;
- підтримка в освітньому процесі — підтримка, що надається здобувачам освіти постійно або тимчасово та передбачає створення для них сприятливих для навчання умов у закладі освіти, а також здійснення додаткових заходів, спрямованих на подолання їх освітніх труднощів, у тому числі тих, що виникли у наслідок психологічної травми.
1.14. ІРЦ працює за п’ятиденним робочим тижнем. Вихідні дні субота, неділя, святкові тощо.
1.15. Щоденний графік роботи закладу: з 08 год. 00 хв. до 17 год. 00 хв хвилин.
1.16. Режим роботи ІРЦ встановлюється засновником відповідно до законодавства України.

ІІ. МЕТА ТА ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ ІРЦ
2.1. ІРЦ створений з метою забезпечення права осіб з особливими освітніми потребами на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, в тому числі у закладах професійної (професійно-технічної), фахової передвищої освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття освіти, шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку особи (далі – комплексна оцінка) та забезпечення їх системного кваліфікованого супроводу.
2.2. ІРЦ надає послуги особам з особливими освітніми потребами, які проживають на території Решетилівської міської ради Полтавського району Полтавської області, територіальних громадах в межах Полтавського району, інших адміністративно-територіальних одиниць області за умови подання відповідних документів та укладання договорів про обслуговування.
У разі обслуговування осіб з особливими освітніми потребами з інших адміністративно-територіальних одиниць або територіальних громад діяльність ІРЦ організовується в одній із форм співробітництва, визначених Законом України ,,Про співробітництво територіальних громад”.
2.3. Відповідно до поставленої мети, основними завданнями ІРЦ є:
2.3.1. Проведення комплексної оцінки, у тому числі повторної, та здійснення системного кваліфікованого супроводу осіб у разі встановлення у них особливих освітніх потреб;
2.3.2. Надання рекомендацій закладам освіти щодо розроблення індивідуальної програми розвитку особи;
2.3.3. Консультування батьків, інших законних представників особи з особливими освітніми потребами щодо особливостей її розвитку;
2.3.4. Забезпечення участі педагогічних працівників ІРЦ:
у діяльності команди психолого-педагогічного супроводу особи з особливими освітніми потребами;
у семінарах, тренінгах, майстер-класах для підвищення кваліфікації педагогічних працівників, обміну досвідом тощо;
2.3.5. Залучення (у разі потреби) педагогічних працівників ІРЦ під час засідань психолого-педагогічного консиліуму у спеціальних закладах загальної середньої освіти;
2.3.6. Надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових та інших послуг дітям з особливими освітніми потребами:
дітям раннього та дошкільного віку, які не відвідують заклади дошкільної освіти;
дітям, які здобувають освіту у формі педагогічного патронажу;
2.3.7. Визначення потреби в асистенті учня та/або супроводі дитини з особливими освітніми потребами в інклюзивному класі (групі);
2.3.8. Визначення категорії (типу) особливих освітніх потреб (труднощів), ступеня їх прояву та рівня підтримки особи з особливими освітніми потребами в закладі освіти;
2.3.9. Надання консультативної, психологічної допомоги батькам, іншим законним представникам осіб з особливими освітніми потребами у формуванні позитивної мотивації щодо розвитку таких дітей та підвищення обізнаності щодо організації їх навчання і виховання;
2.3.10. Інформування громади про діяльність ІРЦ та взаємодія з органами місцевого самоврядування, закладами освіти, закладами охорони здоров'я, закладами (установами) соціального захисту населення, службами у справах дітей, громадськими організаціями тощо;
2.3.11. Ведення обліку осіб, які звернулися до ІРЦ, шляхом формування їх електронного переліку в АС "ІРЦ" за визначеною формою.
2.3.12. Підготовка звітної та аналітичної інформації про результати діяльності ІРЦ. У період воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану (особливого періоду) додатковими завданнями ІРЦ є:
проведення комплексної оцінки, у тому числі повторної, та здійснення системного кваліфікованого супроводу осіб з особливими освітніми потребами, які вимушені змінити своє місце проживання (перебування) та:
- зараховані в інклюзивні класи (групи) закладів освіти і не отримують додаткових психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг за місцем навчання;
- здобувають освіту з використанням технологій  дистанційного навчання, але не отримують корекційно-розвиткових або психолого-педагогічних послуг за місцем навчання внаслідок особливостей психофізичного розвитку;
- надання інформації батькам (іншим законним представникам) особи з особливими освітніми потребами, які переїхали на тимчасове місце проживання в межах України, про заклади освіти, в яких можна продовжити здобуття освіти та можливість отримання психологічної, соціальної та іншої допомоги.
2.4. Інші функції, що випливають з покладених на ІРЦ завдань:
2.4.1. У разі виявлення складних життєвих обставин та/або ризику для життя і здоров’я дитини невідкладно інформувати службу у справах дітей за місцем проживання дитини, територіальний підрозділ Національної поліції;
2.4.2. Вносити пропозиції Засновнику, відповідному структурному підрозділу з питань діяльності центру, ресурсному центру з підтримки інклюзивної освіти щодо удосконалення діяльності ІРЦ;
2.4.3. Залучати у разі потреби додаткових фахівців, у тому числі медичних працівників, клінічних психологів, психотерапевтів, ерготерапевтів, фізичних терапевтів, працівників соціальних служб, фахівців інших центрів, працівників закладів дошкільної освіти (ясел-садків) компенсуючого типу, спеціальних закладів загальної середньої освіти та навчально-реабілітаційних центрів.
2.4.4. ІРЦ може виконувати свої завдання дистанційно в різних станах в порядку визначеному законодавством.
 
ІІІ. ОРГАНІЗАЦІЯ ПРОВЕДЕННЯ КОМПЛЕКСНОЇ ОЦІНКИ
3.1. Комплексна оцінка, у тому числі повторна, проводиться за письмовим (або он-лайн, використовуючи АС “ІРЦ”) зверненням (заявою) до ІРЦ батьків (одного з батьків) або інших законних представників особи з особливими освітніми потребами, особи, яка подала заяву відповідно до частини 4 статті 4 Закону України ,,Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб”, яка досягла 14 років (за погодженням із батьками, іншими законними представниками), органів опіки та піклування (для дітей-сиріт, дітей позбавлених батьківського піклування (у разі непризначення законного представника у відповідному до законодавства порядку), повнолітньої особи (далі — заявники).
3.2. Усі письмові звернення (заяви) до ІРЦ щодо проведення комплексної оцінки невідкладно фіксуються в АС “ІРЦ”. У разі звернення до ІРЦ щодо проведення комплексної оцінки однієї і тієї самої особи воно фіксується як повторне.
3.3. Перед проведенням комплексної оцінки директор ІРЦ або уповноважені ним працівники проводять первинний прийом заявників, визначають час, місце та дату проведення комплексної оцінки та встановлюють наявність у них таких документів:
документи, що посвідчують особу заявників;
свідоцтво про народження дитини;
інших документів, що посвідчують особу, якій проводитиметься комплексна оцінка. У період воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану (особливого періоду) можуть надаватися копії документів, що посвідчують особу дитини, особу батьків (інших законних представників) дитини, повнолітньої особи, свідоцтва про народження дитини або пред’являтися документи з використанням мобільного додатка Порталу Дія (Дія).
3.4. У разі проведення комплексної оцінки особи з інвалідністю до звернення (заяви) до ІРЦ щодо проведення комплексної оцінки додається її індивідуальна програма реабілітації.
3.5. ІРЦ проводить комплексну оцінку не пізніше ніж протягом місяця з моменту подання звернення (заяви).
У період воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану (особливого періоду) для дітей, які переїхали на тимчасове місце проживання, комплексна оцінка проводиться протягом тижня з моменту подання звернення (заяви).
3.6. У разі коли особа з особливими освітніми потребами здобуває дошкільну або загальну середню освіту, до заяви можуть додаватися:
психолого-педагогічна характеристика дитини із зазначенням динаміки та якості засвоєння знань під час навчання, підготовлена відповідним педагогічним працівником та затверджена керівником відповідного закладу освіти;
зошити з рідної мови, математики, результати навчальних досягнень (для осіб, які здобувають загальну середню освіту), малюнки; інші результати навчання, виховання та розвитку особи;
документи щодо додаткових обстежень особи;
копія протоколу засідання команди психолого-педагогічного супроводу особи з особливими освітніми потребами із зазначенням потреби щодо продовження тривалості здобуття освіти.
3.7. У разі коли особі з особливими освітніми потребами вже надавались психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги до ІРЦ подаються:
попередні рекомендації щодо проведення комплексної оцінки;
висновок відповідних фахівців щодо результатів надання психолого-педагогічних послуг із зазначенням динаміки розвитку особи згідно з індивідуальною програмою розвитку.
3.8. ІРЦ може проводити комплексну оцінку у тому числі повторну за місцем навчання та/або проживання (перебування) особи. Графік проведення комплексної оцінки обов’язково погоджується з керівником відповідного закладу освіти, закладу охорони здоров’я та батьками (одним з батьків) або законними представниками особи за два тижні до початку її проведення.
3.9. Для осіб, які мають освітні труднощі тяжкого та найтяжчого ступеня прояву; відповідно до індивідуальної програми реабілітації особи з інвалідністю потребують індивідуального догляду та супроводу; перебувають на довготривалому лікуванні та/або реабілітації в закладах охорони здоров’я комплексна оцінка проводиться за місцем їх проживання (перебування).
Для здобувачів освіти комплексна оцінка проводиться з обов’язковим спостереженням та додатковим збором інформації фахівцями ІРЦ про особливості навчання особи в закладі освіти, та/або за місцем її проживання (перебування), в тому числі тимчасового у період воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану (особливого періоду, консультації з педагогічними працівниками закладу освіти щодо розроблення її індивідуальної освітньої траєкторії, індивідуальної програми розвитку, необхідності модифікації/адаптації освітньої програми (навчальних предметів), особливостей організації освітнього середовища, рекомендацій з надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг тощо. Для цього фахівці Центру за заявою заявників виїжджають на місце навчання особи з особливими освітніми потребами та/або місця проживання (перебування), в тому числі тимчасового місця проживання (перебування) у період воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану (особливого періоду).
У разі необхідності додаткової медичної діагностики від інших вузькопрофільних спеціалістів за погодженням із заявниками строк проведення комплексної оцінки може бути продовжено, але не більш як до 30 календарних днів з моменту подання ними письмової заяви.
3.10. Під час проведення комплексної оцінки фахівці ІРЦ повинні створити атмосферу довіри та доброзичливості, враховувати фізичний, психологічний та емоційний стан особи з особливими освітніми потребами, індивідуальні особливості її розвитку, вік, місце проживання, мову спілкування тощо.
3.11. Участь батьків (одного з батьків) або законних представників особи з особливими освітніми потребами у проведенні комплексної оцінки є обов’язковою.
3.12. Комплексна оцінка проводиться фахівцями ІРЦ індивідуально за такими напрямами:
- оцінка фізичного розвитку особи;
- оцінка мовленнєвого розвитку особи;
- оцінка когнітивної сфери особи;
- оцінка емоційно-вольової сфери особи;
- оцінка навчальної діяльності особи.
3.13. За потреби під час комплексної оцінки може використовуватись інформація про стан здоров’я особи та результати медичної діагностики вузькопрофільних спеціалістів, яку надають заявники (за бажанням).
3.14. Метою проведення оцінки фізичного розвитку особи є визначення рівня її загального розвитку, відповідності віковим нормам, розвитку дрібної моторики, способу пересування тощо, а також його впливу на фізичну та рухову активність особи, її освітню діяльність. За результатами оцінки визначаються потреби і надаються рекомендації у тому числі щодо облаштування освітнього середовища (простору), адаптації/модифікації навчальних програм.
3.15. Оцінка мовленнєвого розвитку особи проводиться з метою визначення рівня розвитку та використання вербальної/невербальної мови, наявності мовленнєвого порушення та його структури, а також його впливу на опанування навчальних програм, розвиток комунікативних навичок тощо. За результатами оцінки визначаються потреби і надаються рекомендації у тому числі щодо адаптації/модифікації навчальних програм, застосування корекційно-розвиткового складника в освітніх програмах.
3.16. Оцінка когнітивної сфери особи проводиться з метою визначення рівня сформованості таких пізнавальних процесів, як сприйняття, пам’ять, мислення, уява, увага, а також їх впливу на освітню діяльність За результатами оцінки визначаються потреби і надаються рекомендації у тому числі щодо адаптації/модифікації навчальних програм, застосування корекційно-розвиткового складника в освітніх програмах.
3.17. Оцінка емоційно-вольової сфери особи проводиться з метою виявлення її здатності до вольового зусилля, схильностей до проявів девіантної поведінки та її причин, психологічного стану особи, а також їх впливу на освітню діяльність. За результатами оцінки визначаються потреби і надаються рекомендації, у тому числі для фахівців, що надають корекційно-розвиткові та психолого-педагогічні послуги для практичного психолога та соціального педагога закладу освіти.
3.18. Оцінка освітньої діяльності проводиться за всіма напрямками з урахуванням критеріїв формування вмінь та навичок, впливу встановлених особливих освітніх потреб на рівень сформованості знань, умінь, навичок відповідно до вікових особливостей особи, у тому числі оцінка умінь, навичок, інтересів, важливих для вибору професії (для осіб з особливими освітніми потребами, які здобуватимуть професійну (професійно-технічну), фахову передвищу, вищу освіту).
3.19. У разі потреби фахівці ІРЦ можуть проводити комплексну оцінку за іншими напрямами, зокрема визначення рівня соціальної адаптації, взаємовідносин з однолітками, дорослими.
3.20. Результати комплексної оцінки оформлюються в електронному вигляді, зберігаються в ІРЦ та надаються батькам (одному з батьків) або законним представникам особи за письмовим зверненням. Інформація про результати комплексної оцінки є конфіденційною. Обробка та захист персональних даних осіб в ІРЦ здійснюється відповідно до вимог Закону України „Про захист персональних даних”.
3.21. Узагальнення результатів комплексної оцінки здійснюється на засіданні фахівців ІРЦ, які її проводили, в якому мають право брати участь батьки (один з батьків) або законні представники особи з особливими освітніми потребами.
За результатами комплексної оцінки:
- визначаються наявність чи відсутність у особи особливих освітніх потреб та у разі їх наявності зазначається категорія (категорії), тип (типи) її особливих освітніх потреб (труднощів);
- визначаються напрями, рівень та обсяг підтримки особи з особливими освітніми потребами в освітньому процесі, у тому числі обсяг психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, які надаються особам з особливими освітніми потребами в закладах освіти (для особи з інвалідністю — з урахуванням індивідуальної програми реабілітації);
- надаються рекомендації щодо складення, виконання, коригування індивідуальної програми розвитку в частині надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, змісту, форм та методів навчання відповідно до потенційних можливостей особи, створення належних умов для навчання залежно від порушення розвитку осіб з особливими освітніми потребами (доступність приміщень, особливості облаштування робочого місця, використання технічних засобів тощо);
- надаються рекомендації щодо надання підтримки в освітньому процесі для дітей, які зазнали психологічної травми.
3.22. За результатами засідання складається висновок про комплексну оцінку.
3.23. Фахівці ІРЦ зобов’язані ознайомити батьків (одного з батьків) або законних представників особи з особливими освітніми потребами з висновком про комплексну оцінку, необхідністю створення умов для навчання та надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг у закладах освіти (у разі здобуття особою дошкільної чи загальної середньої освіти).
3.24. Комплексна оцінка з підготовкою відповідного висновку проводиться протягом 10 робочих днів.
У період воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану (особливого періоду) комплексна оцінка з підготовкою відповідного висновку проводиться протягом п'яти робочих днів.
3.25. Висновок про комплексну оцінку надається батькам (одному з батьків) або законним представникам особи з особливими освітніми потребами, за заявою яких (якого) її проведено, у двох примірниках, один з яких подається батькам (законним представникам) особи до закладу освіти. Також висновок про комплексну оцінку може надаватися особі, якою подано заяву відповідно до частини 4 статті 4 Закону України “Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб”.
3.26. Висновок про комплексну оцінку зберігається в АС “ІРЦ”.
3.27. У разі встановлення фахівцями ІРЦ наявності у особи особливих освітніх потреб висновок про комплексну оцінку є підставою для:
забезпечення інклюзивного навчання (утворення інклюзивної групи чи класу), складення для неї індивідуальної програми розвитку та надання їй психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг згідно з визначеним рівнем підтримки відповідно до додатка 1 до Порядку організації інклюзивного навчання у закладах дошкільної освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10 квітня 2019 р. № 530 (Офіційний вісник України, 2019 р., № 51, ст. 1735; 2021 р., № 62, ст. 3908), та додатка 1до Порядку організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 вересня 2021 р. № 957 (Офіційний вісник України, 2021 р., № 76, ст. 4774);
зарахування особи з особливими освітніми потребами до закладів спеціальної освіти (з урахуванням особливостей розвитку особи відповідно до профілю (напряму) спеціальної школи або навчально-реабілітаційного центру);
зарахування до спеціальних груп чи класів (з урахуванням особливостей розвитку особи);
складення індивідуальної програми розвитку для осіб з особливими освітніми потребами, які здобувають освіту за формою педагогічного патронажу.
3.28. Комплексна оцінка може проводитися перед зарахуванням особи з особливими освітніми потребами до закладу дошкільної або загальної середньої освіти. З метою створення у такому закладі умов для навчання особи її батьки (один з батьків) або законні представники звертаються до ІРЦ за шість місяців до початку навчального року.
Перед проведенням комплексної оцінки батьки (один з батьків) або законні представники особи можуть звернутися до закладу освіти, який вони обрали, для зарахування особи.
3.29. Повторна комплексна оцінка фахівцями ІРЦ проводиться у разі:
3.29.1. Переходу особи з особливими освітніми потребами з дошкільного закладу освіти в заклад загальної середньої освіти; переходу особи з особливими освітніми потребами між рівнями освіти переведення особи із спеціального закладу дошкільної освіти, спеціального закладу загальної середньої освіти, закладу загальної середньої освіти до інклюзивної (спеціальної) групи закладу дошкільної освіти або інклюзивного (спеціального) класу закладу загальної середньої освіти;
3.29.2. Надання рекомендації команди психолого-педагогічного супроводу особи з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої та дошкільної освіти, психолого-педагогічного консиліуму спеціального закладу загальної середньої освіти щодо наявності успіхів або труднощів у засвоєнні особою освітньої програми.
3.29.3. Ініціативи батьків (інших законних представників) особи з особливими освітніми потребами;
3.29.4. Ініціативи особи, що подавала заяву відповідно до частини четвертої статті 4 Закону України ,,Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб” з метою проведення моніторингу розвитку особи, але не частіше ніж раз на рік;
3.29.5. Рекомендації команди психолого-педагогічного супроводу особи з особливими освітніми потребами закладу освіти або фахівців інклюзивно-ресурсних центрів з метою проведення моніторингу розвитку особи (за згодою батьків);
3.29.6. Визначення потреби у продовженні тривалості здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами, що здобувають загальну середню освіту.
3.30. У разі коли батьки (один з батьків) або законні представники особи з особливими освітніми потребами не погоджуються з висновком про комплексну оцінку, вони можуть звернутися до структурного підрозділу з питань діяльності центру для проведення повторної комплексної оцінки.
Протягом 10 робочих днів з дати звернення батьків (одного з батьків) або законних представників структурний підрозділ з питань діяльності центру зобов’язаний організувати відповідний структурний підрозділ з питань діяльності інклюзивно-ресурсних центрів органів управління освітою забов’язаний організувати проведення повторної комплексної оцінки особи з особливими освітніми потребами за місцем її проживання (перебування)/навчання чи в іншому місці за попереднім погодженням з батьками (одним з батьків) або законними представниками.
3.31. Повторна комплексна оцінка може проводитися за всіма або окремими напрямами залежно від освітніх потреб особи з особливими освітніми потребами та наявної інформації про її розвиток.
3.32. За результатами повторної комплексної оцінки складається висновок про повторну психолого-педагогічну оцінку розвитку особи, який зберігається в АС ІРЦ, що є основою для розроблення індивідуальної програми розвитку особи з особливими освітніми потребами, надання їй психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, у разі потреби продовження тривалості здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами, що здобувають загальну середню освіту.
Висновок про комплексну оцінку повинен містити категорію (категорії) тип (типи) її особливих освітніх потреб (труднощів) та інформацією щодо ступеня їх прояву; рівень підтримки для організації інклюзивного навчання (відповідно до додатка 1 до Порядку організації інклюзивного навчання у закладах дошкільної освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10 квітня 2019 р. № 530 (Офіційний вісник України, 2019 р., № 51, ст. 1735; 2021 р., № 62, ст. 3908), та додатка 1 до Порядку організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 вересня 2021 р. № 957 (Офіційний вісник України, 2021 р., № 76, ст. 4774).

IV. ОРГАНІЗАЦІЯ СИСТЕМНОГО КВАЛІФІКОВАНОГО СУПРОВОДУ, НАДАННЯ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИХ ТА КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИТКОВИХ ПОСЛУГ ОСОБАМ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ
4.1. Організацію системного кваліфікованого супроводу, надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг здійснюють фахівці ІРЦ, які:
4.1.1. Надають допомогу в організації освітнього процесу для осіб з особливими освітніми потребами, передбаченій її індивідуальною програмою розвитку;
4.1.2. Беруть участь у команді психолого-педагогічного супроводу особи в закладі освіти, участь у розробленні її індивідуальної програми розвитку;
4.1.3. Надають у разі потреби іншу методичну допомогу педагогічним працівникам закладу освіти та/або допомагають у залученні додаткових спеціалістів, які можуть надати практичну консультативну допомогу у складних випадках, тощо;
4.1.4. Консультують батьків (інших законних представників особи) щодо роботи з особою з особливими освітніми потребами вдома, особу, що подавала заяву відповідно до частини четвертої статті 4 Закону України ,,Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб”.
4.1.5. Виконують інші обов’язки відповідно до завдань ІРЦ та посадових обов’язків.
4.2. Системний кваліфікований супровід, надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг спрямовані на:
4.2.1. Запобігання виникненню освітніх труднощів, їх мінімізацію в осіб з особливими освітніми потребами під час освітнього процесу;
4.2.2. Соціалізацію осіб з особливими освітніми потребами, розвиток їх самостійності та відповідних компетенцій;
4.2.3. Сприяння розвитку потенціалу в осіб з особливими освітніми потребами з подальшим визначенням їх професійної орієнтації;
4.2.4. Формування компенсаційних способів діяльності як важливої умови підготовки дітей з особливими освітніми потребами до навчання в закладах дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти;
4.2.5. Забезпечення розвитку навичок саморегуляції та саморозвитку дітей з урахуванням наявних знань, умінь і навичок комунікативної діяльності, становлення особистості, запобігання посиленню психологічної травми.
4.3. Тривалість робочого тижня педагогічних працівників ІРЦ, в тому числі його керівника, становить 36 годин на тиждень та включає час, необхідний для виконання ними завдань ІРЦ, визначених постановою Кабінету Міністрів України від 12.06.2017  № 545 ,,Про затвердження положення про інклюзивно-ресурсний центр”, цим Статутом та посадових обов’язків, передбачених трудовим договором та/ або посадовою інструкцією, зокрема:
- проведення комплексної оцінки;
- здійснення системного кваліфікованого супроводу;
- надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг;
- провадження інших видів діяльності, що забезпечують виконання завдань Центру, визначених цим Статутом.
 
V. ПРАВОВИЙ СТАТУС
5.1. ІРЦ є юридичною особою, публічного права, що утворюється як бюджетна установа.
5.2. ІРЦ користується та розпоряджається майном закріпленим за ним Засновником на праві оперативного управління.
5.3. Фінансування ІРЦ здійснюється за рахунок бюджетних коштів, благодійних коштів, інших джерел, не заборонених законодавством з дотриманням принципів цільового та ефективного використання коштів, публічності та прозорості у прийнятті рішень.
5.4. Збитки, завдані ІРЦ внаслідок виконання рішень органів державної влади чи органів місцевого самоврядування, які було визнано судом неконституційними або недійсними, підлягають відшкодуванню зазначеними органами добровільно або за рішенням суду.
5.5. Для здійснення діяльності ІРЦ залучає і використовує матеріально-технічні, фінансові, трудові та інші види ресурсів, використання яких не заборонено законодавством.
5.6. Засновник та уповноважений ним орган не відповідають за зобов'язаннями ІРЦ, а ІРЦ не відповідає за зобов'язання Засновника та уповноваженого ним органу.
5.7. ІРЦ має право укладати угоди, набувати майнові та особисті немайнові права, нести обов'язки, бути особою, яка бере участь у справі, що розглядається в судах України, міжнародних та третейських судах.
5.8. ІРЦ має право надавати платні послуги, які можуть надаватися закладами освіти, іншими установами та закладами системи освіти, що належать до державної і комунальної форми власності, згідно з переліком платних послуг, який затверджується Кабінетом Міністрів України.
5.9. ІРЦ не має права розподіляти отримані від надання платних послуг  кошти або їх частину серед засновників (учасників), працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб. Надходження, отримані ІРЦ за надання платних послуг та за рахунок інших додаткових джерел фінансування, в установленому законодавством порядку використовуються для забезпечення діяльності ІРЦ, передбаченої його установчими документами.
5.10. ІРЦ самостійно розпоряджається надходженнями від надання платних послуг та інших додаткових джерел фінансування, передбачених його установчими документами.
 
VІ. ПРАВА ТА ОБОВ’ЯЗКИ
6.1. ІРЦ має право:
6.1.1. Звертатися у порядку, передбаченому законодавством, до центральних органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, а також підприємств і організацій незалежно від форм власності та підпорядкування, для отримання інформації та матеріалів, необхідних для виконання покладених на Центр завдань.
6.1.2. Здійснювати співробітництво з іноземними організаціями відповідно до законодавства.
6.1.3. Залучати підприємства, установи та організації для реалізації своїх статутних завдань у визначеному законодавством порядку.
6.1.4. Укладати угоди з різними установами, організаціями незалежно від форм власності та підпорядкування, а також фізичними особами відповідно до законодавства України.
6.1.5. Залучати у разі потреби додаткових фахівців, шляхом укладення цивільно-правових угод, у тому числі медичних працівників, працівників соціальних служб, фахівців інших центрів, працівників закладів дошкільної освіти (ясел-садків) компенсуючого типу, спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів), навчально-реабілітаційних центрів, для проведення комплексної оцінки;
6.1.6. Здійснювати інші права, що не суперечать чинному законодавству України.
6.2. З метою якісного виконання покладених завдань ІРЦ зобов’язаний:
6.2.1. У разі виявлення складних життєвих обставин та/або ризику для життя і здоров’я дитини невідкладно інформувати службу у справах дітей за місцем проживання дитини, територіальний підрозділ Національної поліції;
6.2.2. Вносити пропозиції Засновнику, або уповноваженому ним органу управління щодо удосконалення діяльності ІРЦ, розвитку послуг для осіб з особливими освітніми потребами.
 
VІІ. УПРАВЛІННЯ ДІЯЛЬНІСТЮ ЦЕНТРУ
7.1. Управління  ІРЦ  здійснюється відповідно до цього Статуту та діючого законодавства.
7.1.1 Засновник:
- утворює, реорганізує та ліквідує ІРЦ, затверджує та змінює його склад, графік роботи, організовує та проводить конкурс на зайняття посади директора;
- затверджує штатний розпис;
- заслуховує звіт про діяльність ІРЦ;
- в межах компетенції, здійснює інші права відповідно до чинного законодавства.
7.1.2. Уповноважений ним орган:
- залучає необхідних фахівців для надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг шляхом укладення цивільно-правових угод відповідно до запитів ІРЦ;
- забезпечує створення матеріально-технічних умов, необхідних для функціонування ІРЦ та організації інклюзивного навчання;
- проводить моніторинг виконання рекомендацій ІРЦ підпорядкованими йому закладами освіти.
7.2. Безпосереднє керівництво діяльності ІРЦ здійснює директор, який призначається на посаду строком на шість років на конкурсній основі та звільняється з посади уповноваженим органом Засновника (Відділом освіти Решетилівської міської ради.)
У період дії воєнного стану директор Центру призначається на посаду  згідно наказу начальника відділу освіти без конкурсного відбору, обов’язковість якого передбачена Законом України ,,Про освіту”, на підставі поданої заяви, заповненої особової картки, встановленого зразка та документів, що підтверджують наявність у таких осіб громадянства України, освіти та досвіду роботи згідно з вимогами законодавства, встановленими щодо відповідних посад.
Після припинення чи скасування воєнного стану, але не пізніше шести місяців з дня його припинення чи скасування на посаду директора Центра, на яку особа призначена відповідно до абзацу першого частини п’ятої статті 10 Закону України ,,Про правовий режим воєнного стану”, оголошується конкурс. Граничний строк перебування особи на посаді, на яку її призначено, становить 12 місяців з дня припинення чи скасування воєнного стану.
В разі наявності вакантної посади керівника, виконання обов’язків директора покладається на фахівця (консультанта) ІРЦ наказом начальника  відділу освіти.
В разі тимчасової відсутності директора ІРЦ (відпустка, тимчасова непрацездатність, відрядження), повноваження директора ІРЦ покладається на фахівця (консультанта) наказом начальника відділу освіти.
Зміна процедури призначення керівника ІРЦ можлива в порядку визначеному чинними законами України, або іншими нормативно-правовими актами.
Рішення про проведення конкурсу приймається Засновником або уповноваженим ним органом (посадовою особою):
- одночасно з прийняттям рішення про утворення нового ІРЦ;
- не менш як за два місяці до завершення строкового трудового договору, укладеного з директором ІРЦ, у разі відсутності у Сторін наміру його продовження;
- не пізніше ніж протягом десяти робочих днів з дня дострокового припинення договору, укладеного з директором ІРЦ, чи визнання попереднього конкурсу таким, що не відбувся.
Конкурс на посаду директора ІРЦ проводиться відповідно до положення про конкурс, затвердженого Засновником, або уповноваженим ним органом (посадовою особою).
На посаду директора ІРЦ призначається особа, яка має вищу освіту не нижче освітнього ступеня магістра (спеціаліста) за спеціальністю ,,Спеціальна освіта” (,,Корекційна освіта”, ,,Дефектологія”) або ,,Психологія” (,,Практична психологія”) та стаж педагогічної та/або науково-педагогічної роботи не менш як п'ять років та яка пройшла конкурсний відбір і визнана переможцем конкурсу відповідно до порядку, затвердженого засновником ІРЦ.
Строк контракту, права, обов’язки і відповідальність директора, умови його матеріального забезпечення, інші умови визначаються контрактом, який укладається між Засновником, або уповноваженим ним органом та особою, що пройшла умови конкурсу на призначення директора ІРЦ.
7.3. Продовження контракту директора ІРЦ може бути здійснене не пізніше, ніж за 2 місяці до закінчення терміну дії контракту. Сторона, з ініціативи якої буде припинено контракт, зобов’язана повідомити про це іншу Сторону в письмовій формі, крім підстав звільнення, передбачених п.п. 3, 4, 7, 8 ст. 40. ст. 41 Кодексу законів про працю України.
Якщо жодна зі Сторін у вказаний строк не вимагає припинення контракту, то він може бути за угодою Сторін продовжений на наступний період.
7.4. Директора ІРЦ може бути звільнено достроково на підставах передбачених відповідно до чинного законодавства.
7.5. Директор ІРЦ:
7.5.1. Планує та організовує роботу ІРЦ, видає відповідно до компетенції накази, контролює їх виконання, затверджує посадові інструкції фахівців ІРЦ;
7.5.2. Призначає на посаду працівників інклюзивно-ресурсного центру, звільняє їх із займаної посади відповідно до законодавства, затверджує посадові інструкції працівників інклюзивно-ресурсного центру, заохочує працівників інклюзивно-ресурсного центру і накладає на них дисциплінарні стягнення;
7.5.3. Створює належні умови для продуктивної праці фахівців ІРЦ, підвищення їх фахового і кваліфікаційного рівня, впровадження сучасних методик проведення психолого-педагогічної оцінки, новітніх технологій надання психолого-педагогічних послуг особам з особливими освітніми потребами;
7.5.4. Встановлює працівникам розміри премій, винагород, надбавок і доплат на передбачених колективним договором та законодавством умовах в межах кошторисних асигнувань, накладає на працівників дисциплінарні стягнення.
7.5.5. Укладає колективний договір;
7.5.6. Розпоряджається за погодженням із Засновником та уповноваженим ним органом в установленому порядку майном ІРЦ та його коштами, укладає цивільно-правові угоди, забезпечує ефективність використання фінансових та матеріальних ресурсів Центру;
7.5.7. Забезпечує охорону праці, дотримання законності у діяльності ІРЦ;
7.5.8. Представляє Центр у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями, діє від імені Центру без довіреностей.
7.5.9. Подає Засновнику річний звіт про діяльність ІРЦ;
7.5.10. Вирішує інші питання діяльності ІРЦ у відповідності із законодавством;
7.5.11. Залучає юридичних та фізичних осіб до виконання завдань ІРЦ шляхом укладення з ними цивільно-трудових договорів відповідно до своєї компетенції;
7.5.12. Подає на затвердження Засновнику проєкти змін до Статуту; може вносити пропозиції щодо підвищення ефективності діяльності ІРЦ.
7.5.13. Трудовий колектив ІРЦ складають його працівники, які перебувають у трудових відносинах з Центром відповідно до чинного законодавства.
7.6. Органом самоврядування трудового колективу є загальні збори трудового колективу ІРЦ.
7.7. Відповідно до покладених на ІРЦ завдань працівники мають право:
7.7.1. Одержувати від закладів освіти, установ Решетилівської міської  ради, інших територіальних громад необхідні матеріали для виконання функцій відповідно до вимог цього Статуту;
7.7.2. Залучати спеціалістів для опрацювання статистичних даних, тощо і здійснювати контроль за дотриманням та достовірністю статистичних та інших даних, що подаються відповідними закладами і установами до Відділу освіти Решетилівської  міської ради Полтавської області.
 
VІІІ. КАДРОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
8.1. Діяльність ІРЦ забезпечують педагогічні працівники - директор, завідувач філії (за наявності філії) фахівці (консультанти) ІРЦ (практичні психологи, вчителі-реабілітологи, вчителі-логопеди, вчителі-дефектологи).
8.2. На посади педагогічних працівників ІРЦ призначаються особи, які є громадянами України, вільно володіють державною мовою, мають вищу педагогічну (психологічну) освіту ступеня магістра (спеціаліста) за спеціальностями     ,,Спеціальна    освіта”    (для   осіб, які здобували вищу освіту до набрання   чинності    постановою    Кабінету     Міністрів   України  від 29 квітня 2015 р. № 266 ,,Про затвердження переліку галузей знань і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти” (Офіційний вісник України, 2015 р., № 38, ст. 1147), за спеціальностями ,,Дефектологія”, ,,Корекційна освіта” (за нозологіями) або ,,Психологія” (,,Практична психологія”), стаж педагогічної та/або науково-педагогічної роботи не менш як два роки, у порядку, встановленому трудовим законодавством.
8.3. Призначення на посади педагогічних працівників ІРЦ здійснюється, за встановленою процедурою, директором ІРЦ.
8.4. Обов'язки директора та інших працівників ІРЦ визначаються відповідно до законодавства та посадових інструкцій, затверджених директором Центру.
Посадові обов’язки директора та працівників ІРЦ можуть змінюватися у період воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану (особливого періоду).
8.5. На педагогічних працівників ІРЦ поширюються умови оплати праці, умови надання щорічних відпусток та інші пільги, встановлені законодавством для педагогічних працівників спеціальних закладів загальної середньої освіти.
8.6. Кількісний склад фахівців (консультантів) ІРЦ визначається з урахуванням потреб територіальних особливостей, кількості осіб з особливими освітніми потребами. У разі коли кількість дітей, які проживають на території територіальної громади перевищує 7 та 12 тис., ІРЦ додатково залучає необхідних фахівців. До штатного розпису Центру додаткові посади фахівців (консультантів) ІРЦ вводяться за рішенням Засновника із розрахунку 0,5 ставки на кожну додаткову тисячу дитячого населення, яке проживає на території відповідної територіальної громади та яке ІРЦ обслуговує.
Штатний розпис ІРЦ передбачає посади інших працівників (адміністратор Центру, головний бухгалтер, бухгалтер, медсестра, юрист, водій тощо), які забезпечують господарсько-обслуговуючу та іншу діяльність Центру.
Штатний розпис ІРЦ затверджує його Засновник відповідно до законодавства.
До штатного розпису ІРЦ додаткові посади вводяться за рахунок спеціального фонду.
 
ІХ. ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ
9.1. Матеріально-технічна база ІРЦ включає приміщення, комунікації, обладнання, транспортні засоби, інші матеріальні цінності, вартість яких відображена у балансі.
9.2. Майно, закріплене за ІРЦ, належить йому на праві оперативного управління та не може бути вилученим, якщо інше не передбачено законодавством.
9.3. Фінансово-господарська діяльність ІРЦ провадиться відповідно до бюджетного законодавства, законодавства про освіту та інших нормативно-правових актів.
9.4. Джерелами фінансування ІРЦ є кошти Засновника, благодійні пожертви юридичних та фізичних осіб, інші джерела, не заборонені законодавством, у тому числі кошти, одержані за надання додаткових освітніх та інших платних послуг, гранти, дарунки, інші надходження, одержані від юридичних та фізичних осіб.
9.5 Центр має право надавати платні послуги відповідно до переліку платних послуг, які можуть надаватися закладами освіти, іншими установами та закладами системи освіти, що належать до державної і комунальної форми власності, затвердженого в установленому законодавством порядку.
9.6. Надходження, отримані ІРЦ за надання платних послуг та за рахунок інших додаткових джерел фінансування, в установленому законодавством порядку використовуються для забезпечення діяльності ІРЦ, передбаченої його установчими документами. 
9.7. Бухгалтерський облік в ІРЦ здійснюється службою бухгалтерського обліку та економічного  планування Відділу освіти Решетилівської міської ради.
9.8. Директор ІРЦ несе відповідальність перед Засновником, уповноваженим ним органом та перед іншими органами за достовірність та своєчасність подання фінансової, статистичної та іншої звітності.
 
Х. ПОВНОВАЖЕННЯ ТРУДОВОГО КОЛЕКТИВУ
10.1. Трудовий колектив ІРЦ складається з усіх громадян, які своєю працею беруть участь у його діяльності на основі трудового договору (контракту, угоди) або інших форм, що регулюють трудові відносини працівника із ІРЦ.
10.2. Трудові та соціальні відносини трудового колективу з адміністрацією ІРЦ регулюються колективним договором.
10.3. Джерелом коштів на оплату праці працівників ІРЦ є бюджетні кошти, інші надходження незаборонені законодавством.
10.4. Форми і системи оплати праці, норми праці, тарифні ставки, схеми посадових окладів, умови запровадження та розміри надбавок, доплат, премій, винагород та інших заохочувальних, компенсаційних і гарантійних виплат встановлюються у колективному договорі з дотриманням норм і гарантій, передбачених законодавством, Генеральною та Галузевою угодами.
10.5. Мінімальна заробітна плата працівників не може бути нижчою від встановленого законодавством мінімального розміру заробітної плати.
10.6. Оплата праці працівників ІРЦ здійснюється у першочерговому порядку. Усі інші платежі здійснюються ІРЦ після виконання зобов'язань щодо оплати праці.
10.7. Працівники ІРЦ провадять свою діяльність відповідно до Статуту, колективного договору та посадових інструкцій згідно з законодавством.
10.8. Право укладання колективного договору надається директору ІРЦ за погодженням з Засновником та уповноваженим ним органом, а від імені трудового колективу – уповноваженому загальними зборами трудового колективу.
10.9. Питання щодо поліпшення умов праці, життя і здоров'я, гарантії обов’язкового медичного страхування працівників ІРЦ, а також інші питання соціального розвитку вирішуються трудовим колективом відповідно до законодавства, цього Статуту та колективного договору.
 
ХІ. КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ ІРЦ
11.1. У своїй діяльності ІРЦ підпорядковується Засновнику.
Структурний підрозділ з питань діяльності центру здійснює координацію роботи ІРЦ та забезпечення контролю за його діяльністю, дотриманням ним вимог законодавства та Положення про інклюзивно-ресурсний центр, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 липня 2017 р. № 545 (із змінами).
11.2. МОН є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики щодо діяльності центрів.
Методичне та аналітичне забезпечення діяльності ІРЦ здійснює ресурсний центр з підтримки інклюзивної освіти.
11.3. Перевірки з питань, не пов’язаних з психолого-педагогічною діяльністю, проводяться Засновником, уповноваженим ним органом відповідно до законодавства України та цього Статуту.
 
ХІІ. ПРИПИНЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ІРЦ
12.1. Діяльність ІРЦ припиняється в результаті його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації.
Рішення про реорганізацію або ліквідацію ІРЦ приймається Засновником. Припинення діяльності ІРЦ здійснюється комісією з припинення (комісією з реорганізації, ліквідаційною комісією), утвореною в установленому законодавством порядку.
12.2. Під час реорганізації ІРЦ його права та обов’язки переходять до правонаступника, що визначається Засновником.
12.3. ІРЦ вважається реорганізованим (ліквідованим) з дня внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань відповідного запису в установленому порядку.
 
ХIIІ. ВНЕСЕННЯ ЗМІН ТА ДОПОВНЕНЬ ДО СТАТУТУ
13.1. Зміни та доповнення до цього Статуту у разі потреби вносяться Засновником, шляхом викладення його у новій редакції та реєструються в установленому законом порядку.