ОПИС ДОКУМЕНТУ

Автор:

Різник Т.В.

Доповідач:

Різник Т.В.

Статус:

Прийнятий в цілому

Дата:

24.08.2023

ДРУК ПРОЄКТУ РІШЕННЯ

ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 33
Про затвердження Положення комунальної установи „Місцева пожежна охорона Решетилівської міської ради Полтавської області” у новій редакції


РЕШЕТИЛІВСЬКА МІСЬКА РАДА
ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
(тридцять шоста позачергова сесія восьмого скликання)
 
РІШЕННЯ
 
25 серпня 2023 року                   м. Решетилівка                         №_____- 36-VIII    
 
Про затвердження Положення 
комунальної установи „Місцева
пожежна охорона Решетилівської
міської ради Полтавської області”
у новій редакції
 
Розглянувши листа Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Полтавській області від 05.06.2023 року №61-01-390561-17 керуючись статтями 26, 361 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», статтями 19, 62  Кодексу цивільного захисту України, Порядком утворення та функціонування пожежно-рятувальних підрозділів для забезпечення місцевої пожежної охорони, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 07.04.2023 року №315, з метою запобігання виникнення та забезпечення ефективного гасіння пожеж, рятування людей та надання допомоги в ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій та небезпечних подій на території громади,  Решетилівська міська рада,
ВИРІШИЛА:
 

1. Затвердити Положення про комунальну установу „Місцева пожежна охорона Решетилівської міської ради Полтавської області” у новій редакції (додається).
2. Визнати таким, що втратило чинність пункт 1 рішення Решетилівської міської ради від 30 грудня 2020 року № 83-2-VIII ,,Про затвердження Положення комунальної установи „Місцева пожежна охорона Решетилівської міської ради Полтавської області” у новій редакції”.
3. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію з питань депутатської діяльності, етики, регламенту, забезпечення законності, правопорядку та запобігання корупції (Лугова Наталія).

 

 
Міський голова                                             Оксана ДЯДЮНОВА



 

ПОГОДЖЕНО   ЗАТВЕРДЖЕНО
Начальник Головного управління ДСНС  України  у  Полтавській області
_________________ В.А. Салогуб
 
«____»_______________ 202__ р.
  рішення Решетилівської  міської  ради
 
від  «____»____________ 2023 року
Міський голова____Оксана ДЯДЮНОВА
(м.п.)
 
 
 
 
ПОЛОЖЕННЯ
ПРО

КОМУНАЛЬНУ УСТАНОВУ
,,МІСЦЕВА ПОЖЕЖНА ОХОРОНА
РЕШЕТИЛІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ”
(ідентифікаційний  код  26435971)
(НОВА  РЕДАКЦІЯ)
 
 
 
 
м. Решетилівка
 
2023

1 Загальні  положення
1.1. КОМУНАЛЬНА  УСТАНОВА ,,МІСЦЕВА  ПОЖЕЖНА  ОХОРОНА РЕШЕТИЛІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ’’ (ідентифікаційний код 26435971) (далі – МПО) є пожежно-рятувальним підрозділом, утвореним Решетилівською міською радою (ідентифікаційний код 21044065), заснованим на комунальній власності територіальної громади, для забезпечення місцевої пожежної охорони. У разі атестування МПО у відповідності до законодавства на здатність до проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт та отримання свідоцтва на право проведення таких робіт, МПО отримує статус комунальної аварійно-рятувальної служби.

1.2. МПО у своїй діяльності керується Конституцією і законами України, Кодексом цивільного захисту України, указами Президента України, постановами та розпорядженнями Кабінету Міністрів України, нормативно-правовими актами центральних і місцевих органів виконавчої влади, рішеннями Решетилівської міської ради та виконавчого комітету, цим Положенням. З питань організації несення служби, гасіння пожеж, проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, експлуатації пожежної, аварійно-рятувальної техніки та оснащення МПО керується нормативно-правовими актами, передбаченими для підрозділів Оперативно - рятувальної служби цивільного захисту.
1.3. МПО створене в порядку, визначеному законом, що регулює діяльність неприбуткової організації, з метою задоволення потреб територіальної громади у виконанні робіт та наданні послуг у галузі пожежної і техногенної безпеки, пожежогасіння та аварійно-рятувальної справи, захисту життя і здоров’я населення, територій і об’єктів від пожеж, запобігання виникненню пожеж та нещасним випадкам під час пожеж, підтримання належного рівня пожежної безпеки в населених пунктах, є неприбутковою організацією, що утримується за рахунок коштів місцевого бюджету та інших не заборонених законодавством джерел, метою діяльності якої не є отримання прибутку.
1.4. Установчим документом МПО є дане Положення, яке затверджується рішенням Решетилівської міської ради, та погоджується з Головним управлінням Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Полтавській області.
1.5. МПО є юридичною особою, набуває права і обов’язки з дня її державної реєстрації, має печатку із зображенням державного герба України та власним найменуванням, штампи, бланки, реєстраційні та інші рахунки в банківських установах, органах державної казначейської служби України.
1.6. МПО може мати відокремлені підпорядковані та структурні підрозділи (місцеві пожежні команди, далі - МПК), що утворюються в її складі Решетилівською міською радою без статусу юридичної особи та діють на підставі Положення про такий підрозділ, затверджений рішенням засновника у встановленому порядку та погодженим з Головним управлінням Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Полтавській області.
1.7. МПО має право від свого імені укладати договори, набувати майнові та особисті немайнові права та обов’язки, бути позивачем та відповідачем у суді.
1.8. МПО у своїй діяльності підпорядковується Решетилівській міській раді та Решетилівському міському голові, а під час гасіння пожеж та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій – керівнику гасіння пожежі або ліквідації наслідків надзвичайної ситуації.
1.9. Залучення МПО та МПК до реагування на пожежі, інші небезпечні події (далі НП) та надзвичайні ситуації (далі НС), проведення пожежно-, аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт у разі виникнення НП, НС проводиться відповідно до Плану залучення сил і засобів цивільного захисту, що затверджується у встановленому порядку за погодженням з територіальним органом ДСНС України у Полтавській області, органами місцевого самоврядування та суб’єктами господарювання, сили і засоби яких залучаються для ліквідації НП, НС на відповідній території, а також планів локалізації та ліквідації аварій та їх наслідків, реагування на НС, що передбачені для відповідного регіону.
1.1. Повне найменування українською мовою: КОМУНАЛЬНА  УСТАНОВА ,,МІСЦЕВА ПОЖЕЖНА ОХОРОНА РЕШЕТИЛІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ  РАДИ  ПОЛТАВСЬКОЇ  ОБЛАСТІ”.
1.2. Скорочене найменування українською мовою: РЕШЕТИЛІВСЬКА МПО.
1.3. Юридична адреса МПО: 38400, Полтавська область, Полтавський район, місто Решетилівка, вулиця Покровська, будинок 19.
2. Мета та завдання МПО
2.1. Метою та завданнями МПО, як пожежно-рятувального підрозділу для забезпечення місцевої пожежної охорони є:
2.1.1. Захист життя і здоров’я населення, комунальної, приватної, колективної та державної власності від пожеж, підтримання належного рівня пожежної безпеки на підприємствах, установах, організаціях та населених пунктах в територіальних межах зони відповідальності.
2.1.2. Забезпечення пожежної безпеки, запобігання виникненню пожеж та нещасним випадкам під час пожеж.
2.1.3. Гасіння пожеж, рятування людей, проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, а також надання допомоги в ліквідації наслідків інших надзвичайних ситуацій.
2.1.4. Охорона від пожеж об’єктів та територій за договорами.
2.1.5. Надання платних послуг відповідно до законодавства.
2.1.6. Надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення відповідно до отриманої ліцензії.
2.1.7. Виконання заходів, спрямованих на запобігання виникненню пожеж та загибелі людей на них, мінімізацію наслідків таких пожеж шляхом проведення агітаційно-масової та роз’яснювальної роботи.
2.1.8. Інформування територіального органу ДСНС України у Полтавській області та органів місцевого самоврядування про факти виникнення пожеж, порушення вимог правил пожежної безпеки.
2.1.9. Здійснення інших функцій, в тому числі функцій спеціалізованої пожежно-рятувальної служби цивільного захисту, функцій оперативно-чергової служби у відповідності до завдань, визначених у положенні про відповідну субланку місцевої ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Полтавської області у різних режимах її функціонування як в мирний час, так і в умовах особливого періоду.
2.2. Метою та завданнями МПО, як комунальної аварійно-рятувальної служби (у разі отримання такого статусу) є:
2.2.1. Аварійно-рятувальне обслуговування на договірній основі суб’єктів господарювання та окремих територій, на яких існує небезпека виникнення надзвичайних ситуацій.
2.2.2. Проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій у разі їх виникнення.
2.2.3. Виконання робіт із запобігання виникненню та мінімізації наслідків надзвичайних ситуацій і щодо захисту від них населення і територій.
2.2.4. Подання органам місцевого самоврядування та суб’єктам господарювання пропозицій щодо поліпшення протиаварійного стану суб’єктів господарювання і територій та усунення виявлених порушень вимог щодо дотримання техногенної безпеки.
2.2.5. Невідкладне інформування керівників суб’єктів господарювання, які експлуатують об’єкти підвищеної небезпеки, про виявлення порушень пожежної та техногенної безпеки.
2.2.6. Захист навколишнього природного середовища та локалізація зони впливу шкідливих і небезпечних факторів, що виникають під час аварій і катастроф.
2.2.7. Забезпечення готовності своїх органів управління, сил і засобів до дій за призначенням.
2.2.8. Пошук і рятування людей на уражених об’єктах і територіях, надання у можливих межах невідкладної, у тому числі медичної, допомоги особам, які перебувають у небезпечному для життя й здоров’я стані, на місці події та під час евакуації до лікувальних закладів.
2.2.9. Ліквідація особливо небезпечних проявів надзвичайних ситуацій в умовах екстремальних температур, задимленості, загазованості, загрози вибухів, обвалів, зсувів, затоплень, радіаційного та бактеріального зараження, інших небезпечних проявів.
2.2.10. Контроль за готовністю об’єктів і територій, що ними обслуговуються, до проведення робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій.
2.2.11. Участь у розробленні та погодження планів локалізації і ліквідації аварій та їх наслідків на об’єктах і територіях, що ними обслуговуються.
2.2.12. Організація ремонту та технічного обслуговування аварійно-рятувальних засобів,  розроблення та виробництво їх окремих зразків.
2.2.13. Участь у підготовці працівників підприємств, установ та організацій і населення до дій в умовах надзвичайних ситуацій.
2.2.14. Здійснення інших функцій, в тому числі функцій спеціалізованої аварійно-рятувальної служби цивільного захисту у відповідності до завдань, визначених у положенні про відповідну субланку місцевої ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Полтавської області у різних режимах її функціонування як в мирний час, так і в умовах особливого періоду.
3 Організація  діяльності  МПО
3.1. Функціонування МПО організовується у цілодобовому режимі та постійній готовності до виконання завдань за призначенням.
3.2. Порядок залучення до чергування працівників МПО визначається її начальником.
3.3. До роботи у складі МПО на підставі відповідних договорів можуть залучатися члени пожежно-рятувальних підрозділів для забезпечення добровільної пожежної охорони.
3.4. Під час гасіння пожеж та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій працівники МПО підпорядковуються керівнику гасіння пожежі або робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації.
3.5. З метою забезпечення належного функціонування, створення умов для цілодобового чергування працівників МПО, розміщення пожежно-рятувальної, аварійно-рятувальної техніки та оснащення органом місцевого самоврядування, який її утворив, надається (будується) пожежне депо.
3.6. Координацію та контроль поточної діяльності МПО здійснює керуючий справами виконавчого комітету до компетенції якого належать повноваження з організації та забезпечення цивільного захисту.
4 Права та обов’язки МПО
4.1. МПО для виконання покладених на неї завдань має право:
4.1.1. Залучати до виконання робіт із ліквідації наслідків НП, НС та гасіння пожеж інші пожежно-рятувальні підрозділи відповідно до Плану залучення сил і засобів цивільного захисту, що затверджується у встановленому порядку за погодженням з територіальним органом ДСНС України у Полтавській області, органами місцевого самоврядування та суб’єктами господарювання, сили і засоби яких залучаються для ліквідації НП, НС на відповідній території, а також планів локалізації та ліквідації аварій та їх наслідків, реагування на НС, що передбачені для відповідного регіону, фахівців і спеціалістів органів виконавчої влади, підприємств, установ і організацій, розташованих на відповідних територіях.
4.1.2. Одержувати від державних органів, місцевих органів влади та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності та їх посадових осіб вичерпну та достовірну інформацію, документи та матеріали, необхідні для виконання покладених на неї завдань, у тому числі про об’єкти, обладнання та технологічні установки, на яких можуть проводитися пожежні, пошукові, аварійно-рятувальні та інші невідкладні роботи у разі виникнення НП, НС.
4.1.3. Безперешкодного доступу персоналу МПО до всіх житлових, виробничих, інших приміщень і територій, а також на застосування будь яких заходів, спрямованих на рятування населення, запобігання поширення вогню, виконання робіт, пов’язаних з ліквідацією наслідків НП, НС та гасіння пожеж.
4.1.4. Вимагати під час гасіння пожежі:
від державних органів виконавчої влади, місцевих органів влади, органів місцевого самоврядування і суб’єктів господарювання безоплатного надання вогнегасних речовин, техніки, пально-мастильних матеріалів, обладнання, засобів зв’язку, а під час пожежі, що триває понад три години, - харчування, приміщення для відпочинку і реабілітації осіб, залучених до гасіння пожежі;
від посадових осіб об’єктів, на яких виконуються заходи з  гасіння пожежі або проведення аварійно-рятувальних робіт, припиняти дії, що перешкоджають  персоналу МПО виконувати поставлені завдання;
від осіб, які перебувають у зоні НП, НС або поблизу місця пожежі, дотримання правил, запроваджених установленими заходами безпеки.
4.1.5. Проводити під час ліквідації наслідків НП, НС та гасіння пожеж документування,  кіно- та відео зйомку, фотографування і звукозапис.
4.1.6. Користуватися відповідними інформаційними базами даних державних органів, місцевих органів влади та органів місцевого самоврядування.
4.1.7. Використовувати в установленому порядку засоби зв’язку, транспорт та інші матеріально-технічні ресурси підприємств, установ та організацій для рятування людей і ліквідації наслідків НП, НС та пожеж, доставки персоналу і спеціального оснащення на постраждалі (ушкоджені) об’єкти і території.
4.1.8. Використовувати телебачення і радіомовлення для оприлюднення повідомлень про НП, НС та пожежі.
4.1.9. Надавати інші послуги згідно із чинним законодавством.
4.2. До обов’язків МПО належать:
4.2.1. Організація цілодобового функціонування МПО у режимі постійної готовності до виконання необхідного комплексу пожежних, рятувальних, пошукових та інших невідкладних робіт в умовах НП, НС або загрози її виникнення.
4.2.2. Підтримання взаємодії з територіальними органами та підрозділами центральних органів виконавчої влади, місцевими органами влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форм власності під час гасіння пожеж і проведення інших невідкладних робіт.
4.2.3. Участь у складі комісії щодо визначення рівнів ризику за можливими наслідками від пожеж, НП та НС у процесі експлуатації об'єктів на території громади.
4.2.4. Здійснення заходів із запобігання виникненню пожеж шляхом:
4.2.4.1. розроблення за погодженням з територіальним органом ДСНС річних планів заходів із запобігання виникненню аварій, пожеж та інших небезпечних подій;
4.2.4.2. організації та проведення профілактично-роз’яснювальної роботи, навчання населення правилам пожежної безпеки, діям під час виникнення пожежі;
4.2.4.3. проведення занять з дотримання правил пожежної безпеки у класах безпеки, закладах освіти, охорони здоров’я, спортивних та санаторно-курортних закладах, згідно із сезонною потребою;
4.2.4.4. участі в межах повноважень у роботі комісій, зокрема з розслідування пожеж;
4.2.4.5. подання письмових пропозицій посадовим особам щодо покращення протипожежного стану об’єктів та підвищення рівня пожежної безпеки в населених пунктах;
4.2.4.6. подання на розгляд органів місцевого самоврядування, відповідних місцевих комісій з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій пропозицій щодо вирішення проблемних питань протипожежного захисту об’єктів та населених пунктів;
4.2.4.7. чергування під час проведення пожежонебезпечних робіт, культурно-масових, спортивних, просвітницьких, святкових або інших заходів з масовим перебуванням людей;
4.2.4.8. популяризації добровільного пожежного руху та пожежно-рятувальної справи серед населення, зокрема дітей (утворення та розвиток осередків юних рятувальників-пожежників).
4.2.5. Гасіння пожеж, проведення евакуації, рятування людей та матеріальних цінностей, здійснення заходів для мінімізації або ліквідації наслідків пожеж самостійно та у взаємодії з пожежно-рятувальними підрозділами Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту, відомчої та добровільної пожежної охорони, спеціалізованими службами та формуваннями цивільного захисту, а також підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності, розташованими на відповідній території.
4.2.6. Надання допомоги в ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, що становлять загрозу життю або здоров’ю населення чи призводять до завдання матеріальних збитків, з урахуванням наявних сил і засобів.
4.2.7. Забезпечення постійного підтримання належного рівня підготовки працівників МПО для виконання покладених на них завдань.
4.2.8. Участь у перевірках джерел протипожежного водопостачання, інших заходах з питань запобігання пожежам разом з відповідними територіальними органами ДСНС.
4.2.9. Участь у пожежно-тактичних навчаннях на об’єктах, розташованих на відповідній території, що організовуються органами та підрозділами Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту.
4.2.10. Участь у командно-штабних навчаннях і штабних тренуваннях, що організовуються місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування.
4.2.11. Виконання пожежно-рятувальних робіт, що потребують спеціальної кваліфікації і застосування апаратів захисту органів дихання та інших спеціальних технічних засобів, якими оснащується МПО (у разі наявності таких засобів та проходження відповідної підготовки персоналом).
4.2.12. Створення резерву персоналу з метою оперативного комплектування штатних посад МПО.
4.2.13. Забезпечення збереження інформації про об'єкти суб'єктів господарювання, що стала відома у зв'язку з виконанням обов'язків.
4.2.14. Дотримання фінансово-бюджетної дисципліни, своєчасну сплату податків і зборів (обов’язкових платежів) згідно із законодавством України.
4.2.15. Ведення бухгалтерського обліку, складання фінансової та бюджетної, податкової і статистичної звітності, дотримання бюджетного законодавства.
4.2.16. Здійснення інших функції, передбачених актами законодавства.
5. Майно та фінансування МПО
5.1. Майно МПО становлять закріплені за нею матеріальні цінності та оборотні кошти, одержані в установленому порядку.
5.2. Майно МПО використовується лише за його цільовим і функціональним призначенням. Розпорядження майном та його відчуження здійснюється відповідно до вимог чинного законодавства.
5.3. Джерелами формування майна МПО є майно:
5.3.1. Передане в установленому законодавством порядку від місцевих органів влади, органів місцевого самоврядування, суб'єктів господарювання, територіального органу ДСНС.
5.3.2. Придбане за рахунок коштів місцевих бюджетів.
5.3.3. Передане підприємствами, що знаходяться на території громади.
5.3.4. Отримане за рахунок добровільних пожертвувань від юридичних та фізичних осіб, гуманітарних програм (у тому числі міжнародних).
5.3.5. З інших джерел, не заборонених чинним законодавством.
5.4. Джерелами фінансування МПО є кошти:
5.4.1. Місцевого бюджету.
5.4.2. Дольової участі декількох громад.
5.4.3. Підприємств, установ і організацій, отримані МПО у встановленому порядку за аварійно-рятувальне обслуговування на договірній основі об'єктів та територій, договорів про надання платних послуг відповідно до затвердженого Переліку, договорів про охорону від пожеж об’єктів та територій, надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення відповідно до отриманої ліцензії, інших договорів.
5.4.4. Отримані за рахунок добровільних пожертвувань юридичних та фізичних осіб.
5.4.5. Державного фонду регіонального розвитку.
5.4.6. Цільової субвенції на інфраструктурний розвиток об'єднаних територіальних громад.
5.4.7. З інших джерел, що не заборонені чинним законодавством.
5.5. Бюджетні кошти використовуються у порядку, визначеному бюджетним законодавством.
5.6. Приміщення, засоби зв’язку, техніка, інше майно, а також кошти, що в установленому порядку надходять від юридичних та фізичних осіб (благодійна і гуманітарна допомога, плата за надання послуг тощо) для забезпечення діяльності МПО, підлягають обліку та використанню згідно із законодавством.
5.7. Оплата праці персоналу МПО здійснюється відповідно до чинного законодавства.
5.8. МПО здійснює користування землею та природними ресурсами згідно із чинним законодавством.
5.9. Збитки, завдані МПО у результаті порушення її майнових прав фізичними та юридичними особами, відшкодовуються в установленому порядку.
5.10. Забороняється розподіляти отримані доходи або їх частину серед засновників (учасників), персоналу МПО (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних осіб.
5.11. Транспортні засоби МПО із кольорографічними позначеннями, світловою та звуковою сигналізацією належать до категорії оперативних транспортних засобів.
 
6 Управління (керівництво) МПО
6.1. МПО очолює начальник, який призначається на посаду і звільняється з посади відповідно до законодавства та відповідає кваліфікаційним вимогам, встановленим центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері цивільного захисту. Кандидатура начальника МПО, до призначення на посаду, погоджується з територіальним органом ДСНС України у Полтавській області.
6.2. Начальник МПО може  мати заступників, кількість і функціональне спрямування яких визначається у структурі та штатному розписі.
6.3. У разі відсутності начальника МПО його обов'язки виконує заступник начальника МПО або інша особа за розпорядженням Решетилівського міського голови.

6.4. Начальник  МПО:
6.4.1. Здійснює безпосереднє керівництво МПО, забезпечує виконання покладених на МПО та МПК, що входять до її структури, завдань і функцій, належний рівень готовності до проведення пожежно- та аварійно-рятувальних робіт, ліквідації наслідків НП, НС, ефективне використання і збереження закріпленого майна, збереження життя та здоров'я персоналу. Забезпечує оперативне реагування на пожежі, надзвичайні ситуації та інші небезпечні події в районах виїзду підрозділів, що входять до складу МПО. Організовує службу та підготовку основних працівників МПО та МПК.
6.4.2. Несе персональну відповідальність за виконання покладених на МПО та МПК завдань і функцій, організацію та результати її діяльності, визначає ступінь відповідальності всього підлеглого персоналу.
6.4.3. Забезпечує утримання в постійній готовності до застосування техніки, обладнання і спорядження.
6.4.4. Забезпечує постійну готовність персоналу і техніки МПО та МПК до дій за призначенням, організовує та забезпечує проведення регулярних тренувань персоналу.
6.4.5 . Організовує несення внутрішньої та караульної служб, проводить зміну чергових караулів, перевіряє та затверджує наряд на службу.
6.4.6. Організовує оперативний облік і контроль за станом джерел зовнішнього протипожежного водопостачання в районі виїзду підрозділу, своєчасне коригування довідників і планшетів джерел протипожежного водопостачання.
6.4.7. Представляє, в межах наданих йому повноважень, МПО в органах державної влади та місцевого самоврядування, діє без доручення від імені МПО у відносинах з іншими підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності та фізичними особами або дає на це відповідне доручення працівникам МПО.
6.4.8. В межах компетенції організовує, забезпечує та контролює виконання вимог законодавства, рішень місцевих органів влади та органів місцевого самоврядування, інших нормативно-правових актів з питань забезпечення місцевої пожежної охорони.
6.4.9. Здійснює планування роботи МПО, контролює виконання запланованих заходів.
6.4.10. Звітує перед органом місцевого самоврядування про виконання покладених на МПО завдань, планів роботи, про усунення порушень і недоліків, виявлених під час проведення перевірок діяльності МПО, а також про притягнення до відповідальності підпорядкованих працівників, винних у допущених порушеннях.
6.4.11. Здійснює добір персоналу і забезпечує організацію роботи з комплектування МПО кваліфікованими працівниками, формує кадровий резерв.
6.4.12. Організовує роботу та забезпечує взаємодію МПО з територіальним органом ДСНС України у Полтавській області, закладами освіти ДСНС з питань підготовки, перепідготовки, підвищення кваліфікації персоналу МПО, а також проведення спільних навчань, тренувань тощо.
6.4.13. Подає органу місцевого самоврядування пропозиції щодо створення для працівників МПО належних умов для виконання покладених на них обов’язків, здійснює контроль за дотриманням розпорядку дня та порядку в приміщеннях, у яких розташовується пожежно-рятувальний підрозділ, а також пропозиції щодо організаційно-штатної структури пожежно-рятувального підрозділу, з фінансово-господарських та інших питань, покращення матеріально-технічного забезпечення пожежно-рятувального підрозділу, що сприяють підвищенню рівня праці та соціального захисту працівників.
6.4.14. Забезпечує виконання персоналом МПО заходів безпеки праці під час несення служби, виконанні пожежно-рятувальних та інших невідкладних робіт у разі виникнення пожеж, НП, НС.
6.4.15. Проводить огляд, планові та раптові перевірки наявності, стану збереження і правильного використання техніки, пального, інших матеріальних цінностей МПО, їх готовності до виконання завдань за призначенням.
6.4.16. Видає накази та дає доручення, обов'язкові для виконання персоналом МПО, контролює їх виконання.
6.4.17. Здійснює особистий прийом громадян.
6.4.18. Проводить службові розслідування та приймає рішення стосовно персоналу МПО відповідно до трудового законодавства України. Застосовує заохочення та накладає стягнення на працівників відповідно до законодавства про працю.
6.4.19. Надає органу місцевого самоврядування пропозиції до кошторису, організовує його виконання, а також контроль за правильним і економним витраченням бюджетних коштів і матеріальних ресурсів, додержанням фінансової розрахункової дисципліни та своєчасним поданням бухгалтерської і статистичної звітності. Розпоряджається коштами в межах затвердженого кошторису на утримання МПО.
6.4.20. Забезпечує дотримання персоналом МПО законодавства з питань запобігання та протидії корупції.
6.4.21. Забезпечує взаємодію МПО з підрозділами Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту, спеціалізованими службами та формуваннями цивільного захисту, а також підприємствами, установами та організаціями незалежно від форм власності, розташованими на відповідній території.
6.4.22. Виїжджає на пожежі, НП, НС відповідно до встановленого порядку, керує роботою персоналу з їх ліквідації.
6.4.23. Зупиняє пожежно-рятувальні роботи, якщо виникла підвищена загроза життю персоналу, який бере участь у гасінні пожеж, ліквідації НП, НС.
6.4.24. Забезпечує додержання встановленого порядку щодо інформування територіального органу ДСНС України у Полтавській області про виникнення НП, НС і пожеж.
6.4.25. Укладає та розриває трудові угоди з персоналом.
6.4.26. Надає всі види відпусток, передбачені законодавством, персоналу МПО.
6.4.27. Бере участь у розгляді місцевими органами влади та органами місцевого самоврядування питань пожежної, техногенної безпеки, безпеки життєдіяльності, цивільного захисту та питань, пов'язаних із діяльністю МПО.
6.4.28. Виконує інші функції відповідно до покладених на нього завдань.
7 Персонал МПО. Порядок комплектування, соціальні права та гарантії  працівників
7.1. Працівники МПО поділяються на основних і допоміжних.
7.2. Основні працівники МПО здійснюють гасіння пожеж, проводять аварійно-рятувальні та інші невідкладні роботи.
7.3. Допоміжні працівники МПО забезпечують повсякденну діяльність місцевої пожежної охорони. Перелік посад допоміжних працівників МПО визначається органом місцевого самоврядування, що утворив МПО. Допоміжні працівники повинні відповідати кваліфікаційним вимогам до посади.
7.4. Основними працівниками МПО можуть бути особи, які досягли 18-річного віку, мають повну цивільну дієздатність, здатні за станом здоров’я виконувати покладені на них обов’язки, що підтверджується попередніми та періодичними медичними оглядами.
7.5. Основні працівники МПО повинні відповідати кваліфікаційним вимогам, встановленим центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері цивільного захисту.
7.6. Підготовка, перепідготовка, підвищення кваліфікації основних працівників здійснюється у закладах освіти ДСНС.
7.7. Основні працівники МПО, які не пройшли відповідної підготовки, до гасіння пожеж, проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт не допускаються.
7.8. Основні працівники МПО направляються на підвищення кваліфікації до закладів освіти ДСНС за конкретною спеціалізацією, професією або посадою не рідше, ніж один раз на 5 років.
7.9. У разі прийняття до МПО осіб, які раніше (більше 5 років до прийняття в МПО) здобули професійну (професійно-технічну) освіту, фахову передвищу або вищу освіту за відповідною професією (спеціальністю) у сфері цивільного захисту за освітніми програмами, що відповідають покладеним на них обов’язкам, такі особи направляються до закладів освіти ДСНС для проходження підвищення кваліфікації.
7.10. Основні працівники МПО повинні проходити періодичні медичні огляди відповідно до порядку, встановленого МОЗ України.
7.11. Працівники МПО реалізують право на працю шляхом укладання трудового договору.
7.12. Трудові відносини, особливості праці (тривалість робочого часу та відпочинку) персоналу МПО регулюються законодавством України про працю.
7.13. Оплата праці персоналу здійснюється у порядку, визначеному чинним законодавством. Встановлення надбавок, доплат та преміювання здійснюється в межах видатків, передбачених кошторисом.
7.14. Соціальні потреби персоналу МПО, покращення умов праці, життя і здоров'я працівників та членів їхніх сімей вирішуються органами місцевого самоврядування відповідно до чинного законодавства у межах коштів, передбачених на соціальні потреби територіальної громади.
7.15. Тривалість робочого часу і відпочинку працівників регламентується чинним законодавством. Чергові зміни МПО працюють цілодобово.
7.16. Правові та соціальні гарантії персоналу забезпечуються згідно із законодавством.
7.17. Основні працівники МПО підлягають загальнообов'язковому державному соціальному страхуванню на випадок захворювання, часткової або повної втрати працездатності, загибелі (смерті), отриманих при виконанні посадових обов'язків, за рахунок коштів відповідних органів самоврядування, згідно з чинним законодавством. Працівники МПО (за рішенням засновника) можуть бути застраховані понад норми, визначені Законом України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування», у порядку і розмірах, передбачених Кодексом цивільного захисту України.
7.18. За сім’єю загиблого (померлого) зберігається право на пільги, якими він користувався за місцем роботи.
8. Ліквідація і реорганізація МПО
8.1. Припинення діяльності МПО здійснюється шляхом її реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації – за рішенням  органу місцевого самоврядування чи його правонаступника, або за рішенням суду.
Про припинення діяльності МПО завчасно (не менше ніж за 60 днів) інформується територіальний орган ДСНС України у Полтавській області.
8.2. Ліквідація МПО проводиться відповідно до вимог Господарського та Цивільного кодексів України.
8.3. У разі ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення
МПО активи передаються одній або декільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зараховуються до доходу бюджету.  
8.4. У разі ліквідації та реорганізації МПО, персоналу, який вивільняється, гарантуються його права згідно з трудовим законодавством України.
9. Порядок внесення змін до Положення
Внесення змін та доповнень до цього Положення здійснюється органом місцевого самоврядування, який утворив та утримує МПО, за погодженням з територіальним органом ДСНС України у Полтавській області.
 
 
Начальник відділу з питань
оборонної роботи,цивільного захисту
та взаємодії з правоохоронними органами                          Тетяна РІЗНИК