РЕШЕТИЛІВСЬКА МІСЬКА РАДА
ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
(тридцять шоста позачергова сесія восьмого скликання)
РІШЕННЯ
25 серпня 2023 року м. Решетилівка №____-36-VIII
Про затвердження Стратегії розвитку Покровського опорного закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Решетилівської міської ради Полтавської області
на 2023-2027 роки
Відповідно до статті 26 Закону України ,,Про місцеве самоврядування в Україні”, статті 37 Закону України ,,Про повну загальну середню освіту’’ Решетилівська міська рада
ВИРІШИЛА:
1. Затвердити Стратегію розвитку Покровського опорного закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Решетилівської міської ради Полтавської області на 2023-2027 роки (далі – Стратегія) (додається).
2. Директору Покровського опорного закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Решетилівської міської ради Полтавської області Литвин Юлії забезпечити виконання даної Стратегії.
3. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію з питань освіти, культури, спорту, соціального захисту та охорони здоров’я (Бережний Віктор).
СХВАЛЕНО Рішення педагогічної ради Покровського опорного закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Решетилівської міської ради від 16.06.2023 № 18 |
ЗАТВЕРДЖЕНО Рішення Решетилівської міської ради восьмого скликання 25 серпня 2023 р. № _____-36-VIII (36 позачергова сесія) |
|
ПОГОДЖЕНО Начальник відділу освіти Решетилівської міської ради _______________Алла КОСТОГРИЗ |
Покровського опорного
закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Решетилівської міської ради Полтавської області
на 2023-2027 роки
1. | Вступ……………………………………………………………… | 3 |
2. | Перелік скорочень………………………………………………... | 5 |
3. | Методологія та опис розробки стратегії розвитку Покровського опорного закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Решетилівської міської ради Полтавської області | 6 |
4. | Візитівка закладу освіти ……………………................................ | 10 |
5. | SWOT-аналіз……………………………………………………... | 12 |
6. | Цінності закладу освіти………………………………….……… | 14 |
7. | Місія закладу освіти …………………………………………… | 15 |
8. | Візія закладу освіти ………………………………………….… | 15 |
9. | Стратегічні, операційні цілі, завдання розвитку закладу освіти | 16 |
10. | Додатки…………………………………………………………… | 22 |
План впровадження стратегії розвитку Покровського опорного закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Решетилівської міської ради Полтавської області | 22 |
Стратегія розвитку Покровського опорного закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Решетилівської міської ради Полтавської області на 2023–2027 рр. (далі – Стратегія) є документом, що визначає основні напрями розвитку закладу загальної середньої освіти на 5 років, забезпечуючи його інноваційний характер.
Закони України ,,Про освіту”, ,,Про повну загальну середню освіту” та Державні стандарти початкової освіти, базової та повної загальної середньої освіти орієнтують педагогів/инь на персональну відповідальність за якість надання освітніх послуг та перехід від декларування переваг особистісної моделі освіти до її практичного впровадження.
Сьогодні ми перебуваємо під глибоким впливом змін в українському суспільстві, живемо в дуже невизначеному світі, в умовах глобальної кризи, викликаної воєнним станом в державі. Провідна ідея та мета діяльності закладу освіти – створення умов для якісного надання освітніх послуг шляхом тісної взаємодії в системі «здобувачі/чки освіти – батьки здобувачів/ок освіти – педагоги/ні», створити сприятливе безпечне освітнє середовище на основі демократизації, гуманізації, співпраці, співтворчості, спрямоване на зміцнення психічного здоров’я дітей, створення умов для їх фізичного розвитку, соціальної адаптації, духовного зростання; орієнтувати внутрішній світ дитини на збагачення індивідуального досвіду, самопізнання, самооцінки, саморозвитку, самовизначенні, самореалізації.
Стратегія розвитку закладу освіти дасть можливість виробити пріоритетні напрями діяльності Покровського опорного закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Решетилівської міської ради Полтавської області (далі Покровський опорний заклад) на найближчі роки.
Стратегія розвитку закладу освіти є комплексом методичних, матеріально-технічних та управлінських цілей із визначенням шляхів їх реалізації. У ній максимально враховані потреби та запити учасників/ць освітнього процесу. Основними результатами Стратегії розвитку закладу освіти будуть удосконалення й модернізація освітнього середовища закладу на основі новітніх педагогічних інноваційних технологій, системні позитивні зміни, підвищення якості надання освітніх послуг.
Стратегія розвитку Покровського опорного закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Решетилівської міської ради Полтавської області розроблена за експертної та організаційної підтримки Швейцарсько-українського проєкту ,,DECIDE – Децентралізація для розвитку демократичної освіти” (далі проєкт DECIDE), що впроваджується в Україні Консорціумом у складі ГО ,,DOCCU” та Цюрихського педагогічного університету за підтримки Швейцарії.
ПЕРЕЛІК СКОРОЧЕНЬ
ЗВО | заклад вищої освіти |
ЗМІ | засоби масової інформації |
ІКТ | інформаційно-комунікаційні технології |
ІРЦ | інклюзивно-ресурсний центр |
НУШ | Нова українська школа |
ОЗЗСО | опорний заклад загальної середньої освіти |
ООП | особливі освітні потреби |
ШДД | Школа дієвої демократії |
DECIDE | Децентралізація для розвитку демократичної освіти |
НАССР | система аналізу і контролю критичних точок і ризиків, які можуть виникати під час будь-якого виробничого процесу, пов'язаного з продуктами харчування. |
PISA | Міжнародна програма з оцінювання освітніх досягнень учнів |
SWOT-аналіз | аналіз сильних, слабких сторін, сприятливих можливостей і загроз |
МЕТОДОЛОГІЯ ТА ОПИС РОЗРОБКИ СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ ПОКРОВСЬКОГО ОПОРНОГО ЗАКЛАДУ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ І-ІІІ СТУПЕНІВ РЕШЕТИЛІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Методологія роботи над Стратегією включала наступні етапи.
На першому етапі з урахуванням партисипативного та гендерного підходів створено робочу групу з розробки проєкту Стратегії розвитку ЗЗСО та Плану її впровадження (http://surl.li/hyatq).
На офіційному сайті Покровського ОЗЗСО створено розділ ,,Стратегія розвитку ЗЗСО” (http://surl.li/hvpyc) задля висвітлення інформації про перебіг розробки та реалізації Стратегії розвитку ЗЗСО.
Проведено організаційне засідання робочої групи, де були визначені цілі та завдання роботи робочої групи, розподілили права та обов’язки членів/кинь робочої групи, ознайомились із нормативним підґрунтям розроблення та реалізації стратегії розвитку ЗЗСО, розробили процедуру проведення оцінювання (опитування учасників/ць освітнього процесу за 14 темами Школи дієвої демократії) та профілю ЗЗСО (збір аналітичного матеріалу за ключовими сферами профілю ЗЗСО).


На другому етапі проведено ретельний збір аналітичного матеріалу за ключовими сферами: ,,Освітнє середовище”, ,,Система оцінювання”, ,,Педагогічна діяльність”, ,,Управлінська діяльність”, і формування на цій основі профілю закладу освіти. Проведено опитування учасників/ць освітнього процесу (педагогічних працівників/ць, здобувачів/ок освіти, батьків) щодо бачення ситуації, пріоритетів та напрямів розвитку ЗЗСО.
На завершенні другого етапу було проведено семінар з самооцінювання ЗЗСО. Учасниками семінару були напрацьовані узагальнений SWOT-аналіз та TOWS-аналіз закладу освіти з визначеними профілем та векторами розвитку ЗЗСО.

На третьому етапі була проведена стратегічна сесія, де представлено проєкт розділу Стратегії розвитку ЗЗСО ,,Профіль та вектори розвитку ЗЗСО” (SWOT-аналіз) та, дотримуючись демократичних принципів, визначено цінності, місію, візію Покровського опорного закладу. За допомогою інструменту ,,Дерево проблем/дерево рішень” вироблені стратегічні напрями та операційні цілі розвитку ЗЗСО. Проєкт Стратегії розвитку винесено на обговорення колективом закладу освіти та розміщено на офіційному сайті ЗЗСО з метою надання зворотного зв’язку та за потреби доопрацювання.

Четвертий етап передбачав проведення воркшопу, де відбувалось напрацювання проєктних ідей відповідно до стратегічних напрямів та операційних цілей розвитку закладу освіти (використаний інструмент – SMART цілі). Члени/кині робочої групи опрацювали матеріали воркшопу та на їх підставі розробили проєкт Перспективного плану впровадження Стратегії розвитку. Надалі проєкт Перспективного плану було винесено на обговорення колективом закладу освіти.
Педагогічна рада Покровського опорного закладу на своєму засіданні схвалила Стратегію розвитку та Перспективний план впровадження Стратегії розвитку.
Для імплементації Стратегії розвитку Покровського ОЗЗСО передбачається її затвердження уповноваженим органом місцевої влади.
Упровадження Стратегії розвитку відбуватиметься через реалізацію проєктів розвитку відповідно до Річного плану впровадження Стратегії, що супроводжуватиметься здійсненням поточного оцінювання та самооцінювання, а також роботою моніторингової групи, сформованої з учасників/ць освітнього процесу та інших стейкхолдерів. Результати моніторингу впровадження Стратегії розвитку будуть обговорені на засіданні педагогічної ради та оприлюдненні на офіційному сайті закладу освіти.
ВІЗИТІВКА ЗАКЛАДУ ОСВІТИ
Назва ЗЗСО | Покровський опорний заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Решетилівської міської ради Полтавської області |
Дата заснування | 1890 рік - історична дата створення школи, 2021 р. - засновано опорний заклад |
Керівник ЗЗСО | Литвин Юлія Вікторівна |
Ключові характеристики |
До Покровського ОЗЗСО І-ІІІ ступенів входять 2 філії: Федіївська філія І-ІІ ступенів та Кукобівська філія І-ІІ ступенів з дошкільним підрозділом. Команда креативних, професійних педагогів/инь щорічно забезпечують розвиток особистості дитини та розкриття її інтелектуальних та творчих здібностей. До послуг здобувачів/ок освіти: сучасні навчальні кабінети, бібліотека, 2 комп’ютерні класи, 2 спортивні зали, тренажерний зал, антивандальний спортивний майданчик, тренажерний зал, ресурсна кімната, лаунж-зони, майданчик з штучним покриттям, актовий зал, історико-краєзнавчий музей, танцювальний зал, музичний клас дитячої школи мистецтв Решетилівської міської ради, їдальня та 2 автобуси. У закладі освіти кожна дитина може знайти напрямок, який зацікавить, а батьки можуть бути певними, що педагоги/ні допоможуть повірити у власні сили. |
Вислів, який ілюструє місію ЗЗСО | Забезпечення якісного освітнього середовища для максимальної реалізації індивідуальних якостей особистості, розвиток її потенціалу та формування особистості, яка здатна критично мислити в умовах сьогодення. |
Фото, яке ілюструє культуру ЗЗСО![]() |
|
Юридична адреса | Решетилівський район, с. Покровське, вул. Освітянська 27 |
Контактні дані ЗЗСО | Електронна адреса: pokrovska.school@gmail.com Номер телефону: 0536395448 |
Шкільні ЗМІ | Шкільний сайт: http://pokrovska-school.pl.sch.in.ua/ Рубрика на шкільному сайті “Стратегія розвитку ЗЗСО”: http://pokrovska-school.pl.sch.in.ua/pro_shkolu/demokratichna_shkola/ Офіційна сторінка у фейсбуці: https://www.facebook.com/groups/1390374421048671/ |
SWOT-аналіз
Внутрішнє середовище ОЗЗСО | |
Сильні сторони “S” | Слабкі сторони “W” |
|
|
Зовнішнє середовище ОЗЗСО | |
Можливості “О” | Загрози “T” |
|
|
ЦІННОСТІ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ
- Безпека – наявність достатніх ресурсів для запобігання надзвичайних ситуацій, дотримання прав і норм фізичної, психологічної, інформаційної та соціальної безпеки суб’єктів освітнього процесу. Ми визначаємо безпеку кожного та кожної за головну потребу життя.
- Демократична участь – практика колегіального ухвалення рішень, участь у діяльності органів самоврядування, розробка правил і демократичних процедур реагування. Ми готові до конструктивного діалогу.
- Інноваційність – запровадження та поширення в освітній практиці нових ідей, засобів, педагогічних та управлінських технологій, у результаті яких підвищуються показники досягнень. Ми завжди прагнемо та готові до змін.
- Командність та співробітництво – комфортна та продуктивна співпраця, потужний інструмент ефективного досягнення цілей і реалізації поставлених завдань. Ми цінуємо і враховуємо думку кожного учасника/учасниці освітнього процесу.
- Креативність – ми поважаємо нестандартне мислення членів/членкинь шкільної спільноти, заохочуємо та надаємо підтримку тих, хто прагне запровадити в усі сфери шкільного життя інноваційні ідеї та рішення.
- Повага до людської гідності – надання рівних умов для здобуття освіти та розвитку особистості. Наш заклад освіти – це спільнота однодумців, які поважають людей всіх культур, національностей та різних можливостей. Ми гарантуємо безумовну реалізацію джерела всіх прав та свобод людини.
- Прагнення до розвитку – потреба у найповнішому виявленні та розвитку своїх особистісних можливостей. Ми прагнемо реалізувати таланти, здібності та можливості кожного та кожної.
- Професіоналізм – компетентність та загальний рівень культури особистості і розвиток творчих здібностей, сукупність досягнутих теоретичних знань, практичного досвіду і професійних навиків у визначеній діяльності. Ми здатні систематично та ефективно виконувати свою роботу.
- Свобода та відповідальність – право на самореалізацію бажань, намірів, ідей, усвідомлений підхід всіх учасників/учасниць освітнього процесу до своєї справи, до своїх слів і зобов’язань. Ми усвідомлюємо місію, цілі, завдання закладу освіти та наполегливо працюємо над їх реалізацією.
МІСІЯ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ
Забезпечення комфортного освітнього середовища для максимальної реалізації індивідуальних якостей особистості, яка здатна критично мислити в умовах сьогодення.
ВІЗІЯ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ
Сучасний інноваційний заклад, де цікаво вчитися!
СТРАТЕГІЧНІ, ОПЕРАЦІЙНІ ЦІЛІ, ЗАВДАННЯ РОЗВИТКУ ПОКРОВСЬКОГО ОПОРНОГО ЗАКЛАДУ
Стратегічна ціль | Операційна ціль | Завдання | ||
I. Комфортне і безпечне освітнє середовище для розвитку та самореалізації кожного та кожної |
1.1. Удосконалити матеріально-технічну базу закладу освіти відповідно до сучасних вимог |
1.1.1. Збільшити площі укриття для забезпечення очної форми навчання | ||
1.1.2. Провести переоснащення харчоблоку та їдальні відповідно до вимог НАССР | ||||
1.1.3. Оснастити предметні кабінети інтерактивним устаткуванням | ||||
1.1.4. Провести реконструкцію в класних кімнатах приміщення закладу освіти | ||||
1.1.5. Здійснити ремонт рекреацій та коридорів закладу освіти | ||||
1.1.6. Привести у відповідність до санітарних норм огорожі освітніх закладів (опорного та філій) | ||||
1.2. Забезпечити умови для вдосконалення інклюзивного освітнього середовища | 1.2.1. Пристосувати приміщення та прилеглі території закладу освіти відповідно до вимог універсального дизайну та принципів інклюзивності | |||
1.2.2. Запровадити інноваційні методики в практику роботи з дітьми з особливими освітніми потребами | ||||
1.2.3. Здійснити заходи щодо посилення соціальної інтеграції дітей з особливими освітніми потребами через залучення їх до позакласної та гурткової роботи | ||||
1.2.4. Налагодити системний підхід до організації роботи з батьками з питань психолого-педагогічного супроводу дітей | ||||
1.3. Створити умови для формування освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства | 1.3.1. Запровадити роботу шкільної служби порозуміння (медіації) | |||
1.3.2. Налагодити систематичну просвітницько-корекційну роботу з учасниками/цями освітнього процесу щодо протидії булінгу та кібербулінгу в учнівському середовищі | ||||
1.3.3. Здійснити заходи щодо систематичного інформування учасників/ць освітнього процесу про необхідність дотримання норм правомірної поведінки в освітньому процесі | ||||
ІІ. Інноваційне освітнє середовище для забезпечення якісної освіти | 2.1. Удосконалити внутрішню систему забезпечення якості освіти | 2.1.1. Здійснювати системний моніторинг результатів навчальних досягнень здобувачів/чок освіти | ||
2.1.2. Удосконалити практику формувального оцінювання та самооцінювання навчального процесу та навчальних досягнень здобувачів/чок освіти | ||||
2.1.3. Запровадити реалізацію процедур забезпечення академічної доброчесності в освітньому процесі | ||||
2.2. Створити умови для впровадження інноваційних, інтерактивних педагогічних технологій в освітню систему закладу освіти | 2.2.1. Удосконалити методичну роботу щодо сприяння впровадженню інновацій в освітній процес закладу освіти | |||
2.2.2. Розробити та впровадити систему заохочення педагогічних працівників/ниць до здійснення дослідно-експериментальної та інноваційної діяльності | ||||
2.3. Створити умови для підвищення рівня професійної компетентності педагогічних кадрів | 2.3.1. Удосконалити методичний супровід вироблення індивідуальних траєкторій професійного розвитку педагогічних працівників/ць | |||
2.3.2. Організувати систематичне навчання на базі закладу освіти педагогічних працівників/ниць для удосконалення їх професійних компетентностей | ||||
2.3.3. Розробити та впровадити систему мотивації педагогічних працівників/ ниць до поширення успішного педагогічного досвіду | ||||
2.4. Забезпечити дитиноцентричність в організації освітнього процесу | 2.4.1. Упровадити форми та методи індивідуальної підтримки здобувачів/чок освіти відповідно до їх запитів задля побудови індивідуальної освітньої траєкторії | |||
2.4.2. Забезпечити умови для надання освітніх послуг через різні форми здобуття освіти | ||||
2.4.3. Забезпечити умови для розвитку та реалізації різноаспектних здібностей та талантів здобувачів/ок освіти | ||||
2.4.4. Розширити мережу взаємовідносин із зовнішніми партнерами відповідно до профілю закладу освіти для посилення розвивального потенціалу освітнього процесу | ||||
ІІІ. Демократичне врядування в закладі освіти | 3.1. Забезпечити ефективну співпрацю усіх учасників/ць освітнього процесу | 3.1.1. Створити умови для посилення репрезентативності шкільного самоврядування | ||
3.1.2. Здійснити заходи для налагодження партнерських відносин між педагогічними працівниками/цями, батьками та керівництвом закладу освіти | ||||
3.1.3. Здійснити заходи для посилення мотивації усіх учасників/иць освітнього процесу до ініціювання реалізації та участі у проєктах | ||||
3.2. Забезпечити інформаційну прозорість та комунікаційну відкритість в управлінні закладом освіти | 3.2.1. Систематично висвітлювати інформації на офіційному сайті закладу освіти | |||
3.2.2. Налагодити систему ухвалення управлінських рішень з дотриманням партисипативного підходу | ||||
Додаток до Стратегії розвитку Покровського опорного закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Решетилівської міської ради Полтавської області на 2023-2027 роки |
ПЛАН ВПРОВАДЖЕННЯ СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ ПОКРОВСЬКОГО ОПОРНОГО ЗАКЛАДУ
Завдання | Заходи | |
1.1.1. Збільшити площі укриття для забезпечення очної форми навчання |
|
|
1.1.2. Провести переоснащення харчоблоку та їдальні відповідно до вимог НАССР |
|
|
1.1.3. Оснастити предметні кабінети інтерактивним устаткуванням | ||
1.1.4. Провести реконструкцію в класних кімнатах приміщення закладу освіти |
|
|
1.1.5. Здійснити ремонт рекреацій та коридорів закладу освіти |
|
|
1.1.6. Привести у відповідність до санітарних норм огорожі освітніх закладів (опорного та філій) | ||
1.2.1. Пристосувати приміщення та прилеглі території закладу освіти відповідно до вимог універсального дизайну та принципів інклюзивності |
|
|
1.2.2. Запровадити інноваційні методики в практику роботи з дітьми з особливими освітніми потребами |
|
|
1.2.3. Здійснити заходи щодо посилення соціальної інтеграції дітей з особливими освітніми потребами через залучення їх до позакласної та гурткової роботи |
|
|
1.2.4. Налагодити системний підхід до організації роботи з батьками з питань психолого-педагогічного супроводу дітей |
|
|
1.3.1. Запровадити роботу шкільної служби порозуміння |
|
|
1.3.2. Налагодити систематичну просвітницько-корекційну роботу з учасниками/цями освітнього процесу щодо протидії булінгу та кібербулінгу в учнівському середовищі |
|
|
1.3.3. Здійснити заходи щодо систематичного інформування учасників/ць освітнього процесу про необхідність дотримання норм правомірної поведінки в освітньому процесі |
|
|
2.1.1. Здійснювати системний моніторинг результатів навчальних досягнень здобувачів/чок освіти |
|
|
2.1.2. Удосконалити практику формувального оцінювання та самооцінювання навчального процесу та навчальних досягнень здобувачів/чок освіти |
|
|
2.1.3. Запровадити реалізацію процедур забезпечення академічної доброчесності в освітньому процесі |
|
|
2.2.1. Удосконалити методичну роботу щодо сприяння впровадженню інновацій в освітній процес закладу освіти |
|
|
2.2.2. Розробити та впровадити систему заохочення педагогічних працівників/ниць до здійснення дослідно-експериментальної та інноваційної діяльності |
|
|
2.3.1. Удосконалити методичний супровід вироблення індивідуальних траєкторій професійного розвитку педагогічних працівників/ць |
|
|
2.3.2. Організувати систематичне навчання на базі закладу освіти педагогічних працівників/ниць для удосконалення їх професійних компетентностей |
|
|
2.3.3. Розробити та впровадити систему мотивації педагогічних працівників/ниць до поширення успішного педагогічного досвіду |
|
|
2.4.1. Упровадити форми та методи індивідуальної підтримки здобувачів/чок освіти відповідно до їх запитів задля побудови індивідуальної освітньої траєкторії |
|
|
2.4.2. Забезпечити умови для надання освітніх послуг через різні форми здобуття освіти |
|
|
2.4.3. Забезпечити умови для розвитку та реалізації різноаспектних здібностей та талантів здобувачів/ок освіти |
|
|
2.4.4. Розширити мережу взаємовідносин із зовнішніми партнерами відповідно до профілю закладу освіти для посилення розвивального потенціалу освітнього процесу |
|
|
3.1.1. Створити умови для посилення репрезентативності шкільного самоврядування |
|
|
3.1.2. Здійснити заходи для налагодження партнерських відносин між педагогічними працівниками/цями, батьками та керівництвом закладу освіти |
|
|
3.1.3. Здійснити заходи для посилення мотивації усіх учасників/иць освітнього процесу до ініціювання реалізації та участі у проєктах |
|
|
3.2.1. Систематично висвітлювати інформації на офіційному сайті закладу освіти |
|
|
3.2.2. Налагодити систему ухвалення управлінських рішень з дотриманням партисипативного підходу |
|
Начальник відділу освіти
міської ради Алла КОСТОГРИЗ